Millainen kaupunki on Oslo?
Kommentit (21)
Törky kallis hintataso, mutta muuten ihana!
Asuin sielläpuoli vuotta 90-luvun lopussa. Lähellä ostoskeskusta oli talon päädyssä narkkien kokoontumispaikka. Mutta.. Vigelandin puisto oli ihana, samoin metrolla Holmenkollenille ajelu.
Hyvin samanlainen, eli aivan mahtava. Ehkä vähän siistimpi ja puhtaampi? Tykkäsin kuitenkin tosi paljon. Tosi kompakti ja viihtyisä ja paljon kivoja kahviloita ja baareja.
Vierailija kirjoitti:
Paljon maahantunkeutujia.
Hohhoijaa. Joillakin se vain elämä pyörii näiden ympärillä. Ehkä kannattaisi joskus poistua sieltä kotikylältä.
Oslossa tosin näkee paljon muualta tulleita työskentelemässä erilaisissa palvelualan töissä - toimivaa integraatiota.
Melko lailla täydellinen kohde pitkälle viikonloppureissulle. Ainoa miinus Oslossa oli että paikallinen Alko eli Vinmonopolet meni kiinni arkena kuudelta. Ehdittiin onneksi sinne about 17.50 että saatiin etkoilujuomat.
Kyllä Helsinki on paljon kauniimpi kuin Oslo.
Narkkareita on oikeasti paljon, eivätkä he käytä kevyitä aineita. Rikollisuus on sen takia aika suurta. Muuten kiva paikka.
Vierailija kirjoitti:
Matuilla on oma kaupunginosa melkeimpä. Oslo on siisti kallis ja ilotyttöjä norkoilee kuin Pariisissa, mikä hämmästytti kovin. Kaikki toimii hyvin ja luotettavasti kun vähän katsoo kehen luottaa.
Minkä maalaisia? Ja minkälaiset hinnat?
Eipä olleenkaan ihmetytä että tulevat muualta putsaamaan avokätisten norjalaisten rahat.
Se on juuri sellainen narkkari/rikollispesäke nykyään.
Norja on muuten upein ja paras paikka, mutta oslossa ei kannata asua, tai siis niillä parempi maineisilla alueille oslon ympärillä voi kyllä, mutta itse oslossa, tai huonossa lähiössä, ei kannata.
Mukava kaupunki, ehkä vähän kiillotetumpi kuori kuin Helsingillä. Perusinfra, kuten paikallisjunat ja metrot toimivat hyvin. Talot ovat nättejä, mutta insinööritasoltaan eivät samaa luokkaa kotimaisten kanssa, niissä on esim. erikoisia sähköviritelmiä. Kallis elintaso, mutta niin Norjassa yleensäkkin on. Asuin jonkin aikaa lähiössä vuonon reunalla josta näkyi kauniit maisemat alas kaupunkiin, yleensäkkin ne naapurustot joissa vierailin olivat viihtyisiä.
Kaunis ja kallis. Ystävät asuvat lähiöissä, yksi perheensä vanhassa kotitalossa pikkukaupungissa siinä Oslon liepeillä. Hyvä junayhteydet on sinnekin.
Kallis, mulle jäi siitä vähän ankeahko kuva.
Röökiaski Norjassa 14-15 EUR. En polta itse, mutta kertoo jotakin hintatasosta.
Palkkataso myös korkeampi kuin Suomessa.
Öljyrahoja riittää.
Nätti mutta kallis.
Paljon narkkareita kahvikupit kourassa.
Kallis ja jotkut osat kaupungista ovat kuin Itä-Euroopasta. Likaisia ja rähjäisiä.
Miehitetty luuserikaupunki: sodassa Saksa ja sen jälkeen liittoutuneet.
Olen asunut Oslossa 27 vuotta ! Oslo on ihan ok .Helsinki on nykyään yhtä kallis ! Mutta täällä tienaa paljon paremmin..
Kauniimpi ja siistimpi kuin helsinki.