10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju
Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?
Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.
Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.
Kommentit (639)
Hankkisin vihdoin ajokortin ja jonkun kohtuuhintaisen käytetyn auton. Olisi unelmien täyttymys.
Vierailija kirjoitti:
Maksettais remppalaina pois, käytäis ulkomailla, osa hyväntekevisyyteen ja loput tilille uusia laskuja odottamaan.
Ei sitä rahaa miljoonaa ollut, vaan pari nollaa vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika jännä juttu. Kun sinulla ei ole 10 000 euroa, se on suuren suuri summa. Sitten kun sulla on varakassassa, niin kuin minulla, 60 000 euroa, niin ei se tunnu juuri miltään. Mieli ei tee ostella yhtään mitään vaikka helposti voisikin. Joskus, kuten viime vuonna, tuli kuitenkin hankittua 9 000 euron ulkoporeallas. Siihen siis käyttäisin uudestaankin tuon kymppitonnin.
Mulla sama. Muistan kun joskus haaveilin että olispa 10 000 säästössä. Nyt on se summa yli kaksinkertaisesti eikä oikein tunnu miltään eikä tee mieli ostella mitään. Outoa.
Ja sama täällä. Ennen työuraa tuollaisista summista vain haaveili ja että mitä sillä sitten ostaisi. Nyt kun säästöön on rahaa ihan palkasta säästämällä ja perus pudjetoinnilla saanut, niin ei niitä raaski noin vain tuhlata. Puskuri tekee elämäkin huomattavasti stressittömämpää. 9500€ tästä laittaisin säästöön ja 500€ ottaisin mukaan alennusmyynteihin.
Tylsä vastaus, mutta lyhentäisin tuolla summalla asuntolainaa.
Palkkaisin jonkun nuoren aupairin Virosta. Ehkä vuodeksi.
Ehdottomasti lomalle johonkin lämpimään koko perheen kanssa.
Eipä tuolla unelmiani toteutettaisi. Ne kun liittyvät leveämpään asumiseen. Mutta jos se olisi pakko johonkin törsätä, niin uusi keittiö voisi vaikka olla kiva. Tai remonttireiska tulisi vaihtamaan talon lattiapinnat. Tai se reissu mitä ei muuten raaskita.
Kunnioitan sitä että jaksatte elämäänne ja pidätte tavoitteenne matalalla.
Palkkaisin kotiapulaisen ja kokin. Kokki laittaisi minulle jokapäivä sellaista ruokaa että varmasti laihtuisin. Kotiapulainen hoitaisi koko kodin arkirutiinit.
Minä harrastaisin ja nauttisin elämästä. Ostaisin koiran. Ruokakaupassa en kävisi ja pölyjä en pyyhkisi.
Elämä uudiksi kirjoitti:
Palkkaisin kotiapulaisen ja kokin. Kokki laittaisi minulle jokapäivä sellaista ruokaa että varmasti laihtuisin. Kotiapulainen hoitaisi koko kodin arkirutiinit.
Minä harrastaisin ja nauttisin elämästä. Ostaisin koiran. Ruokakaupassa en kävisi ja pölyjä en pyyhkisi.
AI kamalaa. Tokihan oli vain 10.000. Luin että 100.000.
No sitten siivoan ja kokkailen itse. Ja sitten lihon ja lihon mutta koiran ostaisin. Saisko Virosta tai jostain halvalla palkattua sen kokin? Kun just luin että ruualla laihtuu takuuvarmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen pirinistejä tämä palsta on täynnä kun joka toisella on kymppitonnin hammasremontti tekemättä?
Minäkin ihmettelen tätä. Mitä niille hampaille on tapahtunut?
Ei tarvitse muuta kuin että sulla on joskus peruskouluaikana paikattu pari hammasta. Aikuisena sitten noiden paikkojen alle tulee kariesta joka menee hampaan ytimeen ja joudut juurihoitoon. Voi käydä vaikka olisit harjannut hampaitasi säntillisesti. Noissa menee äkkiä pari tonnia kun hoidetaa useampi hammas.
Sitten juurihoito ei onnistukaan vaan hammas on poistettava. Onnistuneen juurihoidonkin jälkeen tapettu hammas kuivuu ja voi haljeta. Takahampaiden poisto ei kai välttämättä vaikuta purentaan suuremmin. Jos on poistettu etuhampaita niin implantti on sitten parin tonnin hintaluokkaa kappale. Voi tehdä mieli laitattaa ihan ulkonäön vuoksi mutta purentakin voi mennä vinksalleen jos on aukkoja hammasrivissä. Noita ei saa kunnalliselta puolelta.
Varmaan ottaisin keväällä lopputilin ja eläisin loppuvuoden tuolla kymppitonnilla.
Pohdin olinko hölmö, kun laitoin taas lähes 10 000 e kiinni osakkeisiin, mutta kun ei ollut nyt parempaa käyttöä. Saavat tehdä töitä siellä, kunnes keksin jotain.
Mielestäni olisi paljon typerämpää käyttää ”vain 10 000 e” -asenteella, koska se on ”vain 10 000 e”.
Jos tulee joku isompi hässäkkä (muutto, remppa, autonhankinta), niin saan tarpeen vaatiessa sen ulos, koska en sijoittanut kovinkaan kyykkääviin osakkeisiin ja ostin ne muutenkin dipistä eli on myös nousuvaraa ;)
Saan vielä tuottoa n. 7-9 prosenttia vuodessa, jjjooten miksipä ei. Missään säästötilillä tuolle summalle ei saa korkoa juuri yhtään.
Oma osakesalkkuni on tällä hetkellä kokonaisuudessaan 26 000 e.
Vierailija kirjoitti:
Pohdin olinko hölmö, kun laitoin taas lähes 10 000 e kiinni osakkeisiin, mutta kun ei ollut nyt parempaa käyttöä. Saavat tehdä töitä siellä, kunnes keksin jotain.
Mielestäni olisi paljon typerämpää käyttää ”vain 10 000 e” -asenteella, koska se on ”vain 10 000 e”.
Jos tulee joku isompi hässäkkä (muutto, remppa, autonhankinta), niin saan tarpeen vaatiessa sen ulos, koska en sijoittanut kovinkaan kyykkääviin osakkeisiin ja ostin ne muutenkin dipistä eli on myös nousuvaraa ;)
Saan vielä tuottoa n. 7-9 prosenttia vuodessa, jjjooten miksipä ei. Missään säästötilillä tuolle summalle ei saa korkoa juuri yhtään.Oma osakesalkkuni on tällä hetkellä kokonaisuudessaan 26 000 e.
Siis miten sä voit tietää että osakkeet tuottaa 7-9 % vuosittain? Ja että juuri sun ostamat osakkeet ei kyykkää? Sun osaamista arvostais monet pankit ja jopa minä, olisin valmis jopa maksamaan.
Oma osakekori (pari kolme vuotta sitten ostettu) on kauttaaltaan miinuksella 20-30 %.
Vierailija kirjoitti:
10 000 e on aika pieni summa. Laitoin syyskuussa tuon summan indeksirahastoihin ja tammikuussa olisi aika miettiä, mitä tehdä seuraavalle vastaavalle rahasummalle.
Varmaan hyvät tuotot tullut kun syyskuussa lähti laskukausi ja ollaan tultu vain alaspäin. Älkää kuunnelko tätä henkilöä
Laittaisin asuntosäästötililleni. Helsingistä oman asunnon ostaminen on haasteellista, kun vuokra ja verot vievät isostakin palkasta yli puolet ja jotain pitäisi vielä saada säästöön 200 tonnin asuntolainaa varten. Sitä halvemmalla asuntoa ei oikein irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin 3 000 säästöön ja loput antaisin siskolleni. Hän on nyt tosi tiukoilla henkisesti ja taloudellisesti, joten pieni avustus parantaisi hänen elämänlaatuan huimasti.
Ihana ❤!
Käsiraha pieneen mökkiin. Siellä viettäisin aikaa lasten kanssa erityisesti kesäisin, laittaisin pihaa ja poltettaisiin nuotiota.