Rakkaani vaimo yrittää kaikin tavoin
pilata suhteemme. Hän osti heidän koko perheelle matkan jouluksi varmistaakseen sen, että minä ja mies emme pääse tapaamaan jouluna. Vaimo tietää meidän suhteesta ja mies on suostunut jatkamaan kulissia vaimon kanssa vielä pari vuotta lasten takia. Lapset eivät tiedä mitään, joten joulumatka oli ovela veto, jotta mies ei voinut kieltäytyä. Mies on todella ihana lapsilleen, eikä halua pahoittaa heidän mieltään. Vaimo varmaan luulee, että sain tästä matkasta jonkun kohtauksen miehelle, mutta ei tämä ole minulle mikään elämänloppu. On ystäviä ja sukulaisia ja harrastuksia ja hyvä joulu tulossa. Kuitenkin ihmetyttää se, että hän yrittää aiheuttaa meille riitoja ja haluaa kynsin hampain pitää kiinni liitosta, jossa asiat on huonosti. Vaimo kohteli miestään vuosia kylmästi ja keskittyi uraan ja mies oli pelkkä apupoika hänelle. Riitoja hän ei yrityksistään huolimatta pääse aiheuttamaan ja se on aivan väärä taktiikka voittaa mies takaisin itselleen kokonaan.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan epäloogista että ensimmäinen vaimo ajattelee että hänellä on joku oikeus muiden yli olla hyvän miehen kanssa.
No, eipä ole. Jokaisella on ihan yhtälainen oikeus onneen ja hyvään isään lapsilleen.
No siis jokaisella on lähtökohtaisesti oikeus hyvään mieheen, mutta sitä tämän provon mies ei ole.
Ei tietenkään ole mitään "oikeutta hyvään mieheen". Edes pariutuminen ei ole mikään oikeus, huonommankaan kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa miehen (tai naisen), joka ei kunnioita antamiaq. Lupauksia ja valoja? "Kunnes kuolema meidät erottaa" on lupaus.
Ainakaan siinä perinteisessä vihkikaavassa ei luvata vaan tahdotaan.
Aloitus olisi liian täydellisen hölmö sinisilmäisyydessään, eli sen on pakko olla provo.
Ymmärrän, että pettämistä tapahtuu paljon, mutta uskoisin niiden toisten naistenkin olevan oikeasti normaalijärkisiä. Taatusti heille tulee usein mieleen epäillä miehen puheita.
Vierailija kirjoitti:
Tästä sen näkee, miten rakastajattarilla on aina liian suuret luulot itsestään. Tulet aina olemaan miehelle kakkonen. Ei se vaimo ykkönen ole, vaan miehen lapset. :)
Niin kuin kunnon miehelle pitääkin olla. Lapset ensin. Sitten vaimo ja sen jälkeen mahdollinen kolmas pyörä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa miehen (tai naisen), joka ei kunnioita antamiaq. Lupauksia ja valoja? "Kunnes kuolema meidät erottaa" on lupaus.
Kyse on molemminpuolin annetusta lupauksesta ja "valasta". Käsittääkseni se ei anna oikeutusta työntää vastuuta ainoastaan toiselle parisuhteen toimivuudesta. Pahimmillaan toinen osapuoli heittelee kapuloita rattaisiin passiivisuudellaan ja kerää kiukkua tai pahaaoloa tai mitä se ikinä onkaan joka purkautuu raivona huutamisena yms. sen sijaan että asioista voitaisiin puhua ihan oikeilla nimillä selkeästi ja avoimesti sekä saada korjausta toimimattomiin menettelyihin.
Vierailija kirjoitti:
pilata suhteemme. Hän osti heidän koko perheelle matkan jouluksi varmistaakseen sen, että minä ja mies emme pääse tapaamaan jouluna. Vaimo tietää meidän suhteesta ja mies on suostunut jatkamaan kulissia vaimon kanssa vielä pari vuotta lasten takia. Lapset eivät tiedä mitään, joten joulumatka oli ovela veto, jotta mies ei voinut kieltäytyä. Mies on todella ihana lapsilleen, eikä halua pahoittaa heidän mieltään. Vaimo varmaan luulee, että sain tästä matkasta jonkun kohtauksen miehelle, mutta ei tämä ole minulle mikään elämänloppu. On ystäviä ja sukulaisia ja harrastuksia ja hyvä joulu tulossa. Kuitenkin ihmetyttää se, että hän yrittää aiheuttaa meille riitoja ja haluaa kynsin hampain pitää kiinni liitosta, jossa asiat on huonosti. Vaimo kohteli miestään vuosia kylmästi ja keskittyi uraan ja mies oli pelkkä apupoika hänelle. Riitoja hän ei yrityksistään huolimatta pääse aiheuttamaan ja se on aivan väärä taktiikka voittaa mies takaisin itselleen kokonaan.
Ja miksi kirjoitit sen tänne? Miksi suhdeasiat pitää kailottaa kaikille julki?
Onko mukavaa rikkoa perhe. Häpeä ja lopeta se alapään joko naimisissa olevalle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta jotenkin hyvittaa tämä vaimojen iänikuinen ”mies ei ikinä jätä toisen naisen vuoksi!”, vaikka jokainen tietää naisia, kenet on jätetty toisen vuoksi. Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta tai edes erityisen harvinaista.
Olen vaimo itsekin ja tiedostan, että minulla on hyvä mies. Ja tiedän myös, että niistä on erityisen paljon kysyntää. Pidän suhteesta omalta osaltaan huolta, annan paljon seksiä, huomioin ja kehun. Mies on kotona lapsen kanssa, kun minä olen se uranainen. On erittäin realistinen mahdollisuus, että mies löytää toisen, jos hänellä ei ole vuosiin ollut omassa liitossa lämpöä ja seksiä, sitä on turha ihmetellä, jos tällaista tapahtuu eikä elätellä mitään älyttömiä haavemaailmoja siitä, ettei mies jättäisi ikinä toisen vuoksi.
Muuten hyvä, mutta miksi annat seksiä? Sitä voi ottaakin. Miehet antaa mielellään.
Olet heikoilla, ap. Luuletko tosiaan että mies lähtee liitosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, mulla on ystävätär, joka on 20 vuotta ollut kakkosnainen, mies ei voinut jättää vaimoa lapsien tähden. Nyt lapset aikuisia, mutta mies ei vielä voi lähteä, kun pitää ensin löytää asunto tietyltä alueelta jne jne. Ovat jääneet kiinni monta kertaa, mutta mies asuu edelleen vaimon kanssa. Mitäköhän mies kotona selittää vaimolleen? Luuletko, että tarinat ovat identtisiä molemmille naisille? Itse en pysty ymmärtämään miten tyhmä nainen voi olla. Kakkosnainen vielä tyhmempi, mutta molemmat naiset mahdollistavat tämän ihananpolyamorian, hyi helvetti!!!
Tuskinpa se kakkosnainen edes haluaisi asua miehen kanssa. Vastaavissa tapauksissa vaimoille on jopa jouduttu suoraan sanomaan että ei huolta, saat kyllä ihan rauhassa loppuelämäsi hoitaa likaiset kalsarit, työmatkoille pakkaamiset, krapulapäivät ja pakollisten jälkeläisten tuottamisen ja niiden rahoittamisen puoliksi.
No sinäkö tunnet ystävättäreni? Minä olen kuunnellut tätä ällöttävää rakkaustarinaa vuosikaudet ja kaikki asteet on käyty läpi, vaadittu, kiristetty jne, mutta lopuksi tyydytty osaansa kun ei saatu enempää. Ei ole minun asiani tuomita valintaansa, mutta on vaikeaa olla hiljaa, kun mua toi tilanne oksettaa ja pidän molempia naisia heikkoina ja tyhminä. Ystäväni on kuitenkin muuten lämmin ja ihana persoona, tätä asiaa ja valintaa en vaan ymmärrä. Hän pitää miestä suurena rakkautenaan, mutta minun mielestäni rakkaus on jotain puhtaampaa, enkä pystyisi tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, mulla on ystävätär, joka on 20 vuotta ollut kakkosnainen, mies ei voinut jättää vaimoa lapsien tähden. Nyt lapset aikuisia, mutta mies ei vielä voi lähteä, kun pitää ensin löytää asunto tietyltä alueelta jne jne. Ovat jääneet kiinni monta kertaa, mutta mies asuu edelleen vaimon kanssa. Mitäköhän mies kotona selittää vaimolleen? Luuletko, että tarinat ovat identtisiä molemmille naisille? Itse en pysty ymmärtämään miten tyhmä nainen voi olla. Kakkosnainen vielä tyhmempi, mutta molemmat naiset mahdollistavat tämän ihananpolyamorian, hyi helvetti!!!
Tuskinpa se kakkosnainen edes haluaisi asua miehen kanssa. Vastaavissa tapauksissa vaimoille on jopa jouduttu suoraan sanomaan että ei huolta, saat kyllä ihan rauhassa loppuelämäsi hoitaa likaiset kalsarit, työmatkoille pakkaamiset, krapulapäivät ja pakollisten jälkeläisten tuottamisen ja niiden rahoittamisen puoliksi.
No sinäkö tunnet ystävättäreni? Minä olen kuunnellut tätä ällöttävää rakkaustarinaa vuosikaudet ja kaikki asteet on käyty läpi, vaadittu, kiristetty jne, mutta lopuksi tyydytty osaansa kun ei saatu enempää. Ei ole minun asiani tuomita valintaansa, mutta on vaikeaa olla hiljaa, kun mua toi tilanne oksettaa ja pidän molempia naisia heikkoina ja tyhminä. Ystäväni on kuitenkin muuten lämmin ja ihana persoona, tätä asiaa ja valintaa en vaan ymmärrä. Hän pitää miestä suurena rakkautenaan, mutta minun mielestäni rakkaus on jotain puhtaampaa, enkä pystyisi tuohon.
Olen myös lämmin ja pidetty persoona, empaattinen ja oikeudenmukainen, mutta niinpä minutkin saatiin (sinisilmäisyyteni vuoksi) mukaan tuollaiseen kuvioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan epäloogista että ensimmäinen vaimo ajattelee että hänellä on joku oikeus muiden yli olla hyvän miehen kanssa.
No, eipä ole. Jokaisella on ihan yhtälainen oikeus onneen ja hyvään isään lapsilleen.
Tässä tarinassa vaan ei ole hyvää isää.
AP on aika tyhmä akka kun on haksahtanut varattuun mieheen. Tulee saamaan näpeilleen jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on molemminpuolin annetusta lupauksesta ja "valasta". Käsittääkseni se ei anna oikeutusta työntää vastuuta ainoastaan toiselle parisuhteen toimivuudesta. Pahimmillaan toinen osapuoli heittelee kapuloita rattaisiin passiivisuudellaan ja kerää kiukkua tai pahaa oloa tai mitä se ikinä onkaan joka purkautuu raivona huutamisena yms. sen sijaan että asioista voitaisiin puhua ihan oikeilla nimillä selkeästi ja avoimesti sekä saada korjausta toimimattomiin menettelyihin.
Alapeukuista päätellen kalikka kalahti aika moneen exän kaltaiseen minunpitääollaoikeassa-naiseen. : (
Vierailija kirjoitti:
Ap. Etsi vapaa mies. Olet hajottamassa toisen perhettä . Hyi.
Vierailija kirjoitti:
--- Vaimo tietää meidän suhteesta ja mies on suostunut jatkamaan kulissia vaimon kanssa vielä pari vuotta lasten takia.
Niin. Tämä on se tarina, joka sille kolmannelle pyörälle aina sepitetään. Ja jotkut hyväuskoiset sitten uskoo. Miehellä on homma paketissa mitä parhaimmalla tavalla: on vaimo ja rakastajatar. Vaimo antaa "hiljaisen hyväksyntänsä" miehen touhuille ja toinen nainen on aina valmiina kuin partiotyttö. Näköpiirissä ei tule olemaan mitään avioeroa, ei nyt eikä "parin vuoden" kuluttua. Erot ovat ikäviä, niistä aiheutuu sitäpaitsi myös ylimääräistä vaivaa ihan käytännönkin tasolla, on myytävä/jaettava omaisuutta, hankittava uusi asunto, järjestettävä muutto, ehkä lasten kouluasiatkin jne. jne. Siis kuka ryhtyisi moiseen, jollei siihen oikeasti mitään pakkoa ole?? Ja tällä miehellä ei selvästikään ole.
Ap:n rakas ei todellakaan lähde vapaaehtoisesti muuttamaan elämäänsä. Ja jos sattuisi niin käymään, että rakastajattaren kärsivällisyys alkaa loppua, niin mitä siitä. Kyllä meressä kaloja piisaa. Tässä on selvästikin käynnissä ap:n ja petetyn vaimon välinen "tuijotuskilpailu" ja pistäisin kyllä panokseni vetämään vaimon voiton puolesta.
Ap, järki käteen nyt. Tämä ei tule päättymään niin kuin sä haluaisit tai odottaisit sen päättyvän. Sä olet hävinnyt jo.
Aika mon vaimo ei tuollaista edes katsele. Kun sain tietää mieheni toisesta naisesta, hän sai muuttaa yhteisestä kodista jo samalla viikolla.
Vaimo ei taida edes tietää sinusta. Ja miehellä ei ole mitään aikomuksia erota.
Ap: Onko tämä asia tullut vaimolle ilmi vastikään? Minkä ikäisiä lapset ovat? Mikä raja tuo pari vuotta on, mitä sitten tapahtuu lasten elämässä?
Miten tämä menee aina näin. Miehen vaimo on kaiken pahan alku ja juuri, mies täysin viaton ja täydellinen, toinen nainen on miehen mukaan täydellisyys ja ykkönen. Mies saa toisen naisen uskomaan kaikki selitykset. Kuitenkin mies on aina edelleen yhdessä vaimonsa kanssa, milloin lastensa takia ja milloin "ihan tämän hetken vain, kunnes ja kunnes sitä ja tätä"
Enkä itse ymmärrä naisia, jotka arvostavat itseään niin vähän, että ryhtyvät toiseksi naiseksi.
N19