Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu viettämässä joulua yksin? Miltä tuntuu yksinäinen joulu?

Vierailija
22.12.2018 |

Nautitteko siitä ja jos nautit, mitä teet jouluna? :)

Erosimme kuukausia sitten ja lapset menevät isänsä kanssa sukulaisilleen, joten viettelen joulua ensimmäistä kertaa elämässäni yksin. Ostin itselleni lahjan ja laitoin pakettiin, että voin sitten avata aattona, käyn ostamassa pienen määrän jouluruokaa ja ajattelin kuunnella joululauluja. Otan varmaan vaan rennosti ja laitan takkaan tulen ja saunon. Vähän haikeaa, mutta toisaalta stressitöntä.

Miltä tuntuu yksinäinen joulu?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, toki voit viettää nuo pari päivää omissa oloissasi, mutta mikset kutsuisi vieraaksi jotain toista yksinäistä/perheetöntä?

Ei tarvi olla ylin ystävä, kylläsitä yhden illan jaksaa.

Hyvät Pyhät!

En IKINÄ ottaisi kotiini kylään ketään "yksinäistä" tuttavaa, miksi ihmeessä? Itsekseen olo on juuri parasta, saa olla ja rötvätä vaikka pyjamassa aamusta iltaan. Miksi ihmeessä joulun täytyy olla jotain edustamista? Vieraaksi kelpaa kuka vaan?

Kyllä kovasti hämmästelen ehdotukseni saamia alapeukkuja ja tätäkin kommenttia.

Joulu on lähimmäisenrakkauden juhla, ennen muuta.

Lähimmäinen on kuka tahansa, joka ehkä tarvitsee sinua. Tai jota sinä tarvitset.

Miksi puhut edustamisesta? Etukäteen voitte sopia, että jouluvieras pukeutuu myös pyhjamaan/oloasuun, jos tämä kummallekin on mukavampaa. Mikäs siinä, jouluna ei todellakaan tarvitse pönöttää.

Iloista mieltä ja sydämen avartumista!

-jolle kommentoit

Vierailija
22/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M53 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M53 kirjoitti:

Olen viettänyt yksin jo ties kuinka monta joulua. Joulu on minulle lähinnä taukoa työstä ja muutenkin rauhoittumisen aikaa.

En nauti joulunajasta mitenkään erityisesti vaan vietän sen siinä kuin muunkin vapaa-ajan.

Mistäpäin olet? Mä voisin kutsua sut joulukahville:) N49

Olen susirajan takana kaukana sivistyksestä :)

Voi ei, tuu nyt tänne sivistyksen pariin. Tarjoon vaikka sulle terästettyä glögiä ja saat jäädä yöksikin toki:) N49

Kiitos kiehtovasta kutsusta! On kuitenkin vastattava kieltävästi koska se sivistys ja glögi eivät minulle ole oikein koskaan istuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, toki voit viettää nuo pari päivää omissa oloissasi, mutta mikset kutsuisi vieraaksi jotain toista yksinäistä/perheetöntä?

Hyvät Pyhät!

En IKINÄ ottaisi kotiini kylään ketään "yksinäistä" tuttavaa, miksi ihmeessä? Itsekseen olo on juuri parasta, saa olla ja rötvätä vaikka pyjamassa aamusta iltaan. Miksi ihmeessä joulun täytyy olla jotain edustamista? Vieraaksi kelpaa kuka vaan?

Lähimmäinen on kuka tahansa, joka ehkä tarvitsee sinua. Tai jota sinä tarvitset.

Miksi puhut edustamisesta? Etukäteen voitte sopia, että jouluvieras pukeutuu myös pyhjamaan/oloasuun, jos tämä kummallekin on mukavampaa. Mikäs siinä, jouluna ei todellakaan tarvitse pönöttää.

-jolle kommentoit

No ainakin mun kohdalla ongelma jonkun toisen yksinäisen ja perheettömän kutsumisessa on etten tunne ketään muuta samassa jamassa olevaa.

Eikä ajatus jonkun ihan randomin kutsumisesta oikein hotsita.

Ja mistä edes löytää sopivaa potentiaalista kutsuttavaa jouluaterialle? Missä on joku agape-tinder?

M46

Vierailija
24/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät Pyhät!

-jolle kommentoit

Lähimmäisenrakkautta voi osoittaa monin tavoin. Etkö todellakaan huomaa kuinka alentuva sävy viestissäsi oli? Ja aivan älytön ajatus että jokaikisen yksin joulua viettävän tulisi kutsua toinen samanlainen kotiinsa.

Mistä tiedät kuinka tärkeää mielenterveydelle, henkiselle jaksamiselle jne se yksinolo kullekin on?

Kutsukoot ne jotka oikeasti tahtovat ja olkoot vapaalla omallatunnolla kutsumatta ne joille se ei sovi.

Vierailija
25/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton ja eronnut. Tuntuu kauhealta sanoa mutta vanhempieni kuoleman jälkeen olen jouluna paljon vapautuneempi ja nautn omista yksinäisistä jouluistani. Vanhempieni eläessä oli joka joulu se ahdistava pohtiminen, onko pakko mennä jouluksi heille. Useimmiten velvollisuudesta menin ja kärsin.

Nyt olen vapaa ja vietän jouluni kuten haluan.

Vierailija
26/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te yksinäiset, oletteko kutsuneet ketään kylään vaan olette vain tyytyneet yksinäisyyteen?

Vierailija
27/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena vietin ja kyllä se minusta ainakin pahalta tuntui. Koiran kanssa kävelin ilalla läheisellä omakotitaloalueella, katselin lumista maisemaa, kauniita jouluvaloja ja ikkunoista näkyviä ihmisiä joulunvietossa. Ja itkin kävellessäni. Että kyllä se yksinäinen joulu joillain kirpasee. Onneksi mulla oli silloin sentään koira lohtuna, eikä yksinäisiä jouluja ole enää muutamaan vuoteen tarvinnut viettää.

Vierailija
28/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät Pyhät!

-jolle kommentoit

Sitä sydämen -ja mielen- avartumista toivotan sinulle itsellesi.

Tarkoitat varmasti hyvää mutta et taida ymmärtää että tilanteita on niin monta kuin ihmisiäkin, mikä sopii yhdelle ei todellakaan sovi toiselle eikä siinä mistään itsekkyydestä tai sydämen kylmyydestä ole kyse.

Vierailija
29/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M53 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M53 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M53 kirjoitti:

Olen viettänyt yksin jo ties kuinka monta joulua. Joulu on minulle lähinnä taukoa työstä ja muutenkin rauhoittumisen aikaa.

En nauti joulunajasta mitenkään erityisesti vaan vietän sen siinä kuin muunkin vapaa-ajan.

Voi ei, tuu nyt tänne sivistyksen pariin. Tarjoon vaikka sulle terästettyä glögiä ja saat jäädä yöksikin toki:) N49

Kiitos kiehtovasta kutsusta! On kuitenkin vastattava kieltävästi koska se sivistys ja glögi eivät minulle ole oikein koskaan istuneet.

Okei, no silti oikein hyvää joulua Sinulle<3.  N49

Vierailija
30/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia juuri jouluna pitäisi pakost kutsua joku kylään :D

Eikö sitä voi kutsua vaikka laskiaisena ne samat ihmiset.

Tekopyhää lirkuttelua tämä joulun lähimmäisenrakkauden höpötys. Lähimmäisiä pitää rakastaa joka päivä eikä parina kiiltokuvapäivänä.

Vierailija
31/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te yksinäiset, oletteko kutsuneet ketään kylään vaan olette vain tyytyneet yksinäisyyteen?

Välillä olen kutsunut jonkun kylään, välillä ollut omasta halusta yksin, en siis mitenkään tyytynyt yksinäisyyteen ja joskus olen järjestänyt useamman yksinäisen yhteisjoulun.

Kaikki hyviä jouluja.

Vierailija
32/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina jouluisin ja yleensä muulloinkin yksin, mutta en koe itseäni yksinäiseksi. Minulla olisi kyllä paikka minne mennä joulunviettoon muiden seuraan, mutta olen mieluummin yksin kotona.

Vierailija
33/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M53 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M53 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M53 kirjoitti:

Samoin sinulle!

Vierailija
34/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitsin kovasti avioeron jälkeen yksinäisistä hetkistä noin yleensä, ihana tunne tulla tyhjään kotiin.

Joulut olivat nuorena tärkeitä, ei enää niinkään.

Vierailija
35/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt joulun aina yksin, kyllä se välillä on surullista varsinkin jos eksyy someen ja siellä kaikki hehkuttaa joulua ja sitä miten on koko perhe ja suku koolla.

Ymmärrän kyllä että koko suvun joulut on varmasti raskaita etenkin sille joka kaiken järjestää, mutta olen silti sisäisesti hieman katkera siitä etten sellaista pääse kokemaan.

Vierailija
36/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihanalta.

Vierailija
37/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M53 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M53 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M53 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M53 kirjoitti:

Samoin sinulle!

Kiitos:)

Vierailija
38/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole ketään kenet pyytäisin, sillä kaikki ystäväni/tuttuni lähtevät jouluksi eri kaupunkeihin sukuloimaan. Tätä on vaikea ymmärtää sellaisten, jotka lähtevät itsekin sukulaisille

Vierailija
39/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... tyytyneet...

Etkö nyt jo ymmärrä etteivät kaikki ole seuran puutteessa ja tarvitse puheen pölötystä.

Vierailija
40/79 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät Pyhät!

-jolle kommentoit

Lähimmäisenrakkautta voi osoittaa monin tavoin. Etkö todellakaan huomaa kuinka alentuva sävy viestissäsi oli? Ja aivan älytön ajatus että jokaikisen yksin joulua viettävän tulisi kutsua toinen samanlainen kotiinsa.

Mistä tiedät kuinka tärkeää mielenterveydelle, henkiselle jaksamiselle jne se yksinolo kullekin on?

Kutsukoot ne jotka oikeasti tahtovat ja olkoot vapaalla omallatunnolla kutsumatta ne joille se ei sovi.

Viestini ei ole "alentuva", mutta tulkitset sen omista lähtökohdistasi niin. Miksiköhän.

Tein ehdotuksen ap:lle ja sinä tulkitset sen niin, että "määrään" kaikki yksineläjät kutsumaan tuntemattoman (!) jouluvieraan, halusivat tai eivät. Hmm....

M46 antoi loistavan idean: agape-tinder! Kiitos siitä!

Ei seksin eikä parisuhteen hakuun, vaan ystäväksi ja kanssakulkijaksi, vaikka edes yhden kohtaamisen verran.

Mitenköhän tätä ideaa voisi jalostaa käytännössä, ehtiikö vielä täksi jouluksi yksinäisyyttä karkottamaan? Välimatkakaan ei haittaisi, kun viesteily agape-matchin kanssa käy missä vain yhteys (sic!) toimii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi