Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä kun yskittää, mutta kyljet ja selkä on jo ihan loppu ja jumissa yskimisestä?

Vierailija
14.01.2025 |

Onko tähän mitään jeesiä kun kurkusta / keuhkoputkista / keuhkoista / jostain nousee ihan kuin liisteriräkää mihin oikeasti voisi varmaan tukehtuakin, mutta se pitää yskimällä yskiä ja voimat on ihan veks ja varsinkin alaselkään ja kylkiin sattuu niin että vesi valuu silmistä. Aivan kammo olo kun nenäkin on ihan tukossa ja tuntuu että pää räjähtää.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä, tuohan voi olla bakteeritauti kuten keuhkoputken tulehdus. Vähintäänkin apteekista limaa irrottavaa lääkettä kuten Medipektiä. Ensiapuna voi kokeilla höyryhengitystä. Jos limaa ei saa pois, se voi aiheuttaa keuhkokuumeen.

Vierailija
2/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yskänlääkettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy salilla ja laihduta.

Vierailija
4/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yskänlääkettä. 

Lääkärit eivät nykyään enää määrää yskänlääkkeitä, koska niiden tehoa ei ole todistettu. 

Vierailija
5/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko paljon, kertyykö nestettä keuhkoihin?

Vierailija
6/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tyyny rinnan alle ja makaa mahallaan. Se venyttää paikkoja ja mahallaan ei yskitä niin pahasti.

Vierailija
7/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä limaa irtoaa ihan kiitettävästi ja on yskänlääkettäkin, mutta tekee niin kipeää kyljissä ja selässä tuo yskiminen ettei yhtään tekisi mieli yskiä enää vaikka eihän se mikään valinta ole vaan yskittävä on kun alkaa yskittämään. Ei vaan ikinä ole ennen tullut tällä tapaa kroppa kipeäksi yskimisestä ja varsinkaan näin äkkiä. Kuitenkin vasta kolmas päivä menossa. Tai jo, normistihan nämä lentsut on jo ohi tässä vaiheessa.

Vierailija
8/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita tyyny rinnan alle ja makaa mahallaan. Se venyttää paikkoja ja mahallaan ei yskitä niin pahasti.

Joo, mahalleen on nukuttavakin tai sitten ihan puoli-istuvassa asennossa. Täytyy kyllä kokeilla tuota venyttämistä, koska koko rintakehä tuntuu olevan jotenkin jumissa ja ihan kuin joku vanne olisi ympärillä.

Vierailija
9/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yskänlääkettä. 

Olen ottanut, tietenkin mutta tämä hiton lima pitää saada silti yskimällä ulos. 

Vierailija
10/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinkuyskä. mene lääkärille

Vierailija
11/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla Panacodia? Opiaatit ja opioidit hillitsevät yskää. Ei niitä toki kannata ympäri vuorokautta vetää (koska muuten se lima ei tule pois), mutta esim. yöksi voi ottaa.

Vierailija
12/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina, sauna ja terva.

Vierailija
13/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limaa irrottavaa yskänlääkettä limaiseen yskään...? 😂

Lämmintä juomaa itse lisäisin ja yleensäkin nestettä. Mitä ohuemmaksi ja notkeammaksi se lima muuttuu, ja nestettähän siihen tarvitaan,että se muuttuu, niin sen helpompi yskiä se lima ulos. Ei ainakaan tule yhtä helposti sitä oloa, että lima jää kurkkuun ja tukehtuu.

Itse käytän aina jotain ruokapommeja, kun tulee yskää tai nuhaa, kuten raakaa sipulia tai raakaa sitruunamehua. Taltuttavat tehokkaasti kipua ja tautia.

Vierailija
14/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikea astma ja välillä tulee samalaisia tilanteita; limaa täynnä keuhkot ja sitä pitää sitten yskiä pois. Tähän hyvä ja edullinen apu on pulloon puhallus. Olen tilannut puhalluspullon ja letkun netistä, niitä saa kaikista apteekeista ja hengitysliitolta. 

Vierailija
15/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä limaa irtoaa ihan kiitettävästi ja on yskänlääkettäkin, mutta tekee niin kipeää kyljissä ja selässä tuo yskiminen ettei yhtään tekisi mieli yskiä enää vaikka eihän se mikään valinta ole vaan yskittävä on kun alkaa yskittämään. Ei vaan ikinä ole ennen tullut tällä tapaa kroppa kipeäksi yskimisestä ja varsinkaan näin äkkiä. Kuitenkin vasta kolmas päivä menossa. Tai jo, normistihan nämä lentsut on jo ohi tässä vaiheessa.

Kylkivälilihakset ym. lihakset ne vain kipeytyvät yskiessä. Lihaskipuun voi ottaa ihan tavallista särkylääkettä.

Vierailija
16/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ehkä saa jotain pitkäkestoisempaa kipulääkettä lääkäriltä, jotta nukkuminen olisi suht siedettävää. Nyt parin vuoden aikana kaksi kertaa hiusmurtuma tullut kylkiluuhun yskimisen takia. Valitettavasti vain aika auttaa ja joku päivä ei satu.

Vierailija
17/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee klassista sivutaivutusta, vasemmalle, oikeelle, vasemmalle...jne, sitte heiluttelet samalla käsiä sillee, ees taas ees taas siis sivuille eteen taakse, vähän huonoa selittää-https://www.youtube.com/shorts/VwLXMuL_30Q heh ilman kahvakuulaa joo

Vierailija
18/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chiliä, hunajaa ja kuumaa vettä, sitruunaakin voi lisätä. Jos siedät tulisia ruokia, voit heittää mukaan srirachaa tms. Tehoaa kyllä.

Vierailija
19/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota yskänlääkettä. 

Olen ottanut, tietenkin mutta tämä hiton lima pitää saada silti yskimällä ulos. 

Limaneritys lakkaa, kun vahvistaa vastustuskykyään ja nesteyttää kehoa. Voit kokeilla myös astmaatikkojen käyttämää pulloonpuhallusta, josko se auttaisi. Limanpoistoharjoituksia löytyy mm. Hengitysliiton sivuilta.

Vierailija
20/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota yskänlääkettä. 

Lääkärit eivät nykyään enää määrää yskänlääkkeitä, koska niiden tehoa ei ole todistettu. 

No kannattaa itse kokeilla onko. Itse olen ainakin aina lopulta joutunut turvautumaan yskänlääkkeeseen ja kyllä se on yskimisen rauhoittanut. Pitänyt olla jopa autossa mukana, kun ei tiennyt koska kohtaus iskee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi