Mikä oli paskin joululahja 2018 perheessänne?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Nostoja
WAU! Siinäpä vasta lahja - monenko sarjoissa?
Käsirasvaa jossa siliconia. Käytän mahdollisimman luonnonmukaisia kosmetiikkatuotteita
Varmaankin se etteivät isovanhemmat muistaneet taaskaan lapsenlapsiaan mitenkään. Enkä tarkoita että olisi pitänyt olla satanen kuoressa, olisi ollut edes suklaalevy ja hyvän joulun toivotus.
Ja neljä muuta lastenlasta sai isot lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Taas alkaa materialistikansa luetella ilkkumisiaan toisten hyvällä tarkoituksella antamista lahjoista. Olette alhaisia.
Vai että hyvällä tarkoituksella. Osa ihmisistä on todella ilkeitä ja he voivat käyttää joululahjaa keinona näpäyttää/vittuilla. Annetaan toiselle jotain käytettyä ja likaista, vanhentunutta, rikkoutunutta, täysin väärän kokoista tai jotain, minkä välitykselle voidaan loukata tai viestiä että vastaanottaja ei ole mikään arvoinen.
Minä olen ihminen, jolle on useaan otteeseen eri ihmisten taholta todettu, että "sinulle on niin hankalaa keksiä mitään lahjaa". Niinpä olen viime vuosina saanut mm.
- 8 kpl koira-aiheisia magneetteja (minulla ei ole ollut koiraa yli kymmeneen vuoteen)
- suodatinkahvia hienosti pakattuna (minulla ei ole kahvinkeitintä, joskus teen pressopannulla pavuista kahvia. Yleensä juon teetä)
- jouluaiheisia pannulappuja (mikä järki? Käytetäänkö niitä vain jouluisin?)
- sotakirjoja (ihan yleissivistävää, tiedän)
- Kevyet herkut - kirja, kun olin juuri synnyttänyt meidän toisen lapsen
- kannellinen iso pannu, kun olin juuri iloinnut että vihdoin sain hommattua haaveilemani Sarpanevan uunivuoan
- lahjakortti Gina Tricot - kauppaan anopilta, joka tietää että ostan eniten vaatteita kierrätyksestä ja että en hirveämmin shoppaile
Näitä riittää. Inhottavinta on, että jokainen lähisukulainen ja muut tietävät, että tykkään elokuvista, käyn välillä teatterissa ja konserteissa ja museoissa, että olen kirjaston suurkuluttaja, askartelen paljon ja harrastan valokuvausta. Mutta on se vaikeaa keksiä minun kaltaiselle lahjaa. Varsinkin, kun joka ikinen vuosi pyydän, että minulle ei ostettaisi mitään :(