Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2019 Painonpudotusketju?

Vierailija
01.01.2019 |

Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)

Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.

Kommentit (667)

Vierailija
301/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fitness-kisaajana laihduttaminen on tuttua, ja uskon että samat lainalaisuudet pätevät meille kaikille. Useamman prepin pohjalta jaan omia kokemuksiani kanssanne:

-liikunta ei laihduta, keittiössä laihdutetaan. Prepin aikana lisään hieman kävelyä ohjelmaan mutta 85% laihtumisesta tapahtuu keittiössä

-kierrättäkää kaloreita viikon sisällä hiilarimäärää säätämällä. Syön itse esimerkiksi 100/100/200/100/100/200/400 viikon aikana. Toimii ainakin minulla erittäin hyvin

- en jaksa vängätä enempää proteiinista, mutta sanonpa vain että 1.5gr per rasvaton painokilo ja rasvaakin olisi hyvä saada se 30% energiantarpeesta

-tee asiat helposti ja käytä oikopolkuja. Tee uunissa kolmen päivän kanat ja osta riisikeitin mikä tekee riisin puolestasi. Opettele käyttämään mausteita ja yrttejä ja tekemään oikean kypsyysasteen ruokaa, terveellisempi ruoka vaatii taitoa saada yhtä hyvän makuiseksi

-älä laita lautasellesi mitään ennen kuin se on ensin täytetty puoliksi vihreillä kasviksilla

-jätä siemenet, pähkinät, välipalajogurtit ja patukat sekä avokaadot kauppaan

-kerran viikossa voit syödä vapaammin (jos ja kun kierrätät kaloreita)

Fitness-kisaajana liikunta kuuluu elämääsi muutenkin, joten sinun lyhytaikainen ja pieni painonpudotuksesi tapahtuukin ruokavaliolla. Laihdutusta aloitteleva sohvaperuna sen sijaan tarvitsee liikuntaa ruokavalion tukena.

Tukena liikunta on ihan jees painonpudotusta aloittavalle, mutta sen merkitystä liioitellaan rankasti. Aloitteleva painonpudottaja ei saa montaa sataa kaloria viikossa treenillä tapetuksi. Sama kuin mulla, eihän mun treenit kuluta kun pari sataa hassua kaloria viikossa - laihtuminen tapahtuu keittiössä.

Säännöllinen liikunta

- vähentää kehon ylimääräisen rasvan määrää

- alentaa kohonnutta verenpainetta ja vaikuttaa myönteisesti veren rasvoihin ja hyytymisominaisuuksiin

- vahvistaa luita ja lihaksia

- parantaa ryhtiä ja kuntoa

- vähentää ummetusta

- kohentaa mielialaa ja rentouttaa

- parantaa kehontuntemusta

- antaa voimia arkeen

- tuo paremman unen

- lisää fyysistä ja psyykkistä jaksamista

- hidastaa toimintakyvyn heikkenemistä

- parantaa lievän ja kohtalaisen masennuksen ja ahdistuneisuuden oireita.

( https://sydan.fi/fact/saannollisen-liikunnan-terveysvaikutukset/ )

Tuossa on jo aika paljon syitä, miksi laihduttajan, ja toki normaalipainoisenkin, kannattaa liikkua. Silloin ollaan hukkateillä, jos lasketaan ettei liikkuessa kulu riittävästi kaloreita eikä sillä siksi ole merkitystä.

Tämä on hyvä lista muistuttamaan, miksi myös tällaisen ikisohvaperunan on syytä laittaa lenkkarit jalkaan, napata koira remmin nenään ja lähteä lenkille. Todellakaan ei liikkumalla pysty kuluttamaan kaikkea, mitä herkkujen muodossa helposti solahtaa suusta sisään, mutta nuo muut vaikutukset olisi hyvä laittaa näkyville vaikka sohvan viereen. 🙂

Tänään kävin pikalenkillä (vain 4 km), mutta ehkä huomenna menisi vähän enemmän.

Ja muuten ensimmäinen päivä, että olen proteiinien kanssa suositusten mukaisella mallilla. Syöty kananmunaa, broileria ja parsakaalia niin että korvista tursuu. On oikeesti haasteellista, kun maitotuotteet ei ole vaihtoehto.

Pitäisköhän keksiä nikki... olkoon vaikkapa

Rinkeli

Ihanko oikeasti syöt proteiinia? Suurin osa näistä vain ihmettelee miksi joutuu joka vuosi laihduttamaan entistä paksumpana.

Miksi tuollainen sävy ja luulottelu? Eiköhän jokainen tiedä miten makrot kuuluu mennä ja yritä sen mukaan syödä. Jotkut huutelijat nyt ovat vain saaneet päähänsä jankuttaa salaateista - ihmetyttää, mikä puute heillä, kun on niin suunnaton tarve pyrkiä mollaamaan, latistamaan ja vähättelemään. Ilmeisesti sitä hyvälaatuista hiilaria puuttuu kehosta ja siksi on niin paha olla?

Vierailija
302/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten "laihduttaminen" on kyllä huvittavaa...

Haluaisitko perustella?

10v sitten laihdutin 70kg -> 50kg, koska en viihtynyt nahoissani 70-kiloisena. Mikä siinä on niin huvittavaa? Sama kuin sanoisit että ruokavalion muuttaminen terveellisempään suuntaan/ liikunnan aloittaminen on huvittavaa.

Perustelu on se että suurin osa päätyy vain entistä lihavammaksi.Ei se onnistu pelkällä salaatilla mutta ei mene jakeluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko perustella?

10v sitten laihdutin 70kg -> 50kg, koska en viihtynyt nahoissani 70-kiloisena. Mikä siinä on niin huvittavaa? Sama kuin sanoisit että ruokavalion muuttaminen terveellisempään suuntaan/ liikunnan aloittaminen on huvittavaa.

Perustelu on se että suurin osa päätyy vain entistä lihavammaksi.Ei se onnistu pelkällä salaatilla mutta ei mene jakeluun.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3360192/miten-saan-tiputettua-painoa

Mene tuonne pätemään, siellä ihan pyytämällä pyydetään kaltaisesi hienon ihmisen apua. Täällä ei ole sinulle mitään nähtävää.

Vierailija
304/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fitness-kisaajana laihduttaminen on tuttua, ja uskon että samat lainalaisuudet pätevät meille kaikille. Useamman prepin pohjalta jaan omia kokemuksiani kanssanne:

-liikunta ei laihduta, keittiössä laihdutetaan. Prepin aikana lisään hieman kävelyä ohjelmaan mutta 85% laihtumisesta tapahtuu keittiössä

-kierrättäkää kaloreita viikon sisällä hiilarimäärää säätämällä. Syön itse esimerkiksi 100/100/200/100/100/200/400 viikon aikana. Toimii ainakin minulla erittäin hyvin

- en jaksa vängätä enempää proteiinista, mutta sanonpa vain että 1.5gr per rasvaton painokilo ja rasvaakin olisi hyvä saada se 30% energiantarpeesta

-tee asiat helposti ja käytä oikopolkuja. Tee uunissa kolmen päivän kanat ja osta riisikeitin mikä tekee riisin puolestasi. Opettele käyttämään mausteita ja yrttejä ja tekemään oikean kypsyysasteen ruokaa, terveellisempi ruoka vaatii taitoa saada yhtä hyvän makuiseksi

-älä laita lautasellesi mitään ennen kuin se on ensin täytetty puoliksi vihreillä kasviksilla

-jätä siemenet, pähkinät, välipalajogurtit ja patukat sekä avokaadot kauppaan

-kerran viikossa voit syödä vapaammin (jos ja kun kierrätät kaloreita)

Fitness-kisaajana liikunta kuuluu elämääsi muutenkin, joten sinun lyhytaikainen ja pieni painonpudotuksesi tapahtuukin ruokavaliolla. Laihdutusta aloitteleva sohvaperuna sen sijaan tarvitsee liikuntaa ruokavalion tukena.

Tukena liikunta on ihan jees painonpudotusta aloittavalle, mutta sen merkitystä liioitellaan rankasti. Aloitteleva painonpudottaja ei saa montaa sataa kaloria viikossa treenillä tapetuksi. Sama kuin mulla, eihän mun treenit kuluta kun pari sataa hassua kaloria viikossa - laihtuminen tapahtuu keittiössä.

Säännöllinen liikunta

- vähentää kehon ylimääräisen rasvan määrää

- alentaa kohonnutta verenpainetta ja vaikuttaa myönteisesti veren rasvoihin ja hyytymisominaisuuksiin

- vahvistaa luita ja lihaksia

- parantaa ryhtiä ja kuntoa

- vähentää ummetusta

- kohentaa mielialaa ja rentouttaa

- parantaa kehontuntemusta

- antaa voimia arkeen

- tuo paremman unen

- lisää fyysistä ja psyykkistä jaksamista

- hidastaa toimintakyvyn heikkenemistä

- parantaa lievän ja kohtalaisen masennuksen ja ahdistuneisuuden oireita.

( https://sydan.fi/fact/saannollisen-liikunnan-terveysvaikutukset/ )

Tuossa on jo aika paljon syitä, miksi laihduttajan, ja toki normaalipainoisenkin, kannattaa liikkua. Silloin ollaan hukkateillä, jos lasketaan ettei liikkuessa kulu riittävästi kaloreita eikä sillä siksi ole merkitystä.

Tämä on hyvä lista muistuttamaan, miksi myös tällaisen ikisohvaperunan on syytä laittaa lenkkarit jalkaan, napata koira remmin nenään ja lähteä lenkille. Todellakaan ei liikkumalla pysty kuluttamaan kaikkea, mitä herkkujen muodossa helposti solahtaa suusta sisään, mutta nuo muut vaikutukset olisi hyvä laittaa näkyville vaikka sohvan viereen. 🙂

Tänään kävin pikalenkillä (vain 4 km), mutta ehkä huomenna menisi vähän enemmän.

Ja muuten ensimmäinen päivä, että olen proteiinien kanssa suositusten mukaisella mallilla. Syöty kananmunaa, broileria ja parsakaalia niin että korvista tursuu. On oikeesti haasteellista, kun maitotuotteet ei ole vaihtoehto.

Pitäisköhän keksiä nikki... olkoon vaikkapa

Rinkeli

Ihanko oikeasti syöt proteiinia? Suurin osa näistä vain ihmettelee miksi joutuu joka vuosi laihduttamaan entistä paksumpana.

Miksi tuollainen sävy ja luulottelu? Eiköhän jokainen tiedä miten makrot kuuluu mennä ja yritä sen mukaan syödä. Jotkut huutelijat nyt ovat vain saaneet päähänsä jankuttaa salaateista - ihmetyttää, mikä puute heillä, kun on niin suunnaton tarve pyrkiä mollaamaan, latistamaan ja vähättelemään. Ilmeisesti sitä hyvälaatuista hiilaria puuttuu kehosta ja siksi on niin paha olla?

Ei todellakaan tiedä makroista mitään.Lasketaan kalorit ja syödään pelkkiä vihanneksia.Proteiininpuute saa lopulta vain lihomaan entistä paksummaksi.Eikä muuten ole muutenkaan terveellistä kun solujen perusrakennusaine puuttuu.

Vierailija
305/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko vänkyttäjille, huonoa käytöstä ei pidä palkita juuri sillä mitä vänkyttäjä haluaa. Tsemppiä kaikille elämäntapamuutoksessa. Täällä kanssa sama homma käynnissä syyskuusta alkaen ja hyvin menee.

Vierailija
306/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko perustella?

Syö särkeä, se kasvattaa järkeä.

Vierailija
307/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Olen yrittänyt saada palautettua päivittäisen aerobisen liikunnan rutiineihin, ja onhan tuo jollain lailla onnistunutkin, mutta aikaa se vie enemmän kuin olisi mahdollisuus itseensä sijoittaa tässä vaiheessa. Pidemmän päälle unesta nipistäminen tulee kostautumaan, joten pakko on yrittää järjestellä työkuvioita uusiksi. Hemmetti, on tämä välillä ihan turhan vaikeaa. 😞

Syömiset ovat pysyneet suunnitellussa, joten loppusaldo kuitenkin positiivien.

16

Vierailija
308/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat osallistujat vuoden päästä painonpudotusketjussa 2020.

Sinäkin kaiketi...

Vierailija
309/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ensimmäinen viikko takana -4,5kg. Tais olla vähän jouluturvotusta ;D

Vierailija
310/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen osallistuja jos tekisi päätöksen ettei noille huutelijoille kommentoida mitään niin varmaan kyllästyivät kiusaamiseen parissa päivässä 🤔

Muistutus..

Vierailija
311/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hiukkasen tullut naposteltua extraa, kun lounas myöhästyi niin se kostautui... Extrana meni pähkinöitä, kokonainen ruispala ja hotkaisimpa kitusiini pari haarukallista italiansalaattia suoraan purkista. :'D mutta tämä ei haittaa, tänään oli vain "vähän tuhdimpi välipala".

Jalat todella kipeät siitä eilisestä 8km tuskien kävelystä, joten tänään olen niitä lepuuttanut. Voi olla että huomennakaan en kävele isompaa lenkkiä vaan teen kahvakuulatreenin kotona.

Vinkkejä "herkutteluiltaan"? Mies haluaa pe herkutella ja syödä hodareita ruuaksi, mitähän itselle keksisi?

-ap

Vierailija
312/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä hiukkasen tullut naposteltua extraa, kun lounas myöhästyi niin se kostautui... Extrana meni pähkinöitä, kokonainen ruispala ja hotkaisimpa kitusiini pari haarukallista italiansalaattia suoraan purkista. :'D mutta tämä ei haittaa, tänään oli vain "vähän tuhdimpi välipala".

Jalat todella kipeät siitä eilisestä 8km tuskien kävelystä, joten tänään olen niitä lepuuttanut. Voi olla että huomennakaan en kävele isompaa lenkkiä vaan teen kahvakuulatreenin kotona.

Vinkkejä "herkutteluiltaan"? Mies haluaa pe herkutella ja syödä hodareita ruuaksi, mitähän itselle keksisi?

-ap

Laihdutus tai elämäntapamuutos harvoin onnistuu ilman toisen tai perheen tukea ja mukanaoloa. Toisaalta myöskään yksi herkutteluilta viikossa ei kaada maata, ja tulee laskea mukaan suunnitelmaan. Eli syöt niitä hodareita. Muista, kun chiitataan, chiitataan kunnolla.

-fitnesskisaaja

Vierailija
313/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Laihdutus tai elämäntapamuutos harvoin onnistuu ilman toisen tai perheen tukea ja mukanaoloa. Toisaalta myöskään yksi herkutteluilta viikossa ei kaada maata, ja tulee laskea mukaan suunnitelmaan. Eli syöt niitä hodareita. Muista, kun chiitataan, chiitataan kunnolla.

-fitnesskisaaja

Mun mies on kyllä tukena mutta en voi kieltää koko muuta perhettä herkuttelemasta koska minä olen lihava. En halua vielä tässä vaiheessa vielä noin epäterveellistä herkkua vetää, siksi kysyinkin täältä vinkkejä että oisko kellään hyviä vinkkejä vähän terveellisempään herkutteluun. Mulla herkkupäivät on hankalia ollut aina, helposti on mennyt pizza, puoli litraa jäätelöä, viiniä ja karkkiakin vielä päälle. Siksi nyt kyselen vähän muita vinkkejä, koska en ole vielä valmis niihin ruokiin minkä takia olen 25kiloa ylipainoa kerännyt.

-ap

Vierailija
314/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-fitnesskisaaja

Mun mies on kyllä tukena mutta en voi kieltää koko muuta perhettä herkuttelemasta koska minä olen lihava. En halua vielä tässä vaiheessa vielä noin epäterveellistä herkkua vetää, siksi kysyinkin täältä vinkkejä että oisko kellään hyviä vinkkejä vähän terveellisempään herkutteluun. Mulla herkkupäivät on hankalia ollut aina, helposti on mennyt pizza, puoli litraa jäätelöä, viiniä ja karkkiakin vielä päälle. Siksi nyt kyselen vähän muita vinkkejä, koska en ole vielä valmis niihin ruokiin minkä takia olen 25kiloa ylipainoa kerännyt.

-ap

Sun on pakko oppia elämään niiden herkkujen kanssa ja niiden kieltäminen ei tule auttamaan mitään. Ota asiaksesi kerran viikossa herkutella ja olla stressaamatta ruuasta, ja syöt loppuviikon niinkuin pitää. Näin tehdään kestäviä muutoksia. Niin minäkin teen, ja saatan vetää yhtenä päivänä 6-7000kcal edestä mättöä, ja seuraavana päivänä odottaa taas 1600kcal.

-se fitnesskisaaja

Vierailija
315/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta löytyy vanhoja varmoja keinoja, joukossa muutama jo unohdettu kikka

Vierailija
316/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-fitnesskisaaja

-ap

Ekana tuli mieleen että voisit tykätä tortilla pitsasta. Eli täysjyvätortillan päälle laitat mieleiset täytteet ( toki kannattaa huomioida että vaikka kanaa tai tonnikalaa mieluummin kuin pekonia, ja juustoa maltillisesti) ja uuniin paistumaan. Jos leffanapostelua tarvii niin kasviksia dippailuun. Alkoholiton olut/siideri ei sisällä niin paljon kaloreita kuin holillinen ja niitäkin on ihan hyvänmakuisia saatavilla.

Matami

Vierailija
317/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-fitnesskisaaja

-ap

Sun täytyy nyt keksiä uusia herkkuja. Varmaan ennen pitkää huomaat, ettei ne entiset herkut edes maistukaan niin hyviltä. Esim. kun muu perhe syö sipsejä, tee itsellesi ja vaikka muillekin maistettavaksi juuressipsejä, tai kun muu perhe syö jäätelöä, tee itsellesi hedelmä- tai marjasorbettia. 

Vierailija
318/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-fitnesskisaaja

-ap

Sun on pakko oppia elämään niiden herkkujen kanssa ja niiden kieltäminen ei tule auttamaan mitään. Ota asiaksesi kerran viikossa herkutella ja olla stressaamatta ruuasta, ja syöt loppuviikon niinkuin pitää. Näin tehdään kestäviä muutoksia. Niin minäkin teen, ja saatan vetää yhtenä päivänä 6-7000kcal edestä mättöä, ja seuraavana päivänä odottaa taas 1600kcal.

-se fitnesskisaaja

Ainakin minä vasta harjoittelen sitä että herkkuja olisi vain yhtenä päivänä. Helposti jää putki päälle. Joten kun on vasta toka viikko aluillaan niin en kyllä itse lähtisi vielä leikkimään minkään karkkipussin kanssa. Jokainen toki tyylillään, mutta toivoisin että fitnesskisaaja huomioisi sen että kaikkien meidän pää ja kroppa ei toimi samalla tavalla kuin sinun.

Vierailija
319/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-fitnesskisaaja

-ap

Ekana tuli mieleen että voisit tykätä tortilla pitsasta. Eli täysjyvätortillan päälle laitat mieleiset täytteet ( toki kannattaa huomioida että vaikka kanaa tai tonnikalaa mieluummin kuin pekonia, ja juustoa maltillisesti) ja uuniin paistumaan. Jos leffanapostelua tarvii niin kasviksia dippailuun. Alkoholiton olut/siideri ei sisällä niin paljon kaloreita kuin holillinen ja niitäkin on ihan hyvänmakuisia saatavilla.

Matami

Hei tosi hyvä idea! Ja luulen että muukin perhe innostuu erilaisesta "pizzaperjantaista". Se kun on meillä aika usein ollut niin että perjantaina herkkupäivä ja juurikin pizzan merkeissä.

Alkoholijuomista mulla on oikeastaan vain viini jota tekee mieli. Mutta luulen että pepsimax saa täyttää nyt tammikuun viinin asemaa. 😂

-ap

Vierailija
320/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain herkkupäivänä voi olla pizzan sijaan myös tortilloja :) Niihin voi jokainen, myös laihduttaja, valita sopivat täytteet.