Sain selville jouluaattona että mies olikin saanut jo 3kk
Sitten palkankorotuksen ja ylennyksen töissä. Miksi ei kertonut aiemmin-väitti että unohti. Ei kukaan unohda 1200€/kk palkankorotuksen kertomista ja ylennystä. Löysin eilen yhtä korttia etsiessä sen palkkakuitin. Kiwa joulumökötys ollut miehen taholta eilisestä asti - miksi mies mököttää - minunhan pitäisi olla se....
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten palkankorotuksen ja ylennyksen töissä. Miksi ei kertonut aiemmin-väitti että unohti. Ei kukaan unohda 1200€/kk palkankorotuksen kertomista ja ylennystä. Löysin eilen yhtä korttia etsiessä sen palkkakuitin. Kiwa joulumökötys ollut miehen taholta eilisestä asti - miksi mies mököttää - minunhan pitäisi olla se....
Palkkakuitti 2018 paperilla ja kotona. Jep jep.
Meillä on saanut ihan valita mihin palkkakuitti tulee... Itselläni tulee sekä sähköpostiin, että uusien tuntilistojen(jotka KYLLÄ täytetään herran vuonna 2018 käsin) ihan postilaatikkoon paperisena. Kuinka elämästä vieraantunut täytyy olla ettei ymmärrä edes sitä että palkkakuitti voi olla myös paperinen?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen kans että mies haluaa käyttää sen korotuksen omiin juttuihinsa. Mököttää kun jäi kiinni eikä voikkaan hassata rahoja miten sattuu.
Miksei se edelleenkin voi hassata rahansa miten sattuu, miehen tienaamia rahojahan ne on. Ilmeisesti ap on hyvin pärjännyt myös sillä miehen pienemmällä palkalla, joten antais nyt miehen tehdä palkankorotuksellaan mitä tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Tienaa lokki omat rahas :D
Et ymmärrä siis lukemaasi. Kukas tässä avauksessa on se lokki? Ettei vaan olisi se ap:n mies kun yrittää salata palkankorotuksensa ja elellä siten ap:n siivellä ja entiseen malliin maksattaa laskut hänellä ja mitä itse osallistuu(entiseen malliin kun varmasti uusi palkka toisi yhteisten laskujen maksuun myös uuden prosentuaalisen luvun).Luvun mikä on isompi kun edellinen..ellei sitten....ap maksa ja mies lokkeile!
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ihanko tosi useimmille olisi ok, että mies alkaisi tienaamaan huomattavasti enemmän eikä silloin käytäisi keskustelua perheen kustannuksista ja niiden maksajasta?
Meillä minä tienaan bruttona 3800 ja mies 2500. Maksan reilusti enemmän menoja ja jos mies salaa alkaisi tienaamaan saman kuin minä ja olisi maksattanut minulla perheen menoja samaan malliin kuukausia olisi ero vahvasti mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain jostain syystä isältäni joululahjaksi 1000e. Kysyin kyllä tuliko nyt pieni fiba, mutta ei kuulemma. Lisäksi sain tädiltäni 200e lahjakortin tietyn ryhmän liikkeisiin, se oli osoitettu minulle ja miehelleni yhteisestii. Vietin joulun mieheni kanssa eri paikoissa, ja jostain syystä jätin kertomatta tuon mitä isältäni sain. Uhkasin ennen joulua että käytän kaiken rahan mitä saan(jos saan mitään, veikkaus oli ehkä satasen pintaan) pelkästään itseeni, että en osta sillä kotiin mitään, enkä laita sitä asunnon mihinkään remppaan, vaan käytän kaiken vain itseeni. Nyt kun rahaa tulikin noin paljon, niin jätin kertomatta miehelleni saaneeni mitään isältäni. Hän ei kyllä kysynytkään mitään.
Minulla on ollut huono vuosi, en ole pystynyt töihin kuin ihan pieniä hetkiä, joten minulla ei ole ollut varaa hyvä jos alushousuja ostaa rispaantuneiden tilalle. Mieheni sen sijaan on laittanut harrasteisiinsa, ja moneen "turhuuteen" rahaa surutta, koska eihän hänellä ole taloudellisia ongelmia. Asumme yhdessä, ja talo ja laina on molempien, ja mieheni keksikin yhteiselle lahjakortillemme käyttöä johonkin talon remppaan. Menkööt se raha vain sinne, minä aion hummata tonnini pelkästään itseeni.
Tietenkin saat käyttää lahjan itseesi! Tilanteessa kuulostaa muutenkin kamalalta. Eikö miehesi tajua mitä vahinkoa tekee vai eikö välitä?
Vierailija kirjoitti:
Kenelle muka tulee paperisia palkkakuitteja kotiin? Porvoolaisille?
Työssäkäyville.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se vaikuttaa jos kaikki kulut maksetaan jossain tietyssä prosenttisuhteessa. Eli mies käyttää sinua huväksi pimittämällä tulojaan. Eroa.
"Miksi te etsitte Reinon kanssa?"
"No kun se sai palkankorotuksen töissä eikä kertonut siitä mulle mitään!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se vaikuttaa jos kaikki kulut maksetaan jossain tietyssä prosenttisuhteessa. Eli mies käyttää sinua huväksi pimittämällä tulojaan. Eroa.
"No kun se sai palkankorotuksen töissä eikä kertonut siitä mulle mitään!"
Ihan pätevä syy. Hyväksikäyttö.
Vaihdan.vuodenvaihteessa duunia, palkankorotus 1200 e/kk. Ajattelin että nyt olisi kiva laittaa säästöön tai jopa lisätä sijoituksia.
Bulllahit. Nainen speksasi sellaisen listan "pakollisia nenoja", että jääpi kyllä isommat sijoittamiset haaveeksi. Tai no, voin toki sanoa "ei" mutta kämpän valtaa pidemmäksi aikaa hyvinkin arktinen atmosfääri...
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tulostan aina palkkakuittini kun en vapaa-ajalla edes pääse työnantajan verkkoon/intraan katsomaan noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No kun se sai palkankorotuksen töissä eikä kertonut siitä mulle mitään!"Ihan pätevä syy. Hyväksikäyttö.
Huomenna sitten rikosilmoitusta tekemään.
Tämä riippuu ihan siitä mitä ap ja hänen miehensä ovat sopineet keskenään. Meillä on molemmilla omat rahat ja oma omaisuus, avioerolla suojattuna. Minulla on hiukan isompi palkka kuin miehellä. Kerran vuodessa katsomme veropäätöksestä kummankin köteenjäävöt tulot, ja noiden suhteessa maksamme yhteiset kulut. Kuitit Exceliin ja noin kerran viikossa tasaus. Hyvin sujuu, oikeudenmukaista eikä ikinä tarvitse kytätä sitä että kumpi milloinkin maksaa ostoksilla tai matkoilla.
Jos mies ei suostuisi näyttämään veropäätöstä, meidän pitäisi varmaan maksaa kulut puoliksi. Siinä diilissä mies häviäisi rahallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä riippuu ihan siitä mitä ap ja hänen miehensä ovat sopineet keskenään. Meillä on molemmilla omat rahat ja oma omaisuus, avioerolla suojattuna. Minulla on hiukan isompi palkka kuin miehellä. Kerran vuodessa katsomme veropäätöksestä kummankin köteenjäävöt tulot, ja noiden suhteessa maksamme yhteiset kulut. Kuitit Exceliin ja noin kerran viikossa tasaus. Hyvin sujuu, oikeudenmukaista eikä ikinä tarvitse kytätä sitä että kumpi milloinkin maksaa ostoksilla tai matkoilla.
Jos mies ei suostuisi näyttämään veropäätöstä, meidän pitäisi varmaan maksaa kulut puoliksi. Siinä diilissä mies häviäisi rahallisesti.
Siis avioehdolla suojattuna...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No kun se sai palkankorotuksen töissä eikä kertonut siitä mulle mitään!"Ihan pätevä syy. Hyväksikäyttö.
Huomenna sitten rikosilmoitusta tekemään.
Ei vaan avioeropaperit eteenpäin.
Nykyajan parisuhde. Toinen osapuoli (mies) ei voi tienata latiakaan enemmän ja käyttää itseensä, muuten se on hyväksikäyttöä.
Ja sitten päästää ihmettelemään miksi ei miehet halua parisuhdetta, lapsia tai avioliittoon.
Jokseenkin se on ihan sama vaikka meillä mies tienaa 2000€/kk ja minä opintolaina 650+opintotuki 225€. Maksetaan vuokra 350€/450€ itse halusin kolmion, jossa sauna. Ruuat ja yhteiset laskut 50/50. Omat laskut itse jos niitä on. Mies haluaa joskus kompensoida meidän tämän hetkistä tuloeroja kun olemme molemmat opiskelijoita, mutta en tähän pakota tai edes osoita että mitään kompensoida tarvitse.
Höpö höpö mitään hyväksi käyttöä ole ikinä ollut. Toivon on aina jossain. Vaiheessa tienannut toista enemmän tässä suhteessa. Siitä mitään vinkua tarvitse.
N25
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan parisuhde. Toinen osapuoli (mies) ei voi tienata latiakaan enemmän ja käyttää itseensä, muuten se on hyväksikäyttöä.
Ja sitten päästää ihmettelemään miksi ei miehet halua parisuhdetta, lapsia tai avioliittoon.
Jokseenkin se on ihan sama vaikka meillä mies tienaa 2000€/kk ja minä opintolaina 650+opintotuki 225€. Maksetaan vuokra 350€/450€ itse halusin kolmion, jossa sauna. Ruuat ja yhteiset laskut 50/50. Omat laskut itse jos niitä on. Mies haluaa joskus kompensoida meidän tämän hetkistä tuloeroja kun olemme molemmat opiskelijoita, mutta en tähän pakota tai edes osoita että mitään kompensoida tarvitse.
Höpö höpö mitään hyväksi käyttöä ole ikinä ollut. Toivon on aina jossain. Vaiheessa tienannut toista enemmän tässä suhteessa. Siitä mitään vinkua tarvitse.
N25
😂 sinähän käytät miestä hyväksi koska et maksa puolia vuokrasta. Maksatko tulevaisuudessa lasten kulut yksin vaikka olisit työtön? Vai ei ole olemassa hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Ja minulle tulee myös, olen kunnalla töissä. Enkä asu porvoossa
Tuntuu oudolta ajatukselta, etten kertoisi vaimolleni niinkin merkittävästä kohdalleni sattuneesta asiasta kuin ylennyksestä ja roimasta palkankorotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain jostain syystä isältäni joululahjaksi 1000e. Kysyin kyllä tuliko nyt pieni fiba, mutta ei kuulemma. Lisäksi sain tädiltäni 200e lahjakortin tietyn ryhmän liikkeisiin, se oli osoitettu minulle ja miehelleni yhteisestii. Vietin joulun mieheni kanssa eri paikoissa, ja jostain syystä jätin kertomatta tuon mitä isältäni sain. Uhkasin ennen joulua että käytän kaiken rahan mitä saan(jos saan mitään, veikkaus oli ehkä satasen pintaan) pelkästään itseeni, että en osta sillä kotiin mitään, enkä laita sitä asunnon mihinkään remppaan, vaan käytän kaiken vain itseeni. Nyt kun rahaa tulikin noin paljon, niin jätin kertomatta miehelleni saaneeni mitään isältäni. Hän ei kyllä kysynytkään mitään.
Minulla on ollut huono vuosi, en ole pystynyt töihin kuin ihan pieniä hetkiä, joten minulla ei ole ollut varaa hyvä jos alushousuja ostaa rispaantuneiden tilalle. Mieheni sen sijaan on laittanut harrasteisiinsa, ja moneen "turhuuteen" rahaa surutta, koska eihän hänellä ole taloudellisia ongelmia. Asumme yhdessä, ja talo ja laina on molempien, ja mieheni keksikin yhteiselle lahjakortillemme käyttöä johonkin talon remppaan. Menkööt se raha vain sinne, minä aion hummata tonnini pelkästään itseeni.
Tietenkin saat käyttää lahjan itseesi! Tilanteessa kuulostaa muutenkin kamalalta. Eikö miehesi tajua mitä vahinkoa tekee vai eikö välitä?
Kiitos lämpimistä sanoistasi. :)
Mies ei varmaan oikein ymmärrä, ja ehkä asiat on solmussa enemmän omassa päässäni.
Ei ollut yhteen muutettaessa tilanne tämä, eikä varsinaisesti puhetta siitä että mies joutuu maksamaan nyt n. 50e/kk minua enemmän talokuluja. Yritän kaikkeni maksella puoliksi, muuta jos tili on jo viikkoa ennen tilipäivää nollilla, niin eihän se mahdollista ole. Siksi tuntuu pahalta käyttää koko raha itseeni, kun tuntuu että minun pitäisi maksella jotain "rästimaksuja" kun en ole pystynyt nyt osallistumaan täsmälleen samalla summalla yhteiseen elämään.
Tosiasia vaan nyt kuitenkin on se, että tarvitsen uudet kengät jalkojeni takia, sekä uudet toppahousut, en voi enää sairasteluni takia käyttää vanhoja, tarvitsen alusvaatteita, ja muutkin vaatteeni ovat niin kuluneita että välillä hävettää lähteä ulos, kun niistä housuista joita pystyn nykyään käyttämään, näkyy jo läpi kun ovat niin kuluneet. En tiedä millä rahalla niitä ostan, jos en tuolla lahjarahalla. Voi kunpa olisin saanut vain lahjakortteja eri liikkeisiin!