Aikamoista paapomista, 15-vuotias ei löydä lentokoneeseen
Iltalehdessä uutisoitiin miten 15 v.on jäänyt ilman Finskin saattajapalvelua Alicanten kentälle. Voi hellanlettas! Tuonikäisenä ennen vanhaan (ja nykyäänkin monella päin maailmaa) piti monen jo elättää itsensä ja selviytyä paljon pahemmastakin kuin löytää lähtöportille! Äiti nostaa metelin ja saa nimensä lehteen. Jotenkin todella noloa.
Finnairilta ostettu saattopalvelu ei toiminut
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c9e968dc-bd0c-453c-88dc-526a6d9ce987
Kommentit (544)
Minä olen pian 30 ja paljon matkustellut, mutta silti välillä toivoisi saattopalvelua vieraalla lentokentällä! Osaavat olla ihan järkyttäviä sokkeloita ja tiedotus esim. boardingporttien muutoksista voi olla olematonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ylihuolehtivainen. Normaali 15 v selviää kyllä kuten tää tyttökin selvisi koneeseen.
Ei ole ylihuolehtivainen. Tutun lapsi lensi paljon Suomen ja Keski-Euroopan väliä sukulaisten vuoksi. Hänellä oli tällainen saattopalvelu 16-vuotiaaksi asti. Se oli ihan sitä varten, jos jatkolento peruuntuu tai lapsi myöhästyy jatkolennolta jolloin asioita on helpompi hoitaa. Ihan ymmärrettävää tuollainen huolehtiminen. Esim. kerran myrskyn takia joutuivat laskeutumaan ihan toiselle paikkakunnalle ja sieltä järjestettiin bussikyyti lopulliseen päämäärään. Kiitos saattopalvelun asiat hoituivat lapsen kannalta hyvin ja huolettomasti.
Meinaatko, että ilman saattopalvelua asiakkaan on itse pitänyt järjestää tuo bussikyyti? Kyllä ne on kuule samassa porukassa kuljetettu eli ihan sama olis ollu ilman saattajaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ylihuolehtivainen. Normaali 15 v selviää kyllä kuten tää tyttökin selvisi koneeseen.
Ei ole ylihuolehtivainen. Tutun lapsi lensi paljon Suomen ja Keski-Euroopan väliä sukulaisten vuoksi. Hänellä oli tällainen saattopalvelu 16-vuotiaaksi asti. Se oli ihan sitä varten, jos jatkolento peruuntuu tai lapsi myöhästyy jatkolennolta jolloin asioita on helpompi hoitaa. Ihan ymmärrettävää tuollainen huolehtiminen. Esim. kerran myrskyn takia joutuivat laskeutumaan ihan toiselle paikkakunnalle ja sieltä järjestettiin bussikyyti lopulliseen päämäärään. Kiitos saattopalvelun asiat hoituivat lapsen kannalta hyvin ja huolettomasti.
Meinaatko, että ilman saattopalvelua asiakkaan on itse pitänyt järjestää tuo bussikyyti? Kyllä ne on kuule samassa porukassa kuljetettu eli ihan sama olis ollu ilman saattajaakin.
En, mutta lapselle oli vähemmän stressiä miten tilanteessa edetään. Ei siitä mitään haittaakaan ollut. Joutuivat kuitenkin vielä odottamaan sitä bussia toista tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta lapselle oli vähemmän stressiä miten tilanteessa edetään. Ei siitä mitään haittaakaan ollut. Joutuivat kuitenkin vielä odottamaan sitä bussia toista tuntia.
Onhan siellä muitakin menossa. 15 v lapsi ja 16 v voi jo leikkiä aikuisten leikkejä.
"Kunhan muille ei käy samoin"
Mut Iltalehteen piti soittaa😂
Jep
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä muitakin menossa. 15 v lapsi ja 16 v voi jo leikkiä aikuisten leikkejä.
Miksi jos ei ole tarvetta? Nyt hän on kansainvälisessä työssä ulkomailla, joten ei mennyt pilalle noista saattomatkoista.
Ihme erityislapsiheittoja täällä...
Itse olen niin pumpulissa kasvatettu, että itsenäistyminen ja rohkeuden saaminen "virallisten asioiden" hoitoon ja osaamiseen kesti suhteellisen pitkään.
Tuon ikäisenä samassa tilanteessa ja täysin yksinmatkustamista kokemattomana olisin joutunut täyteen paniikkiin, jolloin se portti olisi jäänyt todellakin löytämättä.
Jos tuo palvelu on maksettu niin silloin se palvelu pitää saada. Sinun hellanlettasteluillasi ole mitään merkitystä. Tiesitkö, että joillakin aikuisillakin on suunnistustaidon vaikeuksia. Eli hyvä, että tuollainen palvelu on olemassa. Jos se siis toimisi.
Kyllä ollaan niin fiksuja ja osataan matkustaa paremmin kuin tämä teini, kirjoittaja vaan ei mainitse millä vuosikymmenellä on reissannut yksin,niin olihan kaveri mukana.
Nykyään on lapsikaappauksia ja niistä ei kaappaja ilmoita etukäteen,vaan valitsee uhrinsa sattuman varaisesti,tämä tyttö olis voinut olla saalis jollekin tuon kaltaiselle.
On siis turha viisastella siellä metsän laidassa,kun ei nykyelämä ole vielä sinne saapunut.
Tottakai maksettu palvelu pitää saada. Mutta en ymmärrä miksi ihmeessä tästäkin on pitänyt iltalehteen avautua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jos ei ole tarvetta? Nyt hän on kansainvälisessä työssä ulkomailla, joten ei mennyt pilalle noista saattomatkoista.
Tarkoitin sitä että 15 v osaa jo lukea.kirjoittaa ja tietää numerot. Osaa jo enkkuakin niin paljon että selviytyy. Opettakaa että aina voi kysyä. Kysyvä ei tieltä eksy. Rohkeutta.
Kaikki tietäväinen kirjoitti:
Kyllä ollaan niin fiksuja ja osataan matkustaa paremmin kuin tämä teini, kirjoittaja vaan ei mainitse millä vuosikymmenellä on reissannut yksin,niin olihan kaveri mukana.
Nykyään on lapsikaappauksia ja niistä ei kaappaja ilmoita etukäteen,vaan valitsee uhrinsa sattuman varaisesti,tämä tyttö olis voinut olla saalis jollekin tuon kaltaiselle.
On siis turha viisastella siellä metsän laidassa,kun ei nykyelämä ole vielä sinne saapunut.
Laitatko lähteen niistä lentokentän turva-alueella tapahtuneista lapsikaappauksista? Mulla on mennyt ihan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo palvelu on maksettu niin silloin se palvelu pitää saada. Sinun hellanlettasteluillasi ole mitään merkitystä. Tiesitkö, että joillakin aikuisillakin on suunnistustaidon vaikeuksia. Eli hyvä, että tuollainen palvelu on olemassa. Jos se siis toimisi.
Itse kysyn jos oon epätietoinen. Yleensä menen porttia kohti kun oon päässyt turvatarkastuksesta. Mun kohdalla se piippaa ja ratsataan. Sitten porttia kohti ja kun hyvissä ajoin tulee niin käyn vielä kaupoilla.
Frankfurt on Euroopan kolmanneksi suurin todella vilkas lentokenttä, kylläkin mielestäni selkeä ja hyvin organisoitu. Itse olen joka kerta jäänyt niin kauas terminaaleista että koneesta on haettu bussilla, ulko-ovilla on henkilökuntaa ohjaamassa matkustajia, en silti ihmettele että ihmiset myöhästelevät ja eksyvät niin suurilla kentillä.
Ihme kommentteja täällä. Jutun pointti kai oli se että maksettua palvelua ei saatu Finnairilta. Eipä kyllä yllätä. Kesällä lentäessäni Alicantesta Finnairilla ei ennakkoon maksettuja matkatavaroita löytynytkään järjestelmästä. Vahvistuksessani olivat mutta eivät näkyneet systeemissä kentällä. Enkä ollut ainut. Tunnin vänkäsin mutta jouduin lopulta maksamaan laukut toiseen kertaan. Hyvityksen sain jälkikäteen mutta EI IKINÄ ENÄÄ FINNAIR .
Pari asiaa mitä en ymmärrä.
Miksi äiti haluaa Iltalehteen jutun? Eiköhän asian pysty hoitaa ihan Finnairin kanssa.
Miksi lapsi laitetaan ilman rahaa/maksukorttia kentälle? Minä ainakin olen aina varmistanut, että lapsilla on matkustaessa riittävästi rahaa ja sellaiset turvarajat kortilla, että hätätilanteessa tulevat toimeen. Lento saattaa olla vaikka vuorokauden myöhässä, jolloin rahaa tarvitaan, ja vaikka ne myöhemmin saa lentoyhtiöltä takaisin, pitää olla riittävästi rahaa esim. taksiin ja ruokaan.
Omat lapset 14 ja 16 eivätkä ole ikinä matkustaneet lentokoneella joten en olisi ollenkaan varma sujuuko kaikki niinkuin pitää.
Vierailija kirjoitti:
Omat lapset 14 ja 16 eivätkä ole ikinä matkustaneet lentokoneella joten en olisi ollenkaan varma sujuuko kaikki niinkuin pitää.
No mutta tuo tyttö oli matkustanut aiemminkin.
Autistinen 24v tyttäreni tulee tarvitsemaan aina jonkunlaista apua/saattajaa/koutsia.