Toys rus konkurssiin, käyttäkää lahjakortit
Maanantaihin mennessä osassa liikkeitä saa lahjakorteilla ostettua, ei kaikissa liikkeissä enää. Kiva kun joulupukki toi kolmelle pojalle lahjakortit kyseiseen liikkeeseen. Ilolla on annettu myydä niitä vaikka konkurssi varmasti ollut tiedossa.
Kommentit (608)
Lahjakortteja myymällä firma sai kahisevaa laareihinsa. Ihan oikein toimittu.
Lahjakortin ostaja teki sijoituksen joka happani käsiin. Joskus käy niinkin riskisijoitusten kanssa. Riskihän oli siinä että että ei ottanut tuotetta heti maksun vastineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän harmituksen. Etenkin näin joulun jälkeen.
Mutta tuo uhoaminen, kiroilu ja käräjillä uhkaaminen on myös naurettavaa. Konkurssi on konkurssi! Liike voisi olla vaikka kokonaan kiinni nyt. Eipä silloinkaan teidän lahjakortit kävisi.Sekään ei olisi näin naurettavaa, tajuatko? Tää on just sitä paskinta; ajankohta joulu, kohteena lasten ilo ja auki ollaan, lahjoja kyllä vaihdetaan, mutta sun lahjakortti ei vaan käy, sori!
Tämä tapahtui siis eilen. Ei jouluna vaan joulun jälkeen.
Tapahtunut on harmillista, mutta ei vaarallista. Jotain suhteellisuudentajua soisi tässä olevan. Kyse oli vain leluista.
Joulun jälkeen ON jouluna, jos jouluksi saatua lahjakorttia ei voi käyttää 3 vrk joulusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi perhe poistui juuri kassan läpi maksamatta ja lelut kainalossa.
Varkaat on varkaita ja videlta löytyy todisteet ja rikosilmoitus tehdään. Kyllä ne tunnistetaan, julkiseen levitykseen vaan
Kerropa mitä he varastivat? Ostamansa tuotteet vai? Olet i.d.i.o.o.t.t.i!!!
Irma I m b e s i l l i on maksanut lahjakortista firmalle, jonka kaikki tiesivät olevan menossa konkkaan jo marraskuussa??? Tyhmästä päätöksestään harmistunut Irma haluaa siksi varastaa täysin toisen tahon hallinnassa olevaa omaisuutta...
Voiko noin vajaita ihmisiä olla oikeasti olemassa?Ai että ihanko kaikki tiesivät? Oikea meedioiden maa taitaa olla kun ei tienneet työntekijätkään.
Kannattaa lukea uutisiakin eikä vain roikkua somessa. Kun firma asetetaan velkasaneeraukseen, konkurssi väijyy jo nurkan takana.
En ollut nähnyt tätä uutista. Eli ei ollut kovin tärkeä tai varoitettava asia.
Plus mulle toi velkasaneeraus ei kerro mitään. En ole mikään merkonomi.
En minäkään ole, mutta minulle kertoo. Minulla on parempi yleistieto kuin sinulla, koska luen sinua monipuolisemmin. Sinä varmaankaan uuteen termiin törmätessäsi, et olisi ollut siinä mitassa utelias että olisit selvittänyt mitä se merkitsee? Se on nykään googlaamalla niin helppoa.
Jotenkin sinusta saa sen vaikutelman, että kirjahyllyssäsi on vain koriste-esineitä. Nyt se kostautuu.
Ei välttämättä ole, tuollaisen väittäminen juuri kertoo tyhmyydestäsi. Sä et tiedä välttämättä yhtään niin paljon asioita, kuin minä. Se, että kuvittelet sellaista jo kielii epävarmuudestasi, eli taidat epäillä itseäsi tyhmäksi ihan syystä. Ja varmistelet sitä nyt tässä ketjussa, ettet ol tyhmä.
Just. Usko vaan niin, jos sinulle tulee siitä lämpöinen ole. Ei ole minulta pois vahva uskosi tyhmyyteeni.
En minä tässä sinusta mitään usko. Sinähän se tulet tänne kertomaan mitä muut muka ovat. Vaikket tiedä siitä yhtään mitään. Se vain osoittaa tyhmyytesi aidosti.
On se nyt vaan tautisen tyhmää ostaa lahjakortti yrityssaneerauksessa olevasta firmasta. Anttilan tapauksen kohun jälkeen jokaisen pitäisi se viimeistään tietää. Ei se tuosta miksikään muutu vaikka miten asiaa kääntelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi olla niin, että jos kerran rahallakin saa ostettua niin pitäisi pystyä ostamaan lahjakorteillakin. Jos tavaraa jäljellä. Todella harmittava juttu.
Näin juuri.
No ei pitäisi. Lahjakortit myi konkurssiin mennyt firma. Jäljellä olevaa tavaraa myy eri toimija, eli konkurssipesä, kerätäkseen OIKEAA RAHAA suurimpien velkojien saatavien maksuun.
Velkojat eivät tee kenenkään lahjakorteilla mitään, rahalla tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortteja myymällä firma sai kahisevaa laareihinsa. Ihan oikein toimittu.
Lahjakortin ostaja teki sijoituksen joka happani käsiin. Joskus käy niinkin riskisijoitusten kanssa. Riskihän oli siinä että että ei ottanut tuotetta heti maksun vastineeksi.
Älä nyt jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi olla niin, että jos kerran rahallakin saa ostettua niin pitäisi pystyä ostamaan lahjakorteillakin. Jos tavaraa jäljellä. Todella harmittava juttu.
Näin juuri.
No ei pitäisi. Lahjakortit myi konkurssiin mennyt firma. Jäljellä olevaa tavaraa myy eri toimija, eli konkurssipesä, kerätäkseen OIKEAA RAHAA suurimpien velkojien saatavien maksuun.
Niin, mutta sen ei pitäisi olla noin, i di oot ti. Lue se kommentti, mihin vastattiin, niin et näpyttele turhia viestejä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä puolustellaan näin innokkaasti kusettajafirmaa? Joo lahjakortteihin liittyy ostajalle riski, silti parempi tieto yrityksessä on niiden tulevasta tilanteesta ja näillä tiedoilla viiden vuoden lahjakorttien myynti koko joulumyynnin ajan ei ole ollut mitään muuta kuin alhainen, laskelmoitu kusetus. Jos summat eivät olisi näin pieniä ja asiakkaat vaikkapa muita yrityksiä, joku saattaisi lähteä petoksesta käräjille.
Mutta nyt avlla sen sijaan naureskellaan huijatuille, joille kyse saattaa olla isoista rahoista.
Veikkaan, että koska huijatuksi tuleminen johtuu tyhmyydestä ja tietämättömyydestä, niin se antaa aiheen naureskelulle. Lisäksi tässäkin ketjussa olevat yliampuvat wt-raivoamiset huvittavat järkevämpiä meistä. Toisen tyhmyydestä johtuvalle tunnemyrskylle nauraminen on melkoisen inhimillinen reaktio. Nauretaanhan Youtubessa raittiraivovideoillekin, jotka ovat tähän verrannollisia, vaikka itse raivoajaa ei yhtän naurattaisikaan.
Eihän se johdu tyhmyydestä, voi että sinunlaisesi olette just niitä tyhmiä, joiden mielestä tällainen on tyhmyydestä johtuvaa. Haista paska sä vaan, olet sen arvoinen.
Olet näemmä kuitenkin samaa mieltä kanssani, että se joutui tietämättömyydestä. Ei vaan tiedetty mitä merkitsee yrityssaneeraus, eli yleistieto oli huono. Eipä ole enää ainakaan siltä osin, eli näpit polttamalla jotain varmaan on opittu töllissä jos toisessakin tämän seurauksena.
Sinusta tulisi oivaa rattiraivomateriaalia.
Ei sitä tarvitse tietää, ei sillä ole mitään tekemistä yleistiedon kanssa. Se voi olla paljon vahvempi silti, kuin sulla. Ja mä en raivostu ratissa, mä saan siellä toisinaan muita kuumenemaan, ottavat itsensä niin tosissaan, kuten säkin :D
Tyhmän ihmisen tunnistaa siitä, ettei hän väittää ettei yleistiedon piiriin kuuluva asia ole yleistietoa, koska hän ei sitä tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varkaat on varkaita ja videlta löytyy todisteet ja rikosilmoitus tehdään. Kyllä ne tunnistetaan, julkiseen levitykseen vaan
Irma I m b e s i l l i on maksanut lahjakortista firmalle, jonka kaikki tiesivät olevan menossa konkkaan jo marraskuussa??? Tyhmästä päätöksestään harmistunut Irma haluaa siksi varastaa täysin toisen tahon hallinnassa olevaa omaisuutta...
Voiko noin vajaita ihmisiä olla oikeasti olemassa?Ai että ihanko kaikki tiesivät? Oikea meedioiden maa taitaa olla kun ei tienneet työntekijätkään.
Kannattaa lukea uutisiakin eikä vain roikkua somessa. Kun firma asetetaan velkasaneeraukseen, konkurssi väijyy jo nurkan takana.
En minäkään ole, mutta minulle kertoo. Minulla on parempi yleistieto kuin sinulla, koska luen sinua monipuolisemmin. Sinä varmaankaan uuteen termiin törmätessäsi, et olisi ollut siinä mitassa utelias että olisit selvittänyt mitä se merkitsee? Se on nykään googlaamalla niin helppoa.
Jotenkin sinusta saa sen vaikutelman, että kirjahyllyssäsi on vain koriste-esineitä. Nyt se kostautuu.
Ei välttämättä ole, tuollaisen väittäminen juuri kertoo tyhmyydestäsi. Sä et tiedä välttämättä yhtään niin paljon asioita, kuin minä. Se, että kuvittelet sellaista jo kielii epävarmuudestasi, eli taidat epäillä itseäsi tyhmäksi ihan syystä. Ja varmistelet sitä nyt tässä ketjussa, ettet ol tyhmä.
Just. Usko vaan niin, jos sinulle tulee siitä lämpöinen ole. Ei ole minulta pois vahva uskosi tyhmyyteeni.
En minä tässä sinusta mitään usko. Sinähän se tulet tänne kertomaan mitä muut muka ovat. Vaikket tiedä siitä yhtään mitään. Se vain osoittaa tyhmyytesi aidosti.
On se nyt vaan tautisen tyhmää ostaa lahjakortti yrityssaneerauksessa olevasta firmasta. Anttilan tapauksen kohun jälkeen jokaisen pitäisi se viimeistään tietää. Ei se tuosta miksikään muutu vaikka miten asiaa kääntelet.
Eihän ole tyhmää, koska ihmiset eivät ole tienneet yrityssaneerauksesta, tajuatko????? Lisäksi,ites mullakin on sen firman lahjakortti, vaikken ole sieltä ikinä lahjakorttia ostanut??? En koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä puolustellaan näin innokkaasti kusettajafirmaa? Joo lahjakortteihin liittyy ostajalle riski, silti parempi tieto yrityksessä on niiden tulevasta tilanteesta ja näillä tiedoilla viiden vuoden lahjakorttien myynti koko joulumyynnin ajan ei ole ollut mitään muuta kuin alhainen, laskelmoitu kusetus. Jos summat eivät olisi näin pieniä ja asiakkaat vaikkapa muita yrityksiä, joku saattaisi lähteä petoksesta käräjille.
Mutta nyt avlla sen sijaan naureskellaan huijatuille, joille kyse saattaa olla isoista rahoista.
Veikkaan, että koska huijatuksi tuleminen johtuu tyhmyydestä ja tietämättömyydestä, niin se antaa aiheen naureskelulle. Lisäksi tässäkin ketjussa olevat yliampuvat wt-raivoamiset huvittavat järkevämpiä meistä. Toisen tyhmyydestä johtuvalle tunnemyrskylle nauraminen on melkoisen inhimillinen reaktio. Nauretaanhan Youtubessa raittiraivovideoillekin, jotka ovat tähän verrannollisia, vaikka itse raivoajaa ei yhtän naurattaisikaan.
Eihän se johdu tyhmyydestä, voi että sinunlaisesi olette just niitä tyhmiä, joiden mielestä tällainen on tyhmyydestä johtuvaa. Haista paska sä vaan, olet sen arvoinen.
Olet näemmä kuitenkin samaa mieltä kanssani, että se joutui tietämättömyydestä. Ei vaan tiedetty mitä merkitsee yrityssaneeraus, eli yleistieto oli huono. Eipä ole enää ainakaan siltä osin, eli näpit polttamalla jotain varmaan on opittu töllissä jos toisessakin tämän seurauksena.
Sinusta tulisi oivaa rattiraivomateriaalia.
Ei sitä tarvitse tietää, ei sillä ole mitään tekemistä yleistiedon kanssa. Se voi olla paljon vahvempi silti, kuin sulla. Ja mä en raivostu ratissa, mä saan siellä toisinaan muita kuumenemaan, ottavat itsensä niin tosissaan, kuten säkin :D
Tyhmän ihmisen tunnistaa siitä, ettei hän väittää ettei yleistiedon piiriin kuuluva asia ole yleistietoa, koska hän ei sitä tiennyt.
Siis yleistietous voi olla ihan hyvä, vaikkei tätä tiennytkään.
Tämäkin tapaus osoittaa, miten surkealla tasolla ihmisten tietämys talouden perusasioista on. Eli mitä tarkoittaa kun yritys menee konkurssiin ja miksi konkurssiin menneen yrityksen lahjakortit eivät voi enää kelvata konkurssipesää realisoivalle taholle.
Ja näillä tietämättömillä saattaa itsellään olla puolen miljoonan asuntovelat otettuna...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä kun täällä huudellaan lahjakorttien menettäjille että mitäs et lukenut uutisia joulukuussa velkasaneerauksesta niin miksi ei lällätellä myyjille samaa? Mitäs eivät lukeneet ja varautuneet, tai huijasivat ja myivät arvottomiksi jääneitä kortteja? Kyllä täällä Suomesaa työttönyysturva on, tuskin kovin moni myyjä ollut kokopäiväinen tai edes Top toy palkkalistoilla vaan tuntityöntekijä rekryfirmassa.Eniten kummastuttaa kirjoittajat jotka ihmettelevät lapsen mielipahakortin esille tuomista. Eikö kyseessä ollut lapsille suunnattu lelukauppa jolloin mielipahasta kärsivät eniten lapset?
Niin, ai että jos et ole kokoaikainen työntekijä, niin voit noin vaan heittää työnantajan bussin alle ja kertoa kaikille lahjakortin ostajille kirkkain silmin, että me menään muuten konkkaan kohtapuoliin, että ei sun kannata tätä ostaa? Ja mitä tulee lapsiperheiden itkuun, niin sitäkin on vähän vaikea ymmärtää, kun samat lelut saa marketista puolta halvemmalla.
Sain kaikki lapsen lelut Black Fridayna tosi edullisesti Toys rusista. Vertailin yh: na hintoja marras- joulukuun.
Mainostus konkkaan menosta on eri asia kuin se että mainostetaan konkkafirman lahjakortin 5 vuoden voimassaoloaikaa. Työssäni sh: na en voi antaa katteettomia lupauksia mutta voin kertoa asioita monella eri tavalla ja jätyää esim.tulevan kuoleman yksityiskohtien kertomisen sikseen. Kyllä myyjälläkin joku vastuu myymästään on.
Miksi myyjät eivät seuranneet uutisia?
Mikään laki ei velvoita työntekijöitä kertomaan työnantajansa asioista tai edes vihjailemaan niistä. Pikemminkin päinvastoin. Pahimmassa tapauksessa saat selitellä lörpöttelyjäsi oikeudessa.
Viuvou itkee mannar kunnomat säännöt ei päde
Lahjakortin haltijat on konkurssipesän velkojiabsiinä missä muutkit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri.
Niin, mutta sen ei pitäisi olla noin, i di oot ti. Lue se kommentti, mihin vastattiin, niin et näpyttele turhia viestejä siellä.
Mutta se on niin, jotta velkojat saisivat edes osan rahoistaan.
Siksi lahjakorteissa on riski menettää rahansa. Ymmärrätkö jo? Tämä riski on mahdollista välttää, jos on ymmärryskykyinen.
Mulla on BR-jäsenkortti. Mitä sille nyt tapahtuu? Enkö kuulu enää kerhoon? Mihin minä nyt kuulun?
Kylläpä ihmiset nyt haukkuvat toisiaan tyhmiksi. Viisaskaan ei voi tietää kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri.
No miten sen sitten pitäisi olla? Pitäisikö Sipilän hallituksen kehittää vero, jolla kerätään rahastoa, josta maksetaan konkurssipesille lahjakorttien summat? Vai mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole tyhmää, koska ihmiset eivät ole tienneet yrityssaneerauksesta, tajuatko????? Lisäksi,ites mullakin on sen firman lahjakortti, vaikken ole sieltä ikinä lahjakorttia ostanut??? En koskaan.
Olisivat tienneet siitä, jos olisivat seuranneet uutisia edes siinä mitassa kuin minä. Jos minä pystyin tuon uutisen yrityssaneerauksesta näkemään, pystyi siihen kuka tahansa. Pitää vain olla kiinnostunut muustakin kuin Salkkareista. Siellä sitä ei kerrottu.
Konkurssipesä ei ole myynyt kenellekään lahjakortteja eurollakaan, joten tietenkään ne eivät kelpaa.
Jos joku asia luokitellaan yleistiedoksi, niin silloin oletus on, että ihmiset tietää sen. Jos ei tiedä, niin on joko sivistymätön tai tyhmä. Ei tämän luulisi olevan mitään rakettitiedettä sullekaan.