Mitä sait Joululahjaksi mieheltäsi?
Hukuttiko miehesi sinut ihaniin ajatuksella hankittuihin lahjoihin? Vai onko miehesi unohtanut lahjat kiireisen arjen keskellä, ja ostanut kenties hätäpäissään prismasta nipun sukkia ja käärinyt ne paperiin. Kolmas miestyyppi joka on toivottavasti harvinaisin, ei huomioinut sinua lainkaan?
Kommentit (283)
28-vuotinen kumppanini ei taaskaan kuulemma osannut ostaa minulle mitään, kun ei tiedä, mitä haluan :(.
Olimme yhdessä joululahjaostoksilla ja ostin yhdeltä mummelilta villasukat tyttärellemme. Hetken mielijohteesta tempaisin mukaan myös toiset, jotka mies sitten paketoi minulle. Joten sain ihan kivat villasukat jouluaattona.
Yleensä en saa häneltä mitään lahjaa. Itse kuitenkin ostan aina myös hänelle useamman. Kuuntelen toiveita pitkin vuotta ja yritän sitten jouluna viimeistään ne toteuttaa.
En tiedä vielä, saan lahjani vasta joulun jälkeen, kun tapaamme seuraavan kerran. Näin tehtiin ihan omasta pyynnöstäni, en halunnut ottaa niitä mukaan reissuuni enkä saada etukäteen. Mutta uskon, että kivoja pieniä yllätyksiä on tulossa.
Maton jota oon jo pitkään kaupassa käydessä ihastellut, hauskoja t-paitoja, pari kirjaa.
Emme osta lahjoja toisillemme, meillä on jo kaikkea ja ostamme sitten tarpeeseen kun sellainen ilmaantuu.
Sormuksen vasempaan nimettömään.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Mies valitti joulukuun alussa rahapulaansa, ja totesin ettei minulle ole pakko antaa lahjaa jos budjetti ei anna myöden. Mainitsin kyllä miehelle pariin otteeseen sen jälkeen, että mielelläni ottaisin vastaan jonkun ihanan lahjan, jonka hän on itse minulle valinnut. Mies itse ei halunnut mitään lahjaa, olen tosin lähiaikoina antanut hänelle useita muuten vaan –lahjoja, jotka hän on mielissään ottanut heti käyttöön.
No jouluaatto tuli ja meni, kysyessäni lahjan perään mies kiivastui ja totesi meidän sopineen, ettei vaihdeta lahjoja. Niin, hän itse ei halunnut mitään, minä muistutin joulukuun puolessa välissä että arvostaisin lahjaa, jos hänen taloudellinen tilanteensa sen sallii.
Uskon rahatilanteensa helpottaneen, kun sai joulubonuksen töistä ja vielä vähän "joululahjarahaa" vanhemmiltaan. Mutta eipä niistä rahoista sitten minun lahjaani riittänyt :( En pyytänyt timantteja tai muutakaan, yksi toiveistani oli A5-kokoinen kalenteri ensi vuodelle. Harmittaa vähäsen sanojeni väärä tulkinta.
Vau... enpä uskonut näkeväni sitä päivää kun nainen toteaa miehen ”ei” sanan olevan kyllä. Kun tuo kuullostaa siltä että pakottaisit hänet ostamaan sinulle kahjan vaikka hän on monta kertaa sanonut ei. Silläkään ei ole mitään merkitystä oletko itse hänelle ostanut lahjoja sillä olet tehnyt ne omasta vapaasta tahdostasi. Ellei kyseessä sitten ollut se että yritit ”ostaa” häntä ostamaan lahjan sinulle. Tuollaisen käsityksen minä vaan tekstisi perusteella saan.
En saanut mitään...
Ollaan oltu yhdessä 8 vuotta ja tämä oli ensimmäinen joulu kun jäin ilman lahjaa mieheltä. Ei ole kommentoinut asiaa mitenkään enkä minä ala tivaamaan miksi ei antanut mitään.
Itse annoin hänelle rannekorun, leffaliput ja uuden partakoneen koska oli valitellut että vanha hajoaa kohta.
No, sain sentään toivomani paistinpannun äidiltä.
En saanut mitään. Tänäkään vuonna.
Miehelle ostin treenivälineen (50€) ja pleikkapelin (70€).
Itse ostamani ja maksamani kirjan. Muualta saamilleni lahjarahoilleniin on jo keksinyt käyttöä.
Vihdoinkin lahjatoiveeni toteutui! Olen varmaan 20 vuotta sanonut tositarkoituksella, etten halua enkä tarvitse joululahjoja. Kukaan ei usko tätä. Ostan itse, mitä tarvitsen ja sen harkitsen hyvin tarkkaan. Vihaan tavaraa. Mutta tänä jouluna en saanut yhtään pakettia. Siis henkilökohtaista. Kun vielä pääsisi eroon näistä väkisinostetusta koko perheen pakkolahjoista, joita jotkut kokevat pakolliseksi antaa meille. Lapsetkin ovat jo aikuisia, eivätkä varsinaisesti kaipaa muodon vuoksi annettuja kolmen euron suklaarasioita.
Sain kirjan. Olin jo itse ostanut itselleni kalliin joululahjan etukäteen ja sanonut, etten tarvitse muuta.
Munaa sain moneen kertaan :D muuta en edes toivonut. En tarvii mitään krääsää enkä lahjuksia. Mies kaveri tuli keppi pystyssä ja kassit täynnä, niinkuin toivoin, tosi ihana Joulu ollut :)
Vierailija kirjoitti:
En saanut mitään...
Ollaan oltu yhdessä 8 vuotta ja tämä oli ensimmäinen joulu kun jäin ilman lahjaa mieheltä. Ei ole kommentoinut asiaa mitenkään enkä minä ala tivaamaan miksi ei antanut mitään.Itse annoin hänelle rannekorun, leffaliput ja uuden partakoneen koska oli valitellut että vanha hajoaa kohta.
No, sain sentään toivomani paistinpannun äidiltä.
Minäkään en saanut mitään lahjaa. Eka joulu, kun näin on. Ollaan oltu kohta 12 vuotta yhdessä. Viimeiset vuodet olen saanut lahjakortin ja nyt ei mitään. Itse annoin hänelle lahjan, jota vastaanottaessa pahoitteli, ettei hänellä ole lahjaa minulle. Mutta ei se oikeastaan edes haittaa. Ostin jo itse itselleni mieleiset "lahjat".
Sain kirjan jota olin toivonut. Marketeista se oli jo loppunut mutta mies oli sen hakenut kirjakaupasta, se oli ihan huomaavaista. Minäkin tosin ostin hänelle yhden kirjan kirjakaupasta (ja myös tyttärelle) ja marketista löysin hyvällä tarjouksella (vaikka oli tänä vuonna ilmestynyt) yllättäen vielä toisen kirjan miehelle, molemmat oli mieleisiä. Minä ja tytär luetaan myös toistemme saamat kirjat, on aika paljon sama maku.
Scandal by night- hajuveden ja rasian belgialaista suklaata , joka näytti herkulliselta mutta suklaat oli jäätävän pahoja 😅
Lämpimän pyjaman, asutaan vanhassa idyllisessä, talvisin kovilla pakkasilla hieman viileähkössä talossa. Toiseksi sain pitkävartisen autoharjan / lumiraapan. Tuli tarpeeseen molemmat lahjat👍
Sain mieheltäni taas tänä vuonna keittiötarvikkeita. Tykkään kokkailla kaikenlaista ja on ihanaa kun saan erilaisia laadukkaita keittiötarvikkeita kuten hyvän blinipannun viime vuonna. Olisi tietenkin eri jos en tykkäisi kokkailla, silloin lähinnä tuntuisi että mies pitää keittiöpiikana. Minulle on hankala ostaa mitään ”henkilökohtaista” koska ostan itse vaatteet, korut, hajuvedet ja sisustustarvikkeet melkein heti kun keksin tarvita. Miehelle olen ostanut lahjaksi asioita, joita hän tarvitsee mutta ei raaski itse ostaa kuten laadukkaan kevytuntuvatakin, nahkaisen weekender-laukun, nahkahanskat, kasmir-kaulahuivin jne.
Olen saanut muutenkin mieheltä ihania ja järkeviä lahjoja kuten vaikkapa kiikarit kun olimme lähdössä safarille sekä valmistuttuani pari sijoituskirjaa kun aloin säästämään. Jotenkin miehen pragmaattisuus on hellyyttävää koska hän oikeasti ajattelee mitä tarvitsen eikä osta kliseisesti vaikkapa kaulakorua vain siksi että naiselle pitäisi ostaa koruja.
Aina tällä palstalla jotkut tietyt "miehet" valittaa että vaimot ovat miehilleen vain "lompakkoloisia" mutta lukisi nyt tämän ketjun kuinka paljon naiset ovat miehilleen ostaneet lahjoja ja kuinka paljon miehet eivät ole ostaneet mitään, monet muka sen takia etteivät tiedä mitä ostaisivat (täysi valhe, lahjakortin osaa jokainen ostaa) ja osa on vaan niin helvetin pihejä eivätkä rakasta vaimoaan sen vertaa että edes muutaman euron lahjan ostaisi.
Kyllä taitaa miehet olla pahimpia loisia perheissä, eivät tee joulusiivoja, hommaa ruokia ja tee niitä, eivätkä edes sitä yhtä lahjaa osta jota vaimo ei hoida, vaimohan nimittäin ostaa myös anopille ym. miehen sukulaisille lahjat ja yhteisille lapsille jotta miehen ei tarvitse niilläkään vaivata isoa päätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Mies valitti joulukuun alussa rahapulaansa, ja totesin ettei minulle ole pakko antaa lahjaa jos budjetti ei anna myöden. Mainitsin kyllä miehelle pariin otteeseen sen jälkeen, että mielelläni ottaisin vastaan jonkun ihanan lahjan, jonka hän on itse minulle valinnut. Mies itse ei halunnut mitään lahjaa, olen tosin lähiaikoina antanut hänelle useita muuten vaan –lahjoja, jotka hän on mielissään ottanut heti käyttöön.
No jouluaatto tuli ja meni, kysyessäni lahjan perään mies kiivastui ja totesi meidän sopineen, ettei vaihdeta lahjoja. Niin, hän itse ei halunnut mitään, minä muistutin joulukuun puolessa välissä että arvostaisin lahjaa, jos hänen taloudellinen tilanteensa sen sallii.
Uskon rahatilanteensa helpottaneen, kun sai joulubonuksen töistä ja vielä vähän "joululahjarahaa" vanhemmiltaan. Mutta eipä niistä rahoista sitten minun lahjaani riittänyt :( En pyytänyt timantteja tai muutakaan, yksi toiveistani oli A5-kokoinen kalenteri ensi vuodelle. Harmittaa vähäsen sanojeni väärä tulkinta.
Vau... enpä uskonut näkeväni sitä päivää kun nainen toteaa miehen ”ei” sanan olevan kyllä. Kun tuo kuullostaa siltä että pakottaisit hänet ostamaan sinulle kahjan vaikka hän on monta kertaa sanonut ei. Silläkään ei ole mitään merkitystä oletko itse hänelle ostanut lahjoja sillä olet tehnyt ne omasta vapaasta tahdostasi. Ellei kyseessä sitten ollut se että yritit ”ostaa” häntä ostamaan lahjan sinulle. Tuollaisen käsityksen minä vaan tekstisi perusteella saan.
Mieheni on aina ennen ollut hyvin tarkka siitä, että lahja on oltava juhlapäivänä. Nimipäivinä itse leivottu kakku, ystävän- ja naistenpäivänä kukkia, koru tai muu lahja jouluna ja synttärinä... Koko keskusteluamme en tänne referoinut. Miehen mainittua rahaongelmistamme sanoin, ettei hänen ole pakko ostaa lahjaa jos ei pysty. Mies sanoi silloin haluavansa antaa jonkun lahjan, että hänellä on pari ideaakin. Mutta tarina muuttui hänen mielessään niin, että olisimmekin sopineet ettei lahjoja vaihdeta ollenkaan ja tämä mielen muuttaminen minua siis harmittaa.
Arvokkaan tuoksun ja vartalovoiteen, muutaman kympin arvoisen lahjakortin kultajouseen, tossut ja suklaakonvehdeilla täytetyn kahvimukin missä teksti take me to your heart.. Ollaan oltu yhdessä 4 kuukautta. Ite mä ostin miehelle vaatteita😁