Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yli nelikymppisenä saada luomulapsen?

Vierailija
21.12.2018 |

Oletko itse saanut?

KErro elintavoistasi. Saitko terveen lapsen? Oliko lapsi ensimmäisesi?

Tunnen muutamia, jotka väittävät raskauteensa ilman hoitoja, mutta onko tämä totta ja onko yleistä?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on luomulapsi? Luonnonmukainen. Onko niitä muitakin? Jotenkin teollinen? Tai muuten vaan luonnoton? Onko teillä paljonkin sellaisia? Tai oletteko peräti itse?

Vierailija
42/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmas lapsemme syntyi 3 kuukautta sitten, minä olen 41v ja mieheni 43v. Sain kaksi keskenmenoa ennen tätä onnistunutta raskautta, mutta tulin aina nopeasti uudelleen raskaaksi. Odotusaika sujui ongelmitta ja vauva on terve:). Kysyit elintavoista.. liikuntaa harrastan sen minkä perheenpyöritykseltä nykyään ehdin, pyrin syömään suht terveellisesti. Isommat lapsemme ovat eskari ja alakouluikäisiä, ja minusta tuntuu että jaksan parhaiten nyt tämän kolmannen lapsen yövalvomisten ym kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoiseni 36-vuotiaana, en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä kuin ihan nuorena 2 vuotta. Moni varoitteli, että lapsi ei ehkä ole terve, mutta niin vain tuli terve erittäin motorisesti hyvin kehittyvä poika, oppi kävelemään alle 9 kk ja on edelleenkin monipuolisesti kroppansa hallitseva teini ja matemaattisesti lahjakas. Minulla on edelleen säännöllinen kierto kohta 52-vuotiaana. Uskon vahvasti, että hormonaalinen ehkäisy sekoittaa kropan ja aiheuttaa siksi monelle hedelmättömyyttä. Toki myös liiallinen kemikaalien kanssa pelailu on pahasta. Myös miehen elintavat ja sperman laatu on tärkeässä osassa. Ottakaa itsellenne möreääninen mies jolla on vahvat leuat ;)

Vierailija
44/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissä paljon hedelmöityshoitoja ja lapsettomuutta ikäluokassa 35-40 eli siitä tulee mieleen, että kuinka yleistä tosiaan on yli nelikymppisten luomulapset. Tai yleensö mitkäön lapset. Kiva kuulla, että selvästi heitä on.

Siis jotkut voivat raskauta vielä yli 50-vuotiaina, mutta fakta on se että mahdollisuudet alkaa vähentyä jostain 16 vuodesta vanhetessa. Joku ei raskaudu enää 28 vuotiaan, kuten minulle kävi.

Ei vähene 16-vuotiaasta, höpö höpö. Ikävää, että sulle kävi noin, mutta kyllä hedelmällisyys on pitkälti yli 20-viotiaaksi vakio. Totta on, että vähenee iän myötä 25:n tai 30:n jälkeen maltillisesti ja 35:n jälkeen jyrkästi ja yksilölliset erot on huimat.

Nelikymppisistä vajaa puolet raskautuu silti luomusti.

Vierailija
45/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini sai ensimmäisen ja ainoan lapsensa 45-vuotiaana.

Vierailija
46/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla petti tuplaehkäisy 43- vuotiaana. :D

Vierailija
47/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, etkö ole ikinä katsonut yhtäkään sukupuuta niin, että olisit tutkinut ihmisten syntymäaikoja sille ajalle asti, jolloin ei vielä ollut hedelmöityshoitoja?

Ohis, mutta onko sukupuiden tutkiminen jotenkin yleistä? Itse en ainakaan koskaan ole yhtäkään nähnyt, eikä aavistustakaan missä sellaisia voisi edes tutkia!

Vierailija
48/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmistöllä ei onnistu yli 40-v ensiraskaus. Valitettava tilastollinen asia. Jos haluat, voit kokeilla. Tilastojen mukaan alkanut raskaus ei kuitenkaan välttämättä päädy terveen elävän lapsen syntymään, vaan todennäköisempää saada tuulimuna, keskenmeno tai sairas lapsi. Toki iän vuoksi pääset seulontoihin.

Terv alalla oleva

Alalla oleva? Millä alalla? Yleisesti terveysalalla vai ihan naistentautien ja lisääntymislääketieteen puolella?

Itse olen nimittäin kanssasi täysin eri mieltä ja olen myös alalla.

Vierailija
49/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, Saulikin taisi olla melkein 70 vuotta.

Niin ja eikös Jenni ole jotain 40v?

Vierailija
50/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmistöllä ei onnistu yli 40-v ensiraskaus. Valitettava tilastollinen asia. Jos haluat, voit kokeilla. Tilastojen mukaan alkanut raskaus ei kuitenkaan välttämättä päädy terveen elävän lapsen syntymään, vaan todennäköisempää saada tuulimuna, keskenmeno tai sairas lapsi. Toki iän vuoksi pääset seulontoihin.

Terv alalla oleva

Höpö, löpö! Mitään tuollaista tilastoa ei ole olemassa.

Tottakai on, esim

https://www.dextralapsettomuusklinikka.fi/blogi/2016/04/24/nain-ika-vai…

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.vaestol…

Luuletteko oikeasti ettei näitä asioita tutkita ja tilastoida?

Vierailija
51/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten luulet viime vuosisadalla yli viisikymppisten maalaisemäntien saaneet lapsia kuin luomuna? Tuskin silloin oli edes keksitty lapsettomuushoitoja, eikä ainakaan 7. lapsen viisikymppisenä saaneet sellaista käyttäneet vaan lapsen tulo oli enemmän tai vähemmän yllätys.

Vierailija
52/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mahdollista.. tottakai riskit kasvaa,mutta riskit ne on ihan parikymppisilläkin.

En toki suosittele ketään odottamaan 40v asti, mutta jos vasta 40v tajuaa haluavansa lapsia niin ei se todellakaan ole liian myöhäistä välttämättä. Mutta riskit tosiaan kasvaa. Mutta eipä aina nuorillakaan hyvin mene tässä asiassa... Yksilöllistä.

Vierailija
53/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka, normaalit elintavat.

Kuopusta yritettiin 3v, 2km ja paljon tutkimuksia. Tutkimukset keskeytyi synnytyssairaaloiden jonkin lakon vuoksi 2001 ja kun kesän jälkeen menin uudelleen tutkimuksiin hoitoa suunnittelemaan olinkin luomusti raskaana. kuopus syntyi juuri ennenkuin täytin 42v

33 viikkoisena syntyi mutta täysin tervernä ja vahvana (muutkin lapset ennenaikaisia)

Vierailija
54/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni sai äitini 42v., äitini oli 41v., kun synnyin. Paras ystäväni sai lapsen 42 v., kollega 42 v. Hyvä ystävä löysi eron jälkeen miehensä, halusivat vielä yhteisen lapsen, kun olivat 41 v. ja seuraavana vuonna saivat toisen ihan vahingossa, toki oli tervetullut yllätys! Kaikilla on raskaus mennyt hyvin ja lapset terveitä, nuorin ensi kevään yo, muilla yliopistot uskonto.

Vierailija
55/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoni sai äitini 42v., äitini oli 41v., kun synnyin. Paras ystäväni sai lapsen 42 v., kollega 42 v. Hyvä ystävä löysi eron jälkeen miehensä, halusivat vielä yhteisen lapsen, kun olivat 41 v. ja seuraavana vuonna saivat toisen ihan vahingossa, toki oli tervetullut yllätys! Kaikilla on raskaus mennyt hyvin ja lapset terveitä, nuorin ensi kevään yo, muilla yliopistot uskonto.

Yliopistotutkinto

Vierailija
56/77 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv alalla oleva

Alalla oleva? Millä alalla? Yleisesti terveysalalla vai ihan naistentautien ja lisääntymislääketieteen puolella?

Itse olen nimittäin kanssasi täysin eri mieltä ja olen myös alalla.

Ehkä kannattaa sitten tutustua alan kirjallisuuteen ja tutkimuksiin. Joku muu hienosti laittoikin suomenkielisiä linkkejä. Tässä pari Niklas Simberin lainausta niistä niille, jotka eivät niitä avanneet:

"40-vuotiaista naisista keskimäärin enää noin kolmannes tulee raskaaksi vuoden yrittämisen aikana, kun 30–34-vuotiailla vastaava luku on 63 prosenttia."

"On havaittu, että naisten ikääntyessä myös alkioiden kromosomivian riski lisääntyy: alle 35-vuotiailla epänormaalien alkioiden osuus on keskimäärin kolmasosa, mutta 44-vuotiailla niitä on keskimäärin jo yli 80 prosenttia."

"Valtaosa yli 40-vuotiaiden naisten keskenmenoista johtuukin juuri kromosomivirheistä: alkio ei yleensä lähde kehittymään, jos sillä ei ole elämän edellytyksiä."

Se, että tuttu tai sukulainen sai perheenlisäystä yli 40-v, ei tarkoita että kaikilla se onnistuisi. Lisäksi osa kokee hedelmällisyyshoidot niin henkilökohtaisina, että mieluummin valehtelevat lapsen olevan luomu kuin myöntäisivät siihen käytetyt voimavarat ja eurot.

Vierailija
57/77 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi 42-vuotiaana vahingossa. Yksi vahinko miehen kanssa. Oli aika shokki. Ehdin täyttää 43v ennen lapsen syntymää. Vaikea raskaus. En suositteli yli 40v enää lapsia mut jokaisen oma valinta.

Olin tosi hoikka ja urheilullinen. Terveelliset elintavat.

Eli hyvinkin mahdollista on. Ei ollut toivottua vain.

Vierailija
58/77 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh.... ei voi

Muutenkaan yli 30 vuotiaisen naisten ei tulisi enää harrastaa seksiä. Se on luonnotonta.

Vierailija
59/77 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tehotuotetun voi saada.

Vierailija
60/77 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-46-vuotiaana sain viisi tervettä lasta.

Voi luoja, minun nuorin oli 14 v. Olisi ollut järkyttävää olla pienten lasten äiti siima iässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan