Miten saan tiputettua painoa?
Olen 160cm ja 70kg. Harrastan uintia kaksi kertaa viikossa ja syön monipuolisesti.En vaan laihdu. Onko teillä mitään vinkkejä laihtumiseen? En koe olevani mitenkään lihava, mutta kyllä minulla ylipainoa on silti.
Kommentit (19)
YLE areenassa katsottavissa dokumentti ”Miksi syön liikaa?”
Kannattaa katsoa ja ymmärtää, mistä on kysymys.
Jos et muuten liiku kuin uinnilla 2xvko niin siinä voi olla syy.
Joka päivä pitäisi harrastaa jonkinlaista liikuntaa. Suositus on että tulisi hyötyliikunnalla 10 000 askelta päivässä. Monipuolisesti syöminen ei auta jos ruokaa syö liikaa kulutukseen nähden tai ne ovat tasapainossa. Jos siis syöt sen verran minkä kulutat, mutta et vähemmän, niin silloin paino ei laske, ei tosin nousekaan.
Jos nämä kuitenkin kunnossa niin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen jos laihtuminen ei onnistu. Syy voi olla jossain muussa kuin elintavoissa.
Oletko koskaan harkinnut laihduttamista?
Jos syöt vähemmän kuin kulutat, niin painosi tippuu. Maailman yksinkertaisin fakta, jota palstan kaloriinat eivät vaan jostain syystä suostu kuuntelemaan, vaan keksivät toinen toistaan naurettavampia tekosyitä syöpöttelylleen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan harkinnut laihduttamista?
Katsokaa tuo dokumentti areenasta, ei tarvitse kysellä tuollaisia sen jälkeen.
Jos haluat pudotta painoa mahdollisimman nopeasti tee seuraavasti: Mene vaaalle ja katso paino. ota vaatteet pois ja mene vaaalle uudestaan. Paino on tippunut.
Vanha ja harmittavan toimiva motto on että huonoa ruokavaliota ei voi juosta karkuun: vaikka juoksisit tänään ja huomenna maratonin, niiden vaatima energiamäärä on aika helppo ja vaivaton syödä, ja paljon ylikin. Toisaalta jos ruokavaliosi jättää sinulle vajauksen tärkeistä ravintoaineista, kroppasi kyllä kapinoi tulevaisuudessa, takuuvarmasti.
Omalla kohdalla on toiminut että:
a) teen ruoan itse jossain määrin terveellistä ruokavaliota noudattaen
b) päätän jo ruoan valmistuksen yhteydessä että tämä saa luvan olla x annosta (jaan ruoan rasioihin joista osan otan mukaan töihin ja osan pidän kotona)
c) tämän jälkeen on ollut yllättävän helppo "tyytyä" siihen että tämä on nyt tämän aterian koko
Koska olen sekasyöjä, jaan ruoka-annokset lähinnä proteiininlähteen perusteella. Eli jos annoksessa on lihaa 80 - 150 grammaa, kyseessä on ruoka-annos.
Lataa Fatsecret-appsi ja kirjaa joka suupala siihen. Pidä päivittäiset kalorit vaikka 1200 kcal niin kyllä paino tippuu puolesta kilosta kiloon viikossa liikunnan määrästä riippuen. Yksi kilo läskiä on 7500 kcal kalorivajeen verran, siitä on hyvä laskea mitä tahtia painoa voi milläkin päivittäisellä kalorivajeella pudottaa.
Muuta se liihakseksi. Isot naiset onn sexyjä.
Vierailija kirjoitti:
Laske kalorit ja vähennä niitä.
Yhtä hyvin voi olla liian vähän sekä kaloreita että proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en aiinakaaan tykkää mistäään kukkkakepeistä. Tykkäään naisista joiiden kanssa voi painia oikeiin kunnnolla.
Syö viisi kertaa päivässä terveellinen ruokavalio ja annoskoko(!) huomioiden. Tuo kympin esittelemä 80-150 g proteiinia (esim. lihaa) per ateria on aika hyvä. Itse juuri kymmenen kiloa laihduttanut elämäntapamuutoksella ja paino jatkaa laskua koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en aiinakaaan tykkää mistäään kukkkakepeistä. Tykkäään naisista joiiden kanssa voi painia oikeiin kunnnolla.
Se onn vähään kuiin mun lempparii urheilijalla matti nykäselllä kun ne tavarat kuuuluu lennellä niin sittenhän ne stana lenntää.
jkytgk kirjoitti:
Jos haluat pudotta painoa mahdollisimman nopeasti tee seuraavasti: Mene vaaalle ja katso paino. ota vaatteet pois ja mene vaaalle uudestaan. Paino on tippunut.
Toinen vinkki, mene vaa'alle, kun on kova pissahätä. Mittaa paino uudestaan vessassa käynnin jälkeen. Itsellä putosi paino näin n. kilon hetkessä.
Tuo dokumentti antoi toivoa, kun sitten joskus jos saavat sen rokotteen markkinoille, mistä siinä puhuttiin.
Ei oo.