Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikamoista paapomista, 15-vuotias ei löydä lentokoneeseen

Vierailija
01.01.2019 |

Iltalehdessä uutisoitiin miten 15 v.on jäänyt ilman Finskin saattajapalvelua Alicanten kentälle. Voi hellanlettas! Tuonikäisenä ennen vanhaan (ja nykyäänkin monella päin maailmaa) piti monen jo elättää itsensä ja selviytyä paljon pahemmastakin kuin löytää lähtöportille! Äiti nostaa metelin ja saa nimensä lehteen. Jotenkin todella noloa.

Finnairilta ostettu saattopalvelu ei toiminut
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c9e968dc-bd0c-453c-88dc-526a6d9ce987

Kommentit (544)

Vierailija
541/544 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ei moni ymmärrä, että joku voi haluta maksaa palvelusta, koska se tekee elämän helpommaksi ja mukavaksi. Samat tyypit ovat varmaan sitä mieltä, että renkaat pitää jokaisen vaihtaa itse, vaikka renkaanvaihto ei kovin paljon maksa, jne. Nyt eletään 2000-lukua, eikä kaikkea tarvitse tehdä itse hankalimman kautta, jos on varaa maksaa. 

Nimenomaan! Olen varmaan ihan kauhea vanhempi, kun vien auton huoltoon renkaiden vaihtoon, tilaan ruoat kotiinkuljetuksena, meillä käy siivooja ja kaiken lisäksi käytän tällaisia saattajapalveluita lapsilleni. 

Oot sä vähän kauhea. On se aika noloa jos aikuinen ihminen ei osaa tai viitsi tehdä ruokaa ja siivota.

Miksi, jos kyseinen henkilö käyttää aikansa johonkin vähän tärkeämpään kuin kuin siivoukseen ja ruokaostoksiin. Mitä tärkeää merkitystä on siivoamisella ja ruokaostoksilla? 

Ainakin se että kotina on ruokaa ja on siistiä.

Äkkiä mietittynä sillä on merkitystä.

Kotihan on siisti, jos käy siivoja ja ruoat tuo kotiinkuljetus ja sitten niistä tehdään ruokaa. Mikä merkitys on, kuka siivoaa ja kuka tuo ruoat kotiin. 

Miksi sen vanhemman pitää siivota ja kantaa roat kotiin? Eikö ole parempi, että hän viettää tuon ajan vaikka lastensa kanssa?

Vierailija
542/544 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi itkut mitä kommentteja täällä! Ihan sama minkä ikäiselle saattaja on maksettu.. Ei se teidän kirppu housuissa ole. Sen sijaan jos Finnair jatkaa hölmöä linjaansa, niin se on: Suomella ei ole vara menettää yhtään verosenttiä.

Itse olen matkustanut paljon, välillä ihan säännöllisestikin. SILTI joka kerta tuo rassaava lentokenttäruljanssi kuumottaa: moni asia voi mennä ja onkin mennyt pieleen. Mm:

- passi hajonnut

- käsimatkatavara onkin ollut kielletty kokonaan

- matkalaukku kadonnut

- matkalaukku hajonnut

- tullikoira ottanut syyttä vainun

- tullimies alkanut virkkaamaan numeroa

- portti vaihtunut monta kertaa viime hetkellä

- lennot olleet myöhässä tai peruttu

- matkalipusta onkin jäänyt teknisen virheen vuoksi etunimi pois, varsinainen sotku oli tämä!

- kerran oli veitsikeissi turvatarkastuspisteellä

- ukkonen palautti lennon portille

- ylibuukattu kone

- tunnen monta aikuista, jotka jääneet lennolta syystä x, z ja y (paras oli, kun 38-v mies istui portilla eikä tajunnut, että muut nousi koneeseen)

- puhumattakaan jos tarvii mennä kentän sisäisillä junilla tai busseilla, on parikin kertaa suorastaan laukattu pitkin Frankfurtin kenttää

Joten voi olla, että perheellä on paljon lentokokemusta ja siksi saattaja maksettu. Jos jostain syystä vaikka enkku ei ole hallussa, niin aika pulassa olet.

”Ei se teidän kirppu housuissa ole”. Siis mitä se tarkoittaa? Että meidän kirppu ei ole eksyjän housussa? Tosi erikoinen ilmaus.

Sinua se kirppu taisi juuri puraista pyllykkään. Auts!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/544 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ei moni ymmärrä, että joku voi haluta maksaa palvelusta, koska se tekee elämän helpommaksi ja mukavaksi. Samat tyypit ovat varmaan sitä mieltä, että renkaat pitää jokaisen vaihtaa itse, vaikka renkaanvaihto ei kovin paljon maksa, jne. Nyt eletään 2000-lukua, eikä kaikkea tarvitse tehdä itse hankalimman kautta, jos on varaa maksaa. 

Nimenomaan! Olen varmaan ihan kauhea vanhempi, kun vien auton huoltoon renkaiden vaihtoon, tilaan ruoat kotiinkuljetuksena, meillä käy siivooja ja kaiken lisäksi käytän tällaisia saattajapalveluita lapsilleni. 

Oot sä vähän kauhea. On se aika noloa jos aikuinen ihminen ei osaa tai viitsi tehdä ruokaa ja siivota.

Taidat olla hellan ja nyrkin välissä?

Vierailija
544/544 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä näin paljon holhoavia äitejä? Kaikkia kommentteja joissa kritisoidaan vähääkään äitiä tai tytärtä peukutetaan hulluna alas. Meneekö tunteisiin?

Sä saat lähettää kakaras vaikka vinku Intiaan kolme vuotiaana yksin.

Jotkut välittää lapsestaan ja haluaa ostaa turvallisuutta kun sitä on tarjolla.

15-vuotias ei ole sama asia kuin 3-vuotias. Jotkut välittää lapsestaan, eikä lähetä sitä yksin ulkomaille jos se ei pärjää.

Oliko tää 15- vuotias sitten lähettetty yksin ulkomaille? Jännä juttu että en itse saanut jutusta sellaista kuvaa ja toisekseen Lapsi pärjäsi ja löysi koneeseen, moni aikuinenkin on välillä hädissään kentällä kun kaikki ei suju suunnitelmien mukaan, ei se ole mitään holhoamista jos ostaa ekaa kertaa lentävälle lapselle saattajan.

Ymmärrän täysin että sun kommenttia alapeukutetaan, ei nuoren käytöksessä ollut mitään vikaa vaikka sinä yrität niin väittää.

Siis yksin se siellä Alicantessa oli. Vai menikö se sulta ohi? Mun mielestä äidille soitto oli vähän liioiteltua. Ei selvästi valmis matkustamaan yksin vaikka koneeseen pääsikin.

No totta ihmeessä tuossa soittaa äidilleen varmistaakseen olisko se palvelu maksettu vai ei. Minusta olisi ollut outoa, jos ei olisi yrittänyt varmistaa asiaa. 

Esim. Ryanairilla ei saa alle 16-vuotiaat edes matkustaa yksin. Muilla yhtiöillä saa edes tuon saattajapalvelun alaikäisille, mikä on todella hieno palvelu. 

Äiti sanonut jo että palvelu maksettu. Miksi ihmeessä soittaa ja kysyä asiaa jonka jo tietää.

Siis ihan käsittämätön ajatusmalli sinulla ettei lapsi voi edes soittaa vanhemmillee kysyäkseen neuvoa. Tällaista tapahtuu vain Suomessa, jos pitää olla niin hemmetin itsenäisiä jo teinistä lähtien. 

Alicantessa on taatusti finnairin tiskin läheisyydessä suomalaisia. Olis kysynyt joltain että menettökö nyt turvatarkadtukseen ja portille että saanko tulla mukaan. 15 v osaa jo englantia niin paljon että osaa kentällä mennä a paikasta beehen avaamalla suun. Rohkeutta puhua.

Voin kuvitella sinut tilanteessa, jossa joku tulee kysymään lentokentällä apua: "Mitä vi***a kyselet! Selvitä itse omat turvatarkastuksesi!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan