Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liittyisitkö Mensaan, jos ÄO:si on/olisi yli 130

Vierailija
23.12.2018 |

En itse ymmärrä, mitä hyötyä Mensaan liittymisestä on vaikka kuuluisi siihen 2% älykkäimpiin.
Halu korostaa olevansa älykäs ja siksi erinomainen ihminen? Mensa sitä paitsi mittaa vain tietynlaista älykkyyttä, ei suinkaan älykkyyttä kokonaisuutena...
Pitäisin koko ÄO-tulokseni luultavasti omana tietonani, ehkä lähipiirille kertoisin iloisena. Julkisesti ei kannata.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein nettitestin, ja sen mukaan minulla olisi mahdollisuudet Mensaan. En ole viitsinyt lähteä viralliseen testiin. Todennäköisesti en liittyisi. En tiedä, mitä hyötyä siitä olisi minulle.

Lähipiirissäni on yksi, joka on tehnyt virallisen testin, ja olisi päässyt Mensaan, mutta ei liittynyt.

Vierailija
22/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liittynyt. Luku oli 148.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että testitulosta voi saada harjoittelemalla jopa 20 pistettä paremmaksi. Siihen loppui minun mielenkiintoni. Eli jos siellä on puolet porukasta jotain vannabi älykkäitä, ei hyvä.

Vierailija
24/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskp sitä sitten parempi ihminen?

Vierailija
25/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä Mensan jäsenissä on hyvin vähän henkilöitä, jotka ovat mitenkään merkittäviä saaneet aikaan. Siellä ei ole huippututkijoita, poliitikkoja, yritysjohtajia...

Selityksiä on kaksi:

- Yhdistys vetää puoleensa lahjakkaita laiskureita.

- Ne älykkyystestit eivät sittenkään mittaa mitään kovin hyödyllistä ominaisuutta. Ne mittaavat jonkinlaista älyä, mutta ei sellaista, jolla voitetaan Nobeleita tai saadaan firman pörssiarvo tuplaantumaan.

Tässä on kirjoittajalla kyllä todella hyvä pointti, osui ja upposi.

Vierailija
26/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Eräs mensan jäsen sanoi, että minun kannattaisi liittyä, mutta ajattelin, etten halua näyttää yhtä hölmöltä kuin hän ja toisekseen olen jo kolmessa työpaikassa joutunut työpaikkakiusaamisen kohteeksi juuri siksi, kun järki pelaa niin hyvin.

Vierailija
27/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallisesti mitattu lukemani on yli 140. En ole liittynyt Mensaan.

Älyni menee hukkaan muutenkin, kun olen sosiaalisesti kömpelö ja siksi syrjäydyn.

Missäköhän testissä olet käynyt, sillä Mensan testi mittaa ”vain” 135 asti, eli >135 on ”paras” tulos. Ja jos kävit vanhassa testissä, tulos 140 ei vielä riitä jäsenyyteen.

Vierailija
28/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt mensan nettitestin ja siinä sain tulokseksi 140. En kuitenkaan ole mitenkään erityisen älykäs, normaali pulliainen.

Olen teinistä saakka tehnyt noita testejä ja niitä tosiaan pystyy harjoittelemaan.

En oikein edes tiedä voiko noilla testeillä mitään älykkyyttä mitata, loogista ajattelukykyä kyllä.

Vierailija
29/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin testissä, ei ole mensaan asiaa. ÄO 125.

Vierailija
30/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä Mensan jäsenissä on hyvin vähän henkilöitä, jotka ovat mitenkään merkittäviä saaneet aikaan. Siellä ei ole huippututkijoita, poliitikkoja, yritysjohtajia...

Selityksiä on kaksi:

- Yhdistys vetää puoleensa lahjakkaita laiskureita.

- Ne älykkyystestit eivät sittenkään mittaa mitään kovin hyödyllistä ominaisuutta. Ne mittaavat jonkinlaista älyä, mutta ei sellaista, jolla voitetaan Nobeleita tai saadaan firman pörssiarvo tuplaantumaan.

En ole liittynyt. Olen lahjakas laiskuri.

Vierailija
31/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä liittyisin... jos uskaltaisin mennä kunnon testiin. Netissä sain noin 130 eli en tiedä miten saisin oikeassa testissä. Olen siis pelkuri enkä uskalla mennä testiin. Kaikki kunnioitus niille jotka uskaltavat.

Luulen että tuollainen yhteisö olisi ok.

Vierailija
32/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mensan testistä 139. En liittynyt mensaan koska se maksaa. Jos olis ilmainen biin ehkä sitten mutta pätemisen takia en liity...

Vierailija
33/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta todellinen älykkyystesti tulee vasta siinä vaiheessa, kun pyydetään maksamaan jäsenmaksu.

Sama kävi mielessä, kun kysyin miksi ehdottavat jäsenyyttä :) Eipä ollut hääppöiset jäsenedut.

Vierailija
34/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ajattelin Mensaan liittymistä mutta se sitten kuitenkin jäi, vaikka virallisen englanninkielisen tekstin perusteella olisin jäseneksi päässyt. Ei vain tuntunut silloin millään muotoa tärkeältä.

Myöhemmin olen asiaa kyllä joskus harmitellutkin. Ehkä olisin löytänyt sieltä kaltaisiani omituisia ja kaavoihin sopimattomia ihmisiä.

Poikkeavan korkea älykkyys ei ole elämässä etu vaan taakka. Taakka joka voi käydä jopa sietämättömäksi. 

Vierailija
35/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liittynyt, töissä vaativissa asiantuntijahommissa ja muissakin sosiaalisissa ympyröissä on tavannut riittävästi ihmisiä joiden kanssa tulee hyvin juttuun. Ehkä jossain muussa elämäntilanteessa mensa voisi olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija
36/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että liittyisin. -olen kokenut Mensan vähän sellaisena "Wanna be -älykkäiden yhdistyksenä. Sen sijaan yritän ottaa kaiken riemun ja ilon irti mitä voin luultavasti keskinkertaisella (tai luultavammin alle) älykkyydelläni monista älykkyyteen liittyvistä kirjoituksista, joita tällä palstalla kohtaan aina toisinaan vieraillessani tällä palstalla. Näissä viesti ketjuissa kun usein kirjoittaa mielestäni huomattavan paljon heitä, jotka kertovat kuuluvansa siihen muutaman prosentin valiojoukkoon, jotka ovat siten meitä muita merkittävästi älykkäämpiä. Harvoin sitä muutoin kaltseni yksinkertainen ja normi maisteri pääsee missään näin älykkäiden kirjoittajien seuraan. Sen sijaan hieman minua älykkäämpien seuraan tai kohtaamaksi varmasti pääsen usein. Mutta tällaisen henkilön tai henkilöiden löytäminen ei vaadi paljoa.  

Vierailija
37/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti omani on yli mutten mistään hinnasta silti ikinä menisi. Ihmiset nuo mittarit ovat laatineet ja ihmismäisesti niitä käytetään tyhmästi. Älyä tulisi käyttää eettisesti myös korkeatasoiseen toimintaan jos sitä kenellä on. Äly ilman etiikkaa ja moraalia ei ole oikeaa älykkyyttää ollenkaan vaan palikka-älyä. Kukaan oikeasti fiksu ei ole ylimielinen ja mene luokitteleviin ryhmiin- koska emme tunne ihmisyyttä vielä kovin hyvin. Nämä mittaajat mittaavat länsimaisen ihmisen älykkyyttä, niillä omilla keinoillaan.

Vierailija
38/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vasta tuohon kysymykseen tällä älykkyysosamäärällä ( 60-85). Kysy uudestaan ensi vuona 😂

Vierailija
39/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurjasti omani on yli mutten mistään hinnasta silti ikinä menisi. Ihmiset nuo mittarit ovat laatineet ja ihmismäisesti niitä käytetään tyhmästi. Älyä tulisi käyttää eettisesti myös korkeatasoiseen toimintaan jos sitä kenellä on. Äly ilman etiikkaa ja moraalia ei ole oikeaa älykkyyttää ollenkaan vaan palikka-älyä. Kukaan oikeasti fiksu ei ole ylimielinen ja mene luokitteleviin ryhmiin- koska emme tunne ihmisyyttä vielä kovin hyvin. Nämä mittaajat mittaavat länsimaisen ihmisen älykkyyttä, niillä omilla keinoillaan.

Oikeastaan ainoa älykkyyden todellinen laji on intuition tasolla pelaava, jolloin älyn käyttö on vaistonvaraista jo. Älykäs osaa suhteuttaa tuommoset Mensat eikä ota niitä vakavasti ainakaan.

Vierailija
40/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Tuskinpa liittyisin. Toisaalta keskimääräistä älykkäämmät ihmiset ovat täällä palstallakin avautuneet siitä, kuinka harvinaista ja vaikeaa on tavata ihmisiä, jotka ovat ns. samalla levelillä ja kuinka vuorovaikutuksessa meidän "tavisten" kanssa on omat ongelmansa: kateutta, ymmärretyksitulemisen vaikeutta puolin ja toisin jne. Ehkä siis liittyisin, jos kaipaisin "vertaistani" seuraa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan