Mies haluaa avioeron, koska haluaa harrastaa eri asioita -mitä hittoa???
En ymmärrä yhtään. Mies haluaa mahdollisesti erota.
Syynä se, että hän haluaa harrastaa asioita jotka mua ei kiinnosta.
Mitä hittoa???
Eroaako ihmiset oikeasti sen takia että saavat tehdä elämässään asioita jotka itseä kiinnostavat?
Eikö riitä jos saa mennä itsekseen silloin kun haluaa?
Tarvitaanko siihen omaan harrastukseen toinen ihminen vaimon sijaan jakamaan asioita?
Kuinka itsekästä...
Meillä yli 20 v suhde takana ja en ymmärrä yhtään.
Toista naista ei kuulemma ole eikä edes tunteita. Mutta parisuhteen kuulemma haluaisi jos erottaisi.
En kestä.
Auttakaa mua ymmärtämään, koska en ymmärrä yhtään.
Jos itse haluaisin jotain harrastaa, niin harrastaisin, mutta en sen takia eroaisi.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Me vaimon kanssa emme ole koskaan harrastaneet samoja asioita.
No, katsotaan toki joskus telkkua yhdessä.
Seksiä en lue harrastukseksi vaan osaksi yhteiseloa puolison kanssa.
Minä harrastan seksiä enemmän kuin vaimo, joten emme tee sitä yhdessä.
Telkkarin katselu ei ole harrastus vaan aivomädätystä.
Riippuu siitä, mitä katsoo.
Emme katso TV:tä päivittäin paitsi uutiset.
Viimeksi katsoimme yhdessä Areenasta "Extacy of Wilko Johnsson".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen kanssa "yhteinen harrastus" kalastus.
Eli mies kalastaa ja minä luontokuvaan lähistöllä.
Miehelle tämä on jostain syystä todella tärkeää, että teemme yhdessä asioita ja että meillä on tämä harrastus.
Joten jos miehesi oikeasti haluaa vain harrastuksen yhdessä, niin miettikää miten voisitte harrastaa sitä niin, että se olisi kummallekkin mieluista.Just tuo yhdessä touhuaminen/arjessa tekeminen on tärkeää. Meillä on omat harrastuksen kohteet, mutta esim. mun hammaslääkärikäynnin tms. yhteydessä mennään sinne yhdessä, ja minun ollessani hoitotoimenpiteellä tekee mies kävelylenkin kierrellen milloin missäkin lähistöllä tai sitten vain käy shoppailemassa. Sen jälkeen menemme vaikka torille ostoksille. Ja ihan miehen ehdotuksia tällaiset, en ole pakottanut mukaan.
Vaateostoksilla olen makutuomarina ja toki se ei nyt niin hirvittävän hauskaakaan aina ole, mutta miehelle merkitsee paljon. Puolin ja toisin. Yhdessä 32v.
Kuulostaa ahdistavalta. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa 22v, mutta kaipaan omia juttuja ja omaa tilaa. Meillä on yhteinen harrastus, mutta mua ahdistaisi tehdä kaikki asiat yhdessä. Liian symbioottista.
No sielläpä tehtiin taas niitä omia suppeita tulkintoja :/
Ihan aluksi: Mies on ollut koko elämänsä merenkulkija, joten puolet elämästään poissa kotoa. En myöskään kertonut meidän olevan siamilaisia kaksosia, jotka napottavat terveyskeskuksen odotustilassa käsi kädessä sairaanhoitajan repiessä meitä irti toisistamme.
En kertonut myöskään, etteikö meillä ole omia juttujamme. Taisin sanoa, että meillä on esim. omat harrastukset. Meillä on myös omia ystäviä, jotka eivät ole yhteisiä.
Teemme myös OMIA ASIOITAMME itseksemme ja meillä on yhteisestä elämästämme huolimatta myös omat henkilökohtaiset elämämme. Todella ahdistavaa?
Viihdymme toistemme kanssa hyvin, joten teemme asioita yhdessä. Tämä on vain osa elämäämme. Täällä saa aina jotain tämän kaltaisia vastauksia, missä luetaan pilkku ja piste ja siitä sitten loput rakennellaan omien mielikuvien mukaan.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Telkkarin katselu ei ole harrastus vaan aivomädätystä.
Riippuu siitä, mitä katsoo.
Emme katso TV:tä päivittäin paitsi uutiset.
Viimeksi katsoimme yhdessä Areenasta "Extacy of Wilko Johnsson".
Ecstasy of Wilko Johnson, sorry näppihärö
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Telkkarin katselu ei ole harrastus vaan aivomädätystä. Teen sitä 2-3 tuntia illassa ihan vaan siksi, että muuten en kuulemma ole ikinä läsnä, kun vaimo istuu leveän sohvan toisessa päässä tai erillisessä "reclainerissa" viltteihin kääriytyneenä iPadiaan näpelöiden illalla ns, "omalla ajalla"/"parisuhdeajalla". Saan satikutia jos esim. menen tietokoneelle tai ulkoilemaan tuolloin lasten nukahtamisen jälkeen, minun on oltava siis samassa tilassa kuin hän, jolloin ei ole muuta tekemistä kuin TV. Kirjaa tai lehteä yms. en saa lukea, koska se on silloin omaa harrastustani enkä ole läsnä. Tarjoan siis TV:tä toljottamalla hänelle tilaisuuden/mahdollisuuden keskusteluun tai muuhun toimintaan. Jos ja kun hän ei sitä käytä, niin eipä kuitenkaan voi seuraavan aamun huutokonsertissa vedota siihen, että en ole läsnä tai en keskustele tai meillä ei ole kahdenkeskistä aikaa tai meillä ei ole seksiä.
Yhteisiä harrastuksia meillä ei ole. Olen joskus aloittanut kokeilemaan vaimon harrastuksia, jonka seurauksena hän on välittömästi lopettanut. Omiani harrastan harvoin ja salaa.
Olet outo hyypiö.
Toinen nainen. Miehet ei ykskaks lähde jos ei ole jo toista valmiina. Sama oli mullakin, yhtäkkiä ei enää halunnutkaan olla eikä olevinaan ole ketään toista. Siinä kohtaa oli viettänyt jo toisen kanssa yhteisen yön. Suurin osa miehistä on juuri tällaisia säälittäviä kun eivät osaa olla yksin eivätkä osaa puhua totta vaikka suoraan kysyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Telkkarin katselu ei ole harrastus vaan aivomädätystä. Teen sitä 2-3 tuntia illassa ihan vaan siksi, että muuten en kuulemma ole ikinä läsnä, kun vaimo istuu leveän sohvan toisessa päässä tai erillisessä "reclainerissa" viltteihin kääriytyneenä iPadiaan näpelöiden illalla ns, "omalla ajalla"/"parisuhdeajalla". Saan satikutia jos esim. menen tietokoneelle tai ulkoilemaan tuolloin lasten nukahtamisen jälkeen, minun on oltava siis samassa tilassa kuin hän, jolloin ei ole muuta tekemistä kuin TV. Kirjaa tai lehteä yms. en saa lukea, koska se on silloin omaa harrastustani enkä ole läsnä. Tarjoan siis TV:tä toljottamalla hänelle tilaisuuden/mahdollisuuden keskusteluun tai muuhun toimintaan. Jos ja kun hän ei sitä käytä, niin eipä kuitenkaan voi seuraavan aamun huutokonsertissa vedota siihen, että en ole läsnä tai en keskustele tai meillä ei ole kahdenkeskistä aikaa tai meillä ei ole seksiä.
Yhteisiä harrastuksia meillä ei ole. Olen joskus aloittanut kokeilemaan vaimon harrastuksia, jonka seurauksena hän on välittömästi lopettanut. Omiani harrastan harvoin ja salaa.
Olet outo hyypiö.
Tästä tuli kyllä jotenkin omituinen olo :D
Kaksi salaperäisen näköistä tyyppiä synkässä hämäryydessä, sohvalla huopien keskellä, pälyilemässä vaivihkaa toisiaan yrittäen porautua kumppanin tarkoin salaa varjeltuun ajatusmaailmaan. Kun epäilevät katseemme kohtaavat. Creepy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen kanssa "yhteinen harrastus" kalastus.
Eli mies kalastaa ja minä luontokuvaan lähistöllä.
Miehelle tämä on jostain syystä todella tärkeää, että teemme yhdessä asioita ja että meillä on tämä harrastus.
Joten jos miehesi oikeasti haluaa vain harrastuksen yhdessä, niin miettikää miten voisitte harrastaa sitä niin, että se olisi kummallekkin mieluista.Just tuo yhdessä touhuaminen/arjessa tekeminen on tärkeää. Meillä on omat harrastuksen kohteet, mutta esim. mun hammaslääkärikäynnin tms. yhteydessä mennään sinne yhdessä, ja minun ollessani hoitotoimenpiteellä tekee mies kävelylenkin kierrellen milloin missäkin lähistöllä tai sitten vain käy shoppailemassa. Sen jälkeen menemme vaikka torille ostoksille. Ja ihan miehen ehdotuksia tällaiset, en ole pakottanut mukaan.
Vaateostoksilla olen makutuomarina ja toki se ei nyt niin hirvittävän hauskaakaan aina ole, mutta miehelle merkitsee paljon. Puolin ja toisin. Yhdessä 32v.
Kuulostaa ahdistavalta. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa 22v, mutta kaipaan omia juttuja ja omaa tilaa. Meillä on yhteinen harrastus, mutta mua ahdistaisi tehdä kaikki asiat yhdessä. Liian symbioottista.
Kommentoimassasi viestissää ei sananottuettä KAIKKI pitäisi tehdä yhdessä, vaan että yhdessäs tekeminen on tärkeäää
Vierailija kirjoitti:
Toinen nainen. Miehet ei ykskaks lähde jos ei ole jo toista valmiina. Sama oli mullakin, yhtäkkiä ei enää halunnutkaan olla eikä olevinaan ole ketään toista. Siinä kohtaa oli viettänyt jo toisen kanssa yhteisen yön. Suurin osa miehistä on juuri tällaisia säälittäviä kun eivät osaa olla yksin eivätkä osaa puhua totta vaikka suoraan kysyisi.
Ja säälittävintä on sitten se kun halutaan tulla takaisin, ja aloittaa tuosta noin vain uudelleen vanha elämä sen jätetyn kumppanin kanssa "kun mä erehdyin ja tässä mä nyt ole vain sinua varten, oisko jotain syömistä"?
Tai sama toiminta jatkuu sen uuden valloituksen suhteen ensihuuman laannuttua.
Ikävää, että sinullekin on käynyt klassinen mielipaha.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Ensin, miehelle sanot:
"Ymmärrän, mitä koet. Olen pahoillani ja surullinen, ettei suhteemme ole riittävä. Mikäli haluat miettiä, on se ok. Keskity sinä omaan elämääsi, minäkin haluan miettiä elämääni ja keskittyä itseeni.Sitten:
Nyt alat sinä harrastamaan. Aloita jo tänään.
Laittaudut ja lähdet "asioille kaupungille"' mene vaikka elokuviin tai kirjastoon, sama missä olet kunhan olet poissa kotoa vähintään neljä tuntia. NELJÄ.
Huomenna lähdet salille/uimaan, aamulla lenkille ja illalla kanssa! Älä selittele näitä miehellesi.
Avaa sometili esim instagramiin missä hehkutat näitä harrasteita. Kerro lapsille innoissasi tästä. Lapset pitää sitä nolona mut varmasti kertoo isälle.
Käy kampaajalla ja leikkaa/värjää uusi tukka! Vaikka et haluaisi, tee se. Sen voit tehdä ensi viikolla.
Sitten viikonlopuksi kylpylään. Maksa vaikka luotolla. Älä ilmoittele itsestäsi mitään. Syö hyvin, ui ja käy illalla tansseissa.
Hehku elämäniloa ja vapautta. Osta kamera ja kerro miehelle että aloitit valokuvaamisen tai ala maalata, sellaisiakin teoksia saa valmiina jotka maalataan numeroiden perusteella.
Älä kysele tai keskustele koko eroasiasta. Älä roiku tippaakaan. älä tivaa tai pyydä selvityksiä. Kerro parin viikon päästä että kävit asuntonäytössä. Vaikka et aikoisi muuttaa. Pyydä teille välittäjä arvioimaan asuntoa. Jätä läppäri auki niin että asuntosivut jääneet näkyviin.
Hyvin pian mies huomaa mitä on menettämässä.
Ja sitten, kun mies tosissaan edelleen haluaa erota ja on huojentunut tästä prosessia helpottavasta käänteestä, ei muuten ole oikeutta suuttua tai loukkaantua, kun juoni ei toiminutkaan.
Just saying.
Olen mies ja voin sanoa että ei välttämättä ole toista naista. Mies on voinut jo pitkään haluta erota jos suhde on hänen mielestä huono nykyään mutta haluaa kuitata sen jollain harrastus jutulla. Mäkin aikoinaan erosin melko pitkäaikaisesta avovaimostani kun välillä tuli jopa veistä ja fyysisiä arpia on loppuelämän tuosta suhteesta. En tietty tarkoita että ap olisi väkivaltainen nainen, mutta jokin miestä suhteessa hiertää eikä koe voivansa ottaa asiaa esille. Tai sitten sillä on toinen nainen, mistä minä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Sanot miehellesi, että tuossa on ovi. Ole hyvä ja lähde harrastamaan. Takaisin ei ole tulemista. Älä jää ruikuttamaan ja pitelemään miestä. Et varmaan itsekään halua miestä, joka ei halua olla kanssasi. Sen harrastus on nyt toinen nainen.
Missä luki, että asunto on naisen? Yhteisestä ei noin vaan heitetä ketään pihalle, vaikka miten suututtaisi erohalut.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Meillä mies haluaa viettää ns yhteistä aikaa telkkaria katsoen. Inhoan sitä, en jaksaisi katsoa tv:tä joka päivä. Olen alkanut selata silloin kännykkää, koska en vaan kestä sitä tylsyyttä, ja mies valittaa siitä, etten keskitys olemaan läsnä, kun en katso ohjelmaa.
Meilläkään ei ole yhteisiä harrastuksia, minusta kukin harrastakoon, mitä itse haluaa. Mies haluaisi minun aloittavan yhden hänen harrastuksensa, mutta en pidä siitä yhtään, minulla on omani, jonne mies taas ei tule.
Kaikki olisi ok, jos kumpikin saisi pitää omat mieltymyksensä, eikä olisi pakko katsoa iänikuista tv:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Olet outo hyypiö.
Tällaisella materiaalilla saa ansaitun hyypiöleiman ja tukkualennuksella alapeukkua vauva-palstalla. Mutta ihmiset maksavat pääsylipuista standup-keikalle ja jutuniskijä saa vielä kaljat talon piikkiin. Kertoo mielestäni ennenkaikkea ihmisen ennakkoluuloista.
Tjaa...kyllä minäkin olen eroa miettinyt siksi,että meitä kiinnostaa ihan eri asiat.Minä urheilen monipuolisesti ja mies,lähes 40,pelaa pleikkaa.Onhan se turhauttavaa.
Olisi kiva jos voisi yhdessä jotain harrastaa,esim.juoksua.Mies väittää haluavansa liikkua luonnossa,minustakin se kivaa,mutta tosia on että ei häntä huvita kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tjaa...kyllä minäkin olen eroa miettinyt siksi,että meitä kiinnostaa ihan eri asiat.Minä urheilen monipuolisesti ja mies,lähes 40,pelaa pleikkaa.Onhan se turhauttavaa.
Olisi kiva jos voisi yhdessä jotain harrastaa,esim.juoksua.Mies väittää haluavansa liikkua luonnossa,minustakin se kivaa,mutta tosia on että ei häntä huvita kuitenkaan.
Sinulla on toinen mies ja olet pettäjäsikanarsisti. t.palstamamma logiks
Vierailija kirjoitti:
Itse erosin sohvaperunamiehestä, joka ei koskaan halunnut tehdä mitään. Ei jaksa kävellä, luistella, hiihtää, pelata sulkkista, yhtään mitään koskaan. Hän oli esim nuorempana lasketellut ja pyysin monta kertaa että haluaisin itsekin oppia. Mutta koskaan ei käynyt koska siitä "tulee jalat niin kipeeks". Eron jälkeen kävin laskettelukurssin ja olen käynyt nyt Lapissa useana talvena. Joskus mietin millaista olisi jos mies olisi vielä kuvioissa, mutta sitten muistan että eihän se mun kanssa sielläkään olisi vaan mökin sohvalla vänisemässä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on kysytty jo moneen kertaan: mitä asioita miehesi haluaa harrastaa?
Siitä harrastuksesta katsos voi päätellä jotain siitä mikä suhteessanne on pielessä.
Mies haluaa olla huitsissa mökillä, usein. Kalastella, rakennella, veneillä ja hengailla omaan tahtiin.
Haluaa olla aika erakkona (korkeintaan perheen kanssa), minä en mökkeilystä välitä. Korkeintaan 1-2 päivää kivaa. Voin kyllä lähteä mukaan, mutta haluaisin kutsua vieraita, tehdä pikkureissuja, kaikkea muuta kuin olla siellä mökillä itsekseen. Se ei ole miehelle sitä mitä hän kaipaa. Ärsyyntyy kun järjestän kaikkea omasta mielestä kivaa.
Siksi hän selittää että olisiko parempi molemmille että saisi elää vuoroviikoin omaa elämää (jos lapset olisi vuoroviikoin), että molemmat saisi elää sitä elämää mitä haluaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
"Mä tarjoan seksiä ihan niin paljon kuin mies haluaa. Ei kuitenkaan ihan kauheasti halua. Mä haluan enemmän. Ollut näin jo 10 vuotta."
Jos joudut tarjoamaan seksiä miehellesi niin se kuulostaa hieman velvollisuudelta. Onko seksinne tylsää, teetkö aloitteita? Kukaan terve mies ei halua elää suhteessa jossa tarjotaan seksiä. Kyllä seksiä pitää haluta, ottaa ja antaa.
TArjoamisella tarjoitan mankumista. Mä haluaisin seksiä aika usein, mies ei. Seksi on todella vaihtelevaa ja kivaa, epäilisin että molempien mielestä. Mut mies ei vaan halua niin usein. Ja olen samaa mieltä, että pitäisi haluta luonnostaan useammin. Ei ole kivaa tällainen mankuminen varmaan kummallekaan.
ap
Meillä on sekä omia että yhteisiä harrastuksia ja hyvä niin. Olisi tylsää, jos en saisi harrastaa minua kiinnostavia juttuja, koska miestä ei kiinnosta ja päinvastoin, mutta toisaalta se on kiva, että arvot on yhteiset sekä molemmat tykätään luonnosta.
Meillä vähän sama kalastuksen kanssa, kuin tuolla yhdellä valokuvaus ja kalastus: mies kalastaa, minä marjastan. Mennään sellaisille seuduille, että molemmat onnistuu. Keväällä saatan lähteä mukaan tai olla lähtemättä, miltä tuntuu ja sama pilkkikaudella. Minun vapaaehtoistyöni on taas sellaista, mikä ei miestä kiinnosta yhtään, mutta ei estä minua sitä tekemästä.