Sain selville jouluaattona että mies olikin saanut jo 3kk
Sitten palkankorotuksen ja ylennyksen töissä. Miksi ei kertonut aiemmin-väitti että unohti. Ei kukaan unohda 1200€/kk palkankorotuksen kertomista ja ylennystä. Löysin eilen yhtä korttia etsiessä sen palkkakuitin. Kiwa joulumökötys ollut miehen taholta eilisestä asti - miksi mies mököttää - minunhan pitäisi olla se....
Kommentit (105)
Melko outoa että joku jättäisi kertomatta kotona ylennyksestä. Ja iso palkankorotus, näkyyhän tuo jo nettonakin jossain niin kyllä minua kiinnostaisi tietää mihin tuo raha on mennyt tai on menossa. Riippuen vielä ap:n perheen rahatilanteesta ja miten on sovittu yhteisten menojen maksu.
Meillä minä tienaan huomattavasti enemmän kuin mies ja maksankin enemmän kaikista kuluista. Maksan myös kaikki hankinnat, lomamatkat ym. kun miehellä ei jää mitään säästöön vaikka töissä onkin, mutta kaikki vain aina tuntuu menevän. Nyt kun mies sai jouluksi rahaa niin en kysynyt minkä verran sai, mutta kertoi itse ja antoi puolet matkakassaan. Loput sitten käyttää miten käyttää, mielestäni hyvä että voikin pstaa jotain isompaakin halutessaan.
Hauska kun suurin osa olettaa, että mies on tienannut ennestäänkin paljon ja reilusti ap:tä enemmän. Nyt siis yleenys toisi jättituloihin kororuksen.
Jospa tilanne onkin ollut niin, että miehen tulot ovat olleet alkujaan pienet ja apeen tuloja huomattavasti pienemmät. Nyt mies haluaa pimittää palkankorotuksen, ettei joutuisi ottamaan vastuuta perheen yhteusistä kuluista.
Enemmän mua häiritsisi se, ettei mies ole kertonut ylipäätään mitään, että on edes kiinnostunut ja hakenut parempaa asemaa töissä tai että sitä on tarjottu. Jokainen varmaan tietää, että ylennys sisältää mahdollisen palkankorotuksen, niin sittä nyt ei tarvitse erikseen mainita.
Mullekin tulee paperinen palkkakuitti. Kuljetusfirma ja n.30henkee työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä olet miehesi rahoja kyttäämässä? Pidä vaan huoli omista rahoistasi!
Mikä sinä olet siellä sähisemään, kun et taustojakaan tiedä? Jospa on sovittu, että rahat ovat yhteisiä, eikä mitään salailla tai kätketä omalle tilille? Tuo ap:n ihmettely jo kertoo siitä.
Pidä vaan huoli omista rahoistasi!
Vierailija kirjoitti:
Sitten palkankorotuksen ja ylennyksen töissä. Miksi ei kertonut aiemmin-väitti että unohti. Ei kukaan unohda 1200€/kk palkankorotuksen kertomista ja ylennystä. Löysin eilen yhtä korttia etsiessä sen palkkakuitin. Kiwa joulumökötys ollut miehen taholta eilisestä asti - miksi mies mököttää - minunhan pitäisi olla se....
Sinunhan pitäisi olla se rahan edestä huor"aava harakka. Sitäkö tarkoitit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkakuitti 2018 paperilla ja kotona. Jep jep.
Saan minäkin palkkakuitin kotiin joka kuukausi ja niin saa kaikki muutkin jotka tunnen.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle muka tulee paperisia palkkakuitteja kotiin? Porvoolaisille?
Kyllä niitä vielä tulee, ihan stadilaisillekin.
Palstaan voi aina luottaa, oleellinen asia löytyy aina. Ensimmäisellä sivulla alettiin kinastella paperisista palkkakuiteista ja sama jatkuu vielä sivulla kuusi. :D
Vierailija kirjoitti:
Mä sain jostain syystä isältäni joululahjaksi 1000e. Kysyin kyllä tuliko nyt pieni fiba, mutta ei kuulemma. Lisäksi sain tädiltäni 200e lahjakortin tietyn ryhmän liikkeisiin, se oli osoitettu minulle ja miehelleni yhteisestii. Vietin joulun mieheni kanssa eri paikoissa, ja jostain syystä jätin kertomatta tuon mitä isältäni sain. Uhkasin ennen joulua että käytän kaiken rahan mitä saan(jos saan mitään, veikkaus oli ehkä satasen pintaan) pelkästään itseeni, että en osta sillä kotiin mitään, enkä laita sitä asunnon mihinkään remppaan, vaan käytän kaiken vain itseeni. Nyt kun rahaa tulikin noin paljon, niin jätin kertomatta miehelleni saaneeni mitään isältäni. Hän ei kyllä kysynytkään mitään.
Minulla on ollut huono vuosi, en ole pystynyt töihin kuin ihan pieniä hetkiä, joten minulla ei ole ollut varaa hyvä jos alushousuja ostaa rispaantuneiden tilalle. Mieheni sen sijaan on laittanut harrasteisiinsa, ja moneen "turhuuteen" rahaa surutta, koska eihän hänellä ole taloudellisia ongelmia. Asumme yhdessä, ja talo ja laina on molempien, ja mieheni keksikin yhteiselle lahjakortillemme käyttöä johonkin talon remppaan. Menkööt se raha vain sinne, minä aion hummata tonnini pelkästään itseeni.
No sun mies on kyllä aivan hirveä jos elätte eritasapainoisessa suhteessa rahallisesti... en vaan pysty käsittämään tällaisia suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Oon Helsingin kaupungilla töissä jo vuodesta -91. Mulle tulee ihan paperinen palkkalaskelma postissa.
En ole koskaan ajatellun koko asiaa sen kummemmin. Onhan se toki sp:ssäkin.
Hyvä, että tuli puheeksi. Ihan turhahan tuollainen juttu on, ekologisempaan systeemin siirryn.
Ihan ohis tämä, mutta niille, jotka epäilevät... Kyllä voi tulla vielä paperisia palkkakuitteja.
Olen myös Helsingin kaupungilla ja kyllä palkkakuitit tulee verkkopankkiin....
Vierailija kirjoitti:
Palstaan voi aina luottaa, oleellinen asia löytyy aina. Ensimmäisellä sivulla alettiin kinastella paperisista palkkakuiteista ja sama jatkuu vielä sivulla kuusi. :D
Totta, täällä ei millään uskota, että paperisia palkkakuitteja tulee vielä vuonna 2018 ja jopa ihan postin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon Helsingin kaupungilla töissä jo vuodesta -91. Mulle tulee ihan paperinen palkkalaskelma postissa.
Hyvä, että tuli puheeksi. Ihan turhahan tuollainen juttu on, ekologisempaan systeemin siirryn.
Ihan ohis tämä, mutta niille, jotka epäilevät... Kyllä voi tulla vielä paperisia palkkakuitteja.
Tulee, mikäli sinulla on verkkopankki, kaikilla ei ole.
En tarkasta mieheni taskuja enkä muutenkaan kyylää. En itse asiassa edes tiedä, paljonko hankkii bruttona tai nettona. En myöskään puhu omasta palkastani. Rahat riittävät ihan hyvin. Yhdessä jo yli 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkakuitti 2018 paperilla ja kotona. Jep jep.
Tälläkin on yksi jolle tulee paperiversio palkasta! Stadin duunari! JEP! JEP!
Satunnainen vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee, mikäli sinulla on verkkopankki, kaikilla ei ole.
Täällä Hki:n työntekijä, jolle tulee postissa pari versio palkasta. Aika masentavan pieni summa joka kuukausi.
Paperisia palkkakuitteja ei ole oikeista työpaikoista saanut enää vuosiin. Hyvä yritys provon kanssa, parempi onni ensi kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen kans että mies haluaa käyttää sen korotuksen omiin juttuihinsa. Mököttää kun jäi kiinni eikä voikkaan hassata rahoja miten sattuu.
Miten se ap:n röyhkeä kyttääminen vaikuttaa miehen rahojen käyttöön. Jokainen käyttäköön tienaamansa rahat mihin itse huvittaa
Ei kukaan saa 1200e palaknkorotusta. Oikeasti se on huijannut sua jo vuosia. Elelee omalla elintasollaan ja antaa sun kärvistellä tietämättömänä.
Toivottavasti et ole kotiäitinä hoitamassa sen lapsia samalla kun se tekee uraa?
Ei tuosta 1200€ palkankorotuksesta jää kuin 600€ käteen, joten turha riehaantua. Toki outoa, että mies on asian pimittänyt. Voiko johtua ap:n rahankäyttötapoihin? Kyllähän tuollaisen ylimääräisen 600€/kk saa helposti menemään jos asiakseen ottaa. Mutta jos ei nytkään ole köyhyydessä eletty, niin onko pakko ruveta heti tuhlailemaan? Voi olla ihan fiksua sijoittaa ne ylimääräiset 600€ ja kasvattaa hiljalleen pääomatulojen osuutta kaikista tuloista.
Tuollainen palkankorotus lämmittää noin puolisen vuotta. Sen jälkeen siihen on tottunut eikä palkka tunnu enää isolta. Senkin puolesta kannattaa nyt olla tarkkana, ettei menot pääse nousemaan. Kulutustasoa on helppo nostaa, mutta jos jossain vaiheessa tuleekin tilanne että pitää pakittaa taaksepäin, niin se onkin jo vaikeampaa kun on tottunut liian mukavaan elämään.
Tasa-arvoa kannattavat suomalaisnaiset alapeukuttavat.