Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Vierailija kirjoitti:
Moi, täällä vesimies joka vihaa joulua. Rapuanoppini on kutsunut minut ja kaksosmieheni jouluksi kylään ja huomenna on lähtö. Oikein odotan sitä saanko kengät jalasta kun hän ehtii loukkaantumaan - joko siitä, etten halannut häntä saman tien tai siitä, etten ottanut kenkiä jalasta kun menin halaamaan häntä...(tämä viimeksi kun käytiin) Hirveät määrät ruokaa jota on pakko syödä, ainainen vääntö kinkun syönnistä (en syö lihaa, kalaa kyllä), sydänjuuriaan myöten loukkaantuminen, taas, jos ruokaa ei santsaa neljä kertaa ja kehu samalla vuolaasti, ei tietenkään ruoka suussa. Samat vanhat leikit ja ohjelmat joka vuosi, luulisi että aikuisten kesken voisi olla rennomminkin. (Pienimmät lapset tässä porukassa siis teinejä.) Varoittamaton rutistelu ja likistykset ahdistaa myös jo valmiiksi. Saattaa kaapata kenet tahansa syliinsä koska tahansa, teinit ei mene metriä lähemmäksi. Juo muutaman lasin punkkua illalla, kun hänet on saatu tiskeiltään maaniteltua pöytään imartelemalla ja hupsuttelemalla. Pian kyynelehtii vuolaasti joko onneaan tai sitä kiittämätöntä, joka tänä vuonna jätti tulematta hänen joulutaloonsa. Pojat saavat sitten taluttaa äitinsä nukkumaan. Apua. Muilla rapuanoppeja? Onko ne tällaisia marttyyreita ja passaajia?
Lol
Juuri näin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten Jupiter vaikuttaa?
Mietin vaan kun on isoin planeetta.
Venus vaikuttaa rakkauteen, Merkurius työelämään, vai miten se olikaan?
Jupiter on onnekas planeetta. Antiikin Roomassa sitä pidettiin kaikkein suotuisimpana planeettana. Sitä hallitsee Jousimies.
Jupiter hallitsee Jousimiestä. Planeetat hallitsevat merkkejä. Jouskari on muuten myös Kalojen vanha hallitsija.
Jupiter kasvattaa, suurentaa, tuo mahdollisuuksia. Jupiter lisää onnea, jos mahdollisuuksiin osaa tarttua, mutta se voi kasvattaa myös huonoja asioita. Se on siis viime kädessä neutraali, ihminen päättää vapaalla tahdollaan, käyttääkö eteen tulevat mahdollisuudet.
Skorpioni on kateellinen ja julma. Rapukin itsekäs omaan napaan tuijottava minä ensin-tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenenkään muun tuttavapiirissä luulosairasta skorpionia? Sekä äitini että kaverini, jotka tätä merkkiä edustavat, rakastavat googlettaa omia, keksittyjä oireitaan ja vetää milloin syöpäsairauteensa, milloin endometrioosiinsa, milloin viherkaihinsa tai kilpirauhasen vajaatoimintansa draaman aiheeksi.
Minun tuntemani luulosairas ja sairauksilla huomionhakija on oinas, mutta en tiedä hänen koko karttaansa. Aivan äärettömän rasittava tapaus, nuori ihminen (alle 40), pääpuheenaiheeena omat sairaudet ja aina suuna päänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jupiter on onnekas planeetta. Antiikin Roomassa sitä pidettiin kaikkein suotuisimpana planeettana. Sitä hallitsee Jousimies.
Jupiter hallitsee Jousimiestä. Planeetat hallitsevat merkkejä. Jouskari on muuten myös Kalojen vanha hallitsija.
Jupiter kasvattaa, suurentaa, tuo mahdollisuuksia. Jupiter lisää onnea, jos mahdollisuuksiin osaa tarttua, mutta se voi kasvattaa myös huonoja asioita. Se on siis viime kädessä neutraali, ihminen päättää vapaalla tahdollaan, käyttääkö eteen tulevat mahdollisuudet.
Free will.
Vierailija kirjoitti:
Oinaat ovat epämiellyttäville ihmisille tahallaan vielä epämiellyttäviämpiä. En suosittele riidan haastamista heidän kanssaan.
Ei oinaan logiikka näin mene, että kostaisimme, logiikka menee että jos aiot päätäsi olet vastuussa sanoistasi ja me oinaat olemme suoria. Ja myös ahkeria, esim ottamaan ylös jos joku puhuu paskaa. Olen oinas ja niin on suuri os lähipiiristäni: meillä on rehellinen ja suora kommunikaatio.
Hei voisko joku, joka näistä jotain ymmärtää, kertoa minustakin enemmän :D olen siis Jousimies ja innostuin selvittämään että kuumerkki on kalat ja nouseva on skorppioni, eli olen varmaan aika sekamelska?! :D
Olen aurinkokalat, nouseva neitsyt ja kuujousimies. Tarkistin Marsin ja se on oinaassa, Venus myös. Merkurius kaksosissa. Osaako joku kertoa mitään luonne- ja ulkonäköanalyysia? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 40v leijona ja olen 15-vuotiaasta saakka huomannut että monet skorpparit halunneet tai pikemminkin pyrkineet minun kavereiksi, kuin olisivat jossain koe-esiintymisessä. Ainakin kuusi tällaista tapausta ollut.
Olen melko itsevarma tyyppi ja valovoimaiseksikin sanottu. Nuo skorpparit ovat tehneet kaikkensa että pääsevät suosiooni. Jonkinlainen epävarmuus heillä. Mielistelevät, tuovat lahjuksia, yrittävät saada minut ruokkimaan heidän itsetuntoa ja epävarmuutta. Kulkevat perässäni toitottamassa miten kauniit hiukseni ovat tänään, miten upean värinen paita minulla on ym.
Jäänyt vaan jotenkin outo kuva :) Mitkä sitten lienee nousevat ja kuunsa olleet, en tiedä.
Skorpioni ja leijona ovat vähän kuin yö ja päivä. Molemmat kiinteitä merkkejä, mutta toinen on vesi ja toinen tuli. Siinä missä toinen on sulkeutunut ja taustavaikuttaja, toinen on itsevarma ja avoimesti johtavassa asemassa. Nämä kaksi ovat potentiaalisesti eläinradan voimakkaimmat, ja seksi on näiden kahden välillä hyvää. Paljon on myös samaa, kuten uskollisuus, intohimoisuus, voimakkaat tunteet sekä omiensa puolustaminen. Samankaltaisuus ja toisaalta päinvastaiset toimintatavat luovat näiden kahden merkin välisen kilpailuasetelman. Toinen loistaa, toinen toimii varjoissa.
Oho, hyvin sanottu! Leijonien kanssa minulla on välillä jotenkin epämukava olo, vaikka heistä oikeastaan pidänkin - tai ainakin kunnioitan. Leijona on ainoita merkkejä, jota en lähtisi avoimesti haastamaan jos sen voisin välttää vaikka en konfliktia pelkääkään. Skorpionina olen herkkävaistoinen, joten ehkä huomaan että meillä on samoja päämääriä. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin valtaa molemmat haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Skorpioni on kateellinen ja julma. Rapukin itsekäs omaan napaan tuijottava minä ensin-tyyppi.
🤣 oon skorppari enkä ole elämäni aikana vielä kateellinen ollut. Julma kyllä julmalle, mutta muuten pehmo.
Härkien kanssa en tule toimeen heidän määräilyn ja pomottamisen takia.
Paras Jousimies
Pahin Skorpioni
Itse olen Oinas
Vierailija kirjoitti:
Hei voisko joku, joka näistä jotain ymmärtää, kertoa minustakin enemmän :D olen siis Jousimies ja innostuin selvittämään että kuumerkki on kalat ja nouseva on skorppioni, eli olen varmaan aika sekamelska?! :D
Kuulostat hyvältä sekoitukselta tulta ja vettä! Skorpioni on vesimerkeistä tulisin, jos näin voi sanoa, ja nousevana skorpionina sinussa on luultavasti intensiteettiä ja pisteliäisyyttä. Ulkonäkösi saattaa olla tummapiirteinen ja kulmikas. Skorpioneilla on usein tuuhea tukka ja kulmat sekä huomiotaherättävä nenä. Katse voi olla läpitunkeva. Jousimies aurinkomerkkinä takaa filosofisen, optimistisen perusluonteen jota vesimerkit onnistuvat aika ajoin horjuttamaan. Kuu kaloissa tekee ihmisestä unelmoivan, herkän ja romanttisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 40v leijona ja olen 15-vuotiaasta saakka huomannut että monet skorpparit halunneet tai pikemminkin pyrkineet minun kavereiksi, kuin olisivat jossain koe-esiintymisessä. Ainakin kuusi tällaista tapausta ollut.
Olen melko itsevarma tyyppi ja valovoimaiseksikin sanottu. Nuo skorpparit ovat tehneet kaikkensa että pääsevät suosiooni. Jonkinlainen epävarmuus heillä. Mielistelevät, tuovat lahjuksia, yrittävät saada minut ruokkimaan heidän itsetuntoa ja epävarmuutta. Kulkevat perässäni toitottamassa miten kauniit hiukseni ovat tänään, miten upean värinen paita minulla on ym.
Jäänyt vaan jotenkin outo kuva :) Mitkä sitten lienee nousevat ja kuunsa olleet, en tiedä.
Skorpioni ja leijona ovat vähän kuin yö ja päivä. Molemmat kiinteitä merkkejä, mutta toinen on vesi ja toinen tuli. Siinä missä toinen on sulkeutunut ja taustavaikuttaja, toinen on itsevarma ja avoimesti johtavassa asemassa. Nämä kaksi ovat potentiaalisesti eläinradan voimakkaimmat, ja seksi on näiden kahden välillä hyvää. Paljon on myös samaa, kuten uskollisuus, intohimoisuus, voimakkaat tunteet sekä omiensa puolustaminen. Samankaltaisuus ja toisaalta päinvastaiset toimintatavat luovat näiden kahden merkin välisen kilpailuasetelman. Toinen loistaa, toinen toimii varjoissa.
Oho, hyvin sanottu! Leijonien kanssa minulla on välillä jotenkin epämukava olo, vaikka heistä oikeastaan pidänkin - tai ainakin kunnioitan. Leijona on ainoita merkkejä, jota en lähtisi avoimesti haastamaan jos sen voisin välttää vaikka en konfliktia pelkääkään. Skorpionina olen herkkävaistoinen, joten ehkä huomaan että meillä on samoja päämääriä. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin valtaa molemmat haluaa.
Skorpionina täytyy sanoa, että ärsyttää vähän se ettei leijonat tunnu pelkäävän meitä :D Olen tottunut siihen, että suurin osa ihmisistä väistää minua automaattisesti tai ainakin välttää riitaa ja on jotenkin varpaillaan seurassani. Leijona ei. En ole ikinä riidellyt kunnolla leijonan kanssa, mutta olen kuullut vierestä kun leijonapomo haukkui alaisensa. En olisi itse parempaan pystynyt, työntekijä tuhersi itkua lopussa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähläsin itse, tarkoitin Jupiteria (en Jouskaria = Jousimiestä), kun sanoin sen olevan Kalohen vanha hallitsija.
Tulkintoja kaipaaville: googlatkaa. Löytyy vaikka mitä tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, vaikka olen oinas ja itsevarma, leijona saattaa saada minulle epämukavan tunteen enkä todellakaan halua haastaa leijonaa etenkään missään tärkeässä asiassa, huulta voin kyllä heittää. Minulla on yksi leijona-työkaveri jonka kanssa tulen kyllä hyvin toimeen (mutta niin tulen oikeastaan kaikkien), Hän on kutenkin on selkeästi pinnan alla ja avoimemmin kuin itse, ylemmyyden tuntoinen, Hän on aina kaunis ja tyylikäs ja jostakin syystä tunnen itseni maan matoseksi hänen rinnallaan. Häneltä tulee kyllä nopeasti järkevää kommenttia jos joku ei miellytä.
Ihmistä määrittää niin moni muukin asia, kuin horoskooppi, joten merkkien laittaminen paremmuusjärjestykseen on mielestäni hankalaa. Varmasti kaikista merkeistä löytyy sekä hyviä, että huonoja esimerkkitapauksia. Uskon todella kuitenkin, että merkit sopivat yhteen toisilleen eritavoin.
Tässä vain muutamia hyvin mieleenpainuneita esimerkkejä omalta kohdaltani.
Olen tavannut oinaita, jotka ovat todella mukavia ja helposti lähestyttäviä, mutta myös ainakin yhden oinaan, joka on todella ilkeä ja itsekäs. Eräästä oinaasta tykkään tosi paljon. Oinaat ovat ainakin kovia työntekijöitä.
Jousimiehet ovat myös olleet kohdallani "kaksijakoisia", ja minun makuuni tätä merkkiä edustavat ovat olleet ehkä turhan suorapuheisia ja toisinaan selvästi jopa pahantahtoisia ja itsekkäitä. Toisaalta taas jousimiehet osaavat olla todella seurallisia ja huumorintajuisia, kun sille päälle sattuvat.
Neitsyet saattavat olla pikkuimaisia nipottajia, mutta toisaalta arvostan heidän loogista älyään ja järjestelmällisyyttään. Oma äitini on neitsyt, ja arvostan ja rakastan häntä todella paljon. Tämä seikka saattaa tietysti vaikuttaa aika paljonkin käsitykseeni neitsyistä.
Kalat ovat olleet kohdallani aika mukavia ja helposti lähestyttäviä, joskin alkoholi saattaa maistua heille turhankin hyvin.
Vesimieheen olen kerran ihastunut todella tulisesti, ja se oli melkein viedä järkeni. Hän oli ikävä kyllä varattu ja sydäntäni särki monta vuotta "hänen vuokseen". Muuta en vesimiehistä osaa sanoa, kuin että he saattavat olla jollakin tapaa etäisiä.
Itse olen aurinkomerkiltäni vaaka, ja inhoan erityisesti ilkeyttä ja huonoja tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skorpionina täytyy sanoa, että ärsyttää vähän se ettei leijonat tunnu pelkäävän meitä :D Olen tottunut siihen, että suurin osa ihmisistä väistää minua automaattisesti tai ainakin välttää riitaa ja on jotenkin varpaillaan seurassani. Leijona ei. En ole ikinä riidellyt kunnolla leijonan kanssa, mutta olen kuullut vierestä kun leijonapomo haukkui alaisensa. En olisi itse parempaan pystynyt, työntekijä tuhersi itkua lopussa....
Itse sain leijonana kerran kommentin skorpionilta, töissä siis, etten ole ollenkaan niin pelottava mitä hän oli ajatellut.
Teimme siis yhdessä erästä juttua poikkeuksellisesti, vain me, ja kyseinen skorpioni oli pelännyt minua etukäteen.
Sen jälkeen olimme töissä ihan hyviä ystäviä, jäi vaan epäselväksi miksi pelkäsi minua, ehkä se on joku leijonajuttu luoda uhkaavaa tunnelmaa? Olen ihan mukava ja hyvin leijonamainen siinä etten haluaisi muille epämukavaa oloa, mutta jos suutun, niin olen kyllä yksi kauheimmista, sitä ei tosin ole tapahtunut töissä ikinä. Ehkä skorpioni vaistoaa ihmisten todellisen luonteen helpommin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain leijonana kerran kommentin skorpionilta, töissä siis, etten ole ollenkaan niin pelottava mitä hän oli ajatellut.
Teimme siis yhdessä erästä juttua poikkeuksellisesti, vain me, ja kyseinen skorpioni oli pelännyt minua etukäteen.
Sen jälkeen olimme töissä ihan hyviä ystäviä, jäi vaan epäselväksi miksi pelkäsi minua, ehkä se on joku leijonajuttu luoda uhkaavaa tunnelmaa? Olen ihan mukava ja hyvin leijonamainen siinä etten haluaisi muille epämukavaa oloa, mutta jos suutun, niin olen kyllä yksi kauheimmista, sitä ei tosin ole tapahtunut töissä ikinä. Ehkä skorpioni vaistoaa ihmisten todellisen luonteen helpommin?
Skorpioni on todella intuitiivinen merkki (kaikki vesimerkit ovat) ja pystyy helposti arvioimaan ihmisiä. Skorpioni inhoaa ns. feikkejä tyyppejä ja arvostaa rehellisyyttä sekä voimakkuutta. Skorpionin seurassa ei kannata esittää tai valehdella. Skorpionilla ja leijonalla on muuten mahdollista muodostaa yksi eläinradan vahvimmista suhteista jos pystyvät asettamaan yhteisen päämäärän. Tukevat upeasti toisiaan.