Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain selville jouluaattona että mies olikin saanut jo 3kk

Vierailija
25.12.2018 |

Sitten palkankorotuksen ja ylennyksen töissä. Miksi ei kertonut aiemmin-väitti että unohti. Ei kukaan unohda 1200€/kk palkankorotuksen kertomista ja ylennystä. Löysin eilen yhtä korttia etsiessä sen palkkakuitin. Kiwa joulumökötys ollut miehen taholta eilisestä asti - miksi mies mököttää - minunhan pitäisi olla se....

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

O/5

Vierailija
22/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle muka tulee paperisia palkkakuitteja kotiin? Porvoolaisille?

Aika monelle, ja moni myös tulostaa palkkakuittinsa paperille monestakin syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... eikä maailma pelastu. Paska mäihä.

Vierailija
24/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten palkankorotuksen ja ylennyksen töissä. Miksi ei kertonut aiemmin-väitti että unohti. Ei kukaan unohda 1200€/kk palkankorotuksen kertomista ja ylennystä. Löysin eilen yhtä korttia etsiessä sen palkkakuitin. Kiwa joulumökötys ollut miehen taholta eilisestä asti - miksi mies mököttää - minunhan pitäisi olla se....

Kyllä mäkin mököttäisin jos mun mies tonkisi mun tavaroita. Mitä sitten jos mies sai 1200€/kk lisää? teille on hyvin riittänyt se edellinenkin ei palkka. Kai nyt mies saa omien töidensä hedelmiä käyttää itseensäkin? Ne ovat miehet rahat eivät sinun.

Vierailija
25/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle myöskin tulee paperinen palkkakuitti kotiin, samoin miehelleni. Olisi mahdollista vaihtaa se tulemaan sähjöisesti verkkopankkiin, mutta en ole nähnyt mitään syytä siihen.

Ihmettelen kuitenkin, miksi ap:n mielestä mies olisi tilivelvollinen palkankorotuksestaan hänelle.

Yliopiston työntekijä

Ymmärrän, että varakkaitten ja hyvätuloisten ihmisten kuten sinun ei tarvitse käyttää perheen hyväksi kovin suurta osaa rahoistaan. Silloin ei tietenkään ole "tilivelvollinen", koska myös kumppani on samanlaisessa asemassa.

Me tavalliset perheet joudumme käyttämään perheen elatukseen toisinaan koko palkan. Onko silloin reilua, jos toinen pimittää huomattavan palkankorotuksen - ja vielä mököttää, kun se paljastuu? 

Tiedätkö, että aika moni perhe suunnittelee isommat hankinnat yhdessä ja monessa perheessä joudutaan pohtimaan rajojen riittävyyttä hyvinkin tarkkaan.

Vierailija
26/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut omat rahat. Laskut maksetaan puoliksi. Miehellä on noin 100000 sijoitukset, minulla on tilillä 100 euroa rahaa, ei muuta. Velaton asunto molempien nimillä. En ole kiinnostunut miehen rahoista. Ei rahan takia kannata joulua mököttää. Toinen asia on rehellisyys ja avoimuus suhteessa. Onko ap:llä tapana pyytää mieheltä rahaa omiin tarpeisiinsa. Siinä tapauksessa ymmärrän että mies ei ole puhunut asiasta.

Vierailija
27/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan tammikuussa 700 e palkankorotuksen. Ei siitä käteen paljoa jää joten en ole miehelle asiasta maininnut

Vierailija
28/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle muka tulee paperisia palkkakuitteja kotiin? Porvoolaisille?

Mun miehelle tulee vielä paperinen palkkakuitti postitse. Työskentelee kansainvälisen firman Suomen toimipisteessä ja taloushallinto toimii siellä firman kotimaassa.

Vierailija
29/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on varmasti syy, miksi hän ei kertonut sinulle. Ja mökötys, miksi hän nyt mököttää? Koska aloit toimia tiedon saatuasi juuri niinkuin hän oli pelännytkin? Muistathan, rahat ovat ensin hänen.

Vierailija
30/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan suomalainen voi pahoittaa mielensä siitä että puoliso saa palkankorotuksen.

Vierailija
31/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kenkää

Vierailija
32/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vaikuttaa jos kaikki kulut maksetaan jossain tietyssä prosenttisuhteessa. Eli mies käyttää sinua huväksi pimittämällä tulojaan. Eroa.

Vierailija
33/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaa lokki omat rahas :D

Vierailija
34/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä miehesi tekee? 

Vierailija
35/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä luulen, että ei tässä tapauksessa ole kyse siitä, että mies saakin enemmän rahaa, vaan siitä, että tieto on pimitetty. Ja sitten asian selvitessä palkankorotuksen saaja mököttää.

Meillä on miehen kanssa omat rahat eikä käytetä toistemme rahoja omiin ostoksiin. Toki voidaan ostaa toiselle jotain tarpeellista jos toisella ei ole varaa, mutta mihinkään turhuuksiin ei käytetä toisen rahoja. Niin kyllä mä ainakin vähän loukkaantuisin ja ihmettelisin, jos mies ei kertoisi mulle palkankorotuksestaan kun mitään syytä ei ole jättää kertomatta. Heti alkaisin epäilemään, valitettavasti

Vierailija
36/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit toisen palkkakuittia katsomaan? 

Vierailija
37/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vaikuttaa jos kaikki kulut maksetaan jossain tietyssä prosenttisuhteessa. Eli mies käyttää sinua huväksi pimittämällä tulojaan. Eroa.

Toivottavasti mies vaatii erossa lapsia itselleen, jos vaimo on noin pikkumainen ja rahan ahne tulee taatusti vaatimaan överi elareita, jos lapset jää äidille tai viikko-viikko systeemi.

Vierailija
38/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen palkka ei kuulu aloittajalle oikeastaan pätkääkään. Tienaa omat rahasi. Se on jännä miten ne miehen rahat on aina niitä "yhteisiä" rahoja

Vierailija
39/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mies vaatii erossa lapsia itselleen, jos vaimo on noin pikkumainen ja rahan ahne tulee taatusti vaatimaan överi elareita, jos lapset jää äidille tai viikko-viikko systeemi.

Ottakoon, lisää kuluja ja palkanmenetyksiä se miehelle vaan tietäisi. Sekä työnteon hankaloitumista. ;)

Vierailija
40/105 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap rikkoi tietosuoja- , yksityisyydensuojalakia ja kirjesalaisuutta. Miehenä jättäisin moisen emakon