Mitä v*ttua oikeasti? Oma 'perhe'
En käytä sanaa perhe, koska minulle se merkitsee jotain mitä omani ei ole. No, joka tapauksessa. Olen aina pitänyt jotenkin itsestäänselvyytenä, että vanhempi sisarukseni on fiksu eikä hänelle tulisi mieleenkään tekstailla samalla kun ajaa. Minun nähden ei ole ikinä tekstannut ratissa.
Äsken hän sitten kertoi, että lähti juuri ajamaan ja kysyin, että 'ja tekstailet samalla?' vastaus oli että kyllä ja kun sanoin vihaisena että tajuatko yhtään mitä teet, oli vastaus sellainen hölynpölyvastaus tyyliin no voi iik.
Soitin toiselle vanhemmalle ja kysyin mitä mieltä hän on asiasta (meillä on ollut isosisaruksen suosimista taustalla) ja ajattelin että tuollainen oikeasti vakava tieto saisi vanhemmat ajattelemaan. Niin mikä on tämän vastaus? "Ei ole hyvä juttu"
Ei ole hyvä juttu?! Ja sitten alkaa marttyyrivinkuminen, että onko tuo sinun ainoa asiasi jouluna ja todellako soitat vain haukkuaksesi minua. ÖÖÖ? Mitä v*ttua.
Miten "perheeni" voi olla täynnä tuollaista porukkaa?? Ihmiset, jotka joskus kuvittelin tuntevani. Olen aivan järkyttynyt enkä todellakaan liioittele. Onnea vaan elämään sitten kun tapahtuu onnettomuus ja porukkaa kuolee ja halvaantuu. Vankilassa on varmaan kivaa, tai neliraajahalvaantuneena pyörätuolissa loppuelämä.
Voi v*tun v*ttu että osaa suututtaa. Olen epäillyt vanhemmallani (toisella) alkavaa muistisairautta jo useamman tapahtuman takia, ja viimeistään tuo hänen reaktionsa sai aikaan ajatuksen, että tuo ei ole normaalia käytöstä. Millainen vanhempi reagoi tällaiseen asiaan toteamalla että ei ole hyvä juttu. Voi v*ttu että olen pettynyt ja vihainen. Tällaisille id*ooteille olen sitten sukua. Mahtavaa!!!
Kommentit (47)
Eli: ap kanteli vanhemmille katkerana siitä että isosisarusta suositaan ja kuvitteli että saa kantelemalla vanhempien mielipiteen sisaruksesta muuttumaan. No se ei muuttunut ja nyt ap raivoaa täällä kuin joku ilman tikkaria jäänyt pikkunilkki.
Sisarkateus siis kyseessä oman edun tavoittelun (miikä meni pahasti pieleen) kanssa.
Joo, kasva ap aikuiseksi ja tajua että se lempilapsi on jatkossakin joku muu kuin kaltaisesi vanhemmille kanteleva kantelupukki.
Olen niin pettynyt ettei sukuni koostu tuon viisaammista ihmisistä. Sisarus ei ole koskaan tekstaillut minun nähteni ajaessa ja olen kuvitellut hänet fiksuksi. Sen sijaan hän leikkii omalla ja muiden hengellä. Hienoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei eli selkeästi täällä on yhtä idi__oottia porukkaa kuin suvussani. Jotenkin käsittämätöntä miten porukka suhtautuu vakaviin asioihin.
Jotenkin käsittämättömän lapsellista sulta kuvitella että sulla on mikään oikeus puuttua täysi-ikäisten asioihin.Kamala kontrollifriikki.Pidä vaan huolta omista asioistasi, juoruakka.
Voisiko olla mitenkään mahdollista, että olen peloissani sisaruksen puolesta?!? Yritän takoa hänelle järkeä päähän ennen kuin on liian myöhäistä!! Liikenne ei ole mikään hel-vetin leikkikenttä.
Ei vaan sä haluat vaan kyykyttää ja komennella sitä koska vanhemmat diggaa siitä enemmän.Lopeta itsellesi valehtelu.
Vierailija kirjoitti:
Eli: ap kanteli vanhemmille katkerana siitä että isosisarusta suositaan ja kuvitteli että saa kantelemalla vanhempien mielipiteen sisaruksesta muuttumaan. No se ei muuttunut ja nyt ap raivoaa täällä kuin joku ilman tikkaria jäänyt pikkunilkki.
Sisarkateus siis kyseessä oman edun tavoittelun (miikä meni pahasti pieleen) kanssa.
Joo, kasva ap aikuiseksi ja tajua että se lempilapsi on jatkossakin joku muu kuin kaltaisesi vanhemmille kanteleva kantelupukki.
Tai ehkä olen peloissani????? Kyllä minua suututtaa suosiminenkin, mutta pointti oli PELKO JA HUOLI. I-diootti.
Ap, sinä vaikutat tasapainottomalta ja erittäin rasittavalta. Kasva aikuiseksi. Miksi pilaat sukusi joulun soittelemalla ihan turhista asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei eli selkeästi täällä on yhtä idi__oottia porukkaa kuin suvussani. Jotenkin käsittämätöntä miten porukka suhtautuu vakaviin asioihin.
Jotenkin käsittämättömän lapsellista sulta kuvitella että sulla on mikään oikeus puuttua täysi-ikäisten asioihin.Kamala kontrollifriikki.Pidä vaan huolta omista asioistasi, juoruakka.
Voisiko olla mitenkään mahdollista, että olen peloissani sisaruksen puolesta?!? Yritän takoa hänelle järkeä päähän ennen kuin on liian myöhäistä!! Liikenne ei ole mikään hel-vetin leikkikenttä.
Ei vaan sä haluat vaan kyykyttää ja komennella sitä koska vanhemmat diggaa siitä enemmän.Lopeta itsellesi valehtelu.
Kyllä teillä on päänupissa jotain vikaa ihan oikeasti. Ei yhtäkään normaalia vastausta, pelkkää v*ttuilua v*ttuilun perään.
No, ilmeisesti olen epänormaali sitten. Toivottavasti sisarus ajaa kolarin ja kuolee. Tämä on ilmeisesti normaali suhtautuminen asiaan.
Jos tuntuu siltä, että koko muu maailma on tullut hulluksi ja vain itse on se ainut järkevä, niin silloin asia ei välttämättä ole aivan niin.
Tottakai tuo on typerää, itse tuomitsen tuollaisen toiminnan, liikenteessä on kuitenkin myös muita. Vanhemmat eivät kyllä mitään tuolle voi, koska siskosi on aikuinen, korkeintaan puhua hänen kanssaan asiasta.
Oletko varma, että siskosi kirjoittaa itse, eikä hänellä ole puhelimessa jotain toimintoa, joka kirjoittaa viestin kuten hän sen sanelee?
Usein kyllä näkee kuskeja, joiden keskittyminen on täysin herpaantunut ja nokka kiinni puhelimessa, esim. ei ole huomannut valojen vaihtumista vihreäksi, tai seilaa kaistojen välissä.
Olihan tässä loppusyksystä uutisissa juttu, miten joku nainen oli kurottanut ottamaan puhelintaan kun se soi ja aiheutti kahden vastaantulijan menehtymisen.
Vierailija kirjoitti:
En käytä sanaa perhe, koska minulle se merkitsee jotain mitä omani ei ole. No, joka tapauksessa. Olen aina pitänyt jotenkin itsestäänselvyytenä, että vanhempi sisarukseni on fiksu eikä hänelle tulisi mieleenkään tekstailla samalla kun ajaa. Minun nähden ei ole ikinä tekstannut ratissa.
Äsken hän sitten kertoi, että lähti juuri ajamaan ja kysyin, että 'ja tekstailet samalla?' vastaus oli että kyllä ja kun sanoin vihaisena että tajuatko yhtään mitä teet, oli vastaus sellainen hölynpölyvastaus tyyliin no voi iik.
Soitin toiselle vanhemmalle ja kysyin mitä mieltä hän on asiasta (meillä on ollut isosisaruksen suosimista taustalla) ja ajattelin että tuollainen oikeasti vakava tieto saisi vanhemmat ajattelemaan. Niin mikä on tämän vastaus? "Ei ole hyvä juttu"
Ei ole hyvä juttu?! Ja sitten alkaa marttyyrivinkuminen, että onko tuo sinun ainoa asiasi jouluna ja todellako soitat vain haukkuaksesi minua. ÖÖÖ? Mitä v*ttua.
Miten "perheeni" voi olla täynnä tuollaista porukkaa?? Ihmiset, jotka joskus kuvittelin tuntevani. Olen aivan järkyttynyt enkä todellakaan liioittele. Onnea vaan elämään sitten kun tapahtuu onnettomuus ja porukkaa kuolee ja halvaantuu. Vankilassa on varmaan kivaa, tai neliraajahalvaantuneena pyörätuolissa loppuelämä.
Voi v*tun v*ttu että osaa suututtaa. Olen epäillyt vanhemmallani (toisella) alkavaa muistisairautta jo useamman tapahtuman takia, ja viimeistään tuo hänen reaktionsa sai aikaan ajatuksen, että tuo ei ole normaalia käytöstä. Millainen vanhempi reagoi tällaiseen asiaan toteamalla että ei ole hyvä juttu. Voi v*ttu että olen pettynyt ja vihainen. Tällaisille id*ooteille olen sitten sukua. Mahtavaa!!!
Ymmärrän raivosi. Tekstaava autoilija on riski muiden turvallisuudelle.
Jouluaattona sä itket ja raivoat vauvapalstalla siskon ajotapaa ja soittelet isille? Joulunviettotapansa kullakin.
Tottakai on tyhmää ajaa ja tekstailla samaan aikaan, siitä kai kaikki on yhtä mieltä.
Valitettavasti et voi elää rakkaittesi elämää etkä käskyttää heitä vaikka kuinka typeryyksiä tekisivät. Kaikkien on lyötävä se oma päänsä siihen karjalan mäntyyn, jotkut uskoo kerrasta ja toiset ei ikinä. Jos he haluavat kuulla mielipiteesi voit sen kyllä kertoa, muuten on ihan sama kuinka paljon raivoat ja huolehdit, et voi olla sitä rattia kääntämässä ja puhelinta kyttäämässä.
Sä olet ap nyt stressannut liikaa joulua ja stressisi purkautuu nyt niin että kaikki asiat muuttuvat elämää suuremmaksi. Itselleni käy usein jouluisin niin että pienet asiat hermostuttavat todella paljon. On helpottanut oloani kun olen tiedostanut käytökseni ja pyrkinyt siihen että jokainen olkoon jouluna mitä hyvänsä, ei ole minun tehtäväni toimia poliisina ja pilata muiden joulua.
Koita rentoutua ja nauttia joulusta<3
Vierailija kirjoitti:
Nyt joku ihmettelee, että miksi ihmeessä soitan vanhemmille ja raivoan isosisarukselle. No siksi, että minä olen tämän ns. perheen ainoa täysjärkinen enkä toivo sisaruksen vammautumista, kuolemaa tai linnareissua. Olen niin vihainen, aloin itkemään koska en voi käsittää että sukuni on tuollaista porukkaa.
En sano että olisi fiksua ajaessa puhelinta käyttää, mutta nyt sinä kyllä ylireagoit. Oletko itse täydellinen? Et ikinä koskaan ole tehnyt mitään typerää tai edes vähemmän fiksua? Et sinä mikään jumala ole joten lopeta heti alkuunsa. Olet nipo ja kukaan ei tykkää nipoista.
Siis... Et ole koskaan aiemmin nähnyt sisaresi tekstailevan ajaessaan. Nyt yhden kerran hän laittaa lyhyen viestin, että lähti juuri (kenties oli kuitenkin vielä pihassa?) ja sinä yllytät häntä tekstaamaan lisää?
Minä olisin vastannut vaan, että "ok, aja rauhassa, jutellaan kun olet perillä" tms.
Et juu, pikkasen taidat nyt ylireagoida.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman muistisairautta olen epäillyt siksi, että hän ei tajua normaalia puhetta ja joudun suuttumaan joka kerta kun hänelle yritän epätoivoisesti selittää kymmenennen kerran samaa asiaa ja samalla odotan, että hän havahtuu tyyliin "niinpä tietysti, olinpa hölmö kun en heti tajunnut." Mutta sitä havahtumista ei ikinä tapahdu.
Samoin hän ei tunnu muistavan mitään ja sitten vielä kaiken kukkuraksi noin välinpitämätön suhtautuminen oman lapsen törttöilyyn. Tuo ei ole normaalia. Ap
Muiatisairaalle suuttuminen on typerää... sanon tämän suoraan, hän ei sille mitään voi.
Mikäli oikeaati epäilet muistisairautta niin vie äiti terveysasemalle lääkärin vastaanotolle, hänelle kerrot kaikki. Unohtelut jne.. lääkäri tekee sitten lähetteen muistipolille jossa asiantuntijat arvioivat. Korostan vielä että tk:n lekuri ei mitään lausuntoa muistista tee että onko ok vai ei vaan hän ainoastaan ohjaa jatkotutkimukseen, jossa geriatrian asiantuntijat ottavat aaian hoitaakseen.. kuvaavat äidin aivot.. onko alzheimer, levyn kappale vai frontotempriraalinen dementia.
Kirjoituksesi perusteella varaa aika terveyaasemalle heti kun mahdolliata ja sinne mukaan ja kerrot tk:n lekurille kaiken että muiati pätkii ja olet huolissasi kotona pärjäämisestä. Hän kyllä tietää mitä tekee( eli tekee lähetteen muistipolille) ja sieltä sitten tutkimusjaksolle geriatriseen sairaalaan.
Toivotan kaikkea hyvää teille ja että muistiongelma saadaan aikaisessa vaiheessa diagnosoitua niin saadaan lääkkeet kuntoon jotka estävät muistin heikentymistä. Parantumista ei tapahdu, mutta sairaus ei etene niin nopeaati hyvällä lääkitykselle.
Olet rohkea kun otit asian puheeksi ja toivon teille hyvää jatkoa. T. Vanhustyössä oleva sh, jolle tällaiset asiat ovat päivittäisiä..
Vierailija kirjoitti:
Sä olet ap nyt stressannut liikaa joulua ja stressisi purkautuu nyt niin että kaikki asiat muuttuvat elämää suuremmaksi. Itselleni käy usein jouluisin niin että pienet asiat hermostuttavat todella paljon. On helpottanut oloani kun olen tiedostanut käytökseni ja pyrkinyt siihen että jokainen olkoon jouluna mitä hyvänsä, ei ole minun tehtäväni toimia poliisina ja pilata muiden joulua.
Koita rentoutua ja nauttia joulusta<3
Minua (AP:tä) suututtaa 'kaikkien' suhtautuminen asiaan, jossa ihan oikeasti jatkuvasti kuolee ja vammautuu ihmisiä. PIENI ASIA? Kaukana siitä.
Se pettymyksen määrä, kun tajuat että fiksuna pitämäsi perheenjäsen ei olekaan niin fiksu. Mihin tässä voi enää luottaa, en sisarustakaan näköjään tunne. Olen lähes satavarma, että toisella vanhemmalla on alkava muistisairaus. Hänen käytöksensä on omituista ja todella loukkaavaa nykyään. Ikinä ei pyydä anteeksi ja on jotenkin todella omituinen kaiken kaikkiaan. Hyvin harvoin vaisto on väärässä. Suvussa on dementiaa/Alzheimeria, mitä onkaan.
Geriatrisessa sairaalassa työskenentelevä sh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman muistisairautta olen epäillyt siksi, että hän ei tajua normaalia puhetta ja joudun suuttumaan joka kerta kun hänelle yritän epätoivoisesti selittää kymmenennen kerran samaa asiaa ja samalla odotan, että hän havahtuu tyyliin "niinpä tietysti, olinpa hölmö kun en heti tajunnut." Mutta sitä havahtumista ei ikinä tapahdu.
Samoin hän ei tunnu muistavan mitään ja sitten vielä kaiken kukkuraksi noin välinpitämätön suhtautuminen oman lapsen törttöilyyn. Tuo ei ole normaalia. Ap
Muiatisairaalle suuttuminen on typerää... sanon tämän suoraan, hän ei sille mitään voi.
Mikäli oikeaati epäilet muistisairautta niin vie äiti terveysasemalle lääkärin vastaanotolle, hänelle kerrot kaikki. Unohtelut jne.. lääkäri tekee sitten lähetteen muistipolille jossa asiantuntijat arvioivat. Korostan vielä että tk:n lekuri ei mitään lausuntoa muistista tee että onko ok vai ei vaan hän ainoastaan ohjaa jatkotutkimukseen, jossa geriatrian asiantuntijat ottavat aaian hoitaakseen.. kuvaavat äidin aivot.. onko alzheimer, levyn kappale vai frontotempriraalinen dementia.
Kirjoituksesi perusteella varaa aika terveyaasemalle heti kun mahdolliata ja sinne mukaan ja kerrot tk:n lekurille kaiken että muiati pätkii ja olet huolissasi kotona pärjäämisestä. Hän kyllä tietää mitä tekee( eli tekee lähetteen muistipolille) ja sieltä sitten tutkimusjaksolle geriatriseen sairaalaan.
Toivotan kaikkea hyvää teille ja että muistiongelma saadaan aikaisessa vaiheessa diagnosoitua niin saadaan lääkkeet kuntoon jotka estävät muistin heikentymistä. Parantumista ei tapahdu, mutta sairaus ei etene niin nopeaati hyvällä lääkitykselle.
Olet rohkea kun otit asian puheeksi ja toivon teille hyvää jatkoa. T. Vanhustyössä oleva sh, jolle tällaiset asiat ovat päivittäisiä..
Ei tässä kukaan ole muistisairas ennen kuin asia on todettu. Olen vain tässä ajan mittaan pannut merkille erilaisia asioita ja vanhemman käytöksestä on jäänyt todella omituinen vaikutelma. Kaikki ei ole kunnossa. Voisin vaikka vannoa. Ehkä rohkaistun ja otan yhteyttä terveysasemalle ja kerron heille asiasta. Haluaisin vain tietää, onko vanhempi oikeasti sairas vai k#sipää.
Ja voi kun niin toivoisin, että edes sisarus olisi fiksu eikä pelleilisi liikenteessä. Ymmärtäisi mitä oikea elämä on eikä asettaisi muita ja itseään vakavaan vaaraan. Se tunne kun mihinkään ei voi uskoa ja luottaa. En halua että sisarus kuolee tai vammautuu. En toivo sitä muillekaan. Mutta minkäs teet, hän en näköjään valinnut fiksuutta. Pettynyt olen. Erittäin pettynyt.