Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12740)
Kalat ja skorpioni suhteessa täällä. Rauhallinen ja kiltti skorpioni mustasukkaisen, omistushaluisen ja räjähtelevän kalan kanssa. Siinä meillä todellisuutta ohi stereotyyppisten kooppien.
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen skorpionimiehen esikuva on Jeremy Brett - korpin mustilla hiuksillaan, tarkkuudellaan ja skorpionimaisella sähäkkyydellään. Katsokaa vaikka Sherlock Holmesit, joissa Brett on pääosassa. Naisskorpioinien täydellinen esikuva on Tuulen Viemään Scarlet O'Haran esittäjä Vivien Leigh, jolla on tarkka ja intensiivinen katse sekä olemus.
Tiedättekö muita horoskooppimerkkinsä tyypillisiä julkimoita?
Tom Ellis the Lucifer. Esittää yliseksuaalista paholaista, jonka rakkaus on täydellistä ja hänelle on vain yksi oikea. Tosin sarjassa tuo rakkauskemia ei ole mitenkään uskottavaa näyttelijöiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Leijonat hirvittävän huomionkipeitä ja draamanhaluisia, oinaat aggressiivisia ja lapsellisia ja skorpionit intensiivisiä, pelottaviakin."
Pääsääntöisesti näin, mutta olen huomannut varsinkin leijonissa tosi suurta vaihtelua riippuen siitä, millainen muu kartta on. Tunnen pari leijonaa joilla on kartallaan paljon neitsyttä, ja he eivät kyllä pidä turhaa meteliä itsestään. Sitten taas leijonat, joilla on paljon tulta ja vettä kartallaan ovat usein niitä, jotka sitä huomiota puoleensa kaipaavat. Englanninkielisillä astrologiasivustoilla onkin eräänlainen arkkityyppi "ujosta leijonasta" ja uskon näiden ihmisten olevan maapainotteisia.
Tuntemani Neitsyet pitävät todellakin turhaa meteliä itsestään... ovat mielestään aina oikeassa ja ihan liian vähän kiitettyjä... sellaisia itsensä jalustalle nostajia. Tuo yhdistettynä leijonaan umpikatatrofi 😳
Tuntemani neitsyet ovat omasta mielestään aina oikeassa, mutta eivät kulje sitä muille kertomassa eivätkä todellakaan nosta itseään jalustalle. He ovat tarkkailijaluonteita ja pysyttelevät mielummin takavasemmalla. Tosi kriittisiä kyllä, heistä saa vähän viileän vaikutelman. Nousumerkki vaikuttaa tähänkin kyllä paljon.
Totta tuo, että nousumerkki vaikuttaa. Tunnen yhden neitsyen, jolla on nousumerkkinä vaaka. Hänestä saa todella ystävällisen ja miellyttävän kuvan, on kiinnostunut muiden asioista ja tuntee niinsanotusti "kaikki". Kuitenkin selän takana hän juoruaa surutta ihmisten asioista pienemmälle ystäväpiirilleen ja kritisoi muiden valintoja, ulosantia ja jopa ulkomuotoa todella kärkkäästi ja ilkeästi. Varsinainen Mean Girl.
Eräs toinen neitsyt, joka on nouseva skorpioni, on taas kylmä mulkoilija, joka välttelee ihmisiä ja ihmiset häntä. Valitettavasti hän on työkaverini, enkä oikein ymmärrä, miksi hän on valinnut hoiva-alan ammatin moisessa ihmisvihassaan.
Sitten taas tunnen neitsyen, jolla on nousumerkkinä leijona, ja hän on tarkka, reilu ja lämmin ihminen joka mielellään huolehtii muista. Häntä ihailevat monet, ja vaikka itse en nyt sitä sanaa käyttäisi, ymmärrän mistä se kumpuaa.
Myös eräs neitsyt, jolla on nousumerkkinä jousimies, on hyvää seuraa, rehellinen ja terävän suora mutta myös rennoin tuntemistani neitsyen edustajista. Hänen kanssaan juhlat jatkuvat pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkinen mies sopii oinas naiselle joka on herkkä ja viihtyy kotona ja on harkitseva sanoissaan? Oinas joka ei ole yhtään tyypillinen oinas.. vauhdikas, menevä ja nopea.
Jousmees?
Tuskin. Jousimies ei viihdy kotona eikä riitä kärsivällisyys kotona nysväämiseen.
Uskotaanko täällä tosissaan horoskooppeihin? Olen jousimies ja olen superintrovertti. En välitä ihmisseurasta. Viihdyn yksin sekä eläinten, kirjojen ja tietokoneiden parissa. Sometilejä ei ole.
Hei Jousimies. Oletko aina ollut superintrovertti vai tämä ominaisuus puhjennut vasta myöhemmin sinulla?
Oletko aiemmin/ nuorempana omannut enemmän ekstrovertin piirteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen skorpionimiehen esikuva on Jeremy Brett - korpin mustilla hiuksillaan, tarkkuudellaan ja skorpionimaisella sähäkkyydellään. Katsokaa vaikka Sherlock Holmesit, joissa Brett on pääosassa. Naisskorpioinien täydellinen esikuva on Tuulen Viemään Scarlet O'Haran esittäjä Vivien Leigh, jolla on tarkka ja intensiivinen katse sekä olemus.
Tom Ellis the Lucifer. Esittää yliseksuaalista paholaista, jonka rakkaus on täydellistä ja hänelle on vain yksi oikea. Tosin sarjassa tuo rakkauskemia ei ole mitenkään uskottavaa näyttelijöiden välillä.
Adam Driverissa on ulkonäössä ja olemuksessa paljon tyypillistä skorpionissa. Jason Momoassa taas tyypillistä leijonaa. Kuumia molemmat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkinen mies sopii oinas naiselle joka on herkkä ja viihtyy kotona ja on harkitseva sanoissaan? Oinas joka ei ole yhtään tyypillinen oinas.. vauhdikas, menevä ja nopea.
Jousmees?
Tuskin. Jousimies ei viihdy kotona eikä riitä kärsivällisyys kotona nysväämiseen.
Uskotaanko täällä tosissaan horoskooppeihin? Olen jousimies ja olen superintrovertti. En välitä ihmisseurasta. Viihdyn yksin sekä eläinten, kirjojen ja tietokoneiden parissa. Sometilejä ei ole.
Kuin myös ja rapu nousuinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jousmees?
Kuin myös ja rapu nousuinen!
Täälläkin yksi, mutta vain nousuneitsyt... :D
Rapu, kuu Leijonassa, hyvä vai huono yhdistelmä?
Aurinko ja kuu päinvastoin hallitsijoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Neitsyet pahimpia: laskelmoivia, seläntakana juoruavia, varastavat jos tilaisuus, pitkävihaisia jne.
Paras jousimies: lojaali, rehti, sanoo suoraan eikä juoruile, huumorintajuinen, joustava, yleensä iloinen ja hyväntuulisin merkeistä
Itse olen jousimies mies, ja hyvät puolet horoskooppimerkissäni allekirjoitan. Rehellisyyden nimissä sanon, että uskollisuus ei ehkä ole horoskooppimerkkini vahvimpia puolia, ja seksi nähdään enemminkin mutkattomana ja mukavana aktiviteettina, mihin ei välttämättä suuria tunteita toista osapuolta kohtaan liity. Taipumusta kevytkenkäisyyteen, etenkin nuoremmassa iässä siis on. Jouskarit osaavat olla myös todella töykeitä ja muita huomioonottamattomia tässä suoruudessaan. Mitä vielä, hyväntuulisuudestaan ja optimismistaan huolimatta yksinollessaan jouskarilla on taipumusta ajautua negatiivisiin keloihin. Nämä halusin pointata ihan tasapuolisuuden nimissä. Jokaisella horoskoopilla on plussansa ja miinuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Leijonat hirvittävän huomionkipeitä ja draamanhaluisia, oinaat aggressiivisia ja lapsellisia ja skorpionit intensiivisiä, pelottaviakin."
Pääsääntöisesti näin, mutta olen huomannut varsinkin leijonissa tosi suurta vaihtelua riippuen siitä, millainen muu kartta on. Tunnen pari leijonaa joilla on kartallaan paljon neitsyttä, ja he eivät kyllä pidä turhaa meteliä itsestään. Sitten taas leijonat, joilla on paljon tulta ja vettä kartallaan ovat usein niitä, jotka sitä huomiota puoleensa kaipaavat. Englanninkielisillä astrologiasivustoilla onkin eräänlainen arkkityyppi "ujosta leijonasta" ja uskon näiden ihmisten olevan maapainotteisia.
Tuntemani Neitsyet pitävät todellakin turhaa meteliä itsestään... ovat mielestään aina oikeassa ja ihan liian vähän kiitettyjä... sellaisia itsensä jalustalle nostajia. Tuo yhdistettynä leijonaan umpikatatrofi 😳
Tuntemani neitsyet ovat omasta mielestään aina oikeassa, mutta eivät kulje sitä muille kertomassa eivätkä todellakaan nosta itseään jalustalle. He ovat tarkkailijaluonteita ja pysyttelevät mielummin takavasemmalla. Tosi kriittisiä kyllä, heistä saa vähän viileän vaikutelman. Nousumerkki vaikuttaa tähänkin kyllä paljon.
Totta tuo, että nousumerkki vaikuttaa. Tunnen yhden neitsyen, jolla on nousumerkkinä vaaka. Hänestä saa todella ystävällisen ja miellyttävän kuvan, on kiinnostunut muiden asioista ja tuntee niinsanotusti "kaikki". Kuitenkin selän takana hän juoruaa surutta ihmisten asioista pienemmälle ystäväpiirilleen ja kritisoi muiden valintoja, ulosantia ja jopa ulkomuotoa todella kärkkäästi ja ilkeästi. Varsinainen Mean Girl.
Eräs toinen neitsyt, joka on nouseva skorpioni, on taas kylmä mulkoilija, joka välttelee ihmisiä ja ihmiset häntä. Valitettavasti hän on työkaverini, enkä oikein ymmärrä, miksi hän on valinnut hoiva-alan ammatin moisessa ihmisvihassaan.
Sitten taas tunnen neitsyen, jolla on nousumerkkinä leijona, ja hän on tarkka, reilu ja lämmin ihminen joka mielellään huolehtii muista. Häntä ihailevat monet, ja vaikka itse en nyt sitä sanaa käyttäisi, ymmärrän mistä se kumpuaa.
Myös eräs neitsyt, jolla on nousumerkkinä jousimies, on hyvää seuraa, rehellinen ja terävän suora mutta myös rennoin tuntemistani neitsyen edustajista. Hänen kanssaan juhlat jatkuvat pitkään.
Mäkin tunnen neitsyen jolla nousu skorpioni. Diplomaattinen, ystävällinen, paljon ystäviä ja illanviettoja joissa moni saanut hänen kauttaan uusia ystäviä. Tyylikäs ja boheemikin. Oikein tykätty ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adam Driverissa on ulkonäössä ja olemuksessa paljon tyypillistä skorpionissa. Jason Momoassa taas tyypillistä leijonaa. Kuumia molemmat!
Driver oli ihan napakymppi Kylo Ren. Viileän kuoren sisällä hirveä määrä patoutuneita tunteita ja etenkin katkeruutta. Ei tyypillinen nättipoika ja silmät niin sielukkaat ja katse haastava.
Täydellinen Beauty and the Beast.
Kuulostaa skorpionilta.
Danny de Vito on skorpioni, samoin Owen Wilson 🤭
Vierailija kirjoitti:
Danny de Vito on skorpioni, samoin Owen Wilson 🤭
Ja Frendien Ross! :D
Pääministeri Sanna Marin ja keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ovat näköjään molemmat skorpioneja. Mitä veikkaatte, onko tällä mitään vaikutusta siihen että viikko riideltiin ennen kuin jonkinlainen sopu pakon edessä saatiin?
Jos linjoilla on skorpioneja, uteliaisuuttani kysyisin, että mitä pidätte toisista skorppareista? Tuletteko toimeen?
Itse olen härkä (nousuleijona, kuukalat) ja jäi mietityttämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neitsyet pahimpia: laskelmoivia, seläntakana juoruavia, varastavat jos tilaisuus, pitkävihaisia jne.
Paras jousimies: lojaali, rehti, sanoo suoraan eikä juoruile, huumorintajuinen, joustava, yleensä iloinen ja hyväntuulisin merkeistäItse olen jousimies mies, ja hyvät puolet horoskooppimerkissäni allekirjoitan. Rehellisyyden nimissä sanon, että uskollisuus ei ehkä ole horoskooppimerkkini vahvimpia puolia, ja seksi nähdään enemminkin mutkattomana ja mukavana aktiviteettina, mihin ei välttämättä suuria tunteita toista osapuolta kohtaan liity. Taipumusta kevytkenkäisyyteen, etenkin nuoremmassa iässä siis on. Jouskarit osaavat olla myös todella töykeitä ja muita huomioonottamattomia tässä suoruudessaan. Mitä vielä, hyväntuulisuudestaan ja optimismistaan huolimatta yksinollessaan jouskarilla on taipumusta ajautua negatiivisiin keloihin. Nämä halusin pointata ihan tasapuolisuuden nimissä. Jokaisella horoskoopilla on plussansa ja miinuksensa.
Mikä sun nousu ja kuumetkit?
Tunnen myös muutaman miesjouskarin ja ehkä tuo uskollisuuspuoli on juuri miesjouskareiden piirre/ ongelma.
Tunnen myös naispuolisia jouskareita, itseni mukaan lukien, yksikään nainen ei voi sietää vehtailua ja salasuhteita ym. Ovat rehellisiä ja uskollisia.
Itselleni rehellisyys ja uskollisuus ovat arvoja, joita ei kyseenalaisteta. Toki olen saanut tuon uskollisuuteni vuoksi siipeeni mm. ex-miehen pettäessä, mutta kuten jouskarit yleensä, olen noussut tuhkasta kuin Feniks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jousimies; mars,venus,merkurius,ja kuu skorpionissa.
Olen vain niin leppoisa ihminen.
Kuu skorpionissa ei kyllä ole mikään leppoisa sijainti.
Minkälainen on kuu skorpionissa?
Millainen on nainen joka
aurinko-kauris
nousu-skorpioni
kuu-rapu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jousmees?
Eli jos horoskoopit määrittävät persoonallisuuden, niin miksi en ole kuten tyypillinen jousimies on? Onko syntymätodistukseni väärennetty? :D
Jousimies on tulimerkkinen olet kuinka introvertti tahansa, niin tulisuus ei lähde sinusta pois. Aurinkomerkki ei kerro koko totuutta. Jousimies tarvitsee vapauden ja jatkuvaa aktiivisuutta. En näe merkkiä sellaisena, joka makaa kodin rauhassa päivästä toiseen haaveillen. Ei, koska jousimies on nopea – nopea tunteissaan, toiminnassaan ja ajattelussaan. Rakastutte nopeasti ja tarvitsette aktiviteettia elämäänne. Viimeksi eilen tuttuni (mars jousimies) tokaisi, että hän on ollut liian kauan paikoillaan eikä halua viipyä yhdessä paikkaa lopun elämäänsä. Toinen esimerkki tyypillisestä jousimiehen käytöksestä oli naapurin (merkurius jousimies, merkurius kuvaa ajatusmaailmaa ja kommunikointitapaa) kommentti, ettei hän enää jaksa opiskella samaa alaa vaan kaipaa lisää haasteita ja toimintaa. Jousimies ei peittele totuutta eikä harrasta hienovaraisia vitsejä, vaan laukoo mitä sylki suuhun tuo ja erityisesti vihaisena. Suuttunut jousimies ei muita kuuntele vaan päästelee kaikki totuudet ulos välittämättä muiden tunteista, ja sama koskee myös jousimiehen toimintaa vihaisena, se on äkkipikaista ja arvaamatonta. Jos vertaan vihaista skorpionia ja jousimiestä, niin skorpioni pistää kerran tai kaksi ja sanoo totuuden kylmänrauhallisesti ja tosissaan sekä kantaen kaunaa, mutta jousimies on räjähtelevä, komenteleva ja äänekäs. Jousimiehen viha on jopa pelottavampaa seurattavaa kuin skorpionin, koska tulisuus näkyy ja kuuluu ja on nopeaa. Jousimies on spontaani, toiminnallinen ja usein miesjousimiehet leimataan naistennaurattajiksi, mutta jousimies tarvitsee rakastuessaan jopa filosofisen syyn taistella rakkauden puolesta. Ette siedä vastaväitteitä, joten olette ikuisina filosofeina valmiita vastaväittelyyn, kuten sinäkin juuri teit.
-Aina on hyvä syy seikkailla, mennä eteenpäin, laajentaa oppimista, pitää hauskaa ja toimia spontaanisti, Jousimies 2021.
-En siedä hyssyttelyä ja tekemättömyyttä, sanon asiat suoraan ja kiertelemättä, Jousimies 2021.
Kerroit, että pidät eläimistä, kirjoista ja tietokoneista – nämä kertovat halustasi mennä eteenpäin, etsiä tietoa, laajentua ja olla filosofinen. Jousimies suhtautuu aluksi asioihin rauhallisesti mutta jossain kohtaa astuu esiin jousimiesmäinen huumori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jousmees?
Eli jos horoskoopit määrittävät persoonallisuuden, niin miksi en ole kuten tyypillinen jousimies on? Onko syntymätodistukseni väärennetty? :D
Jousimies on tulimerkkinen olet kuinka introvertti tahansa, niin tulisuus ei lähde sinusta pois. Aurinkomerkki ei kerro koko totuutta. Jousimies tarvitsee vapauden ja jatkuvaa aktiivisuutta. En näe merkkiä sellaisena, joka makaa kodin rauhassa päivästä toiseen haaveillen. Ei, koska jousimies on nopea – nopea tunteissaan, toiminnassaan ja ajattelussaan. Rakastutte nopeasti ja tarvitsette aktiviteettia elämäänne. Viimeksi eilen tuttuni (mars jousimies) tokaisi, että hän on ollut liian kauan paikoillaan eikä halua viipyä yhdessä paikkaa lopun elämäänsä. Toinen esimerkki tyypillisestä jousimiehen käytöksestä oli naapurin (merkurius jousimies, merkurius kuvaa ajatusmaailmaa ja kommunikointitapaa) kommentti, ettei hän enää jaksa opiskella samaa alaa vaan kaipaa lisää haasteita ja toimintaa. Jousimies ei peittele totuutta eikä harrasta hienovaraisia vitsejä, vaan laukoo mitä sylki suuhun tuo ja erityisesti vihaisena. Suuttunut jousimies ei muita kuuntele vaan päästelee kaikki totuudet ulos välittämättä muiden tunteista, ja sama koskee myös jousimiehen toimintaa vihaisena, se on äkkipikaista ja arvaamatonta. Jos vertaan vihaista skorpionia ja jousimiestä, niin skorpioni pistää kerran tai kaksi ja sanoo totuuden kylmänrauhallisesti ja tosissaan sekä kantaen kaunaa, mutta jousimies on räjähtelevä, komenteleva ja äänekäs. Jousimiehen viha on jopa pelottavampaa seurattavaa kuin skorpionin, koska tulisuus näkyy ja kuuluu ja on nopeaa. Jousimies on spontaani, toiminnallinen ja usein miesjousimiehet leimataan naistennaurattajiksi, mutta jousimies tarvitsee rakastuessaan jopa filosofisen syyn taistella rakkauden puolesta. Ette siedä vastaväitteitä, joten olette ikuisina filosofeina valmiita vastaväittelyyn, kuten sinäkin juuri teit.
-Aina on hyvä syy seikkailla, mennä eteenpäin, laajentaa oppimista, pitää hauskaa ja toimia spontaanisti, Jousimies 2021.
-En siedä hyssyttelyä ja tekemättömyyttä, sanon asiat suoraan ja kiertelemättä, Jousimies 2021.
Kerroit, että pidät eläimistä, kirjoista ja tietokoneista – nämä kertovat halustasi mennä eteenpäin, etsiä tietoa, laajentua ja olla filosofinen. Jousimies suhtautuu aluksi asioihin rauhallisesti mutta jossain kohtaa astuu esiin jousimiesmäinen huumori.
No nyt kyllä pomppas. Olen jouskari nainen, kuu rapu. Olen kyllä kiinnostunut monista asioista, ikuinen opiskelija. Rakastan rauhaa, en pidä riitelystä ym. ja olen mm. jättänyt työpaikan siksi, että siellä ei kyetty keskustelemaan asioista rauhassa sivistyneesti, kuppikuntia, kieroilua ym. En suutu helposti, mutta jos minua loukataan, valehdellaan tarkoituksella sanon kyllä suoraan, asiallisesti, huutamatta tms., vääryydestä.
Niin, ehkä tuo suoruus sitten pelottaa muita?
Muuten olen koti-ihminen, pidän kyllä reissaamisestakin, mutta en rämäpäisesti, vaan suunnitellusti ja turvallisesti. Ehkäpä tuo nousu-rapu ym. aspektit vaikuttavat minun jouskariuuteeni, kuten muillakin merkeillä.