Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa avioeron, koska haluaa harrastaa eri asioita -mitä hittoa???

Vierailija
27.12.2018 |

En ymmärrä yhtään. Mies haluaa mahdollisesti erota.
Syynä se, että hän haluaa harrastaa asioita jotka mua ei kiinnosta.
Mitä hittoa???
Eroaako ihmiset oikeasti sen takia että saavat tehdä elämässään asioita jotka itseä kiinnostavat?
Eikö riitä jos saa mennä itsekseen silloin kun haluaa?
Tarvitaanko siihen omaan harrastukseen toinen ihminen vaimon sijaan jakamaan asioita?
Kuinka itsekästä...

Meillä yli 20 v suhde takana ja en ymmärrä yhtään.
Toista naista ei kuulemma ole eikä edes tunteita. Mutta parisuhteen kuulemma haluaisi jos erottaisi.
En kestä.

Auttakaa mua ymmärtämään, koska en ymmärrä yhtään.
Jos itse haluaisin jotain harrastaa, niin harrastaisin, mutta en sen takia eroaisi.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaa...kyllä minäkin olen eroa miettinyt siksi,että meitä kiinnostaa ihan eri asiat.Minä urheilen monipuolisesti ja mies,lähes 40,pelaa pleikkaa.Onhan se turhauttavaa.

Olisi kiva jos voisi yhdessä jotain harrastaa,esim.juoksua.Mies väittää haluavansa liikkua luonnossa,minustakin se kivaa,mutta tosia on että ei häntä huvita kuitenkaan.

Itse erosin sohvaperunamiehestä, joka ei koskaan halunnut tehdä mitään. Ei jaksa kävellä, luistella, hiihtää, pelata sulkkista, yhtään mitään koskaan. Hän oli esim nuorempana lasketellut ja pyysin monta kertaa että haluaisin itsekin oppia. Mutta koskaan ei käynyt koska siitä "tulee jalat niin kipeeks". Eron jälkeen kävin laskettelukurssin ja olen käynyt nyt Lapissa useana talvena. Joskus mietin millaista olisi jos mies olisi vielä kuvioissa, mutta sitten muistan että eihän se mun kanssa sielläkään olisi vaan mökin sohvalla vänisemässä.

Eli sinulla on toinen mies ja olet narsistipettäjäsika.

t. palstamammat

Vierailija
82/92 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on kysytty jo moneen kertaan: mitä asioita miehesi haluaa harrastaa?

Siitä harrastuksesta katsos voi päätellä jotain siitä mikä suhteessanne on pielessä.

Mies haluaa olla huitsissa mökillä, usein. Kalastella, rakennella, veneillä ja hengailla omaan tahtiin.

Haluaa olla aika erakkona (korkeintaan perheen kanssa), minä en mökkeilystä välitä. Korkeintaan 1-2 päivää kivaa. Voin kyllä lähteä mukaan, mutta haluaisin kutsua vieraita, tehdä pikkureissuja, kaikkea muuta kuin olla siellä mökillä itsekseen. Se ei ole miehelle sitä mitä hän kaipaa. Ärsyyntyy kun järjestän kaikkea omasta mielestä kivaa.

Siksi hän selittää että olisiko parempi molemmille että saisi elää vuoroviikoin omaa elämää (jos lapset olisi vuoroviikoin), että molemmat saisi elää sitä elämää mitä haluaa.

ap

Eli vastaas nyt, oletko muodoton sohvaperuna? En ihmettele että mies haluaa erota, kun sinä koitat päsmäröidä hänenkin elämäänsä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen se uutinen viime keväältä/kesältä, jossa maailman seksikkäimpiin kuuluva nainen tuli oman poikaystävänsä jättämäksi, koska mies halusi keskittyä pelaamaan jotain peliä.

Vierailija
84/92 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä harrastuksesta katsos voi päätellä jotain siitä mikä suhteessanne on pielessä.

Mies haluaa olla huitsissa mökillä, usein. Kalastella, rakennella, veneillä ja hengailla omaan tahtiin.

Haluaa olla aika erakkona (korkeintaan perheen kanssa), minä en mökkeilystä välitä. Korkeintaan 1-2 päivää kivaa. Voin kyllä lähteä mukaan, mutta haluaisin kutsua vieraita, tehdä pikkureissuja, kaikkea muuta kuin olla siellä mökillä itsekseen. Se ei ole miehelle sitä mitä hän kaipaa. Ärsyyntyy kun järjestän kaikkea omasta mielestä kivaa.

Siksi hän selittää että olisiko parempi molemmille että saisi elää vuoroviikoin omaa elämää (jos lapset olisi vuoroviikoin), että molemmat saisi elää sitä elämää mitä haluaa.

ap

Eli olette molemmat tietyllä tavalla koko ajan epämukavuusalueellanne ja mies kokee, ettei ole sinulle, tai sinä hänelle, se oikea. Kun rakkaus on hiipunut, on miehelläsi entistä enemmän tunne, että on vääränlainen. Hän haluaa siis olla täysin oma itsensä ilman syyllistämistä ja huonoa omaatuntoa. Oikeastaan yllättävän pitkään olette olleet yhdessä, jos tulkitsen asian oikein.

Vierailija
85/92 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli vastaas nyt, oletko muodoton sohvaperuna? En ihmettele että mies haluaa erota, kun sinä koitat päsmäröidä hänenkin elämäänsä

Olen hyvänmuotoinen sohvaperuna :) Jos mä menen jonnekin, niin mielellään reissailen, käyn leffassa, syömässä, kahvilla kavereiden kanssa, shoppailemassa tms. Kaikkea mikä miehen mielestä on yleensä tosi vastenmielistä. Mut en ole jatkuvasti menossa, kuten mies (lenkkeilee ym.) eli olen enemmän sohvaperuna.

ap  

Vierailija
86/92 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei kyllä taida olla kyse mistään harrastuksesta, vaan miehesi haluaa totaalisen elämäntapamuutoksen. Hän haluaa elää erakkona, sinä kaipaat jatkuvaa sosiaalista elämää. Miehestäsi on saattanut tulla tuollainen vanhemmiten, nuorempana taisi olla menevämpi? Meillä myös yhteistä elämää 20 v ja mies ihailee erakkoelämää. Ei tykjää, jos meillä käy vieraita, ei halua itse käydä missään. Ollaan ratkaistu asia niin, että asutaan maalla kuitenkin inhimillisen etäisyyden päässä kaupungista. Minä käyn yksin harrastuksissa ja tapaan omia kavereitani. Mies ei todellakaan jaksaisi, jos meillä ravaisi jatkuvasti porukkaa, tai jos järkkäisin jotain mun mielestä kivaa yhteistä tekemistä. Joten tämän tiedon valossa en usko, että miehelläsi on toinen nainen. Hän vain haluaa aivan totaalisen erilaisen elämän jota elää nyt. Ilmeisesti introvertti ja sinä ekstrovertti? Suosittelen kokeilemaan erillään elämistä. Mitä hävittävää teillä on? Ei tarvitse ottaa avioeroa. Onko teillä mökki, jossa mies voisi oleskella? Antaa miehen olla siellä esim joka toinen viiko puuhastelemassa. Lasten kannalta tietty huono järjestely, mutta jos vaihtoehto on avioero, niin kokeilisin silti.

Vierailija
87/92 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja siis valehteli aloituksessa. Kyseessä ei ole harrastukset vaan kaksi täysin erilaista ja erilaista elämää haluavaa ihmistä.  Av-mamma valehtelee ja liioittelee. Huge surprise. Mies voi hakea eroa, siihen ei aloittajan tai av-palstan hyväksyntää tarvita

Vierailija
88/92 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja siis valehteli aloituksessa. Kyseessä ei ole harrastukset vaan kaksi täysin erilaista ja erilaista elämää haluavaa ihmistä.  Av-mamma valehtelee ja liioittelee. Huge surprise. Mies voi hakea eroa, siihen ei aloittajan tai av-palstan hyväksyntää tarvita

Hmm... mitä valehtelin tai liioittelin?

Emme asu kesämökin lähellä, joten kyse on enemmän harrastuksesta, jota mies keväät/kesät/syksyt  vapaa-aikanaan harrastaisi. Ei liity meidän normaaliarkeen eikä ole välttämätön elämäntapa, mutta toki isompi juttu ajankäytöllisesti kuin joku pikku harrastus. Mutta sanotaan nyt sitten että kovasti aikaa vievä harrastus tai elämäntapa. Ei kuitenkaan meidän normielämään kuuluva.

ap

Vierailija
89/92 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaa...kyllä minäkin olen eroa miettinyt siksi,että meitä kiinnostaa ihan eri asiat.Minä urheilen monipuolisesti ja mies,lähes 40,pelaa pleikkaa.Onhan se turhauttavaa.

Olisi kiva jos voisi yhdessä jotain harrastaa,esim.juoksua.Mies väittää haluavansa liikkua luonnossa,minustakin se kivaa,mutta tosia on että ei häntä huvita kuitenkaan.

Itse erosin sohvaperunamiehestä, joka ei koskaan halunnut tehdä mitään. Ei jaksa kävellä, luistella, hiihtää, pelata sulkkista, yhtään mitään koskaan. Hän oli esim nuorempana lasketellut ja pyysin monta kertaa että haluaisin itsekin oppia. Mutta koskaan ei käynyt koska siitä "tulee jalat niin kipeeks". Eron jälkeen kävin laskettelukurssin ja olen käynyt nyt Lapissa useana talvena. Joskus mietin millaista olisi jos mies olisi vielä kuvioissa, mutta sitten muistan että eihän se mun kanssa sielläkään olisi vaan mökin sohvalla vänisemässä.

Erosimme entisen kanssa samasta syystä. Hän olisi aina halunnut olla kaksin kotona, ei tykännyt käydä yhtään missään eikä halunnut että tulee vieraita. Itse taas täytän päiväni mieluiten kaikenlaisilla tapahtumilla ja näkemisillä, koti on minulle vain nukkumista varten tai jos siellä pitääkin aikaa viettää, niin koko naapurusto on oikein tervetullut kylään. Meille tuli aivan älyttömiä riitoja tästä, ja tilanne eskaloitui lopulta niin pahaksi, että en uskaltanut suuttumuksen pelosta lähteä enää minnekään ja toisinaan mies jopa fyysisesti estikin minua lähtemästä.

Me erosimme. Mies löysi uuden naisen, joka on samanlainen sohvaperuna kuin hän. He eivät riitele (ainakaan minun tietääkseni). Minä löysin miehen, jolla on kalenteri yhtä täynnä kuin minulla (mutta onneksi usein samanlaisia menoja, jotka voidaan jakaa) ja vapaa-ajalla reissaamme yhdessä pitkin maailmaa.

En vain tajua, miksi yritin kymmenen vuotta pelastaa sitä ensimmäistä suhdetta... olisi pitänyt erota viimeistään puolivälissä.

Vierailija
90/92 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitta tullut täyteen, koska sinä olet aina päättänyt, mitä miehesi haluaa/ saa tehdä tai harrastaa.

Vierailija
91/92 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuntuu, että haluaa erota, niin mitä väliä sillä on mitä kukakin harrastaa? Hän haluaa avioeron.

Vierailija
92/92 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IOK kirjoitti:

Tulee väkisinkin mieleen näitä erilaisia keskustelupalstoja lukiessa, että parisuhde on aika merkillinen ihmissuhde. Siltä odotetaan paljon. Minulle sopisi mies, jonka kanssa matkustaa, käydä elokuvissa tms. Seksiä silloin, kun se molemmista hyvältä tuntuu. Saman katon alle ei olisi pakko muuttaa. Tiedän, että tällainen järjestely ei sovi kaikille eikä kaikkiin elämäntilanteisiin. En halua mitenkään vähätellä niitä ihmisiä, jotka haluavat tiiviin parisuhteen: asua, harrastaa ja jakaa yhdessä kaiken. Minusta vain ei olisi vastaamaan kaikkiin näihin odotuksiin. Elämänkumppani merkitsee minulle jotain ihan muuta.

Tälläisestä suhteesta minäkin unelmoin.

N41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi