Ei meillä saanut aikuisena mennä jouluksi lapsuudenkotiin
18v sen virheen tein ja jouduin heti 25.12 lähtemään takaisin omaan yksiöön.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kirjoittaa täällä aika ääri kokemuksia. Väitän kuitenkin, että ei se normaali, rakastava vanhempikaan välttämättä halua, että aikuiset lapset ramppaavat lapsuudenkodissaan ihan miten sattuu. Eikä tämä yhtään vähennä vanhemman hyvyyttä, vaan on ihan luonnollista irrottautumista.
Tsemppiä kuitenkin teille, joilla oikeasti on ollut kurja perhe.
Kyllä luulen että normaalisti lapset saavat tulla lapsuuden kotiinsa miten sattuu mutta toki meillä vanhemmilla on omat menot myös. On töitä ja harrastuksia eli ei päivystetä kotona siltä varalta että sattuisi aikuinen lapsi käymään.
Omat lapseni soittavat aina jos ovat tulossa jo ihan välimatkankin takia .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen aatto oli kun olit 18 v?
Sellainen että äiti höpötti koko ajan että huomenna lähdet omaan kotiisi eikä isä sanonut mitään. Vein heille lahjojakin.
Viesti 7. Äiti ja isä oli naimisissa 57 vuotta, siihen asti kunnes äiti kuoli.
Ja sinä olet 18v? Nyt ei kaikki täsmää?
En jaksa enää hyysätä aikuisia lapsia.
Heidän vuoronsa tehdä jotain, mutta helpompi tulla valmiiseen. Miksi näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kirjoittaa täällä aika ääri kokemuksia. Väitän kuitenkin, että ei se normaali, rakastava vanhempikaan välttämättä halua, että aikuiset lapset ramppaavat lapsuudenkodissaan ihan miten sattuu. Eikä tämä yhtään vähennä vanhemman hyvyyttä, vaan on ihan luonnollista irrottautumista.
Tsemppiä kuitenkin teille, joilla oikeasti on ollut kurja perhe.
En ymmärrä miksi tätä alapeukutetaan. Itselläkin aikuiset lapset, joita rakastan kovasti ja olen tukenut ja auttanut omissa kodeissaankin. Silti väsyn kovasti, jos tulevat pitkille vierailuille (siis useammaksi yöksi) ja kaipaan ihan vaan aikaa miehen kanssa. Ja kyläilyt puolin ja toisin sovitaan ihan kuten kenen tahansa muunkin kanssa, eikä kukaan suutu, jos sanotaan ettei juuri tiettynä aikana sovi.
Miksi kaikki pitää ajatella niin överisti? Joko kaikki juoksevat täysin rajattomasti toisten kodeissa tai sitten ei välitä ja on hullu psykopaatti.
Minä alapeukutin siksi että jos aikuinen lapsi ravaa jatkuvasti vanhempiensa kodissa, on silloin jokin ongelma.
Ja olisin huolissani enemmän siitä että eikö lapsella ole muuta elämää kuin siitä että minulle tulee jotain riesaa.
Toinen juttu on se että ei pidä passata aikuisia lapsiaan ja heidän perheitään niin että uupuu.
En itse pidä heitä vieraina samoin kuin muita ihmisiä vaan odotan ilman muuta osallistumista askareisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä aikuiset lapset tulevat aatonaattona tai aattona lasten kanssa ja lähtevät joulupäivänä. Joka toinen vuosi ovat puolisoiden vanhempien luona.
Odotan koska kääntyy toisinpäin että mekin päästään valmiisern pöytään joskus. Ehkä kun ovat 40v?
Monet nuoret parit tuntevat olevansa velvollisia menemään vanhempien luo jouluna. Vaatii melkoista rohkeutta viimein sanoa, että josko emme tänä vuonna tulisikaan vaan tekisimme joulun ihan itse.
Mikä teitä estää tekemästä joulua itse ja kutsumasta vanhempianne edes käymään jouluna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä aikuiset lapset tulevat aatonaattona tai aattona lasten kanssa ja lähtevät joulupäivänä. Joka toinen vuosi ovat puolisoiden vanhempien luona.
Odotan koska kääntyy toisinpäin että mekin päästään valmiisern pöytään joskus. Ehkä kun ovat 40v?
Monet nuoret parit tuntevat olevansa velvollisia menemään vanhempien luo jouluna. Vaatii melkoista rohkeutta viimein sanoa, että josko emme tänä vuonna tulisikaan vaan tekisimme joulun ihan itse.
Jep. Ja hirveä sota joka vuosi kun aina jommatkummat/molemmat vanhemmat pahoittaa mielensä ja marttyroi. Haluaisimme miehen kanssa olla joulun kaksin mutta e-hei, kummankin vanhemmt kiristää ja uhkailee jouluksi heille.
Eiköhän teillä ole ne kaikki muut vuoden päivät aikaa olla keskenänne vaikka joulun olisittekin vanhempien luona! Mikä siinä on niin hirveää ettei edes jouluna voi omia vanhempiaan tavata. Ei tulisi meidän perheessä kuuloonknaan että lapset ei tulisi jouluna kotiin.
Siksi että molempien vanhemmat ovat huonoja vanhempia ja lapsuus ei ollut mukavaa aikaa. Saisiko jo kolmekymppisenä itse päättää missä viettää joulun? Niin joo ei näköjään.
Itsenäisty jo. Ei kai ne huonotkaan vanhemmat sentään aseella uhaten pakota luokseen jouluna tai muulloinkaan.
Onpa outoja vastauksia. Ketju koski vanhempia jotka ei halua nähdä KOSKAAN lapsiaan. Jotka ei IKINÄ ole elämässä mukana vaan ovat hylänneet.
Sitten tulee lauma kruununsa kiillottajia selittämään että kyllä meille aikuinen lapsi saa tulla jouluna muttaviikon päästä väsyttää.
Kyllä meillä aikuiset lapset puolisoineen ovat ain tervetulleita .Koita nyt selivittää mikseivät tue sinua enää, edes jouluna.