Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju

Reija_muonio
19.12.2018 |

Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?

Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.

Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.

Kommentit (639)

Vierailija
201/639 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen pirinistejä tämä palsta on täynnä kun joka toisella on kymppitonnin hammasremontti tekemättä?

Ei ole niin isoa remonttia. Hammaslääkäri on ongelma, koska laskun loppusumma on yllätys. Sitä ei voi ennakoida. Odottaa pientä laskua ja saa suuren. Siksi jää käymättä.

Itselläni on olematon liikkumavara budjetissa. Tulot netto 1400 ja yksi lapsi. Teinin hammashoito menee edelle ja oma jää.

Mistä palkkana saa lapsia?

Vierailija
202/639 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lisäsijoituksen yhden lupaamana pitämäni listaamattoman yhtiön osakkeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/639 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo raha kannattaa säästää, koska se ehkä riittää muutamaksi vuodeksi tuleviin auton käyttöveroihin, paitsi jos persut saa yli 50% äänistä, muuten autoilu on tosi kallista lähivuosina. Nyt on samanlainen ilmastohysteria menossa, kuin 70-luvun öljykriisin aikaan, joka oli myös täyttä huuhaata.

Vierailija
204/639 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ihanalle all inclusive -lomalle Marokkoon! Olen viimeaikoina kuullut, että siellä on täydellinen jännittävien kokemusten safari.

Vierailija
205/639 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin varmaan laitattamassa rinnat, niin pinnallinen haave kuin se onkin. Olen jo 15v elämästäni toivonut, että minulla olisi jotain täytettä bikineihin, juhlapukuihin, kesätoppeihin ja kauniisiin alusvaatteisiin, niin voisin toteuttaa tuolla summalla pitkäaikaisen haaveeni. Loput menisivät säästöön ja/tai sijoitukseen.

Vierailija
206/639 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin seksilomalle Pattayalle.

Vierailija
207/639 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä kin tuota ylimääräistä on kertynyt jo miltei 100000€ ja lisää kertyy. En tarvitse mitään enkä halua mihinkään ja naista en huoli. Kerran vuodessa parin viikon loma riittää minulle. Taidan alkaa jakamaan tätä pottia miesten tasa-arvoa edistävien liikkeiden kanssa.

Vierailija
208/639 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa-a, ajattelen että tässä ajatusleikissä pitäisi sulkea pois säästäminen, sillä oikeasti kaikki menee sinne mitä ylimääräistä on. Ehkä vaihtaisin auton seuraavaksi parempaan malliin, nyt kun viikossa on 6 harrastuskuskausta mun harteilla ja työmatkat niin kyllä sillä vähän on väliä millä ajelee. Nyt on merkin pienin malli, ottaisin sen 2 astetta ja 10k isomman. Säästössä on kyllä sellaisetkin rahat moneen kertaan , mutta niitä ei käytetä tuollaiseen koska auto on nytkin uusi ja turvallinen.

Vierailija
209/639 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin lämminvesivaraajan, että saatais sisään lämmintä vettä. Olis aika luksusta!

Vierailija
210/639 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän suuruinen perintö pitäisi olla parin kuukauden päästä tilillä, joten asiaa on mietitty. Osakekursseista riippuen osa menee pörssiin tai jää odottamaan aikaa parempaa ihan lähes korottomalle säästötilille. Vaikka viimeinen vuosi on ollut pörssissä huono, niin kokonaisuutena salkkuuni on monta kymmentä prosenttia plussalla. Puolet menis tuonne. Lopuilla olen miettinyt sähköpyörän ostamista. Työmatkat menis mukavasti, eikä tarvis käyttää omaa autoa. Tai vaihtoehtoisesti uus hyvä tietokone. Lopuilla sitten pikkuinen lomareissu tai uudet nojatuolit olohuoneeseen.

Vierailija
211/639 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonni ei edes mikään kovin iso summa ole, joten aika vaikea kysymys!

Lyhentäisin varmaan opintolainaa (jäljelle jäisi n.40e). Tai kävisin silmäleikkauksessa ja laittaisin loput säästöön. Haaveissa olis joskus ostaa oma asunto/talo, jossa on oma piha.

Vierailija
212/639 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva lisä osakkeisiin, mutta varmaan maksaisin siskoni lääkärikulut mielummin tai hankkisin hänelle parempaa hoitoa, ei tuolla summalla kyllä pitkälle pääsisi siinäkään

Vierailija
213/639 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaisin pörssiosakkeisiin

Vierailija
214/639 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa säästöön.

Hampaiden oikaisu ja valkaisu.

Uusi sohva.

Lasten kanssa pieni lomareissu johonkin päin Eurooppaa.

Vierailija
215/639 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä summa olla tilillä muutenkin, ihan vaan pahan päivän varalle, eikä tarvitse huolehtia päivittäisten rahojen riittävyydestä, helppo ostaa sit jotain tarpeellista jos sattuu vaik pyykkikone hajoamaan tai tulee auton korjaus kuluja. Eikä haittaa, jos joku kuukausi menot on suuremmat kuin tulot. Voi myös lähteä helposti pikku lomille, jos muuten on aikaa. Voi ostaa huonekaluja ja vaatteita, silloin kun huvittaa En tuhlais kerralla ainakaan kaikkee mihinkään isompaa.

Just näin, jokaisella pitäisi olla 2-3 kuukauden kuluja vastaava summa säästössä puskurina. Helpottaa elämää!

Vierailija
216/639 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000€ on niin surkean vähän, että en kyllä keksi mitään erikoista. Eiköhön se vaan menis muiden joukkoon tilille?

Vierailija
217/639 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reija_muonio kirjoitti:

Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?

Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.

Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.

Pukki, tai mieluummin ehkä pukin tytär voisi tuoda mulle kolme naaraspuolista de luxe seksinukkea.

Vierailija
218/639 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaisin pörssiosakkeisiin

Eimillään pahalla, mutta sinun tapauksessasi lottoaminen on paljon varmempi tapa vaurastua.

Vierailija
219/639 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan uo-velat ja laitan loppurahalla hampaat kuntoon.

Unelmani olla maksukykyinen, puhtaat luottotiedot ja ehjät hampaat suussa.

Vierailija
220/639 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon verran  on jo tehty työllä ja jemmattu useisiin kivenkoloihin pahan päivän varalle, ei osaa oikein unelmoida kun sitä on säästetty koko ikä niin ei voi pankistakaan sitä ottaa kun se on paha saada sinne takaisin

ottaminen on aina helppoa mutta se takaisin vienti, siinäpä onkin oppimista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme