Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yli nelikymppisenä saada luomulapsen?

Vierailija
21.12.2018 |

Oletko itse saanut?

KErro elintavoistasi. Saitko terveen lapsen? Oliko lapsi ensimmäisesi?

Tunnen muutamia, jotka väittävät raskauteensa ilman hoitoja, mutta onko tämä totta ja onko yleistä?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä anoppi tuli 42v raskaaksi ihan luomuna ja vahingossa

Vierailija
2/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi 43 vuotiaana vahingossa. Minulla ei ollut ollut seksisuhteita lainkaan 32-vuotiaana tapahtuneen eron jälkeen, joten käytössä ei ollut ehkäisyä. Lisäksi uskoin aika pitkälle että ikä jo tekee raskauden erittäin epätodennäköiseksi, joten annoin lomaromanssin tapahtua. Yhdyntöjä oli 6 päivän aikana, ja niin siinä kävi että raskaaksi tulin.

Elämäntavat olivat lähinnä kammottavat. Alkoholin suurkulutusta, pelkällä pika- ja ravintolaruoalla elämistä, painoakin yli 100 kg. (Lopetin tietysti juomisen ja nuo äärimmäiset elämäntavat kun raskaus varmistui)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Vanhin luonnollisesti raskaaksi tullut tietämäni ihminen on 52 vuotias.

Vierailija
4/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini sai just lapsen 45-vuotiaana. Luomusti.

Vierailija
5/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, äitini teki vielä 42v kolmannen, luomusti ja suunnitellusti. Edellisiin kyllä suuri ikäero. Ihan terve lapsi tuli.

Vierailija
6/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän äiti sai viimeisen 47-vuotiaana. Ja aikana joina hedelmöityshoitoja ei ollutkaan. Hänellä oli ennestään jo 11 lasta ja äärimmäinen köyhyys, joten asia ei todellakaan ollut toivottu enää. Isoäiti oli jo ollut varma että nyt onneksi on sentään se ohi, että täytyisi pelätä uutta raskautta kun mies taas haluaa. Oli kuulemma itku tullut kun varmistui että vauva vielä tulee. 

Vierailija
7/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin äiti oli yli 50 kun synnytti. Lapsia on 5 ja ikäero 32 vuotta.

Vierailija
8/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ainakin on yli nelikymppisen äidin aikoinaan saama luomulapsi. 

Vierailija
9/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ainakin sai 43 vuotiaana

Vierailija
10/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-46-vuotiaana sain viisi tervettä lasta.

Vierailija
11/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva kuulla onko nää siis ensikertalaidia nää yli 40v synnyttäneet, moni jätti kertomatta

Vierailija
12/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu 46v ja luomusti ja ensimmäinen (taitaa jäädä kyllä ainoaksi). Tutun äiti oli 49v, kun sai kuopuksensa. Minä 50v, enkä uskalla olla ilman ehkäisyä, vikat menkat vajaa vuosi sitten, sillä aikoinaan, kun lapsiani alulle laitettiin, niin se oli laaki ja raskaana, vitsailinkin, että tarvitsee vain pestä miehen kalsarit samassa koneellisessa omien kanssa..

Vierailija
13/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 42 on ihan yleistä. Mummoni mm 40-luvulla. Vanhimmat tietämäni luomut ovat 47v ja 48v. Se ei enää ole yhtä yleistä. Yli 40-v ensisynnyttäjiä en henkilökohtaisesti tunne.

Vierailija
14/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luomu-ensikertalainen, menossa rv 23 ja ikää 45 v (ja ikionnellinen). 

Vierailija
15/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse saanut?

KErro elintavoistasi. Saitko terveen lapsen? Oliko lapsi ensimmäisesi?

Tunnen muutamia, jotka väittävät raskauteensa ilman hoitoja, mutta onko tämä totta ja onko yleistä?

Kyllä, 43-vuotiaana sain ainoan lapseni ilman hoitoja, hampaat irvessä kyllä yritettiin.

Vierailija
16/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi siihen asti kun munasoluja riittää (eli kuukautiset tulee) ja jos ne munasolut sattuu olemaan vielä elinkelpoisia. Epätodennäköisempää on tulla raskaaksi vanhana kuin nuorena, mutta yleensä jos on terveet systeemit tulee raskaaksi ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
17/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 44-vuotiaana luomu-esikoiseni. Hän oli yllätys, mutta erittäin tervetullut sellainen.

Elintapani olivat aika perus. Söin aika terveellisesti, eniten luomuruokaa. En ole koskaan tupakoinut enkä käyttänyt mitään huumeita. Alkoholia olen juhliessa juonut, joinakin iltoina paljonkin, kotona en ole koskaan tissutellut viinilasillisia tai siis mitään muutakaan. Lapsen isän elintavat olivat ja ovat törkyiset: tupakkaa, olutta ja rasvaista junttiruokaa (savolainen).

Olin kerran kunnolla humalassa raskauden ensi viikkoina, sillä en tiennyt raskaudesta. Mutta joku siinä oli, että tuli hieman huono olo ja väsymys, lähdin nukkumaan kotiin monta tuntia tavallista aikaisemmin eli join vähemmän kuin muuten sellaisena iltana olisin juonut.

Tästä tuli muuten hirveä olo koko raskauden ajaksi, pelkäsin todella aiheuttaneeni vauvalle vaaran. Luonnollisesti en juonut tippaakaan sen jälkeen ja noudatin kaikkia ravintosuosituksia hyvin tarkasti koko raskauden ajan. Lapsi syntyi terveenä ja on ollut aina helppoluonteinen, rauhallinen ja lahjakas, mainio pikkutyyppi.

Vierailija
18/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisomummoni meni 44-vuotiaana naimisiin ensimmäistä kertaa elämässään. Mies oli jäänyt leskeksi ja hänellä oli kuusi lasta joten hän tarvitsi lapsille "äidin"/hoitajan. Joten naimisiin siis. No, isoisomummoni sai sitten esikoisensa 45-vuotiaana. Esikoinen on nyt jo itsekin eläkkeellä, teki uransa professorina. Toisen lapsen isoisomummoni sai 46-vuotiaana, kolmannen 47-vuotiaana, neljännen 49-vuotiaana ja viidennen 50-vuotiaana. Sitten mies kuoli. Kaikki lapset ovat terveitä, hyvissä ammateissa ja kunnollisia ihmisiä. Yksi tosin kuoli onnettomuudessa ulkomailla melko nuorena. Ja ei todellakaan ollut mitään hedelmöityshoitoja tuolloin kun ei ollut edes ehkäisyä!

Oma äitini sai siskoni ollessaan 47. Siskoni on terve hänkin.

Että ei se yli 40-vuotias äiti tarkoita automaattisesti hirveää sairasta monsterilasta.

Ja itse aion käyttää ehkäisyä vielä yli 40-vuotiaana, en lopeta sitä alle 50-vuotiaana. Äiti lopetti 47-vuotiaana syntymäpäivänsä jälkeen ehkäisyn ja tasan 9 kuukauden kuluttua siskoni syntyi. Olemme turhankin hedelmällisiä.

Vierailija
19/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, Saulikin taisi olla melkein 70 vuotta.

Vierailija
20/77 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tullut raskaaksi luomuna 40-vuotiaana, yritystä kesti 3 kk. Molemmat mummoni ovat saaneet kuopuksensa 42-vuotiaina, epäilemättä luomusti. Äitini sai minut 38-vuotiaana. Terveitä lapsia kaikki.

Ensikertalaisia meistä ei ole ollut kukaan, eivätkä elämäntavatkaan ole olleet mitenkään erityiset. Toisaalta ei terveen nelikymppisen raskaaksi tulo mielestäni mikään ihmeellinen asia ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän