Mies haluaa avioeron, koska haluaa harrastaa eri asioita -mitä hittoa???
En ymmärrä yhtään. Mies haluaa mahdollisesti erota.
Syynä se, että hän haluaa harrastaa asioita jotka mua ei kiinnosta.
Mitä hittoa???
Eroaako ihmiset oikeasti sen takia että saavat tehdä elämässään asioita jotka itseä kiinnostavat?
Eikö riitä jos saa mennä itsekseen silloin kun haluaa?
Tarvitaanko siihen omaan harrastukseen toinen ihminen vaimon sijaan jakamaan asioita?
Kuinka itsekästä...
Meillä yli 20 v suhde takana ja en ymmärrä yhtään.
Toista naista ei kuulemma ole eikä edes tunteita. Mutta parisuhteen kuulemma haluaisi jos erottaisi.
En kestä.
Auttakaa mua ymmärtämään, koska en ymmärrä yhtään.
Jos itse haluaisin jotain harrastaa, niin harrastaisin, mutta en sen takia eroaisi.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti haluaa harrastaa seksiä 😂
Tuota minäkin epäilen.
Mä tarjoan seksiä ihan niin paljon kuin mies haluaa. Ei kuitenkaan ihan kauheasti halua. Mä haluan enemmän. Ollut näin jo 10 vuotta.
Eli en todellakaan pihtaa.
Voi tietenkin olla että jonkun toisen kanssa seksi kiinnostaa/kiinnostaisi enemmän. Mutta huonoa meidän seksi ei todellakaan ole, että siitä ei ole kyse.
ap
Jos hänellä onkin toinen mies! Vasta nyt uskaltaa antaa itsensä olla se mikä on. Tunnen tällaisia eropareja. Siksi ei seksi niin kiinnosta naisen kanssa.
Kohta matkaa Thaimaahan tekemään sofiaimmoset.
Oikeesti, toinen nainen taitaa nyt vaikuttaa siellä taustalla, niin outo selitys on. Ja miksi erota, sen kun harrastaa mitä haluaa. Ap:kin vaikuttaa aika rennolta, eikä miltään hirmupirttiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Eli ainut selitys on toinen nainen? Kyllä te naiset koette itsenne tärkeiksi.
Mieluummin terävä ja tärkeä, kuin tylsä ja hyväuskoinen löppönen.
Tätä on kysytty jo moneen kertaan: mitä asioita miehesi haluaa harrastaa?
Siitä harrastuksesta katsos voi päätellä jotain siitä mikä suhteessanne on pielessä.
Miehet nyt keksii näitä selityksiä. Onko alkanut viime aikoina pitää ulkonäöstään parempaa huolta? Ostanut uusia vaatteita, käynyt tavallista useammin parturissa, laittaa hajustetta kotoa lähtiessään?
Tsekkaa sen puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen kanssa "yhteinen harrastus" kalastus.
Eli mies kalastaa ja minä luontokuvaan lähistöllä.
Miehelle tämä on jostain syystä todella tärkeää, että teemme yhdessä asioita ja että meillä on tämä harrastus.
Joten jos miehesi oikeasti haluaa vain harrastuksen yhdessä, niin miettikää miten voisitte harrastaa sitä niin, että se olisi kummallekkin mieluista.
Just tuo yhdessä touhuaminen/arjessa tekeminen on tärkeää. Meillä on omat harrastuksen kohteet, mutta esim. mun hammaslääkärikäynnin tms. yhteydessä mennään sinne yhdessä, ja minun ollessani hoitotoimenpiteellä tekee mies kävelylenkin kierrellen milloin missäkin lähistöllä tai sitten vain käy shoppailemassa. Sen jälkeen menemme vaikka torille ostoksille. Ja ihan miehen ehdotuksia tällaiset, en ole pakottanut mukaan.
Vaateostoksilla olen makutuomarina ja toki se ei nyt niin hirvittävän hauskaakaan aina ole, mutta miehelle merkitsee paljon. Puolin ja toisin. Yhdessä 32v.
Mies haluaa "harrastaa" seksiä toisen kanssa. Toinen nainen, aivan varmasti.
Mutta, kun kerran haluaa lähteä, niin et voi häntä pidätellä. Sen verran kuitenkin sanot, että sitten kun se "harrastus" alkaa tökkiä, takaisin ei ole tulemista.
Palstamammat eroaa kun mies haluaa sukujoulun. Ja treffit loppuu vääränvärisiin kenkiin.
Miten miehesi eron syyt eroon vaikuttaa? Ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Miehet nyt keksii näitä selityksiä. Onko alkanut viime aikoina pitää ulkonäöstään parempaa huolta? Ostanut uusia vaatteita, käynyt tavallista useammin parturissa, laittaa hajustetta kotoa lähtiessään?
Tsekkaa sen puhelin.
Tuo ei muuten aina tarkoita että olisi toinen nainen. Ainakaan vielä.
Moni mies tajuaa joskus 40-50v tienoilla oelvansa vatsakas sohvaperuna joka tallustaa töihin ja takaisin tyylittöämissä rytkyissä. Elämä on samaa harmaata arkea, kunto vain heikkenee eikä mitään kiinnostavaa ole edessä.
Usein se eka vaihe muutoksessa on itsensä laittaminen kondikseen, kunnosta pukeutumiseen. Se tuo itsevarmuutta ja iloa elämään.
Totta kai jos vaimo on sitä mieltä että seksiä joka toinen viikko, lökärit, ylipaino ja herkkujen mässäys tositeeveetä katsellessa on hyvä niin on paljon mahdollista että sitä toista naista aletaan pian katselemaan.
Ap maannut taas sidukkapäissään joulun ja av-palstaillut, ja se oli miehelle viimeinen niitti.
Toinen nainen = maapallon keskipisteeksi itsensä kuvittelevien naisten defenssi sille, että on itse kelvoton puoliso
Ap ei näköjään edes tiedä, mitä se mies parka haluaisi harrastaa, tai mistä se on kiinnostunut. Kunhan tuo tilipussin kotiin ja pysyy pois tieltä muutoin.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti haluaa harrastaa seksiä 😂
Tuota minäkin epäilen.
Mä tarjoan seksiä ihan niin paljon kuin mies haluaa. Ei kuitenkaan ihan kauheasti halua. Mä haluan enemmän. Ollut näin jo 10 vuotta.
Eli en todellakaan pihtaa.
Voi tietenkin olla että jonkun toisen kanssa seksi kiinnostaa/kiinnostaisi enemmän. Mutta huonoa meidän seksi ei todellakaan ole, että siitä ei ole kyse.
ap
Toinen mies
Tulee väkisinkin mieleen näitä erilaisia keskustelupalstoja lukiessa, että parisuhde on aika merkillinen ihmissuhde. Siltä odotetaan paljon. Minulle sopisi mies, jonka kanssa matkustaa, käydä elokuvissa tms. Seksiä silloin, kun se molemmista hyvältä tuntuu. Saman katon alle ei olisi pakko muuttaa. Tiedän, että tällainen järjestely ei sovi kaikille eikä kaikkiin elämäntilanteisiin. En halua mitenkään vähätellä niitä ihmisiä, jotka haluavat tiiviin parisuhteen: asua, harrastaa ja jakaa yhdessä kaiken. Minusta vain ei olisi vastaamaan kaikkiin näihin odotuksiin. Elämänkumppani merkitsee minulle jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tämä on jostain syystä todella tärkeää, että teemme yhdessä asioita ja että meillä on tämä harrastus.
Joten jos miehesi oikeasti haluaa vain harrastuksen yhdessä, niin miettikää miten voisitte harrastaa sitä niin, että se olisi kummallekkin mieluista.Just tuo yhdessä touhuaminen/arjessa tekeminen on tärkeää. Meillä on omat harrastuksen kohteet, mutta esim. mun hammaslääkärikäynnin tms. yhteydessä mennään sinne yhdessä, ja minun ollessani hoitotoimenpiteellä tekee mies kävelylenkin kierrellen milloin missäkin lähistöllä tai sitten vain käy shoppailemassa. Sen jälkeen menemme vaikka torille ostoksille. Ja ihan miehen ehdotuksia tällaiset, en ole pakottanut mukaan.
Vaateostoksilla olen makutuomarina ja toki se ei nyt niin hirvittävän hauskaakaan aina ole, mutta miehelle merkitsee paljon. Puolin ja toisin. Yhdessä 32v.
Samoin meillä. Käydään yhdessä kirjastossa, luetaan vierekkäin ja keskustellaan luetusta. Laitetaan yhdessä ruokaa, siivotaan yhdessä. Mökkeillään ja ulkoillaan yhdessä. On mukavaa olla toisen kanssa. Siitä se lähtee. Miehellä on omiakin harrastuksia (liikunta) ja minulla omia, mutta paljon ollaan yhdessä. Naimisissa 44 v.
Me vaimon kanssa emme ole koskaan harrastaneet samoja asioita.
No, katsotaan toki joskus telkkua yhdessä.
Seksiä en lue harrastukseksi vaan osaksi yhteiseloa puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten jos miehesi oikeasti haluaa vain harrastuksen yhdessä, niin miettikää miten voisitte harrastaa sitä niin, että se olisi kummallekkin mieluista.Just tuo yhdessä touhuaminen/arjessa tekeminen on tärkeää. Meillä on omat harrastuksen kohteet, mutta esim. mun hammaslääkärikäynnin tms. yhteydessä mennään sinne yhdessä, ja minun ollessani hoitotoimenpiteellä tekee mies kävelylenkin kierrellen milloin missäkin lähistöllä tai sitten vain käy shoppailemassa. Sen jälkeen menemme vaikka torille ostoksille. Ja ihan miehen ehdotuksia tällaiset, en ole pakottanut mukaan.
Kuulostaa ahdistavalta. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa 22v, mutta kaipaan omia juttuja ja omaa tilaa. Meillä on yhteinen harrastus, mutta mua ahdistaisi tehdä kaikki asiat yhdessä. Liian symbioottista.
Kyllä minä väitän ihan tosissani, että on hauskempi harraastaa puolison kanssa kuin yksin. ”Mene vaan” ei ole sama kuin se, että tukisi ja kannustaisi toidta. Se ei myöskään ole mikään korvaus yhdessä vietetylle ajalle, Ja koska harrastukset useinkin kuvaavat sitä, mistä ihminen on kiinnostunut ja innostunut on parisuhteelle huono asia, jos se ei edes jossain mielessä kiinnosta molempia.
Meillä on sinakin ihan julkilausuttu politiikka, että toisen harrastuksissa ja uratavoitteisda ollaan jollain tasolla mukana, niitä tuetaan ja niistä innostutaan ja niissä vietetään yhteistä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin meillä. Käydään yhdessä kirjastossa, luetaan vierekkäin ja keskustellaan luetusta. Laitetaan yhdessä ruokaa, siivotaan yhdessä. Mökkeillään ja ulkoillaan yhdessä. On mukavaa olla toisen kanssa. Siitä se lähtee. Miehellä on omiakin harrastuksia (liikunta) ja minulla omia, mutta paljon ollaan yhdessä. Naimisissa 44 v.
Tätä ajoin takaa :)
Noloa tunnustaa, mutta kaikki alkoi molemminpuolisesta viehätyksestä toisen ulkonäköä kohtaan, kun perinteisesti ravintolassa tavattiin. Kemiaa löytyi todellakin, mutta kuinka ollakaan, olivat taustamme aika samankaltaiset.
Huumori kolahti heti ja mielenkiintoista on todeta, kuinka sen toisen kanssa vaan jostain syystä viihtyy. Ja kun on mukavaa, silloin haluaa myös yhteisiä kokemuksia ja tekemistä, eli olla kumppani. Aika vaan parantaa ja kypsyttää luottamusta ja sellaista rauhallisuuden tunnetta.
Olisin kyllä aika hemmetin hämmästynyt, jos kaveri ilmoittaisi, että haluaa erota, kun on löytänyt uuden harrastuksen. En ymmärrä nyt tätä juttua. Aika hämärää.
Mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan...
Assburger kirjoitti:
Me vaimon kanssa emme ole koskaan harrastaneet samoja asioita.
No, katsotaan toki joskus telkkua yhdessä.
Seksiä en lue harrastukseksi vaan osaksi yhteiseloa puolison kanssa.
Minä harrastan seksiä enemmän kuin vaimo, joten emme tee sitä yhdessä.
Telkkarin katselu ei ole harrastus vaan aivomädätystä. Teen sitä 2-3 tuntia illassa ihan vaan siksi, että muuten en kuulemma ole ikinä läsnä, kun vaimo istuu leveän sohvan toisessa päässä tai erillisessä "reclainerissa" viltteihin kääriytyneenä iPadiaan näpelöiden illalla ns, "omalla ajalla"/"parisuhdeajalla". Saan satikutia jos esim. menen tietokoneelle tai ulkoilemaan tuolloin lasten nukahtamisen jälkeen, minun on oltava siis samassa tilassa kuin hän, jolloin ei ole muuta tekemistä kuin TV. Kirjaa tai lehteä yms. en saa lukea, koska se on silloin omaa harrastustani enkä ole läsnä. Tarjoan siis TV:tä toljottamalla hänelle tilaisuuden/mahdollisuuden keskusteluun tai muuhun toimintaan. Jos ja kun hän ei sitä käytä, niin eipä kuitenkaan voi seuraavan aamun huutokonsertissa vedota siihen, että en ole läsnä tai en keskustele tai meillä ei ole kahdenkeskistä aikaa tai meillä ei ole seksiä.
Yhteisiä harrastuksia meillä ei ole. Olen joskus aloittanut kokeilemaan vaimon harrastuksia, jonka seurauksena hän on välittömästi lopettanut. Omiani harrastan harvoin ja salaa.
Kyllä mies haluaa omaa rauhaa eikä uutta komentelijaa vanhan tilalle.