Mies haluaa avioeron, koska haluaa harrastaa eri asioita -mitä hittoa???
En ymmärrä yhtään. Mies haluaa mahdollisesti erota.
Syynä se, että hän haluaa harrastaa asioita jotka mua ei kiinnosta.
Mitä hittoa???
Eroaako ihmiset oikeasti sen takia että saavat tehdä elämässään asioita jotka itseä kiinnostavat?
Eikö riitä jos saa mennä itsekseen silloin kun haluaa?
Tarvitaanko siihen omaan harrastukseen toinen ihminen vaimon sijaan jakamaan asioita?
Kuinka itsekästä...
Meillä yli 20 v suhde takana ja en ymmärrä yhtään.
Toista naista ei kuulemma ole eikä edes tunteita. Mutta parisuhteen kuulemma haluaisi jos erottaisi.
En kestä.
Auttakaa mua ymmärtämään, koska en ymmärrä yhtään.
Jos itse haluaisin jotain harrastaa, niin harrastaisin, mutta en sen takia eroaisi.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti haluaa harrastaa seksiä 😂
Tuota minäkin epäilen.
Mä tarjoan seksiä ihan niin paljon kuin mies haluaa. Ei kuitenkaan ihan kauheasti halua. Mä haluan enemmän. Ollut näin jo 10 vuotta.
Eli en todellakaan pihtaa.
Voi tietenkin olla että jonkun toisen kanssa seksi kiinnostaa/kiinnostaisi enemmän. Mutta huonoa meidän seksi ei todellakaan ole, että siitä ei ole kyse.
ap
Olisko nyt miehesi kuitenkin tarkoittanut, että teillä on erilaiset mielenkiinnon kohteet? Siis tottakai jokaisella on varmasti jotain sellaista tekemistä, mikä puolisoa ei niin kiinnosta, mutta ehkä hän olisi kaivannut jotain yhteistä tekemistä? Tietysti tuo eroaminen tuntuu aika vakavalta, mutta onhan siinä taustalla jotain muuta mitä sinä olet ymmärtänyt tai antanut meidän ymmärtää.
Aika moni eroaa sanoilla: "halusimme elämältä eri asioita" Tarkoittaako miehesi tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti haluaa harrastaa seksiä 😂
Tuota minäkin epäilen.
Mä tarjoan seksiä ihan niin paljon kuin mies haluaa. Ei kuitenkaan ihan kauheasti halua. Mä haluan enemmän. Ollut näin jo 10 vuotta.
Eli en todellakaan pihtaa.
Voi tietenkin olla että jonkun toisen kanssa seksi kiinnostaa/kiinnostaisi enemmän. Mutta huonoa meidän seksi ei todellakaan ole, että siitä ei ole kyse.
ap
Jos hänellä onkin toinen mies! Vasta nyt uskaltaa antaa itsensä olla se mikä on. Tunnen tällaisia eropareja. Siksi ei seksi niin kiinnosta naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaa harrastaa juuri sinun kanssasi jotain (muuta kuin seksiä). Kokeilkaa niin, että molemmat lähtevät mukaan toisen harrastukseen edes sen kerran, tai etsikää uusi yhteinen harrastus.
No voi jeesus. Kukaan ei eroa 20 vuoden parisuhteesta harrastuksen takia. Jollei harrastus sitten ole joku extreme viidakoissa eläminen, mikä kyllä onkin sitten jo enemmän elämäntapa kuin harrastus. Se ei enää rakasta ap:tä ja miehillä on tuossa tilanteessa hyvin usein jo uusi vähintään kiikarissa. Mutta todella Idioottia mieheltä kehitellä tuollainen tekosyy. Harrastus my ass.
Ihmiset eroaa kummalisista syistä. Itse tunnen yhden joka erosi, koska ei saanut käydä baarissa ja bileissä tarpeeksi. Ei viihtynyt yhtään kotona perheen parissa. Sai kuitenkin käydä viihteellä pari kertaa kuussa ja ulkomaillakin tyttöjen reissuilla, mutta ei se riittänyt.
Been there. "Kun me halutaan niin erilaisia asioita", sanoi mun eksäni 20 vuoden liiton jälkeen. Olin aivan ällikällä lyöty, kun mielenkiinnon kohteet ja tavoitteet oli aina olleet samoja.
Toista naista ei kuulemma ollut. Eroilmoituksesta meni kaksi päivää siihen, kun mies muutti omaan asuntoonsa. Ja viikko siitä sinne asuntoon muutti uusi nainen (tämän kuulin yhteisiltä tutuilta).
Ap.
Ensin, miehelle sanot:
"Ymmärrän, mitä koet. Olen pahoillani ja surullinen, ettei suhteemme ole riittävä. Mikäli haluat miettiä, on se ok. Keskity sinä omaan elämääsi, minäkin haluan miettiä elämääni ja keskittyä itseeni.
Sitten:
Nyt alat sinä harrastamaan. Aloita jo tänään.
Laittaudut ja lähdet "asioille kaupungille"' mene vaikka elokuviin tai kirjastoon, sama missä olet kunhan olet poissa kotoa vähintään neljä tuntia. NELJÄ.
Huomenna lähdet salille/uimaan, aamulla lenkille ja illalla kanssa! Älä selittele näitä miehellesi.
Avaa sometili esim instagramiin missä hehkutat näitä harrasteita. Kerro lapsille innoissasi tästä. Lapset pitää sitä nolona mut varmasti kertoo isälle.
Käy kampaajalla ja leikkaa/värjää uusi tukka! Vaikka et haluaisi, tee se. Sen voit tehdä ensi viikolla.
Sitten viikonlopuksi kylpylään. Maksa vaikka luotolla. Älä ilmoittele itsestäsi mitään. Syö hyvin, ui ja käy illalla tansseissa.
Hehku elämäniloa ja vapautta. Osta kamera ja kerro miehelle että aloitit valokuvaamisen tai ala maalata, sellaisiakin teoksia saa valmiina jotka maalataan numeroiden perusteella.
Älä kysele tai keskustele koko eroasiasta. Älä roiku tippaakaan. älä tivaa tai pyydä selvityksiä. Kerro parin viikon päästä että kävit asuntonäytössä. Vaikka et aikoisi muuttaa. Pyydä teille välittäjä arvioimaan asuntoa. Jätä läppäri auki niin että asuntosivut jääneet näkyviin.
Hyvin pian mies huomaa mitä on menettämässä.
Et kerro teistä mitään niin vaikea sanoa.
Jos olette alkaneet olla yhdessä kovin nuorina, niin ehkä et ole ikinä ollut kiinnostunut samoista asioista kuin hän. Silloin hän ei vaan tiennyt että sillä on merkitystä, jos puoliso ei ole ikinä lukenut yhtään kirjaa tai tiedä mikä on oboe tai Pink Floyd. Teillä oli ehkä kemiaa ja seksiä, ja se korvasi silloin nämä.
Sitten tulevat lapset ja vaihtoehtoa ei enää ole.
Lopulta lapset lähtevät omilleen, ja edessä on karmea totuus, loppuikä ihmisen kanssa jonka kanssa ei ole mitään yhteistä tekemistä tai puhuttavaa.
Ei tarvitse olla toista naista.
Tämä nyt yhtenä vaihtoehtona, koska et kertonut vielä mitään olennaista teistä.
Avioerojuristi Jenkeistä sanoi, että jos mies lähtee vapaaehtoisesti omin päin yhtäkkiä pitkästä avioliitosta, kyseessä ON AINA TOINEN NAINEN. Tuohon ei ole yhtäkään poikkeusta.
Ehkä on tavannutkin naisen, jonka kanssa on muutakin puhuttavaa kuin kuka käy kaupassa.
Eiköhän sitä 20 vuodessa ihmiset muutu ja saattavat haluta eri asioita kuin 20 vuotta sitten.
Jotkut harrastuksia, jotkut naisia jne. Elämä on :)
Sanot miehellesi, että tuossa on ovi. Ole hyvä ja lähde harrastamaan. Takaisin ei ole tulemista. Älä jää ruikuttamaan ja pitelemään miestä. Et varmaan itsekään halua miestä, joka ei halua olla kanssasi. Sen harrastus on nyt toinen nainen.
Ap mitä te sitten harrastatte, ja millaisia yhteisiä mielenkiinnon kohteita teillä on?
Vierailija kirjoitti:
Ap mitä te sitten harrastatte, ja millaisia yhteisiä mielenkiinnon kohteita teillä on?
Sillähän ei ole mitään merkitystä, sillä miehen eron syy on tekosyy. Miehen erohalut ei liity harrastuksiin millään tavoin.
Mäkin sanon, että toinen nainen. Tai mahdollisesti voi olla homokin, eikä kehtaa sitä sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Ensin, miehelle sanot:
"Ymmärrän, mitä koet. Olen pahoillani ja surullinen, ettei suhteemme ole riittävä. Mikäli haluat miettiä, on se ok. Keskity sinä omaan elämääsi, minäkin haluan miettiä elämääni ja keskittyä itseeni.Sitten:
Nyt alat sinä harrastamaan. Aloita jo tänään.
Laittaudut ja lähdet "asioille kaupungille"' mene vaikka elokuviin tai kirjastoon, sama missä olet kunhan olet poissa kotoa vähintään neljä tuntia. NELJÄ.
Huomenna lähdet salille/uimaan, aamulla lenkille ja illalla kanssa! Älä selittele näitä miehellesi.
Avaa sometili esim instagramiin missä hehkutat näitä harrasteita. Kerro lapsille innoissasi tästä. Lapset pitää sitä nolona mut varmasti kertoo isälle.
Käy kampaajalla ja leikkaa/värjää uusi tukka! Vaikka et haluaisi, tee se. Sen voit tehdä ensi viikolla.
Sitten viikonlopuksi kylpylään. Maksa vaikka luotolla. Älä ilmoittele itsestäsi mitään. Syö hyvin, ui ja käy illalla tansseissa.
Hehku elämäniloa ja vapautta. Osta kamera ja kerro miehelle että aloitit valokuvaamisen tai ala maalata, sellaisiakin teoksia saa valmiina jotka maalataan numeroiden perusteella.
Älä kysele tai keskustele koko eroasiasta. Älä roiku tippaakaan. älä tivaa tai pyydä selvityksiä. Kerro parin viikon päästä että kävit asuntonäytössä. Vaikka et aikoisi muuttaa. Pyydä teille välittäjä arvioimaan asuntoa. Jätä läppäri auki niin että asuntosivut jääneet näkyviin.
Hyvin pian mies huomaa mitä on menettämässä.
Ihan ok vinkkejä, jos haluaa tuolle tielle lähteä. Eri asia on, kokeeko mielekääksi pelien pelaamisen. Ja olisiko valmis pitämään miehen, jolla suurella todennäköisyydellä on toinen nainen (tai mies?) vähintään lämmittely asteella. Mutta jokainen tietysti päättää ne omat rajat, ja sen mitä itse haluaa. Jos itse olisin ap:n tilanteessa, sanoisin miehelle suoraan, ettei kukaan eroa pitkästä suhteesta harrastusten takia ja että olen pettynyt mieheen, koska tämä ei arvosta minua tai yhteistä 20 vuotta sen vertaa että olisi rehellinen. Ja sitten ryhtyisin tekemään käytännön erojärjestelyjä ja katsomaan omaa tulevaisuuttani. Sillä jos toinen tahtoo erota, ei siinä loppujen lopuksi mitkään temput auta. Ja tärkeimpänä: en edes haluaisi olla miehen kanssa, joka valitsee olla minun kanssani siksi, että pelaan pelejä. Haluan että mies on kanssani siksi, että hän niin haluaa ja vapaaehtoisesti niin valitsee. T. 28 vuotta yhdessä miehensä kanssa ollut
"Mä tarjoan seksiä ihan niin paljon kuin mies haluaa. Ei kuitenkaan ihan kauheasti halua. Mä haluan enemmän. Ollut näin jo 10 vuotta."
Jos joudut tarjoamaan seksiä miehellesi niin se kuulostaa hieman velvollisuudelta. Onko seksinne tylsää, teetkö aloitteita? Kukaan terve mies ei halua elää suhteessa jossa tarjotaan seksiä. Kyllä seksiä pitää haluta, ottaa ja antaa.
Eli ainut selitys on toinen nainen? Kyllä te naiset koette itsenne tärkeiksi.
Meillä miehen kanssa "yhteinen harrastus" kalastus.
Eli mies kalastaa ja minä luontokuvaan lähistöllä.
Miehelle tämä on jostain syystä todella tärkeää, että teemme yhdessä asioita ja että meillä on tämä harrastus.
Joten jos miehesi oikeasti haluaa vain harrastuksen yhdessä, niin miettikää miten voisitte harrastaa sitä niin, että se olisi kummallekkin mieluista.
Mitä/mitkä ne harrastukset ovat?