Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12740)
Millainen ihminen on skorpioni (aurinkomerkki), nouseva vesimies?
Vierailija kirjoitti:
Ah tätä jousimiesten aikaa <3
Lotta Hintsa, eka mies Näkyvä ja nykyinen Don Bowie -kaikki jousimiehiä
Vierailija kirjoitti:
Skorpparit tunnetusti ilkeitä, pistelijöitä, minä olen ensin-tyyppejä.
Harrastin nuorempana yhtä joukkuelajia (joukkueessa n. 15 henkilöä), ihan sm-tasolla pelattiin ja muistan kun joskus ihmettelimme sitä, että yli puolet joukkueen jäsenistä oli vesimiehiä horoskooppimerkiltään. Itsekin olen, mutta tällainen hauska havainto siis. Näemmä joukkuepelaajia siis vesimiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on stereotyyppistä palturia. Tunnetusti skorpionit on kaikkea muuta kuin pistelijöitä, ihmiset on niin puusilmiä että luulee jonkun aurinkomerkin kuvan kertovan merkin luonteesta mikä on ymmärrettävää muttei ole koskaan ollut tarkoitus eikä se ole astrologiaa.
Iilkeitä pistelijöitä on kalat, minä olen ensin -tyyppejä on leijonat.
Paras on tietysti omani eli Oinas. PARAS
Pahin jousimies. Itsekeskeisiä törppöjä.
Onko kalat-merkkiset käytökseltä kalamaisia?
Miten vesimiehet ja vesi liittyy yhteen?
Miten neitsyen merkki ja "neitsyt" liittyy neitsyen luonteeseen?
Mitä jousimiehen jousi ja polvistunut asento kertoo jousimies-merkkisistä ihmisinä?
Onko härkäihmisillä sarvet? Entä oinailla, härillä?
Miksi kaksosmerkkiset on harvinaisen yksiulotteisia eikä suinkaan kahta erilaista puolta samassa tyypissä (kuten ei oieatkaan kaksoset ole kahta erilaista vai ennemminkin samantyyppisiä ja samanlaisia, kuten kaksosmerkkinenkin päivästä toiseen)
Onko skorpioni-ihmiset pisteliäitä, skorpionilla kun on pyrstössä piikki? No ei ole.
Miten ravun sakset, kuori tai sivuttain ja takaperin eteneminen näkyy rapuihmisen toiminnassa?
Ei mitenkään.
Hyvät ihmiset, ne horoskooppimerkkien pikku symbolit eivät kuvasta kyseisen merkin ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Harrastin nuorempana yhtä joukkuelajia (joukkueessa n. 15 henkilöä), ihan sm-tasolla pelattiin ja muistan kun joskus ihmettelimme sitä, että yli puolet joukkueen jäsenistä oli vesimiehiä horoskooppimerkiltään. Itsekin olen, mutta tällainen hauska havainto siis. Näemmä joukkuepelaajia siis vesimiehet.
Mun exä oli todella innokas vapaapalokuntalainen ja todellinen tiimipelaaja kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on stereotyyppistä palturia. Tunnetusti skorpionit on kaikkea muuta kuin pistelijöitä, ihmiset on niin puusilmiä että luulee jonkun aurinkomerkin kuvan kertovan merkin luonteesta mikä on ymmärrettävää muttei ole koskaan ollut tarkoitus eikä se ole astrologiaa.
Hienosti puhut ensin siitä, miten pelkkä aurinkomerkki ei kerro ihmisestä mitään ja sitten niputat kalat ilkeiksi ja leijonat itsekeskeisiksi. Putoaa vähän pohja tuolta logiikaltasi. Olisitkohan itse kenties skorpioni? :)
T. Pisteliäs kalat
Vierailija kirjoitti:
Mitä jousimiehen jousi ja polvistunut asento kertoo jousimies-merkkisistä ihmisinä?
Miksi kaksosmerkkiset on harvinaisen yksiulotteisia eikä suinkaan kahta erilaista puolta samassa tyypissä (kuten ei oieatkaan kaksoset ole kahta erilaista vai ennemminkin samantyyppisiä ja samanlaisia, kuten kaksosmerkkinenkin päivästä toiseen)
Onko skorpioni-ihmiset pisteliäitä, skorpionilla kun on pyrstössä piikki? No ei ole.
Miten ravun sakset, kuori tai sivuttain ja takaperin eteneminen näkyy rapuihmisen toiminnassa?
Ei mitenkään.
Hyvät ihmiset, ne horoskooppimerkkien pikku symbolit eivät kuvasta kyseisen merkin ominaisuuksia.
Eikö mun siis tarviikaan enää kanneksia tätä helvetin jousipyssyä mukanani???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti puhut ensin siitä, miten pelkkä aurinkomerkki ei kerro ihmisestä mitään ja sitten niputat kalat ilkeiksi ja leijonat itsekeskeisiksi. Putoaa vähän pohja tuolta logiikaltasi. Olisitkohan itse kenties skorpioni? :)
T. Pisteliäs kalat
Totta, tyyppi jatkaa itse tuota stereotyyppistä palturiaan. Itse taas olen huomannut, että skorpioneilla on usein korkea työmoraali, monet kalat ovat luovia ja musikaalisia ja leijonat anteliaita ja avuliaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jousimiehet haisee pahalle. Jatkuva paskanhaju, hienhaju, vanhan viinan haju ja myös henki haisee.
Pakko myöntää, että tunnen vain kolme jousimiestä (yhden naispuolisen ja kaksi miestä) ja jokaisella on henkilökohtaisessa hygieniassaan parantamisen varaa. Vähän liian huoleton meno jo sellaisten perusasioiden kuin hampaiden harjauksen ja kainaloiden pesemisen suhteen.
Toisessa ääripäässä ovat sitten tuntemani vaa'at ja neitsyet, jotka puunaavat ja laittavat itseään lähes pakonomaisesti. Oinaat käyttävät paljon meikkiä ja skorpionit tykkäävät täyteaineista. Leijonat käyttävät rahaa kampaajalla enemmän kuin muut merkit yhteensä.
Tiedän yhden jousimiehen (mies), joka ei pese aina käsiään käydessään veskissä ja haisee usein vanhalta hieltä. :(
Hassua, että itsekin tunnen kaksi miespuolista jousimiestä, jotka ovat hyvinkin ruokkoamattomia. Toisella on parta aina täynnä ruoantähteitä ja vaatteet rikki ja likaiset, toinen pukeutuu jotakuinkin normaalisti mutta kämppänsä on aivan järkyttävä. Kuin syrjäytyneen luukku, täynnä tyhjiä tölkkejä ja pitsabokseja. Kissoja on kaksi, ja ne pissaavat minne sattuu kun hiekkalaatikkoa ei siivota koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pisteliäs kalat
Luit väärin etkä ymmärtänyt asiaa muutenkaan. Kirjoitin: "aurinkomerkin kuvan..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah tätä jousimiesten aikaa <3
Lotta Hintsa, eka mies Näkyvä ja nykyinen Don Bowie -kaikki jousimiehiä
Eipä ole. Näkyvä on skorpioni ja Lotta ja Don ovat jousimiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi skorpioni suuttuu niin helposti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jousimiehet haisee pahalle. Jatkuva paskanhaju, hienhaju, vanhan viinan haju ja myös henki haisee.
Pakko myöntää, että tunnen vain kolme jousimiestä (yhden naispuolisen ja kaksi miestä) ja jokaisella on henkilökohtaisessa hygieniassaan parantamisen varaa. Vähän liian huoleton meno jo sellaisten perusasioiden kuin hampaiden harjauksen ja kainaloiden pesemisen suhteen.
Toisessa ääripäässä ovat sitten tuntemani vaa'at ja neitsyet, jotka puunaavat ja laittavat itseään lähes pakonomaisesti. Oinaat käyttävät paljon meikkiä ja skorpionit tykkäävät täyteaineista. Leijonat käyttävät rahaa kampaajalla enemmän kuin muut merkit yhteensä.
Tiedän yhden jousimiehen (mies), joka ei pese aina käsiään käydessään veskissä ja haisee usein vanhalta hieltä. :(
KErtooko joku miten tämä kuvaus ja jousimiehen symboli polvistunut mies jousi jännittyneena liittyvät toisiinsa? Mua kun kiinnostaa purkaa tämä harha että aurinkomerkin symbolisesta pikku kuvasta keksitään millainen sen merkin luonne on. Se ei ole astrologiaa.
Hassua, että itsekin tunnen kaksi miespuolista jousimiestä, jotka ovat hyvinkin ruokkoamattomia. Toisella on parta aina täynnä ruoantähteitä ja vaatteet rikki ja likaiset, toinen pukeutuu jotakuinkin normaalisti mutta kämppänsä on aivan järkyttävä. Kuin syrjäytyneen luukku, täynnä tyhjiä tölkkejä ja pitsabokseja. Kissoja on kaksi, ja ne pissaavat minne sattuu kun hiekkalaatikkoa ei siivota koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi skorpioni suuttuu niin helposti?
Nehän on yleensä reaktioissaan hyvinkin rauhallisia jopa flegmaattisia. Suuttuminen tukahdutetaan liikaakin. Räiskyviä, riitaisia, vihaisia, suuttuvia? Ei ole tullut vastaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään.
En kaikkiin näihin kysymyksiin osaa vastata ja varmaankin sarkastisesti esitettyjä olivatkin, mutta kyllä merkkiä edustava symboli merkkiin vahvasti liittyy.
Ravun kova kuori ja taipumus vetäytyä piiloon sekä saksilla kiinni takertuminen ovat kaikki ominaisuuksia, joita havaitaan myös merkin edustajissa.
Skorpionin merkkiä kuvattiin ennen käärmeellä, joka sekin on myrkyllinen eläin, joka mieluiten elää omissa oloissaan ja pistää ärsytettynä. Skorpioni on muuten ainoa eläin, joka voi kuolla omaan myrkkyynsä - tämä on mielestäni mielenkiintoista ja jollain tavalla myös kuvaavaa.
Kaksosten mielialat vaihtelevat voimakkaasti ja heillä onkin yleensä hieman dualistinen luonne.
Neitsyt kuvataan yleensä lyhde ja sirppi kädessä, sillä merkki on syntynyt elonkorjuun aikaan. Merkkiin liitetään yleensä myös viattomuus ja puhtaus, siksi symbolina toimii neito.
Jousimiehen symboli on kentauri, jotka ovat kuuluisia filosofisesta maailmankatsomuksestaan. Laajakatseisen ajattelun sanotaan olevan yksi merkin keskeisistä piirteistä.
Eri eläinten symboleja voidaan ajatella niin, että perinteisesti eläimeen liitetyt piirteet toistuvat jollain tavalla horoskooppimerkin edustajassa. Vahva kuin härkä, ylpeä kuin leijona, itsepäinen kuin oinas jne.
Vaa'an sanotaan olevan tietyssä mielessä eläinradan edustajista kylmin, sillä se on ainoa, jonka symboli on esine eikä olento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pisteliäs kalat
Totta, tyyppi jatkaa itse tuota stereotyyppistä palturiaan. Itse taas olen huomannut, että skorpioneilla on usein korkea työmoraali, monet kalat ovat luovia ja musikaalisia ja leijonat anteliaita ja avuliaita.
Sinäkään ei sitten ymmärtänyt lukemaasi :-)
Väännän rautalangasta:
Aurinkomerkin pikku symbolinen kuva ei ole kuvaus merkin luonteesta.
Sillä taas ei mitään sen kanssa etteikö tietyn merkin ihmisissä olisi mielestäni paljon samaa, on heissä, eli kyllä niputan heitä yhteen. Mutta en sen hemmetin kuvan mukaan. Eli ei, kaksosissa ei ole "kaksi eri puolta" vaikka symbolikuvassa onkin.
Tuo viinaanmenevyys, ajelehtivuus ja petollisuus on tuntemissani ihmisissä ilmennyt mies-kaloissa, naiselle kalat merkki jotenkin istuu paremmin.
T. Tuo, jolle vastasit