YLE: Vanhemmat ovat oppineet vaatimaan uskonnottomia joulujuhlia – koulujen juhlissa nähdään Jeesus-lapsen sijaan metsäneläimiä ja tonttu-ukkoja
"osa vanhemmista on saanut uskontoallergian"
Kommentit (682)
Kristilliset aamunavaukset pitäisi saada takaisin kouluihin ja pakollisiksi. Olisi oikein sopivaa ja terveellistä kuunneltavaa uskonnottomien kakaroille. Ehkäpä alkaisivat tekemään kotona käännytystyötä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mun "allergiani" johtuu siitä, miten nimenomaan tapauskovaiset kohtelivat mua ja muutamaa muuta uskonnotonta aikoinaan.
Niin, vit*t historiasta, kulttuurista ja perinteistä koska minäminäminä (ja täysin asiaan liittymättömistä syistä).
Totta helvetissä minä, joka olen oikeasti olemassa, olen tärkeämpi kuin mielikuvitusolento.
Perus ateisti joka luulee olevansa jotenkin paskantärkeä maailman napa :D olen itsekin ateisti, mutta en sentään itsekäs.
Äläpä luulevainen tekeydy ateistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus! Miksi ihmeessä juhlia joulua vailla sen uskonnollista sanomaa?? Ei "uskontoallerginen" voi juhlia joulua :D
Voi kuule, vapaa yksilö voi tehdä kaikenlaista kunhan ei rajoita muiden tekemisiä.
Joulu on uskonnollinen juhla
Älä luulevainen naurata. Se voi olla uskonnollisille niin, mutta kukin viettää joulua tavallaan.
Kyllä se joulu vaan uskonnollinen juhla on, Jeesuksen syntymästä tullut. Siinähän naurat. Minua ei haittaa yhtään et joulu on uskonnollinen juhla. Joitakin näyttää jostain syystä haittaavan, miksiköhän?
T. Eri, ateisti
No ei ole.
Mutta ramadan-koristeet kelpaavat ja paastoparkit :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mun "allergiani" johtuu siitä, miten nimenomaan tapauskovaiset kohtelivat mua ja muutamaa muuta uskonnotonta aikoinaan.
Niin, vit*t historiasta, kulttuurista ja perinteistä koska minäminäminä (ja täysin asiaan liittymättömistä syistä).
Totta helvetissä minä, joka olen oikeasti olemassa, olen tärkeämpi kuin mielikuvitusolento.
Perus ateisti joka luulee olevansa jotenkin paskantärkeä maailman napa :D olen itsekin ateisti, mutta en sentään itsekäs.
Äläpä luulevainen tekeydy ateistiksi.
Voi harmi jos et kestä totuutta, mutta olen ihan oikeasti ateisti. Halusit tai et. Et ehkä ymmärrä että kaikki eivät ole yhtä itsekkäitä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus! Miksi ihmeessä juhlia joulua vailla sen uskonnollista sanomaa?? Ei "uskontoallerginen" voi juhlia joulua :D
Voi kuule, vapaa yksilö voi tehdä kaikenlaista kunhan ei rajoita muiden tekemisiä.
Älä luulevainen naurata. Se voi olla uskonnollisille niin, mutta kukin viettää joulua tavallaan.
Kyllä se joulu vaan uskonnollinen juhla on, Jeesuksen syntymästä tullut. Siinähän naurat. Minua ei haittaa yhtään et joulu on uskonnollinen juhla. Joitakin näyttää jostain syystä haittaavan, miksiköhän?
T. Eri, ateisti
N
Perustelut?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, se on parempaa uskontoa.
Miksi uskontoallerginen saa oireita kristillisyydestä mutta ei pohjoismaiseen muinaisuskoon kuuluvista tonttu-ukoista?
Niille jätettiin ruokaa ja niiden ajateltiin kulkevan navetoissa, saunoissa ja muissa paikoissa huolehtimassa asioista. Miten sellainen sopii tiukan tieteelliseen maailmankatsomukseen?
Vierailija kirjoitti:
Jos muslimi ei halua osallistua kouluruokailuun, hänelle järjestetään paastoparkki. Jos kristitty ei halua osallistua joogaharjoituksiin, opettajat yrittävät pakottaa.
Ei nyt ihan tasan mene tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä uskonnottomassa koulun joulujuhlassa on kynnyskysymys uskovaisille? Lapsenne voivat varmaan käydä uskonnottomassa äidinkielessä, uskonnottomassa matematiikassa ja uskonnottomassa liikunnassa? Mikä uskovaisella menee yli uskonnottomassa syyslukukauden päätösjuhlassa? Teillä on kuitenkin omalla paikkakunnalla toimiva seurakunta, joka järjestää paljon uskonnollista ohjelmaa, johon voitte osallistua. Haluasin todella kuulla että miksi on niin tärkeää pitää/tuoda uskonnon harjoittamista kouluun?
Koska osa meistä ymmärtää, että meille tutun kristinuskon hävittämisen myötä tilalle tulee jossakin vaiheessa jotakin muuta. Voin vakuuttaa sinulle, että se ei tule olemaan mitään suvaitsevaista tai humaania. Ehkä ehdit kokea sen päivän, kun tämä on todellisuutta.
Jep. Yllättävän monet hyvin keskeiset ihmisyyteen liittyvät asiat on uskonasioita jotka eivät perustu tieteeseen. Esim. ihmisarvo, etiikka ja heikommista huolehtiminen eivät millään tavoin ole tieteellisesti todistettavissa tai perusteltavissa.
Siksi täysin uskonnoton yhteiskunta olisi todella kylmä ja epähumaani. Katsokaa vaikka Pohjois-Koreaa.
Jeesuksen näkeminen muistuttaa paatunutta ihmistä synneistään. Tästä ei tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskontoallerginen saa oireita kristillisyydestä mutta ei pohjoismaiseen muinaisuskoon kuuluvista tonttu-ukoista?
Niille jätettiin ruokaa ja niiden ajateltiin kulkevan navetoissa, saunoissa ja muissa paikoissa huolehtimassa asioista. Miten sellainen sopii tiukan tieteelliseen maailmankatsomukseen?
Miksi luulet noin?
Mitä vtun Jeesus-lapsia koulun joulujuhlassa pitäisi olla? Olen syntynyt 80-luvun alussa, eikä todellakaan ole ollut mitään seimiä siellä, mitä helvettiä nyt.... Ovatko nämä taas sen sukurutsaisen Pohjanmaan ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei väitä niiden tonttu-ukkojen olevan totta, eikä yritä ohjata muita tonttu-ukkojen sanomisten mukaan. Tonttu-ukkoon epäilevästi suhtautuvaa ei sanota syntiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri, ateisti
Tutkisit nyt sinäkin vähän historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri, ateisti
Sinä nyt sekoitat uskonnollisen joulun ja keskitalven juhlan eli joulun keskenään. Uskovaiset ovat keksineet ruveta juhlimaan vanhan juhlan aikaan.
Onko Jeesus-lapsi-kouluissa pääsiäisenä ristiiristiinnaulittu, raadeltu miekkonen ristillä koulun käytävällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri, ateisti
T
Joulu on ollut tässä jotain tuhantisen vuotta kristillinen juhla. Yhtä historiaa kuin tonttu-ukotkin.
Enivei muslimeilla ei ole mitään mieltä luopua omasta tyylistään. Puskevat eteenpäin ja työntävät vihatun länsimaisuuden tieltään. Ainakin teokratian eliitti haluaa niin, ja ottaa hyödyt siitä. Käyttelevät jo merkittävää valtaa. Tavis nyt haluaa uskoa johonkin, muuten vaan.
T. Eri, ateisti