Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä opettajalle pitäisi joku lahja antaa

Vierailija
21.12.2018 |

Hehän saavat palkan työstään.

Annatteko te lahjoja lääkäreille ja hoitajillekin?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muistanut myös talonmiestä. Ihan itse voi päättää, antaako lahjan vai ei. Onko sinulla  ap joku ongelma tämän asian suhteen. Lääkäreillä on kyllä niin hyvä palkka, että he eivät mitään lahjoja tarvitse, mutta voisihan sitä yhden ruusun antaa sellaiselle, jos saisi apua. Hoitajille paremminkin antaa lahjoja ja juuri silloin, jos ovat jotain ihmistä auttaneet pitkähkön aikaa elämän loppupuolella. 

Siivoojaakin voisi muistaa, jos haluaa. Hänenkään palkkansa ei varmaan ole niin suuri.

Vierailija
42/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex ruotsin ope tuli kaupassa vastaan ihanaa nähdä entisiä oppilaita. sitten repesin ja haukuin narsisti ruotsalaisen todella tuntuvasti  krotitiilin kyyneleitä vuodattaen poistui. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan työ on suurelta osin sosiaalityötä tässä monikulttuurisessa yhteiskunnassa. Sanoisin, ettei ole mitenkään hehkutuksen arvoinen työ, kun saa hoitaa ties mitä ongelmia tai hakea apua ihmisten ongelmiin. Kaikki eivät edes mitenkään tärkeänä käydä koulua. Olen itse ainakin melkein loppuun palanut näissä töissä. Saan aina heikommat tapaukset, kun muut eivät niitä ilmeisesti halua. Itse joudun käymään psykiatrialla työni takia jatkuvasti. Milloin tämä loppuu? Jokainen päivä on likaa. En saa nukuttua, kun olen niin uupunut. Iloa ei työ anna yhtään.

Vierailija
44/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä, mut saa antaa jos haluaa. Myös ip-kerhon ohjaajille olen vienyt.

Miten niin lääkärit ja hoitajat eivät saa? Itse olen vienyt omalle sekä lapseni omalääkärille ja hoitajille lahjoja kiitokseksi, samoin olen "lahjonut" fysioterapeuttiani. Tykkään antaa lahjoja ja olen niin paljosta kiitollinen <3

Vierailija
45/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen aineenopettaja. En odota lahjoja. Paras lahja on motivoitunut oppilas.

Tykkään. 

Vierailija
46/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska noilla raukoilla on niin huonot palkat, suunnaton työn määrä ja lyhyet lomat.

Jos lahjat edes hieman helpottaisivat heidän rankkaa ja kurjaa elämäänsä.

Vierailija
47/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1950-luvun loppupuolella, ja moni kouluasia oli ihan toisin. Joululahja opettajalle, sitä olisi pidetty täysin sopimattomana "lahjuksena". Toinen, ketjuun kuulumaton asia on läksyissä "auttaminen". Jos äiti olisi tehnyt läksyni kanssani, sitä olisi pidetty epärehellisenä. 

Kyllä, juuri näin oli silloin. Muistan itse varsin hyvin, ettei opettajia eikä senaikaisia lastentarhan tätejä lahjottu koskaan. Olisi ollut täysin sopimatonta. Kaikenlaisia mielestäni kummallisia tapoja on rantautunut Amerikasta ja suomalaiset ottaneet hanakasti tavat vastaan. Muissa Euroopan maissa ei näin ole tehty koska omat traditiot ovat edelleen voimassa ja kunniassa. 

Vierailija
48/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidäkkään. Ostakoot itse ökypalkoillaan mitä tykkäävät. Vai vielä köyhän pitäsi opettajia lahjoa.

Vierailija
49/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaisena ihmettelen tätä myöskin. Meilläpäin ei ole edes katsota hyvällä lahjoa opettajia.

Vierailija
50/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään olla ikinä lahjottu opettajia koska he saavat tietääkseni palkan työstään. Korjatkaa jos olen väärässä.

Saavat tietty palkkansa työstään. En myös kannata opettajien tms. lahjomista. Suuresti ihmettelen sitäkin, että töissä olevat odottavat työnantajalta joululahjoja. Miksi? Hekin saavat jo palkkansa miksi pitäisi vielä lahjoja saada? 

Vierailija
51/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan opettajille lahjojen ostamista, koska minusta se ei ole soveliasta.

Ja kyllä, arvostan opettajien työtä siinä missä muitakin töitä.

Joskus ennen vanhaan opettajia saatettiin kestitä oikeinkin härskisti ja vastapalveluksena lahjan antajien

lapset saivat parempia numeroita. Tähän tämä lahjojen antointo vie varsin helposti.

Vierailija
52/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni koulussa ei järjestetty kevätjuhlaa, joten en mennyt lahjaa viemään.

Vierailija
53/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään olla ikinä lahjottu opettajia koska he saavat tietääkseni palkan työstään. Korjatkaa jos olen väärässä.

Saavat tietty palkkansa työstään. En myös kannata opettajien tms. lahjomista. Suuresti ihmettelen sitäkin, että töissä olevat odottavat työnantajalta joululahjoja. Miksi? Hekin saavat jo palkkansa miksi pitäisi vielä lahjoja saada? 

Ovat tottuneet lahjoihin ja tykkäävät niistä. Pavlov. 

Vierailija
54/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo tämä naurettava vänkääminen. Jos joku haluaa muistaa jotenkin, niin yleensä se tosiaan on ihan omasta halusta ja aivan fine. Jos ei halua niin ei voisi vähempää kiinnostaa eikä sillä ole mitään väliä. 

T. Opettaja 

Vierailija
55/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain oppilaitani hotelliviikonlopun 400€ lahjakortin ja lahjakortin ruokapaikkaan 80€. Oli ihana, kun muistivat näin ja ottivat huomioon senkin, etten ole sinkku vaan sviittihuoneisto kahdelle ja näkyy myös tuossa ruokalahjakortissa. Jos luokassa yli 20 oppilasta, niin eihän tuo paha panostus ole mukavaan opettajaan ja hänen jaksamiseen! Open pieneen palkkaan nähden nämä pikkuuistamiset on todella kivoja! Palkkakuopassa ollaan koulutuksen pituuteen ja työnvaativuuteen nähden, niin ei kenenkään pitäisi nyt mieltään pahoittaa! Ihanaa joulunaikaa palstalaisille!

Opeilla ei ole pieni palkka, kuntatyöntekijöistä opeilla on niitä suurimpia palkkoja mutta sen edestä kyllä jaksatte marista ja väittää että teillä on pienet palkat. Ihan riittävästi sain kuunnella sitä ruikutusta kun olin kunnalla töissä.

Vierailija
56/76 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat muistamiset ovat lahjakortit ja viinipullot. Muut lahjat laitan suoraan ö-mappiin. Vinkiksi vanhemmille, että kannattaa panostaa joululahjaan kun kevätjuhlassa arvosanat on jo annettu. En helposti lähde enää jälkikäteen muuttamaan niitä.

Vierailija
57/76 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidäkkään. Ostakoot itse ökypalkoillaan mitä tykkäävät. Vai vielä köyhän pitäsi opettajia lahjoa.

Millä ökypalkoilla. Ei vähän yli 2000 euron bruttopalkkaa voi pitää ökypalkkana. Köyhiä on myös osa opettajista, mutta ei niitä silti tarvitse lahjoa, jos ei halua.

Itse olen opettaja ja en edes halua, että minulle annetaan lahjoja sen takia, että sitten antaisin parempia arvosanoja yms.  Mieluummin ei siis lahjoja.

Vierailija
58/76 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla opettajilla ole ökypalkka, mutta ei heille silti tarvitse antaa lahjoja. Ihan itse päätät, haluatko antaa. Itse en heikosta palkasta huolimatta halua mitään lahjoja. Mitä teen pienessä asunnossani esimerkiksi valtavalla määrällä kukkia? Mitä teen suurella määrällä suklaata? Parempi, etten söisi ainakaan niitä, kun ei ole varaa sitten hoidattaa itseään, jos tulee kipeäksi sen takia. 

Brutto siis noin 2.500 euroa/kk.

Vierailija
59/76 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain oppilaitani hotelliviikonlopun 400€ lahjakortin ja lahjakortin ruokapaikkaan 80€. Oli ihana, kun muistivat näin ja ottivat huomioon senkin, etten ole sinkku vaan sviittihuoneisto kahdelle ja näkyy myös tuossa ruokalahjakortissa. Jos luokassa yli 20 oppilasta, niin eihän tuo paha panostus ole mukavaan opettajaan ja hänen jaksamiseen! Open pieneen palkkaan nähden nämä pikkuuistamiset on todella kivoja! Palkkakuopassa ollaan koulutuksen pituuteen ja työnvaativuuteen nähden, niin ei kenenkään pitäisi nyt mieltään pahoittaa! Ihanaa joulunaikaa palstalaisille!

Opeilla ei ole pieni palkka, kuntatyöntekijöistä opeilla on niitä suurimpia palkkoja mutta sen edestä kyllä jaksatte marista ja väittää että teillä on pienet palkat. Ihan riittävästi sain kuunnella sitä ruikutusta kun olin kunnalla töissä.

Kyllä lääkäreillä, teknisen alan insinööreillä, arkkitehdeillä yms. on paljon parempi palkka siellä kunta-alalla.  Mainitsin tässä vain muutaman.

Vierailija
60/76 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään takia. 

Opettaja tekee työtään.