Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon osallistutte lukiolaisen opiskeluun tai kouluasioihin?

Vierailija
19.12.2018 |

Meillä lukioikäiset ovat itse hoitaneet opiskeluasiansa. Kirjat tilataan lukiolaisen pyynnistä ja asioista keskustellaan jos nuorella on niistä jotain keskusteltavaa.

Mutta läksyt ja kokeisiin lukemiset hän hoitaa omatoimisesti kuten vanhemmat sisaruksensa aikoinaan..

En ole koskaan käynyt lukion vanhempainilloissa tai muissa tilaisuuksissa joihin vanhemmilla on ollut mahdollisuus osallistua, paitsi tietysti lakitusjuhlassa.

Ei kyllä käyty peruskoulussakaan montaa kertaa koko koulun tai koko luokan vanhempainilloissa. Yleensähän niissä jaapattiin jotain diipadaapaata käytösongelmaisten asioista, joka ei koskenut meitä mitenkään. Sen sijaan vanhempainvartissa on käyty aina kun siihen on tarjottu mahdollisuutta, koska silloin puhutaan pelkästään omasta lapsesta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä paljonkaan.

Kirjat hankkii itse.

Viimeksi hän luki minulle äikän kirjoitelmansa ja minä kommentoin. Sitä ennen taisin syyskuussa kysellä ruotsin sanoja.

Yhden kaunokirjallisen kirjan etsin kirjahyllystämme, koska minä olen järjestänyt kirjat ja tiesin mistä se löytyy.

Vierailija
2/6 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainillassa kävin. Ja leirikoulut tietty maksan ja majoitan Suomeen tulevan nuoren vastaavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat hankimme antamansa listan mukaan, Wilmaa kurkin välillä ja muutama viikko sitten oli 2lk v.ilta aiheena kirjoitukset/jatko-opiskelu ja luonnollisesti olimme siellä. Koulutyönsä hoitaa itse/näisesti, kuten aina. Toki kyselemme jonkin verran esim.mitä on milloinkin aiheena jne. Poika on äärimmäisen tarkka omista asioistaan ja siitä mitä kertoo, inhoaa kyselyä ja utsimista ja tehnyt sen selväksi. Minua se harmittaa, koska kiinnostaisi kyllä paljon enemmän.

On siis erittäin itseohjautuvaa ja omatoimista, ollut aina.

Vierailija
4/6 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autetaan kokeisiin lukemisessa kun pyytää, hankitaan kirjat+muut opintomateriaalit, ollaan uteliaita kokeiden lopputuloksista, neuvotaan asioissa jotka osataan, jutellaan päivittäin läpi kuinka koulussa/työharjoittelussa meni (tekee kaksoistutkintoa), patistellaan välissä kavereidensa mukaan kun vapaa-aikaakin on oltava ettei polla levee, varmistetaan rauhallinen tila opiskeluun ja läksyjen tekemiseen ja erityisen hyvät onnistumiset huomioidaan vaikkapa vähän juhlallisemmalla aterialla.

Vierailija
5/6 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo hommaa kirjat ja avustaa tarvittaessa läksyissä. Itse en puutu kuin rahoittamalla touhun.

Vierailija
6/6 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien kohdalla ekalla luokalla olen hommannut kirjoja ja kysellyt perään.

Apua olen antanut pyydettäessä, en muuten.

Vanhempainillat sucks.