Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on varmaan rintasyöpä- Joulu meni pilalle

Vierailija
21.12.2018 |

Millä jaksan esittää iloista jouluna? :( Rinnassani on kiinteä nystyrä ja mammografia aika on vasta tammikuun alussa. Jouluna pitäisi jaksaa hymyillä ja olla iloinen. Haluaisin vaan käpertyä sänkyyn. Koko ajan kyyneleet vaan pukkaa silmiin. :'(

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kesken kesäloman tiedon rintasyövästä. Ei tuntunut mitään pattia, mammografiassa löytyi. Kerroin nopeasti tiedon läheisille ja työpaikalle. Kun et vielä tiedä tilannettasi niin jos odotat ultraa ja neulanäytetulosta etkä nyt kaikille jaa epäilystäsi?

Syksy on henkisesti ollut rankka, sytostaattuhoidot on tähän mennessä suht hyvin menneet. Seuraavaksi sädehoito ja 5 vuoden hormonihoito. Ikuinen pelko uusiutumisesta mielessä lopun ikää. Toivottavasti sinulta ei löydetä syöpää.

Kurja juttu. Olen pahoillani. :( Toivottavasti voit jo paremmin!

En aio puhua asiasta kenellekään, ennenkuin tiedän tarkemmin. 

Kuolemaa enemmän minua ahdistaa se, että olen ainoa lapsi ja jos kuolisin niin vanhempani jäisivät ihan yksin... Minulla on myös koira ja sydän meinaa murtua kun mietin, miten se ei koskaan tulisi ymmärtämään miksi sen hylkäsin.

ap

Vierailija
22/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. :( Koita pysyä vielä toiveikkaana. En halua väittää tietäväni asiasta yhtään mitään, muistan vain kun ystäväni löysi kyhmyn rinnasta, lääkäri sanoi suoraan, että jos se aiheuttaa kipua niin luultavasti ei ole syöpäkasvain, ne ovat (kai yleensä) kivuttomia, mutta kystat aiheuttavat kipua. Jos näin on, niin sittenhän kipu on vain hyvä merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vähän tätä ap:n alapeukutusta. Tottahan tuollainen voi säikäyttää ja viedä juhlamieltä, etenkin kun varmuutta ei voi asiaan saada. Ja ap on nuori, eli se rintasyövän iso aalto ei ole vielä osunut kaveripiiriin, eikä ole positiivisia esimerkkejä ympärillä.

Mutta tosiaan, rintasyövästä selvitään varsin hyvin. Omassa kaveripiirissä on jopa yleensä rinta säästynyt. Kaikilla ei ole ollut hoidoista edes huonoa oloa. Ei se mikään lpppu ole vaikka se syöpä olisikin,

Kipua voi tuottaa jo pelkästään jännitys ja pelkokin. Älä luovuta ennakkoon.

Vierailija
24/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap. :( Koita pysyä vielä toiveikkaana. En halua väittää tietäväni asiasta yhtään mitään, muistan vain kun ystäväni löysi kyhmyn rinnasta, lääkäri sanoi suoraan, että jos se aiheuttaa kipua niin luultavasti ei ole syöpäkasvain, ne ovat (kai yleensä) kivuttomia, mutta kystat aiheuttavat kipua. Jos näin on, niin sittenhän kipu on vain hyvä merkki.

Yritetään :/

Varsinaisesti itse patti ei ole kipeä, paitsi jos olen räplännyt sitä liikaa. En nyt vain tiedä mikä muukaan se voisi olla. Lääkäri sanoi sen olevan ehkä rintakudosta, mutta silti pisti mammoon. 

Olen luonteeltani ihan super pessimisti. Jos joku voi mennä pieleen niin se menee.

ap

Vierailija
25/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vähän tätä ap:n alapeukutusta. Tottahan tuollainen voi säikäyttää ja viedä juhlamieltä, etenkin kun varmuutta ei voi asiaan saada. Ja ap on nuori, eli se rintasyövän iso aalto ei ole vielä osunut kaveripiiriin, eikä ole positiivisia esimerkkejä ympärillä.

Mutta tosiaan, rintasyövästä selvitään varsin hyvin. Omassa kaveripiirissä on jopa yleensä rinta säästynyt. Kaikilla ei ole ollut hoidoista edes huonoa oloa. Ei se mikään lpppu ole vaikka se syöpä olisikin,

Kipua voi tuottaa jo pelkästään jännitys ja pelkokin. Älä luovuta ennakkoon.

Kiitos sanoistasi! Tuo viimeinen täytyy yrittää pitää mielessä. "Älä luovuta ennakkoon"

Minua ei pelota rintojen menetys tai kaljuuntuminen tms. vaan se kuoleman mahdollisuus.

ap

Vierailija
26/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tosi hyvin, että pelottaa ja ahdistaa. Pidän puolestasi peukkua, että kyseessä on joku ihan harmiton juttu. Jaksamista!

Vierailija
27/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tosi hyvin, että pelottaa ja ahdistaa. Pidän puolestasi peukkua, että kyseessä on joku ihan harmiton juttu. Jaksamista!

Kiitos!

Tosiaan...

Tämä on jo kolmas joulu joka menee pieleen. 2016 jouluna kävin lääkärissä toisessa rinnassa olevan patin/kovettuman ja aivan infernaalisen kivun takia. Se ei onneksi ollut mitään. Viimevuonna meiltä kuoli toinen koira. Ja nyt taas tämä. :( 

ap

Vierailija
28/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta löydettiin polyyppi paksusuolesta. Saan tietää tammikuussa, onko se pahanlaatuinen. Ajattelen kuitenkin sitä, kuinka suurella todennäköisyydellä se on vaaraton. Jos se kuitenkin on pahanlaatuinen, se on sen ajan murhe. Nyt en jaksa murehtia sitä. Olen nyt elossa, ja nautin siitä.

Vierailija
29/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta niin aikamoinen käänteinen lottovoitto. En kuulu mitenkään riskiryhmään. Ja ol

En tupakoi, juon ehkä 10 alkoholiannosta vuodessa, olen käyttänyt e-pillereitä alle vuoden elämässäni (4vuotta sitten), kellään lähisukulaisella ei ole ollut rintasyöpää(vain papan siskolla yli 70v), hiukset värjään kasviväreillä, dödössäni ei ole alumiinia, en ole ylipainoinen, liikun....

ap

Vierailija
30/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta löydettiin polyyppi paksusuolesta. Saan tietää tammikuussa, onko se pahanlaatuinen. Ajattelen kuitenkin sitä, kuinka suurella todennäköisyydellä se on vaaraton. Jos se kuitenkin on pahanlaatuinen, se on sen ajan murhe. Nyt en jaksa murehtia sitä. Olen nyt elossa, ja nautin siitä.

Toivottavasti ei ole pahanlaatuinen. Pidän sinulle peukkuja!

Tiedän, että kaikki todennäköisyydet ovat puolellani tässä asiassa. Mutta se, että on kuitenkin se toinen mahdollisuus saa minut erittäin synkäksi.

ap

Vierailija
31/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up :/

Vierailija
32/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla alkoi noin 7v sitten kipuilemaan vasen rinta. Välillä yöllä heräsin kipuun ja ensimmäisillä kerroilla luulin, että johtuu sydämestä.

Samoihin aikoihin huomasin myös rintsikoissa ajoittain verta. Rintaa puristamalla nännistä erittyi selkeästi verta. Kuukauden päivät ihmettelin tätä kunnes meni työterveyslääkärille.

Tämä laittoi kunnalliselle lähetteen mammografiaan. Rinnasta löytyi patti, joten tehtiin rintojen ultra. Eivät vieläkään osanneet sanoa, mistä kyse joten otettiin paksuneulanäyte. Tuostakaan ei tullut selkeää vastausta, eikä sen jälkeisestä magneettikuvauksesta. Passittivat leikkaukseen ja selvisi, että kysessä ainoastaan kysta.

Tuohon kaikkeen meni aikaa suunnilleen kuukausi, mutta edelleen muistan sen ahdistavan tunteen, mikä pyöri päässä yötä päivää. Eniten stressasin miten lasten käy, jos kyseessä syöpä ja hoidot ei tepsi.

Toivotaan, että sinullakin kyse harmittomasta asiasta.

Vierailija
33/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuori, jos pahin käy ja pattisi olisi syöpä, selviäisit todennäköisesti hoidoista ja syövästä kokonaan. Todennäköisyydet ovat puolellasi. Paljon tsemppiä!

Vierailija
34/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla alkoi noin 7v sitten kipuilemaan vasen rinta. Välillä yöllä heräsin kipuun ja ensimmäisillä kerroilla luulin, että johtuu sydämestä.

Samoihin aikoihin huomasin myös rintsikoissa ajoittain verta. Rintaa puristamalla nännistä erittyi selkeästi verta. Kuukauden päivät ihmettelin tätä kunnes meni työterveyslääkärille.

Tämä laittoi kunnalliselle lähetteen mammografiaan. Rinnasta löytyi patti, joten tehtiin rintojen ultra. Eivät vieläkään osanneet sanoa, mistä kyse joten otettiin paksuneulanäyte. Tuostakaan ei tullut selkeää vastausta, eikä sen jälkeisestä magneettikuvauksesta. Passittivat leikkaukseen ja selvisi, että kysessä ainoastaan kysta.

Tuohon kaikkeen meni aikaa suunnilleen kuukausi, mutta edelleen muistan sen ahdistavan tunteen, mikä pyöri päässä yötä päivää. Eniten stressasin miten lasten käy, jos kyseessä syöpä ja hoidot ei tepsi.

Toivotaan, että sinullakin kyse harmittomasta asiasta.

Hui olipas pelottava tarina! :/ Hyvä, että ei ollut mitään vakavaa.

Toivottavasti minullakin on vain kysta tms....

ap

Vierailija
35/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nuori, jos pahin käy ja pattisi olisi syöpä, selviäisit todennäköisesti hoidoista ja syövästä kokonaan. Todennäköisyydet ovat puolellasi. Paljon tsemppiä!

Kiitos tsempeistä!

Nuorten rintasyöpä ei käsittääkseeni ole yhtä "helppo" kuin vaikka 60-vuotiaalla?

Vierailija
36/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muutama vuosi sitten kipeä kyhmy rinnassa. Liikkumaton ja näkyi ulospäin makuulla. Olin tietysti kauhuissani. Mammografiassa paineen vaikutuksesta KYSTA tyhjeni ja olin niin helpottunut kuin voi vain kuvitella. Olin myös varma että syöpä se on...Eli älä sure etukäteen "turhaan", vaan yritä olla ajattelematta koko asiaa. Pääset helpommalla!

Vierailija
37/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli muutama vuosi sitten kipeä kyhmy rinnassa. Liikkumaton ja näkyi ulospäin makuulla. Olin tietysti kauhuissani. Mammografiassa paineen vaikutuksesta KYSTA tyhjeni ja olin niin helpottunut kuin voi vain kuvitella. Olin myös varma että syöpä se on...Eli älä sure etukäteen "turhaan", vaan yritä olla ajattelematta koko asiaa. Pääset helpommalla!

Kiitos tästä!

Olen ollut kauhuissani juurikin siitä, että patti nököttää paikallaan tiiviisti. Minulla on toisessa rinnassa menkkojen mukaan turpoava pahkura, joka on kuin kananmuna. Menkkojen aikaan näkyy jopa rinnan reunasta ja tuntuu kananmunalta. Tuommoinen kova herne tuntuu pelottavalta.

ap

Vierailija
38/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain kesken kesäloman tiedon rintasyövästä. Ei tuntunut mitään pattia, mammografiassa löytyi. Kerroin nopeasti tiedon läheisille ja työpaikalle. Kun et vielä tiedä tilannettasi niin jos odotat ultraa ja neulanäytetulosta etkä nyt kaikille jaa epäilystäsi?

Syksy on henkisesti ollut rankka, sytostaattuhoidot on tähän mennessä suht hyvin menneet. Seuraavaksi sädehoito ja 5 vuoden hormonihoito. Ikuinen pelko uusiutumisesta mielessä lopun ikää. Toivottavasti sinulta ei löydetä syöpää.

Kuolemaa enemmän minua ahdistaa se, että olen ainoa lapsi ja jos kuolisin niin vanhempani jäisivät ihan yksin... Minulla on myös koira ja sydän meinaa murtua kun mietin, miten se ei koskaan tulisi ymmärtämään miksi sen hylkäsin.

Tuossa koira-asiassa osaan lohduttaa: VAIKKA se olisi syöpä, ja VAIKKA se olisi levinnyt (molemmat hyvin epätodennäköisiä), ehtii koirasi kuolla hyvin suurella todennäköisyydellä ennen sinua silti. 😀

ap

Vierailija
39/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa koira-asiassa osaan lohduttaa: VAIKKA se olisi syöpä, ja VAIKKA se olisi levinnyt (molemmat hyvin epätodennäköisiä), ehtii koirasi kuolla hyvin suurella todennäköisyydellä ennen sinua silti. 😀

ap

voi olla. koirani on tosin vasta 2-vuotias

ap

Vierailija
40/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä!

Nuorten rintasyöpä ei käsittääkseeni ole yhtä "helppo" kuin vaikka 60-vuotiaalla?

Se on tietty totta, että nuorilla syöpä on usein aggrempi, mutta tilastollisesti nuoret kuitenkin selviytyvät syövistä selvästi useammin. Sinäkin hyvin todennäköisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän