Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toys rus konkurssiin, käyttäkää lahjakortit

Minä
28.12.2018 |

Maanantaihin mennessä osassa liikkeitä saa lahjakorteilla ostettua, ei kaikissa liikkeissä enää. Kiva kun joulupukki toi kolmelle pojalle lahjakortit kyseiseen liikkeeseen. Ilolla on annettu myydä niitä vaikka konkurssi varmasti ollut tiedossa.

Kommentit (608)

Vierailija
401/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi kysyä että syyllistyikö yritys rikokseen myydessään lahjakortteja vaikka oli yrityssaneerauksessa. He kun antoivat väärää tietoa kuluttajalle. Siis huijasivat.

Yrityssaneeraus on ihan julkista tietoa, ei sitä voi salata. Lisäksi yrityssaneerauksen tarkoitus on _välttää_ konkurssi, joten tokihan silloin saa myydä lahjakortteja. Mitä enemmän ja kalliimpia, sen parempi. Mutta kuten hyvin usein, tässäkin tapauksessa saneeraukseen ryhdyttiin aivan liian myöhään.

Vierailija
402/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi olla niin, että jos kerran rahallakin saa ostettua niin pitäisi pystyä ostamaan lahjakorteillakin. Jos tavaraa jäljellä. Todella harmittava juttu.

Näin juuri.

No ei pitäisi. Lahjakortit myi konkurssiin mennyt firma. Jäljellä olevaa tavaraa myy eri toimija, eli konkurssipesä, kerätäkseen OIKEAA RAHAA suurimpien velkojien saatavien maksuun.

Velkojat eivät tee kenenkään lahjakorteilla mitään, rahalla tekevät.

Niin, mutta sen ei pitäisi olla noin, i di oot ti. Lue se kommentti, mihin vastattiin, niin et näpyttele turhia viestejä siellä.

No miten sen sitten pitäisi olla? Pitäisikö Sipilän hallituksen kehittää vero, jolla kerätään rahastoa, josta maksetaan konkurssipesille lahjakorttien summat? Vai mitä tarkoitat?

Voi kun sä oot tyhmä. Katsotaan annettujen ja lunastamattomien lahjakorttien arvo tietysti ja vähennetään ne konkurssipesälle menevistä varoista tässä vaiheessa. Helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vei lapset itkemään sinne

Vierailija
404/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ihmiset nyt haukkuvat toisiaan tyhmiksi. Viisaskaan ei voi tietää kaikkea.

Kyllä sen verran pitää peruskoulun käyneen ihmisen tietää, että mikä on konkurssi. Ei niin umpiossa saa elää, ettei tuota tiedä.

Eihän tässä konkurssi ole kellekään epäselvä, urpo. Siitä ei todellakaan uutisoitu silloin joskus. Vaan eilen.

Vierailija
405/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ihmiset nyt haukkuvat toisiaan tyhmiksi. Viisaskaan ei voi tietää kaikkea.

Viisas ei tiedä kaikkea, mutta ymmärtää ottaa selvää, toisin kuin tämä yksi jankkaaja.

Miksi siitä olisi pitänyt ottaa selvää? Tyhmä haluaa tietää asioita, joista ei ole hänelle edes mitään hyötyä. Muut käyttävät aikansa viisaammin. Ja eihän tämä uutinen ollut muutenkaan tavoittanut juuri ketään, joten sinänsä, aivan sama, mitä ihmiset tiesivät.

Aha. Sivistynyttä on siis kiinnostua vain asioista, joista on itselle "hyötyä". Voisitko kertoa miten "käytät aikaasi viisaammin"?

Harmi kyllä kun Seiska ei kertonut lelufirman saneerauksesta.

Tietenkin se on näin. Vain hyödyllisiä asioita on mitään syytä tietää. Ei muita.

Tästä voitkin käydä katsomassa, mitä viiteryhmäsi pitää hyödyllisinä asioina:

https://www.ampparit.com/suosituimmat

Joten ei ihme, että hyödyllinen taloustietämys on jäänyt hankkimatta.

Vierailija
406/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi olla niin, että jos kerran rahallakin saa ostettua niin pitäisi pystyä ostamaan lahjakorteillakin. Jos tavaraa jäljellä. Todella harmittava juttu.

Mutta kun ei ole niin. Turha jankata. Mitä se konkurssipesä tekee teidän muovinpaloillanne? Ei mitään. Käteistä he nyt tarvitsevat velkojen maksuun. Miten te ette tätä eroa ymmärrä?

30.11 jälkeen ostetut lahjakortit voi saada taksisin kun laittaa asian eteenpäin.

Vierailija
407/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005949873.html

"Piispaset eivät menettäneet rahaa. Silva Piispanen oli päättänyt aikoinaan Anttilan konkurssiuutisia seurattuaan, että ei ikinä osta lahjakortteja.

– Ja onneksi vaari on niin vanhanaikainen, että antaa rahaa lahjaksi, hän lisäsi."

Juurikin näin! Tai sitten ostaa sen lahjakortin luottokortilla! Tosin tulee vähän vaivaa kun reklamoi luottokorttiyhtiölle, mutta rahat saa kuitenkin takaisin.

Vierailija
408/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin tapaus osoittaa, miten surkealla tasolla ihmisten tietämys talouden perusasioista on. Eli mitä tarkoittaa kun yritys menee konkurssiin ja miksi konkurssiin menneen yrityksen lahjakortit eivät voi enää kelvata konkurssipesää realisoivalle taholle.

Ja näillä tietämättömillä saattaa itsellään olla puolen miljoonan asuntovelat otettuna...

Aika harva tuota on tiennyt, uskallan väittää. Eikä asian surkutteleminen kerro muusta kuin sinun tyhmyydestäsi, jos olet muuta uskonut.

En ole koskaan menettänyt mitään konkurssissa, joten miksi asia olisi koskettanut minua mitenkään?

Etkö lukenut mitään mediaa, kun Anttila meni konkkaan?

Minäkään en ole koskaan menettänyt mitään konkurssissa, mutta osaan lukea, ymmärrän lukemaani ja olen oppimiskykyinen. Minun ei siis tarvitse kokea kaikkea paskaa itse, jotta osaisin sitä välttää.

Luin, mutta se ei kiinnostanut minua, tajuatko? Ei mitään kosketuspintaa omaan elämääni. En menettänyt siinä mitään rahojani.

Vierailija
409/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin tapaus osoittaa, miten surkealla tasolla ihmisten tietämys talouden perusasioista on. Eli mitä tarkoittaa kun yritys menee konkurssiin ja miksi konkurssiin menneen yrityksen lahjakortit eivät voi enää kelvata konkurssipesää realisoivalle taholle.

Ja näillä tietämättömillä saattaa itsellään olla puolen miljoonan asuntovelat otettuna...

Aika harva tuota on tiennyt, uskallan väittää. Eikä asian surkutteleminen kerro muusta kuin sinun tyhmyydestäsi, jos olet muuta uskonut.

En ole koskaan menettänyt mitään konkurssissa, joten miksi asia olisi koskettanut minua mitenkään?

Ihanko tosissasi uskallat väittää, että aika harva tiesi Anttilan tapauksen kohu-uutisoinninkin jälkeen? Ei siitä ole kuin muutama vuosi, mutta sinun mielestäsi suurin osa jo ehti asian unohtaa. Minäpä uskallan väittää, että asia on juuri päinvastoin. Moni huomasi uutisoinnin Anttilasta ja heidän olisi pitänyt ymmärtää, mitä voi tapahtua kun ostaa yrityssaneerauksessa olevan firman lahjakortteja.

Väitän. Eipä se Anttilan konkurssi koskettanut kuin kourallisen ihmisiä rahoja ja talouspuolta. Itse vain luin, että konkkaan meni ja osa menetti rahaa. So?

Vierailija
410/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran pitää peruskoulun käyneen ihmisen tietää, että mikä on konkurssi. Ei niin umpiossa saa elää, ettei tuota tiedä.

Eihän tässä konkurssi ole kellekään epäselvä, urpo. Siitä ei todellakaan uutisoitu silloin joskus. Vaan eilen.

Mutta se itsestäänselvyys näyttää olevan joillekin epäselvää, että konkurssipesä ei kelpuuta lahjakortteja, koska ei ole niitä myynyt, eikä hyödy arvottomista korteista mitenkään.

Vierailija
411/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevina Jouluina tuo Toy R Us asia palaa uudelleen mieleen jo joululahjaostoksia tehdessä tai viimeistään niitä paketoidessa. Vuosi vuodelta voimakkaampana ja syvempää katkeruutta herättävänä.

Vierailija
412/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005949873.html

löp

Tuosta uutisesta Piispaset osoittavat, että Anttilan tapauksesta viisaammat todella jotain oppivat. Toisin kuin viisaampiaan tyhmiksi huuteleva wt tässä ketjussa väittää. WT:n mielestä Piispaset ovat ilmeisesti pelkurilampaita, mutta ainakaan he eivät näppejään polttaneet:

"Linnea ja Ella Piispanen tulivat kaupasta Lol-lelut käsissään. Heidän äitinsä Silva Piispanen kertoo, että heille lähin liike olisi ollut Itä-Helsingissä sijaitseva Itis, mutta se oli kiinni konkurssin takia.

Linnea ja Ella Piispanen saivat toivelelunsa, koska vaari oli antanut lahjan rahana eikä korttina.

Piispaset eivät menettäneet rahaa. Silva Piispanen oli päättänyt aikoinaan Anttilan konkurssiuutisia seurattuaan, että ei ikinä osta lahjakortteja.

– Ja onneksi vaari on niin vanhanaikainen, että antaa rahaa lahjaksi, hän lisäsi"

Vierailija
413/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei ole niin. Turha jankata. Mitä se konkurssipesä tekee teidän muovinpaloillanne? Ei mitään. Käteistä he nyt tarvitsevat velkojen maksuun. Miten te ette tätä eroa ymmärrä?

30.11 jälkeen ostetut lahjakortit voi saada taksisin kun laittaa asian eteenpäin.

Joo, törkeä raja, koska itse sain sen hyvityksen kolmisen viikkoa ennen. Vaikka reilua tietenkin joulun alla kortteja ostaneille!

Vierailija
414/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän taas ensi jouluna anneta lahjaksi lahjakortteja!

Ne on niin hyviä lahjoja!

Vierailija
415/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se itsestäänselvyys näyttää olevan joillekin epäselvää, että konkurssipesä ei kelpuuta lahjakortteja, koska ei ole niitä myynyt, eikä hyödy arvottomista korteista mitenkään.

Ei ole pääteltävissä oleva tieto, joten miksi se pitäisi noin vain tietää? Aivan hyvin voisi olla toisinkin.

Vierailija
416/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmittääkö tuo nimittely sinua, vai onko sinulla vihanhallinnan ongelma?

Yrityssaneeraus se sitten varmaan on niin syvää talouden esoteriikkaa, ett sitä nyt ei kukaan voinut mitenkään ymmärtää. Niinkö?

Vierailija
417/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ne myyjät nyt. Saavat tuta mammojen raivon.

Vierailija
418/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortteja myymällä firma sai kahisevaa laareihinsa. Ihan oikein toimittu.

Lahjakortin ostaja teki sijoituksen joka happani käsiin. Joskus käy niinkin riskisijoitusten kanssa. Riskihän oli siinä että että ei ottanut tuotetta heti maksun vastineeksi.

Aivan. Oliko pakko lähteä kikkailemaan niiden lahjakorttien kanssa. Ei sen vertaa kiinnostanut nähdä vaivaa tai ajatella lahjan saajaa että olisi selvittänyt lahjatoiveet ja hankkinut sen lahjan eikä mitään höpökorttia. Laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä sakotetaan kuten tyhmyydestäkin.

Vierailija
419/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole koskaan menettänyt mitään konkurssissa, mutta osaan lukea, ymmärrän lukemaani ja olen oppimiskykyinen. Minun ei siis tarvitse kokea kaikkea paskaa itse, jotta osaisin sitä välttää.

Luin, mutta se ei kiinnostanut minua, tajuatko? Ei mitään kosketuspintaa omaan elämääni. En menettänyt siinä mitään rahojani.

Nyt kuitenkin kiinnostaa? Miksi?

Vierailija
420/608 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaan kapeaan kosketuspintaan vetoaminen on sama kuin vetoaisi omaan pieneen kuplaansa. Säälittävä puolustus laput silmillä elämiselle. Ei sokeus ole mikään ihmisoikeus.