Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat horoskooppien onnenkivet? Käyttääkö kukaan niitä? Miten niitä käytetään? :)
T. Kalat
Veedinen astrologia keskittyy nimenomaan jalokiviin.
Mulle on tehty useampikin analyysi kartasta ja suositeltu jalokiviä, niillä on voimakas vaikutus.
Noista on hyvä tietää, jos uskoo näihin juttuihin, esim. timantti ei ole kaikille hyvä ja silti kaikki automaattisesti hankkii sen sormukseen, itselläni on esim. keltainen safiiri.
💍💫💎🔮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesimies ja skorpioni ovat monien astrologien mielestä älykkäimät merkit. Sitä ei katsota sen mukaan, mitä ruumiin osaa merkki hallitsee, niinkuin joku oinas täällä huuteli:D Lukisitte edes vähän astrologiaa ennenkuin tulette huutelemaan tänne että ”minun merkkini on älykkäin”
Varmasti kaikki merkit ovat omalla tavallaan älykkäitä - esimerkiksi skorpioni, kuten muutkin vesimerkit, on hyvin tunneälykäs. Älykkäimmät merkit ovat kuitenkin Merkuriuksen hallitsemat kaksonen ja neitsyt. Neitsyellä on loogista päättelykykyä, hyvä muisti ja terävä havaintokyky, kaksonen taas on nokkela, tiedonhaluinen ja hyvä puhumaan.
Ja pah. Olen katsonut paljon listoja horoskooppien älykkyydestä ja en ole kyllä ikinä nähnyt kaksosia listan kärjessä :D Veden merkit ovat älykkäimpiä, Albert Einsteinkin oli kalat. Toisena tulivat maan merkit, mutta niissäkin älykkäin oli kauris. Ilman ja tulen merkeistä älykkäimpiä olivat vesimies ja oinas. Ja se, että mikä planeetta hallitsee ketäkin, ei määrittele älykkyyttä, vaikka sitä sinä täällä kovasti vänkäätkin.
Se menee nimenomaan hallitsijan mukaan ja esim. merkuriuksen aspektit merkkaa enemmän kuin joku aurinkomerkki.
Ihmetyttää tämä kaksosten haukkuminen täällä... veljeni on kaksonen enkä tunnista näitä kaksosten huonoja piirteitä hänessä. Hänellä on tosin kuu härässä, liekö tämä vaikuttaa asiaan? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesimies ja skorpioni ovat monien astrologien mielestä älykkäimät merkit. Sitä ei katsota sen mukaan, mitä ruumiin osaa merkki hallitsee, niinkuin joku oinas täällä huuteli:D Lukisitte edes vähän astrologiaa ennenkuin tulette huutelemaan tänne että ”minun merkkini on älykkäin”
Varmasti kaikki merkit ovat omalla tavallaan älykkäitä - esimerkiksi skorpioni, kuten muutkin vesimerkit, on hyvin tunneälykäs. Älykkäimmät merkit ovat kuitenkin Merkuriuksen hallitsemat kaksonen ja neitsyt. Neitsyellä on loogista päättelykykyä, hyvä muisti ja terävä havaintokyky, kaksonen taas on nokkela, tiedonhaluinen ja hyvä puhumaan.
Ja pah. Olen katsonut paljon listoja horoskooppien älykkyydestä ja en ole kyllä ikinä nähnyt kaksosia listan kärjessä :D Veden merkit ovat älykkäimpiä, Albert Einsteinkin oli kalat. Toisena tulivat maan merkit, mutta niissäkin älykkäin oli kauris. Ilman ja tulen merkeistä älykkäimpiä olivat vesimies ja oinas. Ja se, että mikä planeetta hallitsee ketäkin, ei määrittele älykkyyttä, vaikka sitä sinä täällä kovasti vänkäätkin.
Älykkyyttä on erilaista. Kärjistetysti veden merkit ovat tunneälykkäitä, maamerkit loogisia, tulimerkit sosiaalisesti älykkäitä ja ilman merkit nopeaälyisiä. Kuitenkin yksilön älykkyydestä kertoo eniten Merkuriuksen sijainti, aurinkomerkki ei tosiaan kerro koko totuutta. Onko antaa linkkiä johonkin listaan, mitä olet katsellut? Ihan mielenkiinnosta että millä mittareilla älykkyyttä siellä mitataan. :)
T. Neitsyt
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tämä kaksosten haukkuminen täällä... veljeni on kaksonen enkä tunnista näitä kaksosten huonoja piirteitä hänessä. Hänellä on tosin kuu härässä, liekö tämä vaikuttaa asiaan? :D
Kuu maamerkissä on aurinkokaksosille hyvä ja vähän maadoittava sijainti, jos ymmärrät mitä ajan takaa. Aina pitäisi muistaa, ettei pelkkä aurinkomerkki kerro ihmisestä lopultakaan kovin paljon. Olemme kaikki erilaisia, ja kaikilla on oma, uniikki syntymäkarttansa. :)
Vierailija kirjoitti:
Jousimies, kalat ja härkä ovat mielestäni persoimmat merkit erilaisille nautintoaineille. Valitettavan moni kalat on alkoholisoitunut, jousimies juhlii ja syö terveytensä ja härkä rakastaa ruokaa. Myös rapu harrastaa lohtusyömistä.
Vaaka, oinas ja leijona ovat myös nautinnonhakuisia, mutta samalla pitävät yleensä linjoistaan huolta. Skorpioni on usein äärimmäisyyksien ihminen, eli se on joko tai. Neitsyet ovat tunnetusti terveysintoilijoita ja kiinnostuneet puhtaasta ruoasta. Vesimies on myös terveystietoinen, ja saattaa skorpionin tavoin hurahtaa erilaisiin ihmedieetteihin ja ruokavalioihin. Kauris pitää yleensä kohtuuden kaikessa.
Totta, minä olen härkä ja stereotyyppisesti kyllä rakastan ruokaa...olen taistellut koko elämäni lihomista vastaan ja se menee sitä vaikeammaksi mitä vanhemmaksi tulen. Mieheni on kauris eikä hänelle maistu herkut ollenkaan samalla tavalla kuin itselleni :D Jännä kyllä vielä että isäni, rapu, on myös vatsakas ja isokokoinen ja skorpioniäitini alkoi lihomaan vasta vaihdevuosien jälkeen. Siskoni, leijona, on aina ollut kurvikas mutta urheilullinen ja on kyllä terveydestään kiinnostunut. Niin minäkin tietenkin, mutta olen kyllä sellainen nautiskelija! :X
Vierailija kirjoitti:
Olen aurinkokalat, nouseva neitsyt ja kuujousimies. Tarkistin Marsin ja se on oinaassa, Venus myös. Merkurius kaksosissa. Osaako joku kertoa mitään luonne- ja ulkonäköanalyysia? :)
Aurinkokalat on unelmoiva romantikko, mutta ulkomaailma saattaa sekoittaa ujoutesi ylimielisyyteen nousevan neitsyesi takia. Nousevat neitsyet tunnistaa usein hieman viileästä, älykkäästä, hyvin hallitusta ja tarkkailevasta vaikutelmasta jonka he antavat. Ulospäin vaikutat rauhalliselta ja siltä, että sinulla on ns. hommat hanskassa. Neitsyt tuo myös järjestystä ja rutiinia elämääsi, joka voisi muuten olla jousimiehen, kalojen, oinaan ja kaksosten vaikutuksesta jopa liiankin nopeatempoista ja kaoottista. Kuu jousimiehessä tekee sinusta toisaalta suorapuheisen ja tuo optimistisuutta kalojen arkuuden ja neitsyen pessimismin vastapainoksi. Merkurius hallitsee kaksosia ja Mars oinasta, joten nuo planeettasijaintisi ovat ihanteelliset! Mars oinaassa on usein hyvin äkkipikainen, jopa tuhoisa suuttuessaan, mutta raivo ei koskaan kestä kauaa. Varo itsekkyyttä rakkaudessa ja ihmissuhteissa yleensäkin, oinas Venuksessa lisää taipumusta itsekeskeisyyteen sillä alueella.
Nousevat neitsyet, varsinkin yhdistettyinä kaloihin, näyttävät usein ikäistään nuoremmilta. Nousevat neitsyet ovat harvoin ylipainoisia vaan ovat kiinnostuneita hyvinvoinnista ja terveellisistä elämäntavoista. Heillä on usein sirot kasvonpiirteet ja terävä, kirkas katse.
Paras merkki on kalat, jos parasta voi edes valita. Se on kahdestoista eli viimeinen merkki ja siten samalla kaikkein kehittynein. Sanotaan, että kaloissa on piirteitä kaikista muista merkeistä. Kaloissa on iätöntä viisautta.
Kaikissa merkeissä on hyviä ja huonoja puolia. Jos haluaa vastata kysymykseen mahdollisimman objektiivisesti ja aukottomasti, pitää palauttaa mieleensä kunkin merkin huonoja puolia - jotka tulevat esiin kehittymättömillä yksilöillä - ja arvioida sitä kautta, mitkä ovat piirteistä tuhoisimpia.
Kehittymättömän skorpionin kateellisuus, kostonhimoisuus, manipulointi ja mustasukkaisuus ovat todella synkkiä piirteitä ihmisessä, enkä keksi millekään muulle merkille yhtä huonoja, tai oikeammin tuhoisia, puolia.
Terveisin aurinkoneitsyt, nouseva vesimies ja kuurapu
Siis mitä nämä aurinkomerkit ja nousevat kuu ovat? Ikinä kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en usko horoskooppeihin, kauriina pidän perää. 😄 Vois tulla paha mieli. 😂
Itsekään en usko mutta hyvältä tuntuu kun vaaka on ykkösenä😏. Paras ystäväni on ainut tietämäni kauris, ihana ihminen. Pitänee lukea koko ketju jotta saan tietää mikä kauris-merkkisissä on vikana.
Nuo 'nousevat jutut' ovat itselleni täysi mysteeri.
Olen vesimies enkä tule toimeen vaakojen kanssa. Olen lukenut, että ilman merkkeinä meidän pitäisi tulla kyllä juttuun, mutta en vain kestä heidän pinnallisuuttaan ja turhamaisuuttaan. Välillä tuntuu, ettei heillä ole omia mielipiteitä ollenkaan vaan he sanovat aina sen asian, jonka olettavat miellyttävän kulloistakin keskustelukumppania. Tarve miellyttää on minulle yksi vastenmielisimmistä piirteistä ihmisissä, sori.
Kaksosten kanssa voi käydä mielenkiintoisia keskusteluja, mutta he eivät useinkaan pysty keskittymään vain yhteen asiaan kerrallaan ja samalla voivat siis puhua kanssani syvällisiä, tekstailla toisen kaverinsa kanssa ja kirjoittaa mielessään biisiä. Sinänsä kyllä ihan arvostettavaa, monet kaksoset ovatkin lahjakkaita useammassa kuin yhdessä asiassa.
No, se ilmamerkeistä. Maamerkit ovat minusta osin puuduttavia, paitsi neitsyt, joka on miellyttävän tarkkanäköinen, terävä-älyinen ja pohdiskeleva. Neitsyet ovat turhaan niin itsekriittisiä, he ovat melkeinpä eräitä lempi-ihmisistäni kun alan ajattelemaan. Kauriin musta huumori uppoaa usein kyllä minuun, mutta voisi välillä olla vähän vähemmän kaavamainen. Härkä tuntuu taas olevan todella kiinni arkisissa, jokapäiväisissä, aistillisissa asioissa mitkä taas kyllästyttävät itseäni.
Tulimerkeistä pidän. Heissä on omanarvontuntoa ja rohkeutta myös toteuttaa lukuisia ideoitaan. Leijonan tarve kerätä jatkuvasti ihailua ympärilleen on osin rasittavaa, mutta rehellisyyden nimissä on myönnettävä että harvoin he huomiota alentuvat kerjäämään. Tuntuu, että sitä suodaan heille ihan luonnostaan ja he taas ovat luonnollisia tämän asian kanssa. Avarakatseisten jousimiesten kanssa voisin puhua ja matkustella yöt läpeensä, exäni oli itse asiassa jousimies. Taipumus nähdä suurempi kuvio ja suorasukainen puhetyyli vetoavat kyllä minuun. Oinaat ovat huvittavia kovaäänisyydessään ja vaikka leijonaa välillä syytetään itsekorostuksesta, minusta oinaat harrastavat tätä paljon enemmän. Heidän mielipiteensä harvoin jää keltään kuulematta, mutta toisaalta he ovat raikas tuulahdus vältteleviin ja pikkusieviin ympyröihin esim. työpaikoilla.
Vesimerkkien kanssa on vaikeaa, myönnän. Skorpioni on syvällinen, mutta aivan liian takertuva makuuni. Rapu on vielä pahempi. En myöskään ymmärrä vesimerkkien pitkävihaisuutta ja yletön tunteellisuus ärsyttää itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en usko horoskooppeihin, kauriina pidän perää. 😄 Vois tulla paha mieli. 😂
Itsekään en usko mutta hyvältä tuntuu kun vaaka on ykkösenä😏. Paras ystäväni on ainut tietämäni kauris, ihana ihminen. Pitänee lukea koko ketju jotta saan tietää mikä kauris-merkkisissä on vikana.
Ja olen siis vaaka, syntynyt 23.9.
Heh heh, täällä nousuvaaka, jolla kaksi perättäistä pidempää parisuhdetta yhdistelmän aurinkokaksonen-noususkorpioni kanssa! En voi kuin hekotella yhteistä kokemusmaailmaa. Varmasti tämä itse kokeilemani, siis toki mielestäni erittäin charmikas miekkostyyppi on myös salailun mestari, ja jos kiinni jää vilpistä, pystyy pokerina (omasta mielestään) erittäin valheellisuuteen. Ei varmaan tarvitse selittää mihin suhteet kaatuivat, kun yhdistelee kommenttimme.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä nämä aurinkomerkit ja nousevat kuu ovat? Ikinä kuullutkaan.
Ihmisellä on kullakin oma syntymäkarttansa, joka kertoo missä merkissä kukin aurinkokuntamme planeetta on hänen tarkalla syntymähetkellään ollut. Lisäksi on nouseva merkki. Nämä planeetat vaikuttavat elämässämme eri osa-alueilla, aurinkomerkkisi on toki tärkein mutta vain ns. perusminä. Jos haluat tutkia syvemmälle ja tiedät syntymäkaupunkisi ja tarkan syntymäaikasi (ehkä äitisi muistaa, mutta se lukee myös syntymätodistuksessa), tästä linkistä saat englanniksi ilmaisen luonneanalyysin ja tiedon mm. kuu- ja nousumerkistäsi: https://astro.cafeastrology.com/natal.php
Myös aspektit kannattaa lukea tarkkaan, nekin kertovat paljon luonteesta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tätä ketjua jo pari päivää seurannut ja kyllä monet vaikuttavat kauriista tykkäävänkin! Niin itsekin, koska heidän sanaansa voi luottaa ja he ovat hyviä ystäviä. Ymmärrän, että ensivaikutelma voi olla vähän pelottava ja tyly, mutta ei pidä antaa sen hämätä! :)
T. Kalat
Xenia kirjoitti:
Heh heh, täällä nousuvaaka, jolla kaksi perättäistä pidempää parisuhdetta yhdistelmän aurinkokaksonen-noususkorpioni kanssa! En voi kuin hekotella yhteistä kokemusmaailmaa. Varmasti tämä itse kokeilemani, siis toki mielestäni erittäin charmikas miekkostyyppi on myös salailun mestari, ja jos kiinni jää vilpistä, pystyy pokerina (omasta mielestään) erittäin valheellisuuteen. Ei varmaan tarvitse selittää mihin suhteet kaatuivat, kun yhdistelee kommenttimme.
Huh, aurinkokaksonen + noususkorppari kuulostaa pahalta yhdistelmältä! :O Jotenkin tosi ilkeä kuva tulee. Muistatko missä merkeissä noiden eksien kuut olivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 40v leijona ja olen 15-vuotiaasta saakka huomannut että monet skorpparit halunneet tai pikemminkin pyrkineet minun kavereiksi, kuin olisivat jossain koe-esiintymisessä. Ainakin kuusi tällaista tapausta ollut.
Olen melko itsevarma tyyppi ja valovoimaiseksikin sanottu. Nuo skorpparit ovat tehneet kaikkensa että pääsevät suosiooni. Jonkinlainen epävarmuus heillä. Mielistelevät, tuovat lahjuksia, yrittävät saada minut ruokkimaan heidän itsetuntoa ja epävarmuutta. Kulkevat perässäni toitottamassa miten kauniit hiukseni ovat tänään, miten upean värinen paita minulla on ym.
Jäänyt vaan jotenkin outo kuva :) Mitkä sitten lienee nousevat ja kuunsa olleet, en tiedä.
Skorpioni ja leijona ovat vähän kuin yö ja päivä. Molemmat kiinteitä merkkejä, mutta toinen on vesi ja toinen tuli. Siinä missä toinen on sulkeutunut ja taustavaikuttaja, toinen on itsevarma ja avoimesti johtavassa asemassa. Nämä kaksi ovat potentiaalisesti eläinradan voimakkaimmat, ja seksi on näiden kahden välillä hyvää. Paljon on myös samaa, kuten uskollisuus, intohimoisuus, voimakkaat tunteet sekä omiensa puolustaminen. Samankaltaisuus ja toisaalta päinvastaiset toimintatavat luovat näiden kahden merkin välisen kilpailuasetelman. Toinen loistaa, toinen toimii varjoissa.
Hyvä analyysi! Olen itse leijona ja paras ystäväni vuosien takaa on skorpioni. Yhteistä taivalta takana kohta kaksikymmentä vuotta ja voin allekirjoittaa melkeinpä kaiken mitä kirjoitit. Seksistä en toki tiedä. ;)
Ystäväni toiminta on vähemmän suoraa kuin minun, mutta molemmat ovat elämämme aikana saavuttaneet tavoitteensa. Elämme molemmat onnellista elämää, vaikka vuosiin on mahtunut paljon vaikeitakin asioita. Ystäväni on henkisesti vahvimpia tuntemiani ihmisiä ja olemme hyvin lojaaleja toisiamme kohtaan.
Onko rapu ja leijona sitten jotenkin toistensa vastakohtia? Kuu ja Aurinko? Isovanhempani olivat leijona (pappa) ja rapu (mummo) ja olivat yhdessä teineistä aina papan kuolemaan asti. Mummo kuoli seuraavana vuonna. Yhdessä ehtivät olemaan 69 vuotta! :)
Kauriin peränpito saattaa johtua siitä, että suurin osa tuntemistani kauriista ei alkuunkaan usko astrologiaan. (Siinä on mielestäni jotain hyvin kaurismaista :)) Jos oletetaan siis, että suurin osa ihmisistä äänestää täällä omaa merkkiään. Itse olen härkä, mutta äänestin vaakaa juuri tuon ekassa viestissä kerrotun tasapainoisuuden vuoksi.
Kiitos! :) Ulkonäkö tosiaan on kulmikas ja tummapiirteinen, kulmat ja ripset on luonnostaan tummat ja runsaat, hiukset ei valitettavasti kovin tuuheat ole. Nenä on normaali mutta silmiin kiinnitetään monesti huomiota, en ole kysynyt onko kyse siitä että katse olisi jotenkin läpitunkeva. Optimisti myönnän olevani, ihan viimeiseen hengenvetoon :) pisteliäs olen, samaten kuulemma temperamenttinen :D
Romanttinen, herkkä ja unelmoivakin aika ajoin. Nämä kuitenkin enempi niitä piirteitä, jotka pyrin pitämään piilossa :)