Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12740)
Vierailija kirjoitti:
Skorpioni. Pisteliäs, salakavala, raukkamainen "luolassaan" asustaja. Teeskentelee parempaa kuin onkaan. Skorpionimies usein pahempi kuin skorpioninainen.
Sydämellinen, avulias ja reilu. Yksinviihtyvä eikä häiritse, hätyytä tai räyhää muille turhasta.
Kaksonen. Itsekeskeisiä, valehtelevia, ajavat vain omaa etuaan keinoja kaihtamatta. Maailman kauheimpia "ystäviä".
Paljon on parjattu Kaksosmiehiä... Mitäs mieltä tällaisesta miekkosesta: Kaksoset, kuuKalat, merkuriusRapu, venusKaksoset, marsOinas. Pelastaako nuo muut aurinkomerkiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin ja raain ja ilkein horoskooppimerkki on todellakin Oinas. Ei herranjumala sentään...😩 Suurin osa oinaista välittää vain itsestään. (ainakin pääosa, en syyllistä kaikkia)
Olen samaa mieltä ja olen oinas vaikkei tämä osu minuun tippaakaan. Usein saan kuulla, että minun pitäisi muistaa laittaa itseni etusijalle ainaisen muiden sijaan. Oinaat joiden kartalla on paljon tulta ovat raakoja ja ilkeitä. On omaa kokemusta ja yleensä nämä tuliset oinaat eivät pidä minusta "vetisestä oinaasta", joka on herkkä, haaveileva ja hidas. Syntyy välikohtaus toisen puolesta ja minä välttelen riitoja ja sanomasta suoraan, koska olen vesimerkkinen oinas (kartalla paljon vettä ja maata).
Minö olen aurinko-oinas, nouseva jousimies, kuu leijoa, signature sign on jousimies, kartalla paljon tulta. En kyllä miellä itseäni raaksi ja ilkeäksi. Välttelen konflikteja viimeiseen asti ja pidän turpani yleensä kiinni jos totuuden avaaminen aiheuttaisi sellaista. Jos konflikti syntyy, se painaa mieltäni pitkään. Pystyn kyllä esittämään mielipiteitäni myös loukkaamatta muita.
Ihanin miessuhteeni oli Oinaan kanssa jolla kuu, venus ja mars tulimerkkejä, merkuriusKalat. Tavallaan ehkä itsekeskeinen muttei todellakaan raaka ja ilkeä!
Paljon raaempi/ilkeämpi oli kumppani, jolla kuu ja mars vesimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on kuuleijona? Yhtä rasittava kuin aurinko- tai nousuleijona?
Tunnen aurinkoleijonan, nousuleijonan ja kuuleijonan, joilla ei ole leijonaa muissa merkeissä. Kuuleijona on noista ehdottomasti huomionhakuisin ja melodramaattisin ja siksi ainakin itsestäni rasittavin! Aina joku show päällä. Valitettavasti aurinkomerkkinsä on vielä vaaka, joten siihen huomionhakuun sekoittuu vielä perivaakamainen tarve miellyttää. Huoh.
Aurinkoleijonalla (tosin neitsyttä paljon kartalla että voi johtua siitäkin) on eniten jalat maassa ja antaa muidenkin välillä puhua. Hänessä tulevat esiin ehkä ne leijonan parhaimmat puolet, kuten intohimoisuus, anteliaisuus ja heikompien puolustaminen. Aurinkohan hallitsee leijonaa, eli tämän pitäisi kai olla ns. hyvä sijainti.
Nouseva leijona taas äkkipikainen ja suuttuu helposti, mutta on todellinen seuraihminen ja antaa myös nopeasti anteeksi. Hänestä saa lämpimän ja välittömän ensivaikutelman, kunhan on samaa mieltä kanssaan!
T. Skorpioni
Kiitoksia vastauksesta. Osaatko sanoa onko kuuleijona mies, joka on aurinkorapu, merkurius rapu ja mars rapu, nousukauris kuinka paha? En pidä leijonista, jotenkin liian itsekäs ja huomionhakuinen merkki. :( En usko, että kuukalat ja kuuleijona olisi paras match.
En ole tuo sama vastaaja, mutta eikös yhteensopivuus riipu paljon muistakin merkeistä kuin kuusta ja auringosta? Jos itse olet kuukalat ja tuossa kuuleijonamiehessä paljon vettä (rapua) sekä maadoittava, järkevä nousumaa (kauris) niin ihan hyvin voitte tulla toimeen! :)
Allekirjoitan muuten kyllä saman, että tapaamani aurinkoleijonat ovat pääsääntöisesti olleet myös muut huomioon ottavia ihmisiä, vaikka tykkäävätkin olla äänessä. Yksi kaveri on kuuleijona ja hän on kyllä aika huomionkipeä tapaus. Ehkä aurinkoleijonat saa sitä huomiota jotenkin enemmän "luonnostaan"? Tai että ei ole pakko vetää niin hirveää esitystä päälle kun kuuleijonien kun ne yleensä huomataan muutenkin.
Nousuleijonat tunnistaa tukasta! ;)
En tiedä tunnenko kuuLeijonia, mutta yksi lämpimimmistä ja avuliaimmista ystävistäni on aurinkoLeijona. Tyttäreni on nousuLeijona ja hänellä on luonnostaan uskomattoman upea pitkä korkkiruuvikiharapehko :) Ehkä myös pientä draamaqueenin vikaa, joka ajoittain pilkahtelee ja jota minun nousuVaakana on välillä vaikeaa ymmärtää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on kuuleijona? Yhtä rasittava kuin aurinko- tai nousuleijona?
Tunnen aurinkoleijonan, nousuleijonan ja kuuleijonan, joilla ei ole leijonaa muissa merkeissä. Kuuleijona on noista ehdottomasti huomionhakuisin ja melodramaattisin ja siksi ainakin itsestäni rasittavin! Aina joku show päällä. Valitettavasti aurinkomerkkinsä on vielä vaaka, joten siihen huomionhakuun sekoittuu vielä perivaakamainen tarve miellyttää. Huoh.
Aurinkoleijonalla (tosin neitsyttä paljon kartalla että voi johtua siitäkin) on eniten jalat maassa ja antaa muidenkin välillä puhua. Hänessä tulevat esiin ehkä ne leijonan parhaimmat puolet, kuten intohimoisuus, anteliaisuus ja heikompien puolustaminen. Aurinkohan hallitsee leijonaa, eli tämän pitäisi kai olla ns. hyvä sijainti.
Nouseva leijona taas äkkipikainen ja suuttuu helposti, mutta on todellinen seuraihminen ja antaa myös nopeasti anteeksi. Hänestä saa lämpimän ja välittömän ensivaikutelman, kunhan on samaa mieltä kanssaan!
T. Skorpioni
Kiitoksia vastauksesta. Osaatko sanoa onko kuuleijona mies, joka on aurinkorapu, merkurius rapu ja mars rapu, nousukauris kuinka paha? En pidä leijonista, jotenkin liian itsekäs ja huomionhakuinen merkki. :( En usko, että kuukalat ja kuuleijona olisi paras match.
En ole tuo sama vastaaja, mutta eikös yhteensopivuus riipu paljon muistakin merkeistä kuin kuusta ja auringosta? Jos itse olet kuukalat ja tuossa kuuleijonamiehessä paljon vettä (rapua) sekä maadoittava, järkevä nousumaa (kauris) niin ihan hyvin voitte tulla toimeen! :)
Allekirjoitan muuten kyllä saman, että tapaamani aurinkoleijonat ovat pääsääntöisesti olleet myös muut huomioon ottavia ihmisiä, vaikka tykkäävätkin olla äänessä. Yksi kaveri on kuuleijona ja hän on kyllä aika huomionkipeä tapaus. Ehkä aurinkoleijonat saa sitä huomiota jotenkin enemmän "luonnostaan"? Tai että ei ole pakko vetää niin hirveää esitystä päälle kun kuuleijonien kun ne yleensä huomataan muutenkin.
Nousuleijonat tunnistaa tukasta! ;)
En pidä ajatuksesta, että miehelle pitäisi antaa kaikki huomio. Ahdistaa myös jos mies ostelee lahjoja vain lahjoakseen/mielistelläkseen. En tykkää leijonista, ovat liian huomionhakuisia ja mustasukkaisia sekä laiskoja. :( Kuumerkit pitäisi olla yhteensopivat ja kuukalat jää ylimielisen ja mahtailevan kuuleijonan alle. Olisipa aurinkorapu kuuhärällä, niin onnistumisprosentti olisi 110%. :)
Miltä kuulostaa aurinkoKaksonen kuuVaaka + aurinkoKaksonen kuuKalat?
Vierailija kirjoitti:
Sorry en halua yleistää mutta ilkeimmät ihmiset ovat syntyneet toukokuun lopussa tai ihan kesäkuun alussa. Heitä kutsutaan myös hämähäkeiksi, aivan kuin skorpioni voi olla joissain tapauksissa maassa liikkuva pahuuden ruumiillistuma, kuin toisessa päässä vastaavasti ilmassa lentävä vapaa ylväs kotka suuressa kehittyneisyydessään. Nuo kaksoset on jostain syystä kuuluneet elämääni ja tunnistan heidänlaiset jo kaukaa. ;D Vanhaa tietoa kun olen ollut jo lapsesta asti kiinnostunut astrologiasta ja kaikenlaista "nippelitietoa" kerääntynyt vuosikymmenien aikana.
Jaa, minä ja kaksi teiniaikojen ystävääni ollaan tuon kk vaihteen Kaksosia enkä kyllä tuota ilkeyttä tunnista. Enemmänkin ollaan oltu omissa oloissamme ja niitä joita muut ovat enemmän tai vähemmän kiusanneet.
Itse olen päässyt vähimmällä, mutta ystäväni ovat kokeneet kovempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry en halua yleistää mutta ilkeimmät ihmiset ovat syntyneet toukokuun lopussa tai ihan kesäkuun alussa. Heitä kutsutaan myös hämähäkeiksi, aivan kuin skorpioni voi olla joissain tapauksissa maassa liikkuva pahuuden ruumiillistuma, kuin toisessa päässä vastaavasti ilmassa lentävä vapaa ylväs kotka suuressa kehittyneisyydessään. Nuo kaksoset on jostain syystä kuuluneet elämääni ja tunnistan heidänlaiset jo kaukaa. ;D Vanhaa tietoa kun olen ollut jo lapsesta asti kiinnostunut astrologiasta ja kaikenlaista "nippelitietoa" kerääntynyt vuosikymmenien aikana.
No juuri aivan sama kokemus täällä. Osuu kohdalle tämän tästä. Jos ikinä tulee täysi yhteenotto jonkun kanssa (mitä ei tapahdu kuin äärimmäisen harvoin) niin tuon ajankohdan kaksonen ja tällainen lempeä marraskuun alun skorpioni ei voida sietää toisiamme yhtään.
Yksi parhaimmista ystävistäni, luottokaveri ja lapseni kummi on marraskuun alun Skorpioni, minä kesäkuun alun Kaksoset. Olemme tunteneet 20 vuotta emmekä ole riidoissa koskaan.
Onko teissä astrologiaihmisissä starseedejä eli tähtisiemeniä?
Starseedejä kiinnostaa erityisesti astrologia.
Myös avaruus, ufot ja Atlantis sekä muut muinaiset mytologiat.
Usein erityisherkkiä sään tms. suhteen, vaistoaa kun muut valehtelee, ja kokee fyysisesti pahaa oloa negatiivisten ihmisten seurassa, myös tällä palstalla usein.
Jos on starseed niin syntymätähtikartassa sijaitsee useita planeettoja 25-27 asteessa. Tämä kuulemma yleistä niille joilla on jotain humanoidigeenejä tuhansien vuosien takaa.
Minun melkein kaikki planeetat ovat noissa asteissa, meedio kertoi että olen starseed, ja sen vuoksi tuntuu siltä etten ole missään kotona enkä kuulu perheeseeni, ikäänkuin olisin kotoisin jostain toiselta planeetalta ja ajattelen eri tavalla kuin muut :o Olen myös syntynyt juuri siihen aikaan kun starseedejä levisi maapallolle 1970-luvulla. Auttamaan ihmiskuntaa.
Kaksonen pahin. On kuin kahden eri ihmisen kanssa olisi tekemisissä. Mihinkään sanomaansa ei voi luottaa, kun puhuu mitä milloinkin omaan agendaan sopii.
Vesimies tietenkin paras. Itsenäinen, luova ja älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Kaksonen pahin. On kuin kahden eri ihmisen kanssa olisi tekemisissä. Mihinkään sanomaansa ei voi luottaa, kun puhuu mitä milloinkin omaan agendaan sopii.
Vesimies tietenkin paras. Itsenäinen, luova ja älykäs.
Kaksonen ei oikeastaan vesimiehestä pahemmin eroa. Vesimies ei myöskään ole älykäs saati sitten luova. Ne luovat tyypit ovat vesimerkkejä.
Mahdy kirjoitti:
Kaksonen on ainoo merkki mitä en voi sietää. Siis sietää. Kertakaikkisesti. Epäluotettava pettäjä, juoruilija, omaneduntavoittelija. Välinpitämätön ja tunnekylmä ihminen. Yök
Vaaka ja Vesimies saman tyyppisiä, mutta ei läheskään yhtä huikentelevia. Vaaka on näennäisesti ymmärtäväinen, ei tunteella ja sydämellä mukana mutta yrittää edes esittää, Kaksonen taas ei edes vaivaudu kuuntelemaan.
Vesimies on kylmä älykkö. Ei tunteita, järjellä mennään. En kuitenkaan pidä huikentelevana.
Ikuinen vapaasielu.Eniten kolahtaa vedenmerkit, kauris ja härkä. Jellona on kaverina jees, hallitseva ja dominoiva, mutta myös lämmin ja antelias ihminen. Oinas osaa olla kylmä johtaja, mutta myös henkisesti vahva suunannäyttäjä. Jouskari kaverina jees, positiivinen ja antelias, avarakatseinen sielu.
Ravussa viehättää herkkyys ja omistautuminen rakkaille ihmisille. Kaloissa taiteellisuus ja pehmeys. Skorpionissa luonteen voima erityisesti kriisitilanteissa, vahvuus ja kova tahto.
Ei lähes kaikki voi tosiaan olla väärässä, suurin osa pitää kaksosia nimittäin pahimpina. Itse olen löytänyt kaikista muista jotakin positiivista, kaksosista en yhtään mitään ja kokemusta on laaja kirjo. Todella kaksinaamaisia ja epäluotettavia juoruilijoita, aine pettäneet tavalla tai toisella. Olen oppinut kantapään kautta enkä halua olla heidän kanssaan enää missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen rapu, jolla nouseva merkki skorpioni. On kirjoitettu että tämän yhdistelmän omaavilla ihmisillä on suuri alitajuinen vaikutus ympäristöön, sekä heillä on huomattavasti rakentavaa energiaa. Totta! Olen kehittänyt luonnettani myös tietoiseti sillä elämä ei ole ollut helppoa!!
Sama täällä, olisi kiva tietää yhdistelmästä lisää..
Hämmentävää, miten jokaisesta aurinkomerkin edustajasta on pääsääntöisesti haluttu tuoda esiin ne negatiivisimmiksi koetut piirteet, jotka vielä ovat yleensä ne klassismmat yleistykset, joita eri merkeistä kuvauksissa kerrotaan.
Ihminen ei ole yhtä kuin aurinkomerkkinsä ja vaikka kokonaiskuvaa laajentaisi tutkimalla henkilön koko syntymäkarttaa, on silti mielestäni kyseenalaista tehdä ihmisestä minkäänlaisia kiveenhakattuja johtopäätöksiä. Mitä jos kalat-merkin aurinko onkin kartalla yhtymässä Marsiin tai Saturnukseen? Tai kauriin aurinko yhtymässä Venukseen? Otatteko näitä seikkoja huomioon, kun mietitte, onko kalan ja kauriin liitto tuhoon tuomittu?
Tykkään itsekin lukea vaikkapa oman aurinkomerkkini kuvauksia, mutta olen huomannut, että minulla on tämän suhteen jonkinlainen vahvistusharha, eli otan kuvauksesta ne positiiviset tai omaa käsitystäni tukevat yleistykset ja muun jätän merkityksettömänä huomiotta. Miten te itse suhtaudutte näihin luonnekuvauksiin oman merkkinne tai vaikka puolisonne merkin suhteen?
Tästä on tehty tutkimuskin, jossa erään murhaajan karttatulkinta oli annettu koehenkilöille luettavaksi koehenkilön omana karttana. Suurin osa tutkituista piti kuvausta tarkkana ja koki samastuvansa tulkinnan antamaan kuvaan itsestään.
Yksikään merkki ei ole oman käsitykseni mukaan mustavalkoisesti hyvä tai paha, vaan jokainen merkki edustaa omanlaisensa energian tai symboliikan kautta ihmisyyden ja elämän eri puolia. Joku kommentoi, että vain vesimerkit ovat luovia. Miten tällaisen yleistyksen voi edes tehdä? Kuvataiteen, säveltaiteen, näyttämötaiteen ja vaikka kirjallisuuden klassikot ovat kyllä syntyneet jokaisen aurinkomerkin edustajien toimesta.
Tässä oma viisi senttiäni keskusteluun.
Terveisin, valehteleva, kaksinaamainen, pettävä ja juoruileva opportunisti kaksosnainen. Aurinko 28,5 astetta trooppisella syntymäkartalla.
Kaksosille tyypillisiä ihailtavia ominaisuuksia:
Käytännöllisiä ja käsistään näppäriä, osaavat ommella, siivota, järjestää ja organisoida. Ovat siistejä ja pitävät kotinsa, joka on kaunis, hyvässä järjestyksessä. Heillä on hyvä maku, kauniita ja käytännöllisiä vaatteita ja tavaroita. Heillä on aina jotain uutta kerrottavaa, ovat virkistäviä, piristäviä ja hauskoja. Ajatus kulkee heillä ketterästi ja ovat kiinnostuneita lähes kaikesta. Tietävät paljon ja jakavat tietoaan. Ovat joustavia ja avuliaita. Ovat nöyriä elämän edessä, sulautuvat joukkoon, vaikka hoitavat asiansa nopeasti ja itsenäisesti. Tässä nyt alkajaisiksi, joku muu voi jatkaa ☀️
Olen jousimiehenä huomannut, että tulen kaikkien kanssa toimeen. En siis välttämättä mitään ystävyyssuhteita sido, mutta yleensä minun ja muiden välille ei tule konflikteja. Onko muut jouskarit havainneet tämän?
Kokemus kirjoitti:
Kaksosille tyypillisiä ihailtavia ominaisuuksia:
Käytännöllisiä ja käsistään näppäriä, osaavat ommella, siivota, järjestää ja organisoida. Ovat siistejä ja pitävät kotinsa, joka on kaunis, hyvässä järjestyksessä. Heillä on hyvä maku, kauniita ja käytännöllisiä vaatteita ja tavaroita. Heillä on aina jotain uutta kerrottavaa, ovat virkistäviä, piristäviä ja hauskoja. Ajatus kulkee heillä ketterästi ja ovat kiinnostuneita lähes kaikesta. Tietävät paljon ja jakavat tietoaan. Ovat joustavia ja avuliaita. Ovat nöyriä elämän edessä, sulautuvat joukkoon, vaikka hoitavat asiansa nopeasti ja itsenäisesti. Tässä nyt alkajaisiksi, joku muu voi jatkaa ☀️
Mä olen aina kuvitellut että Neitsyt on tyypillinen tommonen? :)
Hadfag kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesimies tietenkin paras. Itsenäinen, luova ja älykäs.Kaksonen ei oikeastaan vesimiehestä pahemmin eroa. Vesimies ei myöskään ole älykäs saati sitten luova. Ne luovat tyypit ovat vesimerkkejä.
Eläinradan pinnallisimmat merkit. Pahimmat myös.
Vierailija kirjoitti:
Olen jousimiehenä huomannut, että tulen kaikkien kanssa toimeen. En siis välttämättä mitään ystävyyssuhteita sido, mutta yleensä minun ja muiden välille ei tule konflikteja. Onko muut jouskarit havainneet tämän?
Leijonana, eli tulimerkkinä myös, olen huomannut samaa itsessäni.
Oinaat, myös tulimerkki, tykkäävät ehkä enemmän konflikteista ja siitä että ollaan hieman huonoissa väleissä jonkun kanssa ja jollekin pitää päästä sanomaan jotain näpäyttävään tyyliin eli se viimeinen sana.
Näin arvelinkin. Jouskarit ovat fiksuja eivätkä täällä käy tunnistamassa itseään 😚