Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain selville jouluaattona että mies olikin saanut jo 3kk

Vierailija
25.12.2018 |

Sitten palkankorotuksen ja ylennyksen töissä. Miksi ei kertonut aiemmin-väitti että unohti. Ei kukaan unohda 1200€/kk palkankorotuksen kertomista ja ylennystä. Löysin eilen yhtä korttia etsiessä sen palkkakuitin. Kiwa joulumökötys ollut miehen taholta eilisestä asti - miksi mies mököttää - minunhan pitäisi olla se....

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle muka tulee paperisia palkkakuitteja kotiin? Porvoolaisille?

Hyvin monelle tulee ja ihan ympäri Suomea. Mistä niitä tietoja muualta sitten katsellaan? Minä en ala mitään sähköposteja tutkimaan, kun en muutenkaan sellaista paljoa käytä.

Vierailija
62/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperinen palkkakuitti? Antiikkia... Missä työpaikalla sun mies on?

Onko sinun palkkakuittisi sitten muovia? Vai jotain hienompaa materiaalia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kahdesta duunissa saanut paperisena.

N19

Vierailija
64/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluotettava mies. En ymmärrä nykyparisuhteiden rahakeskeisyyttä ja oman edun politiikkaa. Meidän perheessä kaikki on yhteistä, yhteinen etu on se jonka eteen työskennellään ja oletus on, että toista tuetaan. Käymme aina välillä keskustelut, joissa selvitämme ovatko molemmat tyytyväisiä eikä kumpikaan koe tulevansa hyväksikäytetyksi, tsekkaamme tulot ja menot ja sovimme tulevasta. Jos jommallekummalle selviäisi, että toinen on pimittänyt asioita, olisi se valtava pettymys ja luottamuksen menetys. Jos ne omat rahat on tärkeämpiä kuin perheen avoimuus ja luottamus, on varmaan parempi elää yksin. Pätee muihinkin asioihin kuin rahaan.

Vierailija
65/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan parisuhde. Toinen osapuoli (mies) ei voi tienata latiakaan enemmän ja käyttää itseensä, muuten se on hyväksikäyttöä.

Ja sitten päästää ihmettelemään miksi ei miehet halua parisuhdetta, lapsia tai avioliittoon.

Jokseenkin se on ihan sama vaikka meillä mies tienaa 2000€/kk ja minä opintolaina 650+opintotuki 225€. Maksetaan vuokra 350€/450€ itse halusin kolmion, jossa sauna. Ruuat ja yhteiset laskut 50/50. Omat laskut itse jos niitä on. Mies haluaa joskus kompensoida meidän tämän hetkistä tuloeroja kun olemme molemmat opiskelijoita, mutta en tähän pakota tai edes osoita että mitään kompensoida tarvitse.

Höpö höpö mitään hyväksi käyttöä ole ikinä ollut. Toivon on aina jossain. Vaiheessa tienannut toista enemmän tässä suhteessa. Siitä mitään vinkua tarvitse.

N25

😂 sinähän käytät miestä hyväksi koska et maksa puolia vuokrasta. Maksatko tulevaisuudessa lasten kulut yksin vaikka olisit työtön? Vai ei ole olemassa hyväksikäyttöä.

Meille ei ole lapsia tulossa ellei mies kasvata kohtua. Yhteiset lapset maksetaan 50/50 järkikin sen sanoo.

Vierailija
66/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain jostain syystä isältäni joululahjaksi 1000e. Kysyin kyllä tuliko nyt pieni fiba, mutta ei kuulemma. Lisäksi sain tädiltäni 200e lahjakortin tietyn ryhmän liikkeisiin, se oli osoitettu minulle ja miehelleni yhteisestii. Vietin joulun mieheni kanssa eri paikoissa, ja jostain syystä jätin kertomatta tuon mitä isältäni sain. Uhkasin ennen joulua että käytän kaiken rahan mitä saan(jos saan mitään, veikkaus oli ehkä satasen pintaan) pelkästään itseeni, että en osta sillä kotiin mitään, enkä laita sitä asunnon mihinkään remppaan, vaan käytän kaiken vain itseeni. Nyt kun rahaa tulikin noin paljon, niin jätin kertomatta miehelleni saaneeni mitään isältäni. Hän ei kyllä kysynytkään mitään.

Minulla on ollut huono vuosi, en ole pystynyt töihin kuin ihan pieniä hetkiä, joten minulla ei ole ollut varaa hyvä jos alushousuja ostaa rispaantuneiden tilalle. Mieheni sen sijaan on laittanut harrasteisiinsa, ja moneen "turhuuteen" rahaa surutta, koska eihän hänellä ole taloudellisia ongelmia. Asumme yhdessä, ja talo ja laina on molempien, ja mieheni keksikin yhteiselle lahjakortillemme käyttöä johonkin talon remppaan. Menkööt se raha vain sinne, minä aion hummata tonnini pelkästään itseeni.

Tietenkin saat käyttää lahjan itseesi! Tilanteessa kuulostaa muutenkin kamalalta. Eikö miehesi tajua mitä vahinkoa tekee vai eikö välitä?

Jos mies olisi tuon 1000€ rahan saanut niin veikkaan että mielipide on toinen.

Vierailija
67/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain jostain syystä isältäni joululahjaksi 1000e. Kysyin kyllä tuliko nyt pieni fiba, mutta ei kuulemma. Lisäksi sain tädiltäni 200e lahjakortin tietyn ryhmän liikkeisiin, se oli osoitettu minulle ja miehelleni yhteisestii. Vietin joulun mieheni kanssa eri paikoissa, ja jostain syystä jätin kertomatta tuon mitä isältäni sain. Uhkasin ennen joulua että käytän kaiken rahan mitä saan(jos saan mitään, veikkaus oli ehkä satasen pintaan) pelkästään itseeni, että en osta sillä kotiin mitään, enkä laita sitä asunnon mihinkään remppaan, vaan käytän kaiken vain itseeni. Nyt kun rahaa tulikin noin paljon, niin jätin kertomatta miehelleni saaneeni mitään isältäni. Hän ei kyllä kysynytkään mitään.

Minulla on ollut huono vuosi, en ole pystynyt töihin kuin ihan pieniä hetkiä, joten minulla ei ole ollut varaa hyvä jos alushousuja ostaa rispaantuneiden tilalle. Mieheni sen sijaan on laittanut harrasteisiinsa, ja moneen "turhuuteen" rahaa surutta, koska eihän hänellä ole taloudellisia ongelmia. Asumme yhdessä, ja talo ja laina on molempien, ja mieheni keksikin yhteiselle lahjakortillemme käyttöä johonkin talon remppaan. Menkööt se raha vain sinne, minä aion hummata tonnini pelkästään itseeni.

Tietenkin saat käyttää lahjan itseesi! Tilanteessa kuulostaa muutenkin kamalalta. Eikö miehesi tajua mitä vahinkoa tekee vai eikö välitä?

Voi olla, koska naisensa ei olisi ikinä antanut miehensä kulkea retuisissa vaatteissa, ja housuissa joista näkyy jo läpi, vaan olisi sairastelevan miehensä kyllä roudannut kauppaan ja maksanut hänelle uudet alusvaatteet vanhojen rispaantuneiden tilalle. Tuo 1000 saanuthan sanoi ettei hänellä ole enää ehjiä vaatteita, ja mies on vaimonsa? kulkiessa ryysyissä, laittanut omat rahansa turhiin harrastuksiin.

Hyi.

Vierailija
68/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna sanoin vaimolle että ei tullut joulubonareita huonon vuoden takia. Oikeasti niitä tuli nettona 4000e, mutta aion laittaa rahat SÄÄSTÖÖN. Aikaisempina vuosina vaimo on heti keksinyt niille ”tärkeää” käyttöä ja säästöön ei ole jäänyt mitään. On se raha perheen ”yhteistä”, mutta ei sitä nyt heti tarvii tuhlata.

Vierailija
69/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna sanoin vaimolle että ei tullut joulubonareita huonon vuoden takia. Oikeasti niitä tuli nettona 4000e, mutta aion laittaa rahat SÄÄSTÖÖN. Aikaisempina vuosina vaimo on heti keksinyt niille ”tärkeää” käyttöä ja säästöön ei ole jäänyt mitään. On se raha perheen ”yhteistä”, mutta ei sitä nyt heti tarvii tuhlata.

Vaimosi on vähän yksinkertainen sitten raha-asioiden suhteen ja muutenkin? Silloin ei kannatakaan kaikkea kertoa. Pahoittelut :(

Vierailija
70/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten palkankorotuksen ja ylennyksen töissä. Miksi ei kertonut aiemmin-väitti että unohti. Ei kukaan unohda 1200€/kk palkankorotuksen kertomista ja ylennystä. Löysin eilen yhtä korttia etsiessä sen palkkakuitin. Kiwa joulumökötys ollut miehen taholta eilisestä asti - miksi mies mököttää - minunhan pitäisi olla se....

Palkkakuitti 2018 paperilla ja kotona. Jep jep.

Kyllä meille ainakin tulee palkkakuitti paperilla. Ei kaikilla ole mitään vatun netpostia tai verkkopalkkaa käytössä.

Vierailija
71/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan.vuodenvaihteessa duunia, palkankorotus 1200 e/kk. Ajattelin että nyt olisi kiva laittaa säästöön tai jopa lisätä sijoituksia.

Bulllahit. Nainen speksasi sellaisen listan "pakollisia nenoja", että jääpi kyllä isommat sijoittamiset haaveeksi. Tai no, voin toki sanoa "ei" mutta kämpän valtaa pidemmäksi aikaa hyvinkin arktinen atmosfääri...

Voi ei miten huono parisuhde teillä on. Sinua viedään kuin pässiä narissa kun olet ilmeisesti jotenkin henkisesti riippuvainen naisesta.

Vierailija
72/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosi useimmille olisi ok, että mies alkaisi tienaamaan huomattavasti enemmän eikä silloin käytäisi keskustelua perheen kustannuksista ja niiden maksajasta?

Meillä minä tienaan bruttona 3800 ja mies 2500. Maksan reilusti enemmän menoja ja jos mies salaa alkaisi tienaamaan saman kuin minä ja olisi maksattanut minulla perheen menoja samaan malliin kuukausia olisi ero vahvasti mielessä.

On aivan sama mitä sinä BRUTTONA tienaat kun vain  netto merkitsee.Netosta maksetaan eläminen, brutosta vain verot ja sosiaaliturvamaksut.

Mä en tajua näitä bruttopalkkaihmisiä.Miettikää nyt ihan oikeasti.Ei se bruttopalkka vaikuta perheen kulujen rahoittamiseen mitenkään

Vierailija
73/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo vaimo. Itse kehotan miestä laittamaan kaiken ylimääräisen sijoitustililleen, oli kyseessä sitten mikä tahansa peruspalkan lisäksi tuleva summa.Peruspalkka kun on kummallakin se mitä  elämiseen käytetään ja kaikenlaiset ylimääräiset summat laitetaan sijoituksiin puskuriksi.Ei niitä edes lasketa mihinkään mukaan, kuten ei osinkotulojakaan, nekin sijoitetaan heti takaisin.

Vierailija
74/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Helsingin Yliopisto lähettää. Ja omakin työnantaja antaa paperisena työpaikalla.

Jos teillä on sähköisenä, se ei tarkoita, että läheskään kaikkialla muualla olisi niin. 

Vierailija
75/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan parisuhde. Toinen osapuoli (mies) ei voi tienata latiakaan enemmän ja käyttää itseensä, muuten se on hyväksikäyttöä.

Ja sitten päästää ihmettelemään miksi ei miehet halua parisuhdetta, lapsia tai avioliittoon.

Jokseenkin se on ihan sama vaikka meillä mies tienaa 2000€/kk ja minä opintolaina 650+opintotuki 225€. Maksetaan vuokra 350€/450€ itse halusin kolmion, jossa sauna. Ruuat ja yhteiset laskut 50/50. Omat laskut itse jos niitä on. Mies haluaa joskus kompensoida meidän tämän hetkistä tuloeroja kun olemme molemmat opiskelijoita, mutta en tähän pakota tai edes osoita että mitään kompensoida tarvitse.

Höpö höpö mitään hyväksi käyttöä ole ikinä ollut. Toivon on aina jossain. Vaiheessa tienannut toista enemmän tässä suhteessa. Siitä mitään vinkua tarvitse.

N25

😂 sinähän käytät miestä hyväksi koska et maksa puolia vuokrasta. Maksatko tulevaisuudessa lasten kulut yksin vaikka olisit työtön? Vai ei ole olemassa hyväksikäyttöä.

Meille ei ole lapsia tulossa ellei mies kasvata kohtua. Yhteiset lapset maksetaan 50/50 järkikin sen sanoo.

Eli toinen velkaantuu hoitovapaalla kun toinen käy ansiotyössä. Justiinsa.

Vierailija
76/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saisi paperisen palkkakuitin halutessaan, muuten tulee nettipankkiin. Ihan kaupungin suojatyöpaikassa kuraporrastasolla olen työskentelevinäni ja kaupunki on maksavinaan palkkaa.

Vierailija
77/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi on vähän yksinkertainen sitten raha-asioiden suhteen ja muutenkin? Silloin ei kannatakaan kaikkea kertoa. Pahoittelut :(

No itse pidän ennemmin itseäni suurempana hölmönä tässä. Maksan kaikki talouden kiinteät kulut koska minulla on selvästi isompi kk palkka. Eli mun palkkarahat on yhteisiä ja vaimon sen omia. Olen puhunut että asia pitäisi tasata, mutta ymmärrettävästi vaimolla ei ole kiinnostusta korjata asiaa. Tiedän että hän säästää itselleen rahaa. Helppohan sitä on säästää kun minä maksan elämisen.

Vierailija
78/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä minullakin iski silmään heti!

Olen saanut palkkakuitin paperilla viimeksi varmaan yli 20 vuotta sitten. Eikös ne ole jo esihistoriaa? Saako vieläpä palkkapussinkin käteen?

Vierailija
79/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on nyt isän käynyt lastansa sääliksi ja halunnut tukea. Lahjanantajan tarkoitusta pitää kunnioittaa, ja se ei ole ollut miehen tuhlaamisen tukeminen, vaan oman lapsen elämän helpottaminen. Siksi on enemmän oikein käyttää raha itseensä, juuri vaikka ehjiin vaatteisiin, tai ihan hyvään mieleen, kuin tehdä siitä yhteistä rahaa, jonka mies käyttää johonkin minkä muuten joutuisi ja pystyisi maksamaan pqlkastansa.

Itse kyllä aloittajana käyttäisin vain puolet rahasta ja pitäisin toisen puolen omana salaisena vararahastonani. Sellainen tuo ainakin minulle turvallisuuden tunnetta. Mutta joa aloittaj on sillä laill pehmeäluontoinen, että vararaha kuluisi kumminkin yhtisiin rukaostoksiin tms. niin kannattaa käyttää omiin juttuihin kokonaan se raha. Siihen isä sen antoi.

Vierailija
80/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse pidän ennemmin itseäni suurempana hölmönä tässä. Maksan kaikki talouden kiinteät kulut koska minulla on selvästi isompi kk palkka. Eli mun palkkarahat on yhteisiä ja vaimon sen omia. Olen puhunut että asia pitäisi tasata, mutta ymmärrettävästi vaimolla ei ole kiinnostusta korjata asiaa. Tiedän että hän säästää itselleen rahaa. Helppohan sitä on säästää kun minä maksan elämisen.

Näinhän se menee ja naiset yllättäen rummuttaa vielä tän asian suhteen. Miehet rahat on yhteisiä ja auta armias, jos mies haluaa jotain ostaa itselleen niin huuto tulee. Mutta naisen rahat on naisen.