Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti antoi minulle ja siskolle joululahjaksi 250 euroa molemmille

Vierailija
27.12.2018 |

Minut hän ohjeisti jakamaan rahan tasan koko perheen kesken (minä, mies, kolme lasta). Sisko sai rahan yksin, koska on itsellinen ihminen.

Kommentit (313)

Vierailija
261/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee lapsia saaneiden ihmisten ajatus siitä, että muiden ihmisten tulee rahoittaa heidän lapsensa? Että heille kuuluu automaattisesti enemmän kuin muille siksi että ovat saaneet lapsia. Ei se ole lahjan antajan ongelma. Kukin antaa lahjoja omien halujensa mukaan, ei lahjan saajalla ole oikeutta sanoa, että mulle kuuluu itse asiassa enemmän, koska olen onnistunut lisääntymään. Se vaan ei mene niin.

Vierailija
262/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka jankkaatte koko ajan, että lapset saivat molemmat samansuuruiset lahjat. Mitä ehdotatte, että lastenlapset sanovat sitten mummolle, joka kysyy, mitä teitte antamillani rahoilla, jos niitä ei kerran ole heille tarvinut antaa ollenkaan, nehän ovat äidin lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teiltä täysin hukassa lahjan merkitys? Lahjan antaja antaa haluamansa lahjan haluamalleen henkilölle omien periaatteidensa mukaan. Lahjan saaja kiittää eikä kitise.

Käännetään asia toisinpäin: Jos sinulla on vaikka kaksi teini-ikäistä lasta, ostatko toiselle joululahjaksi tosiaan viisinkertaisella summalla lahjoja toiseen verrattuna ja sanot, että lahjan saaja kiittää eikä kitise.

Aikuisten kanssa ei välttämättä tarvitse noudattaa samanlaista tasapuolisuutta kuin samassa taloudessa asuvien teinien kanssa. Ap:n äiti tosin antoi molemmille lapsilleen saman summan, joten sikäli mitään epätasapuolisuutta ei ole tapahtunut.

Eihän se antanut sitä molemmille lapsilleen. Mikä tässä on niin vaikeeta?????

Vierailija
264/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ahneita. Hävetkää.

Vierailija
265/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee lapsia saaneiden ihmisten ajatus siitä, että muiden ihmisten tulee rahoittaa heidän lapsensa? Että heille kuuluu automaattisesti enemmän kuin muille siksi että ovat saaneet lapsia. Ei se ole lahjan antajan ongelma. Kukin antaa lahjoja omien halujensa mukaan, ei lahjan saajalla ole oikeutta sanoa, että mulle kuuluu itse asiassa enemmän, koska olen onnistunut lisääntymään. Se vaan ei mene niin.

Juuri näin. Ja toisaalta kun teet jälkikasvua niin alat jakaa omastasi heille. Vai pitäiskö työnantajienkin alkaa maksamaan lapsen saaneelle enemmän palkkaa koska kulutusta on enemmän kuin sille työntekijälle jolla ei lapsia??? Koska on epäreilua että lapsen saanut joutuu jakamaan palkkansa lapsensa kanssa kun lapseton saa pitää kaiken itse.

Vierailija
266/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teiltä täysin hukassa lahjan merkitys? Lahjan antaja antaa haluamansa lahjan haluamalleen henkilölle omien periaatteidensa mukaan. Lahjan saaja kiittää eikä kitise.

Käännetään asia toisinpäin: Jos sinulla on vaikka kaksi teini-ikäistä lasta, ostatko toiselle joululahjaksi tosiaan viisinkertaisella summalla lahjoja toiseen verrattuna ja sanot, että lahjan saaja kiittää eikä kitise.

Aikuisten kanssa ei välttämättä tarvitse noudattaa samanlaista tasapuolisuutta kuin samassa taloudessa asuvien teinien kanssa. Ap:n äiti tosin antoi molemmille lapsilleen saman summan, joten sikäli mitään epätasapuolisuutta ei ole tapahtunut.

Ap sai 250 euroa, ap:n sisko sai 250 euroa. Tismalleen saman verran. Ap vaan perheellisenä jakaa oman lahjansa perheensä kanssa.

Vierailija
267/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sai 250 euroa, ap:n sisko sai 250 euroa. Tismalleen saman verran. Ap vaan perheellisenä jakaa oman lahjansa perheensä kanssa.

Sisälukutaito ja yksinkertainen kertolasku on kyllä monille vaikeaa. Yritäpä uudestaan!

Vierailija
268/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ja toisaalta kun teet jälkikasvua niin alat jakaa omastasi heille. Vai pitäiskö työnantajienkin alkaa maksamaan lapsen saaneelle enemmän palkkaa koska kulutusta on enemmän kuin sille työntekijälle jolla ei lapsia??? Koska on epäreilua että lapsen saanut joutuu jakamaan palkkansa lapsensa kanssa kun lapseton saa pitää kaiken itse.

Joissakin maissa näin on, palkka suurenee lapsiluvun mukaan.

Vierailija
269/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisälukutaito ja yksinkertainen kertolasku on kyllä monille vaikeaa. Yritäpä uudestaan!

Ap sai 250 euroa, ap:n sisko sai 250 euroa. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

Vierailija
270/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee kun on t.unnekylmä isovanhempi.

Vierailija
271/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sai 250 euroa, ap:n sisko sai 250 euroa. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

Ap sai myös ohjeen jakaa rahat viiden ihmisen kesken, eli ei se lahja hänelle yksin ollut.

Vierailija
272/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lastenlapsille ei jää mitään kiitollisuuden velkaa. Ei mikään pakota heitä muistamaan isovanhempaa.

Antoihan tuossa isovanhempi heille. Olisiko hänen pitänyt vaan sitten etukäteen antaa kaikille omat viidenkympin setelit? On aika normaalia että vanhemmat sanovat omille vanhemmilleen että älkää antako meille aikuisille mitään et antakaa lapsille sen sijaan. tuo on ollut ihan normaalia. Suomessa vaan on tuo lahjonta riistäytynyt viime vuosikymmenen aikana käsistä ja oletetaan että on joku koodisto jolla kenenkin pitäisi antaa lahjoja muille. Kenenkään ei ole pakko lahjoa ketään.

Mitä AP lapsineen antoi äidilleen lahjaksi? Antoivatko kaikki erilliset lahjat vai yhden yhdessä vaiko eivät mitään????

Mitä lapset sitten sai mummilta? En vissiin lukenut sitten niin tarkasti.

Jos äitinsä toimi oman äitinsä ohjeiden mukaan he toki saivat äidiltää ilmeisesti rahaa jonka mummi oli heille käskenyt jakaa.

Provoissa täytyy olla aika tarkkana miten tilanne kulloinkin kenellekin näyttäytyy.

Vierailija
273/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän ap sinua erittäin hyvin. Meillä on monesti käynyt juuri noin, tosin vielä sillä erotuksella, että minun summani on ollut tarkoitus jakaa kokonaan lasteni kesken enkä ole itse saanut mitään. Hienoa, että isovanhemmilla on mistä antaa, ja vielä antavatkin omastaan, mutta kieltämättä vähän pahalta tuntuu, jos parempituloinen sisarus saa ison summan rahaa käytettäväksi itseensä, ja itse ei saa yhtään mitään. Minusta tuon 500 euron summan olisi voinut käyttää niin, että molemmat siskot olisivat saaneet 150 euroa lahjaksi. Jokaiselle lapsenlapselle mummo olisi voinut antaa sitten omat lahjat, vaikka 50 euroa jokaiselle. Tai vaihtoehtoisesti niin, että kumpikaan siskoista ei olisi saanut mitään, koska ovat jo aikuisia. lapsenlapsille olisi sitten voinut antaa enemmän.

Ap:n äidin mielestä 250+250 omille lapsille oli paras jako, eikä onneksi kukaan voi velvoittaa häntä muuhun ratkaisuun. Neuvon rahan jakamisesta perheelle olisi voinut jättää väliin. Henkilökohtaisesti olen ilahtunut, että äiti muistaa myös lapsetonta lastaan eikä ajattele, ettei aikuinen mitään tarvitse.

Vierailija
274/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi saanut 50, hänen miehensä 50 ja kaikki lapset 50 ja sisko 250, olisiko hän ollut tyytyväinen? Vai olisiko hänen pitänyt saada 250 kuten siskonsakin ja lisäksi kaikille muille 50? Vai jokaiselle vain 50? Vaiko jokaiselle 250 e?

Vierailija
275/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti äiti jättää rahat ensi vuonna kokonaan antamatta.

Vierailija
276/313 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt outoa, että lahjan antaja kertoo mihin tai kehen lahja pitää käyttää.

Vierailija
277/313 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myos aviomiehelle pitaisi antaa 250e. Ainakin Mina loukkaantuisin jos anoppini antaisi tyttarelleen lahjan ja minulle vahempiarvoisen lahjan tai ei antaisi mitaan.

Vierailija
278/313 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 200 ja äiti makso sairaalalaskuni, veljeni sai kaljaa. Veljellä muutama lapsipuoli ja oma nyt tulossa. Ei saanu penniäkä äidiltä. oon opiskelija enkä hommaa perhettä.

Vierailija
279/313 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin isoäiti jakoi kerran etukäteen omaisuuttaan. Olen toki kiitollinen siitä vähästäkin, mutta jakoi siten, että jokaisen lapsen perheelle saman verran (10000 mk) annettavaksi lapsen lapsille. Eräällä tädillä oli yksi lapsi ja meitä oli perheessä viisi lasta. Omillaan saa tehdä, mitä haluaa.

Vierailija
280/313 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 800e isältäni ja 500e äidiltäni. Lapset saivat vain 50e heiltä. Mutta olimmekin viikon ulkomailla, ja rahat menivät kaikkien meidän kolmen juttuihin, itselleni en ostanut mitään.