Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12740)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen on skorpioni (aurinkomerkki), nouseva vesimies?
Skorpparit tunnetusti ilkeitä, pistelijöitä, minä olen ensin-tyyppejä.
Miksi skorpioni suuttuu niin helposti?
Nehän on yleensä reaktioissaan hyvinkin rauhallisia jopa flegmaattisia. Suuttuminen tukahdutetaan liikaakin. Räiskyviä, riitaisia, vihaisia, suuttuvia? Ei ole tullut vastaan vielä.
Kostonhimoisia ja pitkävihaisia ainakin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kalat-merkkiset käytökseltä kalamaisia?
Miten vesimiehet ja vesi liittyy yhteen?
Miten neitsyen merkki ja "neitsyt" liittyy neitsyen luonteeseen?
Mitä jousimiehen jousi ja polvistunut asento kertoo jousimies-merkkisistä ihmisinä?
Onko härkäihmisillä sarvet? Entä oinailla, härillä?
Miksi kaksosmerkkiset on harvinaisen yksiulotteisia eikä suinkaan kahta erilaista puolta samassa tyypissä (kuten ei oieatkaan kaksoset ole kahta erilaista vai ennemminkin samantyyppisiä ja samanlaisia, kuten kaksosmerkkinenkin päivästä toiseen)
Onko skorpioni-ihmiset pisteliäitä, skorpionilla kun on pyrstössä piikki? No ei ole.
Miten ravun sakset, kuori tai sivuttain ja takaperin eteneminen näkyy rapuihmisen toiminnassa?
Ei mitenkään.
Hyvät ihmiset, ne horoskooppimerkkien pikku symbolit eivät kuvasta kyseisen merkin ominaisuuksia.
En kaikkiin näihin kysymyksiin osaa vastata ja varmaankin sarkastisesti esitettyjä olivatkin, mutta kyllä merkkiä edustava symboli merkkiin vahvasti liittyy.
Ravun kova kuori ja taipumus vetäytyä piiloon sekä saksilla kiinni takertuminen ovat kaikki ominaisuuksia, joita havaitaan myös merkin edustajissa.
Skorpionin merkkiä kuvattiin ennen käärmeellä, joka sekin on myrkyllinen eläin, joka mieluiten elää omissa oloissaan ja pistää ärsytettynä. Skorpioni on muuten ainoa eläin, joka voi kuolla omaan myrkkyynsä - tämä on mielestäni mielenkiintoista ja jollain tavalla myös kuvaavaa.
Kaksosten mielialat vaihtelevat voimakkaasti ja heillä onkin yleensä hieman dualistinen luonne.
Neitsyt kuvataan yleensä lyhde ja sirppi kädessä, sillä merkki on syntynyt elonkorjuun aikaan. Merkkiin liitetään yleensä myös viattomuus ja puhtaus, siksi symbolina toimii neito.
Jousimiehen symboli on kentauri, jotka ovat kuuluisia filosofisesta maailmankatsomuksestaan. Laajakatseisen ajattelun sanotaan olevan yksi merkin keskeisistä piirteistä.
Eri eläinten symboleja voidaan ajatella niin, että perinteisesti eläimeen liitetyt piirteet toistuvat jollain tavalla horoskooppimerkin edustajassa. Vahva kuin härkä, ylpeä kuin leijona, itsepäinen kuin oinas jne.
Vaa'an sanotaan olevan tietyssä mielessä eläinradan edustajista kylmin, sillä se on ainoa, jonka symboli on esine eikä olento.
No ei toimi, kertakaikkiaan, mutta kiitos silti vaivannäöstä.
Sen verran jankutan että esim. kaksosista mainitaan aina kaksi eri puolta, tuo dualistisuus, tai vaikkapa "saat kaksi naista samassa paketissa" mutta tuo jää pelkäksi sanahelinäksi, aina. Kaksonen on harvinaisen yksiulotteinen ja luettavissa kuin avoin kirja.
Ne kuvat pitäisi unohtaa kokonaan ja tarkkailla millaisia tietyn merkkiset ihmiset on, mutta valtaosa ei pysty tähän koska ajatukset on niin näitten merkkistereotypioiden sävyttämät olleet alusta sti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi, kun me ei vaan jakseta jankata itsestään selvistä asioista. Kun on kiihkeä luonto, ei sille mitään voi.
Asiat voi käsitellä ja puhua suoraan, eikä jaaritella paskaa tai yrittää kääntää niitä itselleen edulliseen muotoon. Itseä kohtaan pitää myös pystyä olemaan kriittinen ja myöntää virheensä ja erehdyksensä, jotta tätä samaa voi odottaa myös muilta. Nuljakkeita en voi sietää, siksi suututtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän on yleensä reaktioissaan hyvinkin rauhallisia jopa flegmaattisia. Suuttuminen tukahdutetaan liikaakin. Räiskyviä, riitaisia, vihaisia, suuttuvia? Ei ole tullut vastaan vielä.
Riippuu täysin vastapelurista ja kulloisestakin mielentilasta.
Jos sua yrittää ärsyttää tyyppi, jolla ei ole mielestäsi mitään mainittavampaa painoarvoa, on suhtautuminen varsin flegmaattista ja näennäistä. Eli mitäpä tuostakin, ei kannata vaivautua. Mutta kun saat vastaasi haastavamman tyypin, jolle pitää pistää kunnolla kampoihin, ovat panokset jo paljon kovemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Annatko itse muiden kävellä sun yli? tehdä jotain todellista vahinkoa? Minulla on useita tyyppejä, jotka ovat pettäneet hyvin ikävällä tavalla. Olen heille ollut puhumatta kymmeniä vuosia, ja kääntänyt selkäni täysin. Aina sitä sitten ihmetellään, että mikäs sille oikein tuli? Oisko edes anteeksipyyntö mitään??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi, kun me ei vaan jakseta jankata itsestään selvistä asioista. Kun on kiihkeä luonto, ei sille mitään voi.
Asiat voi käsitellä ja puhua suoraan, eikä jaaritella paskaa tai yrittää kääntää niitä itselleen edulliseen muotoon. Itseä kohtaan pitää myös pystyä olemaan kriittinen ja myöntää virheensä ja erehdyksensä, jotta tätä samaa voi odottaa myös muilta. Nuljakkeita en voi sietää, siksi suututtaa.
Vai niin, mutta kun en ole puhunut pahaa enkä jaaritellut, mutta skorppari suuttui kun ei tehty kuten hän halusi. Aina saa vääntää asioista, vaikka yritän rauhallisesti keskustella ja kuunnella. Niin, skorppari ei koskaan myönnä saati näe omia virheitään mutta näkee niitä mustavalkoisesti vain toisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Annatko itse muiden kävellä sun yli? tehdä jotain todellista vahinkoa? Minulla on useita tyyppejä, jotka ovat pettäneet hyvin ikävällä tavalla. Olen heille ollut puhumatta kymmeniä vuosia, ja kääntänyt selkäni täysin. Aina sitä sitten ihmetellään, että mikäs sille oikein tuli? Oisko edes anteeksipyyntö mitään??
En näe asioita noin mustavalkoisesti, koska kolikolla on aina kaksi puolta. En anna muiden kävellä yli mutta en suutu tai haasta riitaa. Olen rauhaa rakastava ja diplomaattinen. Skorppareilla menee joskus todella tunteisiin ja sitten pidetään vuosikausia mykkäkoulua ja vihaa yllä. En pyydä anteeksi kun en ole mitään väärää tehnyt. Lapsellista touhua mykkäkoulu ja vihanpito, kun asian voi hoitaa rakentavasti keskustellen tai yksinkertaisesti vaan antaa olla. Miksi näette lähes kaikki ystävistä, puolisoon ja omiin lapsiin asti pahimpina vihamiehinä?
Rapu on paras merkki. Rapu vetäytyy kuoreensa kun ei jaksa muita ja hoitaa kotia ja perhettä. Rapu on loistava kokki ja tykkää hyvästä ruoasta.
Olen skorpioni, mun perusominaisuus on etten ole yhtään ääripäiden tyyppi eli en lainkaan mustavalkoinen. Näen asioissa sen sata eri puolta ja näkökulmaa joita kaikkia ymmärrän. Olen harmaan eri sävyjen ihminen. En haudo kostoa ja lepyn yhtä nopeasti kuin suutahdan.
Vierailija kirjoitti:
Olen skorpioni, mun perusominaisuus on etten ole yhtään ääripäiden tyyppi eli en lainkaan mustavalkoinen. Näen asioissa sen sata eri puolta ja näkökulmaa joita kaikkia ymmärrän. Olen harmaan eri sävyjen ihminen. En haudo kostoa ja lepyn yhtä nopeasti kuin suutahdan.
Kartallasi on varmaan vaakaa.
Olen huo,annut, että erityisesti neitsyt miehistä huokuu puhtaus ja siisteys. Neitsyt miesten tyyli on siisti ja klassinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen huo,annut, että erityisesti neitsyt miehistä huokuu puhtaus ja siisteys. Neitsyt miesten tyyli on siisti ja klassinen.
huomannut
Sellaisen havainnon olen tehnyt että kuukaksoset näyttää aina jotenkin ikäistään nuoremmilta ja on sellaisia lapsenomaisen uteliaita ja hassuttelevia. Nämä pätee joihinkin aurinkokaksosiinkin.
Valitettavasti nämä skorppareiden kommentit tällä palstalla vain korostavat entisestään sitä syytä miksi skorpionia pidetään pahimpana merkkinä. Heidän negatiiviset piirteensä kuten kosto, pitkävihaisuus, kylmäkiskoisuus, vakavuus yms näkyvät täälläkin.
Verrattuna vaikka leijonamerkkien kommentteihin hymiöineen ja kuplivan peruspositiivisia ilman mitään valtapelejä tai kilpailuasetelmaa tai muiden lyttäämistä. Vaikka suuttuisikin välillä niin leppyy nopeasti eikä jää vellomaan vanhoihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti, juu. "Puolueeton" hullu-skorpionin analyysi itsestään, varsin uskottavaa. Mitähän jos tämän profiloinnin sinusta suorittaisivat ne ihmiset, jotka ovat nähneet lävitsesi tavoittaen synkän, pahan ja julman tosiolevaisuutesi ja eivät ole suostuneet nöyristelemään sinua? Tai siltä lukuisalta pettämiesi ihmisten ryhmältä? Kostonhimosi ja sadismisi kohteeksi joutuneilta? Mahtaisko osua analyysi yksiin oman tulkintasi kanssa. En usko sanaakaan mikä tulee skorpionin valheellisesta suusta. Pthyi!
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti nämä skorppareiden kommentit tällä palstalla vain korostavat entisestään sitä syytä miksi skorpionia pidetään pahimpana merkkinä. Heidän negatiiviset piirteensä kuten kosto, pitkävihaisuus, kylmäkiskoisuus, vakavuus yms näkyvät täälläkin.
Verrattuna vaikka leijonamerkkien kommentteihin hymiöineen ja kuplivan peruspositiivisia ilman mitään valtapelejä tai kilpailuasetelmaa tai muiden lyttäämistä. Vaikka suuttuisikin välillä niin leppyy nopeasti eikä jää vellomaan vanhoihin asioihin.
Kyllä, juuri näin. Omilla kirjoituksillaan skorpionit vahvistavat kaiken heidän kielteisiä ominaisuuksiaan kohtaan kohdistetun kritiikin todeksi. Hullut sekopäät!
Toki kaikki ihmiset ovat jonkin verran mustasukkaisia mutta tässäkin lajissa skorpionit ovat oikeita mestareita.
Vierailija kirjoitti:
Toki kaikki ihmiset ovat jonkin verran mustasukkaisia mutta tässäkin lajissa skorpionit ovat oikeita mestareita.
Skorpionit ovat mustasukkaisia mutta taustalla on suuri menettämisen pelko. Skorpioni pelkää "häviämistä" ja ovat vielä todella intensiivinen merkki, niin ei ole helppoa heillä. Rakentava keskustelu ja syvä luottamus toimii skorpioneja kohtaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skorpionit ovat mustasukkaisia mutta taustalla on suuri menettämisen pelko. Skorpioni pelkää "häviämistä" ja ovat vielä todella intensiivinen merkki, niin ei ole helppoa heillä. Rakentava keskustelu ja syvä luottamus toimii skorpioneja kohtaan aina.
Eivät toimi. Normaaliin ihmisyyteen liittyvät aspektit ovat merkityksettömiä toimittaessa skorpionien kanssa. Heidän kansaan tulisi puhua heidän omaa kieltään, mutta oma moraalis-eettine koodisto estää vajoamasta samalle alhaiselle ja lucifeeriselle tasolle.
Ymmärsin kyllä, mutta itse olen sitä mieltä, että symboleilla on astrologiassa (ja muutenkin) arvoa.