Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2019 Painonpudotusketju?

Vierailija
01.01.2019 |

Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)

Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.

Kommentit (667)

Vierailija
441/667 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä repäsin ja kävin vielä 5km metsälenkillä koiran kanssa kahvakuulatreenin lisäksi. Maasto oli tosi vaikeaa kun lunta, jäätä ja pimeää, paljon ylä- ja alamäkiä. Niin taas vaan kinttu kipeytyi niinkuin sillä alun 8km lenkillä. Tuntuu vaan tylsältä mitään 2-3km lenkkejä tehdä niin ettei jalka kipeydy. Mutta oli ihana lenkki!

Nyt iltapalatuskailu edessä, ei ole yhtään nälkä kun illallisella söin 17maissa yhden perunan ja j-lihapihviä kasviksineen. Ehkä teen jonkun pienen smoothien vaan tai sitten pikkasen vaan maustamatonta jogurttia.

-ap

Tiedätkö yhtään, miksi jalka kipeytyy? Parempi tyytyä nyt niihin lyhyempiin lenkkeihin, ettet kävele itseltäsi jalkoja alta.

Vierailija
442/667 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä repäsin ja kävin vielä 5km metsälenkillä koiran kanssa kahvakuulatreenin lisäksi. Maasto oli tosi vaikeaa kun lunta, jäätä ja pimeää, paljon ylä- ja alamäkiä. Niin taas vaan kinttu kipeytyi niinkuin sillä alun 8km lenkillä. Tuntuu vaan tylsältä mitään 2-3km lenkkejä tehdä niin ettei jalka kipeydy. Mutta oli ihana lenkki!

Nyt iltapalatuskailu edessä, ei ole yhtään nälkä kun illallisella söin 17maissa yhden perunan ja j-lihapihviä kasviksineen. Ehkä teen jonkun pienen smoothien vaan tai sitten pikkasen vaan maustamatonta jogurttia.

-ap

Tiedätkö yhtään, miksi jalka kipeytyy? Parempi tyytyä nyt niihin lyhyempiin lenkkeihin, ettet kävele itseltäsi jalkoja alta.

Ei mitään hajua, kokeilin toisilla kengilläkin mutta ei. Siinä 3km kohdalla aina kipeytyy. Voihan se olla ihan että rasittuu kun en ole pitkään aikaan näin reippaillut ja ylipainoakin on paljon. Pitää seurailla ja mennä lekuriin jos ei kuntoudu.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/667 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kehopositiivista kannustaa laihdutuskuurille. Voi olla jopa naisvihaa.

Vierailija
444/667 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vieläkään ole uskaltanut jumppaan kun yskä vaan jatkuu ja jatkuu ja edelleen irtoaa limaa. Olo sinänsä ihan ok antibioottikuurin jälkeen mutta vois tää räkiminen ja köhiminen jo loppua. Tiedän kyllä että ruokavalio on ratkaisevammassa roolissa tässä kuin liikunta, mutta silti harmittaa ja turhauttaa. Olen kuitenkin tottunut liikkumaan 3-5 kertaa viikossa, siis muutakin kuin kävelyä.

Syömiset mennyt hyvin. Tänään oli iltaherkkuna vielä teinien pyynnöstä shirazakukkakaalia. Kaikki tykätään tulisesta naposteltavasta niin tää uppoaa kyllä koko porukalle. Huomiset eväät kun vielä laittais valmiiksi jääkaappiin niin voiskin lähteä sänkyyn lueskelemaan kirjaa, huomenna se oravanpyörä taas jatkuu 😁

Matami

Vierailija
445/667 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vieläkään ole uskaltanut jumppaan kun yskä vaan jatkuu ja jatkuu ja edelleen irtoaa limaa. Olo sinänsä ihan ok antibioottikuurin jälkeen mutta vois tää räkiminen ja köhiminen jo loppua. Tiedän kyllä että ruokavalio on ratkaisevammassa roolissa tässä kuin liikunta, mutta silti harmittaa ja turhauttaa. Olen kuitenkin tottunut liikkumaan 3-5 kertaa viikossa, siis muutakin kuin kävelyä.

Syömiset mennyt hyvin. Tänään oli iltaherkkuna vielä teinien pyynnöstä shirazakukkakaalia. Kaikki tykätään tulisesta naposteltavasta niin tää uppoaa kyllä koko porukalle. Huomiset eväät kun vielä laittais valmiiksi jääkaappiin niin voiskin lähteä sänkyyn lueskelemaan kirjaa, huomenna se oravanpyörä taas jatkuu 😁

Matami

Resepti shirazakukkakaalille, kiitos. Kuulostaa hyvältä.

Vierailija
446/667 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei mitään hajua, kokeilin toisilla kengilläkin mutta ei. Siinä 3km kohdalla aina kipeytyy. Voihan se olla ihan että rasittuu kun en ole pitkään aikaan näin reippaillut ja ylipainoakin on paljon. Pitää seurailla ja mennä lekuriin jos ei kuntoudu.

-ap

Voisikohan liukkaalla tai muulla epävarmalla alustalla kävely aiheuttaa huomaamatta jonkun virheasennon, mikä alkaa sitten vaivata? Tietysti rasituskin on hyvin mahdollinen, ylipaino kuormittaa niveliä melkoisesti. Ehkä joku näiden yhdistelmäkin.

Vierailija
447/667 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matami

Resepti shirazakukkakaalille, kiitos. Kuulostaa hyvältä.

https://blogit.meillakotona.fi/keittiossakotonajapuutarhassa/paahdettu-…

Tuolla oon tehnyt, simppeli ja nopea tehdä.

Matami

448/667 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään 10km lenkin koirani kanssa. Sokeriarvojen ja verenpaineen nousu antoi potkua laihdutukseen. Olen lisännyt kasvisten ja marjojen osuutta ruokavaliossani huomattavasti. Proteiinia olen myös lisännyt. Toivottavasti pysyisi tämä motivaatio. Ei vaan aina jaksa uskoa, kun olen jo niin monta kertaa yrittänyt painoa pudottaa. Mutta tällä kertaa on onnistuttava...

Vierailija
449/667 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisko tämä proteiiniuskovainen sitten ihan sellaisen esimerkkilistan vaikka viikoksi, kuinka meidän kuolevaisten tulisi proteiinia hänen mielestään nauttiman? Tai jos ei siihen kykene niin kertoisiko edes vaikka sen, että paljonko meidän tulisi kiskoa protskua per kilo?

Selasin merkintöjäni ja olen saanut päivässä 80-110g tätä prot.uskovaisen somaa elämäneliksiiriä.

96

Eihän se osaa muuta kuin soittaa suutaan.

80-110g mistä? Jos tulee kasvikunnasta ei läheskään aina riitä.Jos tulee eläinproteiinista tai kypsennetyistä palkokasveista ja viljasta,saattaa riittääkin.Liian vähäinen proteiini tuottaa vain entistä pahemman lihomisen lähitulevaisuudessa.

Vierailija
450/667 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisko tämä proteiiniuskovainen sitten ihan sellaisen esimerkkilistan vaikka viikoksi, kuinka meidän kuolevaisten tulisi proteiinia hänen mielestään nauttiman? Tai jos ei siihen kykene niin kertoisiko edes vaikka sen, että paljonko meidän tulisi kiskoa protskua per kilo?

Selasin merkintöjäni ja olen saanut päivässä 80-110g tätä prot.uskovaisen somaa elämäneliksiiriä.

96

Tajuatko että kaikki proteiini ei ole samanarvoista? Esim. väärin yhdistetyt kasviproteiinilähteet eivät riitä.Sen voin luvata että liian vähällä proteiinilla laihtuminen jää hyvin lyhytaikaiseksi.

Vierailija
451/667 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalankaa=liian vähän proteiinia=pienentynyt lihasmassa=pienentynyt energian kulutus=vaikeutunut laihtuminen=entistä helpompi lihominen takaisin dieetin jälkeen.Tämäkö on naisen logiikalla "proteiiniuskovaisuutta"?

Vierailija
452/667 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan normaalia, että joutuu ravaamaan pissalla kun on aloittanut laihdutuksen? Tarkoittaako vaan että nesteet on lähteny liikkeelle? :D En juo sen enempää tai vähempää vettä kuin ennen laihdutusta.

- Iines (käytän tätä nimimerkkiä jatkossa, olen kirjoittanut nimettömänä yhden viestin kun keskustelu luotiin)

Vierailija
453/667 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96

80-110g mistä? Jos tulee kasvikunnasta ei läheskään aina riitä.Jos tulee eläinproteiinista tai kypsennetyistä palkokasveista ja viljasta,saattaa riittääkin.Liian vähäinen proteiini tuottaa vain entistä pahemman lihomisen lähitulevaisuudessa.

Liha, kala,kana, kananmunat, maitotuotteet.

En minä ainakaan edes laske jonkun kaurapuuron proteiineja, ne kaikki tulee noiden selkeiden proteiininlähteistä saatavien lisäksi.

Usko nyt jo, että me saadaan protskua ihan riittävästi.

Vierailija
454/667 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96

Liha, kala,kana, kananmunat, maitotuotteet.

En minä ainakaan edes laske jonkun kaurapuuron proteiineja, ne kaikki tulee noiden selkeiden proteiininlähteistä saatavien lisäksi.

Usko nyt jo, että me saadaan protskua ihan riittävästi.

Kauraproteiini sopii hyvin maito- ja herneproteiinien kanssa.Muita eläinproteiineja ei välttämättä tarvita.

Vierailija
455/667 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96

Tajuatko että kaikki proteiini ei ole samanarvoista? Esim. väärin yhdistetyt kasviproteiinilähteet eivät riitä.Sen voin luvata että liian vähällä proteiinilla laihtuminen jää hyvin lyhytaikaiseksi.

Et siis osaa vastata kysymykseen. Niin arvelinkin. Voisitko nyt lopettaa ja jättää ketjun meille painonpudottajille?

Vierailija
456/667 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96

Tajuatko että olet hirveän aggressiivinen? Esim. jos tulet antamaan neuvoja" noin hyökkäävästi ja ikävään sävyyn, kukaan ei ota niitä vastaan koska tapasi viestiä on luotaantyöntävä ja vastenmielinen. Sen voin luvata, että tuolla tyylillä viestiessä kommunikointi jää hyvin lyhytsanaiseksi.

Vierailija
457/667 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautalankaa=liian vähän proteiinia=pienentynyt lihasmassa=pienentynyt energian kulutus=vaikeutunut laihtuminen=entistä helpompi lihominen takaisin dieetin jälkeen.Tämäkö on naisen logiikalla "proteiiniuskovaisuutta"?

Rautalangasta: TÄMÄ KAIKKI ON JO TIEDOSSA

Vierailija
458/667 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut nälkäinen päivä. Johtuu kai siitä että eilinen meni vajailla kaloreilla ja liikuin paljon, eikä aamiainenkaan ei oikein maistunut. Syön nyt normiruuan lisäksi leivän jossa päällä keitetty kananmuna, jospa se tästä.

Tällaisen nälkään olisin muuten ennen ostanut tyyliin 120g juustonaksupussin ja Pätkis-levyn. Ai miksi mulla onkaan ylipainoa :D

Ajattelin ehkä lähteä lenkille mutta katsotaan jaksanko. Pääasia kuitenkin on se, että en ainakaan rouskuta sipsejä ja läskiinny lisää.

96

Vierailija
459/667 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkiriemukas kommenttini poistettiin,ihme juttu.

Vierailija
460/667 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96

Et sit kuitenkaan saanut tehtyä meille pyydettyä esimerkkilistaa.

Etkä avannut sitä, kuinka käytännössä proteiineja yhdistetään väärin.

Etkä sitäkään kuinka ne yhdistetään oikein.

Et taida osata kertoa, ehkäpä ei tietotaito sulla vaan riitä.