Kuka muu viettää joulupäivää yksin?
Kommentit (28)
Täällä eräs yksinäinen. Notkun netissä, siivoilen, lueskelen, katson Netflixiä.
Minä myös. Onhan tämä vähän ankeaa mutta minkäs teet. Televisiota katson.
Hep. Olen saanut ja lähettänyt yhden tekstiviestin, siinä tämän päivän kommunikaatio.
En valita, viihdyn omassa rauhassa.
Napostellut jouluherkkuja, lukenut (ikäviä) uutisia maailmalta ja Suomesta, palstaillut.
Arvuuttelen tässä löytyisikö joku tvsarja tai leffa katsottavaksi vai lämmittäisikö illallista.
Vierailija kirjoitti:
Hep. Olen saanut ja lähettänyt yhden tekstiviestin, siinä tämän päivän kommunikaatio.
En valita, viihdyn omassa rauhassa.
Napostellut jouluherkkuja, lukenut (ikäviä) uutisia maailmalta ja Suomesta, palstaillut.
Arvuuttelen tässä löytyisikö joku tvsarja tai leffa katsottavaksi vai lämmittäisikö illallista.
Kuulostaa mukavalta. Kiva kuulla että se yksinolo tällaisenakaan päivänä ei ole kaikille masentavaa :)
Katson telkkaria ja roikun treffipalstalla juttelemassa.
Rakentelen kitaraa :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Yksin olen ollut. Kävin koiran kanssa lenkillä, olen katsonut tv:tä, siivoillut. Ei ahdista. Tällainen joulu tällä kertaa.
Äsken tulin töistä, ja nyt katselen telkkaria, syön herkkuja ja lämmitän saunan. Viihdyn hyvin näinkin, mutta myönnän että jos olisi seuraa niin lähtisin mielelläni jonnekin tuulettumaan.
Hyvää joulua muillekin yksinäisille!
Vein tutuille kynttilöitä tuonne kirkonmäelle ja nyt siemailen calvadosta.
Oi ei yhtään ankeaa. Minä vietän joka toisen joulun yksin. Joka toinen menee lasten ja sukulaisten kanssa koko repertuaarilla ja tunnustan suoraan että tarvitsisin viikon loman sen jälkeen, vaikka kivaa onkin.
Nyt palstailen yökkäreissä glögimuki ja suklaarasia vieressä ja mietin tuossa aamupäivällä viisi minuuttia miksi vedin kaksikymmentä vuotta jouluja ja muita juhlia peräsuoli pitkällä muiden eteen liian väsyneenä nauttiakseni itse yhtään.
Laittaisikohan vaikka kylvyn.
Kahlittuna seinään...yksin...120 päivää...
Minä. Otin päikkärit, saunoin, ulkoilin. Nyt alan tehdä jouluaiheista illallista. Sitten luen kirjaa.
Joo. Tsemppiä meille, täällä myös yksinäinen jouluttelija. Tai, kissan kanssa..
Nukuin myöhään kun viimein minulla alkoi parin viikon loma. Olen poltellut tuikkuja, napostellut ja siirrellyt tiedostoja vanhasta puhelimestani uuteen. Välillä ihan ollut vaan sohvalla ja torkkunut.
Toissapäivänä laitoin jäälyhtyjä jäätymään sankkoihin ja eilen vein niitä hautausmaalle. ..Kaikkea semmoista pientä (ja osin ihan turhaakin) on tullut puuhasteltua. Aika mukavaa oikeastaan kun ei ole kiire minnekkään.
Minä! Eilen oli kivaa ja kierrettiin sukulaisten luona, mutta tänään yksin. Niinku yleensä aina. Kuuntelen musiikkia ja roikun netissä.
Vietin käytännössä koko eilisen päivän muiden seurassa ja minä rasitun sosiaalisista tilanteista niin että tarvitsen aina pari päivää ihan itsekseni palautumiseen. Olen siis mielelläni tänään yksin kotona. Olen pelannut lahjaksi saamaani peliä ja tehnyt ruokaa. Juuri sytytin kynttilän lyhtyyn ja avasin kolmannen konvehtirasian, keitän kahvia ja aion neuloa samalla videoita seuraten. Kissa nukkuu vieressä. Erinomaista.
Mulla on ollut ihan kiva päivä yksin. Siivoilin, keitin teetä, söin eilisiä tähteitä. En jaksanut vielä tälle päivälle laittaa jouluillallista, kun puuttuu puolukkahillo, niin samapa se on laitella huomenna.
Laitoin puhelimen kiinni eilen enkä aio tänään sitä avata. Netissä olen lojunut ja katsellut ohjelmia Netflixistä. En jaksa miettiä muita ihmisiä. Piereskelen, haukottelen, kaivan nenää, makaan sohvalla. Syön jotain eilisiä jämiä jossain vaiheessa. Ihan hyvin menee.
olin aaton ja täänään kotona ja nyt olen kotona.
Kuuntelen musaa, roikun netissä, katson telkkua, puuhastelen pieniä juttuja, syön, juon kahvia. Kaikkea mitä tavallisestikin. En tarvitse tsemppiä, koska tämä ei ole hirveetä kuin siltä osin, että mulla ei ole enää rakasta koiraa.
Lueskelen, kuuntelen radiota ja myöhemmin ehkä katselen telkkaria, jos sieltä tulee jotain katsottavaa. Käteen osui yksi vanha kirja ja aloin lueskella sitä, kun sen tarina osaksi ajoittuu jouluun. Olisihan tuossa ollut pari lukematontakin opusta, mutta ne saavat nyt odottaa vuoroaan. Jos huomenna on nätti ilma, lähden täältä pesästäni ulkoilmaan.