10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju
Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?
Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.
Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.
Kommentit (639)
Lahjoittaisin eläimille aika paljon, etenkin kissoille. Loput säästöön, josta sitten ostaisin arkeen aina silloin tällöin kaikkea pikku kivaa. Ai niin, jakelisin 20 euron seteleitä kauppakeskuksissa ihmisille. Salainen paheeni 😊
Hyvää uutta vuotta kaikille! 🌞
Kymppitonnilla perustaisin 4 osakeyhtiötä, jonka osakepääoma on 2.500€. Sitten avaan firmalle pankkitilin ja myyn osakeyhtiöt ulkomaalaisille hintaan 3.125€/ kpl.
Tämän jälkeen minulla on pääomaa 12.500€, ja taas perustaisin 5 osakeyhtiötä, jotka myyn ja tienaan yhteensä 15.625€.
Tuottoisampaa kuin osakesijoittaminen ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdin olinko hölmö, kun laitoin taas lähes 10 000 e kiinni osakkeisiin, mutta kun ei ollut nyt parempaa käyttöä. Saavat tehdä töitä siellä, kunnes keksin jotain.
Mielestäni olisi paljon typerämpää käyttää ”vain 10 000 e” -asenteella, koska se on ”vain 10 000 e”.
Jos tulee joku isompi hässäkkä (muutto, remppa, autonhankinta), niin saan tarpeen vaatiessa sen ulos, koska en sijoittanut kovinkaan kyykkääviin osakkeisiin ja ostin ne muutenkin dipistä eli on myös nousuvaraa ;)
Saan vielä tuottoa n. 7-9 prosenttia vuodessa, jjjooten miksipä ei. Missään säästötilillä tuolle summalle ei saa korkoa juuri yhtään.Oma osakesalkkuni on tällä hetkellä kokonaisuudessaan 26 000 e.
Siis miten sä voit tietää että osakkeet tuottaa 7-9 % vuosittain? Ja että juuri sun ostamat osakkeet ei kyykkää? Sun osaamista arvostais monet pankit ja jopa minä, olisin valmis jopa maksamaan.
Oma osakekori (pari kolme vuotta sitten ostettu) on kauttaaltaan miinuksella 20-30 %.
Mulla ainakin näyttää nousua. Varmaan riippuu missä vaiheessa olet osakkeesi ostanut! Jos ostat huipulta niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdin olinko hölmö, kun laitoin taas lähes 10 000 e kiinni osakkeisiin, mutta kun ei ollut nyt parempaa käyttöä. Saavat tehdä töitä siellä, kunnes keksin jotain.
Mielestäni olisi paljon typerämpää käyttää ”vain 10 000 e” -asenteella, koska se on ”vain 10 000 e”.
Jos tulee joku isompi hässäkkä (muutto, remppa, autonhankinta), niin saan tarpeen vaatiessa sen ulos, koska en sijoittanut kovinkaan kyykkääviin osakkeisiin ja ostin ne muutenkin dipistä eli on myös nousuvaraa ;)
Saan vielä tuottoa n. 7-9 prosenttia vuodessa, jjjooten miksipä ei. Missään säästötilillä tuolle summalle ei saa korkoa juuri yhtään.Oma osakesalkkuni on tällä hetkellä kokonaisuudessaan 26 000 e.
Siis miten sä voit tietää että osakkeet tuottaa 7-9 % vuosittain? Ja että juuri sun ostamat osakkeet ei kyykkää? Sun osaamista arvostais monet pankit ja jopa minä, olisin valmis jopa maksamaan.
Oma osakekori (pari kolme vuotta sitten ostettu) on kauttaaltaan miinuksella 20-30 %.
Mulla ainakin näyttää nousua. Varmaan riippuu missä vaiheessa olet osakkeesi ostanut! Jos ostat huipulta niin...
Ihme tyyppejä ootte: "milloin ootta ostanu". Minä ainakin olen ostanut kokoajan. Ei ole ollut kertaakaan hirveästi plussilla, muttei myöskään miinuksella. Yksittäiset osakkeet ovat -75% - +50% kursseissa keskihinnaltaan. Miinukset ovat riskisijoituksia joissa riski realisoitunut, odottavat että on voittoja joita vastaan kuitata. Tämän vuoden voitot kuittaisin myymällä ison kasan vähän tappiolla olevia pois ja ostin ne seuraavana päivänä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10% täällä --- en silti aio lakata.
Just tänään puhuttiin siitä, että Koneen osakkeet laskee, koska Shindler & muut kilpailijat myyvät halvalla ja Kone ei lähde mukaan. Niinhän Nokiallekin kävi että jotkut olivat edullisempia ja kännyköitä myydään edelleen.
Eli en osta osakkeita, sitä varten pitäisi olla kristallipallo.
Ainoa sijoitus, mikä kannattaa on asunto-osake vuokralle- ja ei landella. Kallio ehkä nousee varmimmin. Myös Vaasankatu 20v skenaariolla.
Hampaat kuntoon, kuoret eteen ja pepsodent-smile.
Rintojen kohotus ilman bakteereja kerääviä ja mammografiassa räjähtäviä implantteja.
Suonikohjut pois.
Vaivaisenluut pois.
Nenä kapeammaksi.
Yläluomileikkaus.
Niin olihan se 100 tuhatta? Euroa?
Vuokraisin itselleni lisätilaa työtilaksi. Saisin pariksi vuodeksi hulppeutta.
Ostaisin Chanelin laukun ja lähtisin Ausseihin lomalle.
Kuninkaallis rojua koko rahalla, oon ollut koko ikäni kova fani.
Aika jännää/säälittävää että jonkun unelma on maksaa lainaa pois tai sijoittaa raha..
Mulla on 30 000 ja jatkossa saan säästöön 1500 eur kk. En tiedä mihin sijottaisin, epävakaat markkinat huolestuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Palkkaisin muutamaksi kuukaudeksi kodinhoitajan, joka osaisi laittaa älyttömän hyvää ruokaa. Jos se olisi osa-aikainen, riittäisi 4-6 kuukaudeksi.[/
Minä voisin tulla kodinhoitajaksi, osaan laittaa tosi hyvää kotiruokaa, emäntäkoulun olen käynyt.Voisin ottaa vapaata omasta töistä vaihtelun vuoksi.
Aidilla on tuon verran asuntolainaa jaljella. Maksaisin sen pois.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi hevosta, ellen olisi valmis maksamaan eläinlääkintä ja kengityskuluja sekä viljelemään rehuja itse, laittamaan omaa tallia ja hoitamaan hevosta itse 24/7.
10 000 euroa varallisuutta ei tuo riittävää turvaa hevosen pitoon, varsinkaan jos vähintään osa rahoista menisi hevosen hankintaan!
Sijoittaisin 10 000 euroa tai oikeasti pitäisin sen käteisvarana ja odottaisin, että pörssissä osakkeet laskisivat ja pääsisin ostamaan edullisesti viikkojen tai viimeistään kahden vuoden päästä.
Jos hevonen sairastuu, niin varaton hevosen/koiran/hamsterinomistaja kerjää rahaa netissä. Ei monetkaan osaa säästää euron euroa, vaikka tulot olisivat mitä.
Maksaisin asuntolainan pois nyt ja sitten ostaisin uudet talvikengät. Sen jälkeen minulla olisi joka kuukausi 600 € enemmän rahaa käytössäni tai vastaavasti tulisin toimeen 600 € pienemmillä nettotuloilla.
Näin 17-vuotiaana kokisin fiksuksi vaihdoehdohoksi sijoittaa kyseisen summan. Rahan arvo kasvaa, kun sitä ei pidä pankkitilillä... Tämän fiksun neuvon haluaisin antaa joka ikiselle säästäjälle.
Ruotsissa jo käynnissä oleva matalan intensiteetin sisällissota uhkaa muuttua kuumaksi sisällissodaksi, jos maan kehityssuuntaa ei muuteta pian. Näin uskoo ruotsalainen turvallisuusasiantuntija Olle Fjordgren.
Turvallisuusasiantuntija Olle Fjordgren sanoo ruotsalaisen journalistin Maria Celanderin haastattelussa, että Ruotsi kulkee kohti sisällissotaa.
– Olemme periaatteessa luovuttaneet ja rikolliset ovat ottaneet vallan. Tällä hetkellä emme pysty asettamaan mitään vastaan, enkä näe, että kehityssuunta voitaisiin kääntää, hän sanoo.
Fjordgrenin mukaan Ruotsi oli jo vuonna 2013 matalan intensiteetin sisällissodassa, mutta nyt viisi vuotta myöhemmin rikolliset ovat jo monilla alueilla voittaneet. Näitä alueita kutsutaan no go -alueiksi
Kauneusleikkaukseen.