Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liittyisitkö Mensaan, jos ÄO:si on/olisi yli 130

Vierailija
23.12.2018 |

En itse ymmärrä, mitä hyötyä Mensaan liittymisestä on vaikka kuuluisi siihen 2% älykkäimpiin.
Halu korostaa olevansa älykäs ja siksi erinomainen ihminen? Mensa sitä paitsi mittaa vain tietynlaista älykkyyttä, ei suinkaan älykkyyttä kokonaisuutena...
Pitäisin koko ÄO-tulokseni luultavasti omana tietonani, ehkä lähipiirille kertoisin iloisena. Julkisesti ei kannata.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kiinnostatnut yhteisötoiminta. Partioon kuuluin yhden lukukauden.

Vierailija
62/64 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja en

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran kotitestin. Mieheni ÄO:Ksi tuli yli 160. Hän liittyi Mensaan samantien. Häntä varten testit tilasinkin, kun olin ihmetellyt nopeaa päässälaskutaitoaan. Itselläni taas on rajoittunut keskittymiskyky, moni kutsuu adhd:ksi, olen villi vapaa ja luova hullu pikemminkin kuin älykäs. Lisäksi kotitestin aikoihin tein gradua, ja meillä oli vilkas koiranpentu, joka häiritsi sen ajan, kun testasin itseäni. Se vaikutti, myönnän. Mutta olin rehellinen enkä keskeyttänyt kotitestiä vaikka pentu veikin lopulta keskittymiskykyni. Kun tulos tuli, se oli sanallinen - olin sen mukaan älykkäämpi kuin "XY" prosenttia väestöstä ja mieheni laski, että olisin saanut siitä noin 138 pistettä. Tuolloin Mensan raja oli 148. Tein testin oikeastaan itse vain, koska halusin testauttaa hänet. Ihmettelin korkeaa pistemäärääni. Tuo on tosin vain ex:ni arvio. Olen monesti miettinyt, viitsisikö vielä yli 50-vuotiaana käydä tekemässä testin. 

N56

Vierailija
64/64 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä Mensan jäsenissä on hyvin vähän henkilöitä, jotka ovat mitenkään merkittäviä saaneet aikaan. Siellä ei ole huippututkijoita, poliitikkoja, yritysjohtajia...

Selityksiä on kaksi:

- Yhdistys vetää puoleensa lahjakkaita laiskureita.

- Ne älykkyystestit eivät sittenkään mittaa mitään kovin hyödyllistä ominaisuutta. Ne mittaavat jonkinlaista älyä, mutta ei sellaista, jolla voitetaan Nobeleita tai saadaan firman pörssiarvo tuplaantumaan.

Itsellä on korkea äo, mutta myös paha ahdistuneisuushäiriö. Niin sanottu työurani on umpisurkea, koska en kykene sosialisoimaan normaalisti. Välillä teen huvikseni mensan nettitestin, ihan vain itsetunnon kohotuksen takia ja muistutukseksi siitä etten ihan kaikessa ole idiootti. Itse kerhoon en ole kehdannut liittyä, vaikka sen oikeankin testin olen tehnyt, mutta voisihan sekin nostaa mielialaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi