Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!

Vierailija
18.12.2018 |

Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)

Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.

Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.

Itse olen härkä.

Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!

Vaihtoehdot

Kommentit (12684)

Vierailija
1721/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, oli pakko googlettaa kun alkoi kiinnostamaan ja näköjään Jeffrey Dahmer, sarjamurhaaja, on täydellinen astrokaksoseni! Hui. Aurinko kaksosessa, nouseva vaaka, kuu oinaassa. 

Muita aurinkokaksosia ja nousevia vaakoja ovat näköjään mm. JFK, Jamie Oliver, Ice Cube ja Christopher Lee. En löytänyt tähän hätään ketään naista, jonka olisin tunnistanut. :(

Pelottava tuo jeffrey dahmer, sillä kyllä näkyi tuo nousuvaaka ihan selvästi ulkonäössä.

Kyllä! Poikaystäväni on myös kaksonen ja nouseva vaaka ja hänelläkin on samankaltaiset, miellyttävän säännölliset piirteet. (Onneksi kuu kuitenkin härässä niin ei ihan Dahmer kuitenkaan! ;P) 

Mielestäni Kennedyssä oli myös ihan selkeästi tuo nousuvaaka havaittavissa. Hyvin charmikas mies koko olemukseltaan ja ulkonäöltään miellyttävällä, helposti lähestyttävällä tavalla komea. 

Vierailija
1722/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoscopes with the 12th House in the astrological sign of Sagittarius, mulla siis tämä, repesin täysin kun esimmäisenä listalla on JEESUS KRISTUS, nyt menee uskovilla maailma sekaisin kun synttäripäiväksi on merkitty 28.2. (minulla oli käsitys että se mies jota Jeesukseksi luullaan olisi syntynyt syyskuussa)

Born:February 28, -6 (7 BC) (Julian cal.)

In:Bethléem (Israel)

Sun:7°17' PiscesAS:12°16' Capricorn

Moon:24°57' AquariusMC:0°49' Scorpio

Dominants:Pisces, Scorpio, Aquarius

Neptune, Saturn, Pluto

Houses 2, 8, 10 / Water, Earth / Mutable

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prinsessa Diana <3 Aurinko ravussa, nouseva jousimies. Myös pojallaan, prinssi Williamilla, on itse asiassa sama aurinko- ja nousumerkki! Olen aina rakastanut Dianaa ja jotenkin samaistunutkin häneen nuorempana. 

Luin juuri vähän aikaa sitten hyvän artikkelin dianasta, charlesista ja niiden pojista.

Kaikilla niillä on jumalan sormi kartalla, eli yod. Se on aika harvinainen kuvio, ja se periytyy usein. 

Outoa jotenkin nähdä miten merkit ja kuviot voi siirtyä samassa perheessä eteenpäin.

Englannin kuningashuone on muutenkin täynnä rapuja nykyään, sekin on mielestäni erikoista, meghan nousurapu, william aurinko ja kuu ravussa, katella kuu ravussa, camilla on rapu ja kuurapu jne.

Vierailija
1724/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli tästä julkkiskeskustelusta mieleen, että kuka on teidän ns. julkkiskaksonen astrologian pohjalta? Omani on Madonna, joka on myös aurinkoleijona ja nouseva neitsyt. :)

Täällä myös leijona ja nousuneitsyt!

Myös audrey tautou on leijona ja nousuneitsyt.

Tykkään itse tästä yhdistelmästä itselläni aika paljonkin, myös nousuneitsyen ulkonäkö on mun mieleen, me ollaan sellaisia viileän näköisiä usein, itselläni on vielä kuurapu, joka tuo lisää sellaista viileyttä ulkonäköön.

On vai? Jes! Audrey Tautou on ihana! Itsekin pidän vaalean viileästä, jotenkin paremman sanan puutteessa "puhtaasta" ulkonäöstäni, mutta vielä enemmän neitsyen tasapainottavasta ja rauhoittavasta vaikutuksesta luonteeseeni. Kuuni on oinaassa, joten ilman järkevää, kriittistä neitsyttä olisin impulsiivisuuteni takia huomattavasti nykyistä useammin pulassa! :D Googletin muuten noita julkkiksia, ja myös Charlize Theron on leijona ja nouseva neitsyt. ...ja Coolio, jos kukaan muistaa Gangsta's paradise -biisiä XD

Tässä on muuten artikkeli nousuneitsyen ulkonäöstä ja kuvia-

https://starsignstyle.com/virgo-rising-celebrities/

Me ollaan mun suosikki ulkonäöllisesti koko eläinradasta nousumerkeissä, tykkään vaan todella paljon juuri siitä "puhtaudesta" mitä nousuneitsyt tekee ulkonäölle. 

Itse pidän siitä omasta kriittisyydestä, mutta huomaan, että monet ottaa sen henkilökohtaisena arvosteluna, mikä ei ole oikein tarkoitus.

Minäkin olen nouseva neitsyt, tosin aurinkoni on vesimiehessä. Astrokaksosiani ovat Mozart, Christina Ricci ja, hyi olkoon, Sarah Palin! (Vihaan sitä ä*mää ja kaikkea mitä se edustaa...)

Itsekin pidän nousevien neitsyiden ulkonäöstä, "maiden" sopii mielestäni kuvaamaan meitä hyvin! Selkeät ja sirot piirteet, vaikka pakko on todeta että ainakin minä kärsin ns. resting bitch facesta, joka kuulemma on nousuneitsyillä enemmän sääntö kuin poikkeus :D Itse olen myös todella kriittinen ja vaikka tarkoitukseni on sillä kritiikillä vain auttaa niin ihmiset loukkaantuvat siitä usein. Kai se on myös tämä aurinkovesimies, joka tuo neitsyen kriittisyydelle vielä vähän kylmemmän tuulahduksen kuin lämmin leijona. :)

Täällä ilmoittautuu toinen resting bitch face -nousuneitsyt! Monta kertaa ihan tuntemattomat ihmiset ovat tulleet kysymään, onko minulla joku hätänä kun näytän kuulemma niin ahdistuneelta. :D Ulkomailla asuessani tuo meinasi riistäytyä ihan käsistä, olisi löytynyt lohduttajia joka sormelle. Ujona ja vetäytyvänä inhosin sitä huomiota, vaikka ihmiset suurimmaksi osaksi tarkoittivat vain hyvää. Suomessa saa onneksi olla paremmin rauhassa, täällä murjottamista pidetään vain asiaan kuuluvana! :D 

Astrokaksosiani (aurinko kaloissa) ovat Steve Jobs, Sharon Stone ja Kurt Cobain, jolla on näköjään sama kuukin (ravussa). 

Vierailija
1725/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vivien Leigh - aurinko skorpionissa, nouseva härkä. Olen kyllä aina pitänyt hänestä näyttelijänä. 

Ooh, se on mun lempinäyttelijä, maailman kaunein omasta mielestäni, olen luullut sitä vesimieheksi, mutta sen kuu onkin näköjään vesimiehessä.

Vivien Leigh on kyllä upea. Aivan häikäisevä Scarlett O'Harana, en voisi ikimaailmassa kuvitella siihen rooliin ketään muuta! Hänellä on kyllä hyvin klassiset skorpionin silmät, todella läpitunkeva katse. 

Sillä on upea se katse, ja ei tosiaan voisi kuvitella ketään muuta scarlettiksi.

Sillä oli aika erikoinen elämä, ja katsoin sen karttaa, sillä oli tosiaan esim. lilith yhtymässä noususolmuun, sopii hyvin siihen.

Muistan lukeneeni jostain, että hän olisi sairastunut skitsofreniaan vanhemmalla iällä? 

Sillä oli kai nuoresta asti jotain mt-ongelmia, ja sitten muita terveysongelmia. 

Se oli myös kuulemma huono äiti, sitä mietin tuosta noususolmusta, se on niin kuin tämän elämän kohtalo, ja lilith on naiseuden ns. pimeä puoli, se vapaa viettelijä puoli naisissa, jota ei sido yhteiskunta yms.

Se ilmensi mun mielestä paljon tuota lilithin arkkityyppiä, myös ulkonäöllisesti, ja sen kartta näyttää, että se olisi tavallaan ollut sen kohtalokin.

Mielenkiintoista! En olekaan kovin perehtynyt tuohon Lilithiin, kuulostaa siltä että pitää lueskella enemmän. Noususolmu on siis elämän kohtalo? Entä laskusolmu?

Vierailija
1726/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vivien Leigh - aurinko skorpionissa, nouseva härkä. Olen kyllä aina pitänyt hänestä näyttelijänä. 

Ooh, se on mun lempinäyttelijä, maailman kaunein omasta mielestäni, olen luullut sitä vesimieheksi, mutta sen kuu onkin näköjään vesimiehessä.

Vivien Leigh on kyllä upea. Aivan häikäisevä Scarlett O'Harana, en voisi ikimaailmassa kuvitella siihen rooliin ketään muuta! Hänellä on kyllä hyvin klassiset skorpionin silmät, todella läpitunkeva katse. 

Sillä on upea se katse, ja ei tosiaan voisi kuvitella ketään muuta scarlettiksi.

Sillä oli aika erikoinen elämä, ja katsoin sen karttaa, sillä oli tosiaan esim. lilith yhtymässä noususolmuun, sopii hyvin siihen.

Muistan lukeneeni jostain, että hän olisi sairastunut skitsofreniaan vanhemmalla iällä? 

Sillä oli kai nuoresta asti jotain mt-ongelmia, ja sitten muita terveysongelmia. 

Se oli myös kuulemma huono äiti, sitä mietin tuosta noususolmusta, se on niin kuin tämän elämän kohtalo, ja lilith on naiseuden ns. pimeä puoli, se vapaa viettelijä puoli naisissa, jota ei sido yhteiskunta yms.

Se ilmensi mun mielestä paljon tuota lilithin arkkityyppiä, myös ulkonäöllisesti, ja sen kartta näyttää, että se olisi tavallaan ollut sen kohtalokin.

Mielenkiintoista! En olekaan kovin perehtynyt tuohon Lilithiin, kuulostaa siltä että pitää lueskella enemmän. Noususolmu on siis elämän kohtalo? Entä laskusolmu?

Noususolmu kertoo tämän elämän kohtalosta, ja laskusolmu edellisistä elämistä.

Lilith on tosiaan mielenkiintoinen kartalla, sen asemasta näkyy usein myös miehen kartalla väkivaltaiset taipumukset naisia kohtaan (murhaajat sun muut). Itse katson sen aina ekana, jos katson esim. naisia murhanneen sarjamurhaajan karttaa.

Draconinen astrologia keskittyy nimenomaan edellisiin elämiin, itse harrastelen sitä eniten kaikista kartoista. Sitä kannattaa kokeilla, jos edelliset elämät kiinnostaa, astro.comissa saa sieltä valikosta draconisen kartan.

Vierailija
1727/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaaka sekä aurinko- että nousumerkiltäni + kuuleijona ja haha, Gandhihan sieltä tuli astrokaksoseksi! Kate Winslet, Van Damme (lol) sekä onneksi Rimbaud ovat myös aurinko- ja nousuvaakoja. 

Vierailija
1728/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lilith on tosiaan mielenkiintoinen kartalla, sen asemasta näkyy usein myös miehen kartalla väkivaltaiset taipumukset naisia kohtaan (murhaajat sun muut). Itse katson sen aina ekana, jos katson esim. naisia murhanneen sarjamurhaajan karttaa.

Draconinen astrologia keskittyy nimenomaan edellisiin elämiin, itse harrastelen sitä eniten kaikista kartoista. Sitä kannattaa kokeilla, jos edelliset elämät kiinnostaa, astro.comissa saa sieltä valikosta draconisen kartan.

Todella mielenkiintoista, kiitos! Mikä sitten olisi sinun mielestäsi ns. väkivaltainen asema Lilithissä? Yksi eksäni sai aivan hirveitä raivokohtauksia todella pienistä asioista, ei koskaan siis käynyt fyysisesti päälleni mutta riehui, huusi, haukkui ja hajotti irtaimistoa mikä sekin oli todella pelottavaa. Näistä syistä siis ex. Hänellä oli Mars oinaassa, mistä päättelin tuon suuttumuksen niin helposti leimahtavan, ja muistan hänen Lilithinsä olleen skorpionissa. En tosiaan tiedä Lilithistä paljonkaan, muistan joskus vain lukeneeni että se liittyy seksuaalisuuteen, mutta tuon skorpionisijainnin muistan kirkkaasti koska hän oli jotenkin todella skorpionimainen - intensiivinen ja mustasukkainen - vaikka sitä ei muualla kuin tuossa Lilithissä kartalla ollut. Tuo draconinen astrologia kuulostaa jännittävältä, pitääpä käydä pitkästä aikaa astro.comissa! :)

Vierailija
1729/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella mielenkiintoista, kiitos! Mikä sitten olisi sinun mielestäsi ns. väkivaltainen asema Lilithissä? Yksi eksäni sai aivan hirveitä raivokohtauksia todella pienistä asioista, ei koskaan siis käynyt fyysisesti päälleni mutta riehui, huusi, haukkui ja hajotti irtaimistoa mikä sekin oli todella pelottavaa. Näistä syistä siis ex. Hänellä oli Mars oinaassa, mistä päättelin tuon suuttumuksen niin helposti leimahtavan, ja muistan hänen Lilithinsä olleen skorpionissa. En tosiaan tiedä Lilithistä paljonkaan, muistan joskus vain lukeneeni että se liittyy seksuaalisuuteen, mutta tuon skorpionisijainnin muistan kirkkaasti koska hän oli jotenkin todella skorpionimainen - intensiivinen ja mustasukkainen - vaikka sitä ei muualla kuin tuossa Lilithissä kartalla ollut. Tuo draconinen astrologia kuulostaa jännittävältä, pitääpä käydä pitkästä aikaa astro.comissa! :)

Tuota tietysti aina vaikea sanoa mikä olisi automaattinen väkivaltainen asema miehen lilithille, ja en yleensä katso sitä merkkiä mihin se osuu, vaan miten se aspektoi.

Tällaisena kokeilutulkintana lilith pahamaineisen sekopää murhaajan ja raiskaajan kartalla, eli ted bundy.

Ted bundy aloitti murhaamisen, koska sen naisystävä jätti, se alkoi sen jälkeen murhaamaan ja raiskaamaan naisia, joilla oli samanlaiset hiukset, kuin sillä sen jättäneellä naisella, jos siis muistan oikein.

Sen lilith on yhtymässä kuuhun, kuu meinaa naisia yleensäkin kartalla, eli sen voisi tulkita kääntäneen sen kuvan naisista täysin lilithin mukaiseksi, eli se olisi voinut nähdä naiset pahoina, viettelevinä olentoina. Se on vielä opp. noususolmuun, eli jotenkin sen vääristynyt naiskuva olisi ollut sen "kohtalo" jne.

Noi on vielä neloshuoneessa, eli ravun, eli äidin huoneessa....

Vierailija
1730/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan oinaat ja skorpionit ovat tosi kilttejä.

Isäni oli oinas länsimaisen kalenterin mukaan. Hän oli hyvin herkkä ja erittäin lahjakas taiteelllisesti. Ei olisi tehnyt pahaa kärpäsellekään. Hän ei koskaan sanonut minulle pahaa sanaa.

Erittäin mieleenpainuva ja harvinainen persoona.

Sideerisen kalenterin mukaan kalat.

Vierailija
1731/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten sarjamurhaajia löytyy ravuista.

Vierailija
1732/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jousimiehistä.

Vierailija
1733/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oinas on eniten persiistä, koska on epävakaa ja ennakoimaton. ja sitten kalat, kaloilla ei ole mitään taiteellista sielua, pelkkä suorittaja, tosin samaa vikaa on myös hieman jousimieheillä.

Rapu taas on mielestäni kaikkein paras, enkä ole huomannut mitään tunneliioitteluja koskaan ravuilta, ennemminkin toisinpäin. Ne ovat vakaita, tietävät mitä haluavat, huumorintajuisia, ja 4 elämänvarrellani minulle parhaiteen sopivaa ihmistä on olleet juuri rapuja. Lisäyksenä että kukaan heistä ei ole ollut mitenkään äidillinen tai muuta schaissea mitä ravuista väitetään.

Minä satun tietämään yhden ravun joka on ihmishirviö, vainoharhainen... kierrän kaikki ravut kaukaa.

Täällä ei näytä muutenkaan ravut olevan oikein suosittuja, enkä ihmettele. Niillä ei ole mitään käytöstapoja ihmisten kanssa.

Vierailija
1734/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele että sarjamurhaajia löytyy eniten ravuista. Ravut ei käy muutenkaan täysillä.

Vierailija
1735/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää rapujen tukahduttavasta pikkusieluisuudesta, mistähän raukat ovat jääneetkään lapsena paitsi kun pitää olla niin ilkeitä.

Vierailija
1736/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oinaiden kanssa pärjätty hyvin. Ovat niin auttavaisia toisia kohtaan, huolehtivat heikommista, rehellisiä ja älykkäitä. Paras ystäväni on oinas.

Vierailija
1737/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skorpioneista sanotaan että on mustasukkaisia, olen noususkorppari mutta en kyllä tippaakaan mustasukkainen luonne.

Samma här. Olen vaaka ja noususkorppari enkä ole ikinä tuntenut kateutta enkä mustasukkaisuutta. Olen se joka laittoi astro.com tulkinnan tänne.

Mulla on jotenkin aina ollut tunne siitä että elämäni on ainutlaatuisempaa kuin niillä joilla oli helpompaa.

Vierailija
1738/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni on rapu, kuumerkiltään kalat. Nousevaa merkkiään en tiedä. Pettää miestään jatkuvasti eri henkilöiden kanssa, samaa tehnyt myös edellisissä suhteissaan. Onko tämä ravuille tyypillistä?

Vierailija
1739/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se lasketaan? Kyllä kaikista merkeistä näitä löytyy. 

Vierailija
1740/12684 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuun leijonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuun leijonamies kirjoitti:

Hauska ketju ja suosittukin näemmä. Olen nuorehko leijonamies ja tunnistan itsestäni monet leijonan piirteet. Olen yrittäjä, koska en siedä komentelua. Tiukassa paikassa haistatan paskat asiakkaillenikin, eli mua ei voi määrätä eikä hallita. Pidän kalliista autoista ja merkkivaatteista, eli ulkoinen näyttävyys on tärkeää. Viihdyn yksin, sillä räjähdysherkkänä luonteena parisuhteessa eläminen olisi melkein mahdotonta. Jaottelen ihmisiä herkästi kasteihin jopa heidän ulkoisen olemuksensa mukaan, jota kyllä aina kadun. Hyviä ystäviä on vain muutamia, mutta heille olen erittäin lojaali, autan hädässä ja otan heidät mukaan elämäni hyviin hetkiin, jaan aina kun on jotain jaettavaa. Pinnallisen ulkokuoren alla olen oikeasti ystävällinen, empaattinen ja tunteellinen sekä erittäin huumorintajuinen. Ja koska olen leijona, puhun tässä vain itsestäni, en muista merkeistä. En edes tiedä lähipiirini merkkejä, paitsi yhden: kalat. Ehkä hieman nössö kaveri, mutta ihmisenä ja ystävänä 10+. 

Oletko koskaan seurustellut ja minkä horoskooppimerkin naisia olet tapaillut?

Olen seurustellut kerran, kalanaisen kanssa. Homma kesti vajaan vuoden. Olimme kuin yö ja päivä. Toisaalta paras ystäväni on kalamies, hänen kanssaan on helppo tulla toimeen ja olemme monesta asiasta samaa mieltä vaikka luonteenpiirteissä on iso ero. Kaikkea ei siis voi selittää horoskooppimerkillä.

Aiotko pysyä sinkkuna koko loppuelämäsi? Ellet, niin suosittelen valitsemaan naisen, joka on merkiltään vaaka, kaksonen, jousimies tai oinas. Astrologialla voi selittää kaiken, mutta pelkällä aurinkomerkillä ei. Samaa mieltä olen siinä, että leijona ja kalat ovat kuin yö ja päivä - leijona on voimakastahtoinen, näyttävä, eloisa johtaja kun taasen kalat vesimerkkinä on empaattinen, mielikuvituksellinen ja intuitiivinen. Leijonalta vaatii paljon ymmärrystä kalojen suhteen ja toisinpäin kaloilta leijonaa kohtaan.

Sinkkuilussa on puolensa, voi olla tai olla olematta, ei tarvitse kysyä kenenkään mielipidettä mihinkään. Kysyn kyllä muodollisesti muiden mielipiteen, mutta haluan olla se joka päättää. Itselläni on kyllä kaloista hyviä kokemuksia, ovat empaattisia, leppoisia ja melko joustavia. Mutta kertokaa tyhmälle mistä tietää onko nousu- vai aurinkoleijona? Syntymäaika määrittää vai? Ja ilmeisesti aurinko on miesleijonalle parempi piirre kuin nousukas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi