Millainen on jännänainen?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Jännänainen on kaunis, söpö, hihittelevä isotissinen pienituloinen nainen, jolla on lapsihaaveita nopeasti. Kun miehellä olisi tilaisuus saada koulutettu, uskollinen, tienaava ja talousasioissa järkevä nainen, ottaa hän kuitenkin jännänaisen.
Tuloksena on se, että ihan vähän ajan päästä mies surkuttelee kun "kaikki naiset" vaan tuhlaa rahaa, loisii lompakolla ja pettää.
Oisit ottanut kilttinaisen.
Tässä oli sen verran tarkka ja jäsennelty kertomus että taitaa olla sen kirjoittajalla ihan omakohtaisia kokemuksia?
Jännänainen on taiteellinen, opiskellut monia eri aineita monissa eri paikoissa mutta ei ole koskaan valmistunut mistään. Päivystää lähipubissa.
Vierailija kirjoitti:
Minun käsitykseni jännänaisesta taitaa poiketa aika paljon useimpien muiden näkemyksestä. Moni kuvaa jonkinlaista laskelmoivaa viettelijätärtä. Minulle tulee jännänaisesta mieleen heti neljä elämäni varrella tapaamaani naista, ja tässä heitä yhdistäviä tekijöitä:
Jännänaiset ovat todella impulsiivisia, aivan kuten j-miehetkin. Jännänaiset lähtevät helposti mukaan erilaisiin villityksiin ja toimivat suin päin. Saatetaan vaikkapa ottaa elämäntehtäväksi pelastaa ulkomailta katukoira, vaikka taidot ja kokemus koirista eivät aivan riitä. Sitten innostus menee ohi, ja koiran koulutus jää puolitiehen. Pitokin on niin ja näin, ja koira saatetaan dumpata muualle muutaman vuoden kuluttua "elämäntilanteen muuttumisen vuoksi". Yksi tuntemani hankki itselleen tatuointikoneen ilman muuta kokemusta aiheesta, kuin että itse on muutaman leiman ottanut... Ei harrasta edes piirtämistä. Saatetaan yhtäkkiä lähteä täysillä mukaan jonkun järjestön toimintaan (asian jäädessä muutaman kuukauden kuluessa unohduksiin).
Sosiaalisesti he ovat jotenkin rajattomia. He ovat heti alusta hyvin tuttavallisia niin miehille kuin naisillekin, jos he ovat sillä tuulella. Naispuolisille syntyy äkkiä vaikutelma läheisyydestä ja ystävyydestä, miespuoliset ovat imarreltuja saamastaan huomiosta ja ihastuvat helposti. He eivät epäröi pyytää palveluksia tutuilta, puolitutuilta ja tuntemattomilta. Kerjäävät Facebookissa paikkakunnan ryhmässä ilmaisia kyytejä jne., tai saattavat lähestyä pari viikkoa tuntemaansa ihmistä erilaisin pyynnöin.
Jännänaisilla lopahtaa myös into pitää yllä ihmissuhteita. Facebookin kaverilistaa siivotaan usein. Sukulaisten ja entisten ystävien ja kumppaneiden kanssa ollaan riidoissa. Kumppaneina ollaan parhaimmillaan ylimaallisen hurmaavia, mutta myös psykoottiset raivokohtaukset ja tunteenpurkaukset tulevat tutuiksi. Kaatavat omat tunteensa muiden niskaan, oli kyse sitten maanisesta innostuksesta tai pahantuulisesta synkkyydestä. Ovat varattunakin persoja muiden miesten huomiolle. Saattavat lopettaa seurustelusuhteen äkkiäkin, kun yhtäkkiä "tunteet katoavat".
Päihteitä kuluu, kuten j-miehilläkin. Varattunakin saatetaan hinkuttaa baarin tanssilattialla vieraiden miesten etumusta vasten. Suudelmia myös jaellaan auliisti varattunakin, ehkä jopa jotain muutakin.
Jännänaiset eivät omien näkemysteni mukaan ole aivan yhtä suosittuja miesten keskuudessa kuin j-miehet naisten keskuudessa. Tai no jaa, on näillä tuntemillani kyllä vientiä ollut. Ehkä jännänaiset ovat harvinaisempia kuin j-miehet? Joka tapauksessa jännänaisten hallitsevimmat piirteet ovat arvaamattomuus, lyhytjänteisyys, hedonismi ja itsekeskeisyys.
Ja mä elin 20v tälläisen kanssa joista erottiin ainakin puolet ajasta. Selän takana puuhas ties mitä ja välillä ihan näkyvästikkin. Nyt sit saan korjailla omaa itsetuntoa vielä pitkään.
-muksujen takia-
Sekasaunoja jonka kanssa luottamus suhteessa on vain sanahelinää. Aika ksipäistä kun toinen hakee huomiota muilta miehiltä vaikka käsikädessä käveltäisiin. Tuijottaa silmiin ja hymyilee kivasti.
Jännånainen on se surkean koulumenestyksen kovistyttö joka jatkaa elämäänsä samaa rataa. Kuvaan kuuluu rikostuomiot ja luottotietojen menetykset. Pysyy uskollisena nuoruuden kavereilleen aina koska vannonut valat jopa verellä. Baarissa kun joku tulee sisään niin jännänainen toteaa kavereilleen voivansa hakata helposti tulijan. Riitatilanteissa vastapuoli kutsutaan ulos tappelemaan. Epämiellyttävä ja rasittava persoona jolle sattuu ja tapahtuu jatkuvasti, asunto on epäsiisti ja sossulle soitetaan ja käydään uhoamassa vähän väliä. Pummatessaan voi heittäytyä vaikka kielitaidottomaksi ja pummaustarinat ihan järjettömiä. Jossain vaiheessa pidemmän aikaa osastolla mielenterveysongelmien takia.
Sellainen joka huorrailee ympäriinsä, jakelee perséttään kylillä ja kujilla sekä kuvittelee vielä olevansa äijä.
Vierailija kirjoitti:
Mä miellän jännänaisen sellaiseksi joka osaa käyttää ulkonäköään hyväksi. Siis sellainen suht nätti, joka flirttaa niin oikealle kuin vasemmallekin ja kohdistaa huomiotaan myös niihin miehiin, jotka normaalisti jää hieman sivustaseuraajiksi. Sitten nämä miehet tietenkin kuvittelee ties mitä, kenties ihastuukin ja ovat valmiita tekemään miltei mitä tahansa. Ja tämä tekeminenhän ei jännänaiselta kesken lopu vaan kaikenlaista pientä ja isompaa palvelusta löytyy jatkuvasti johon ihan ehdottomasti tarvitaan miestä. Milloin pitää asentaa/vaihtaa kattolamppu, milloin käyttää ikeassa, milloin lainata autoa.. täysin laskelmoitua ja puhdasta hyväksikäyttöä. Ja ihastunut mieshän seisoo vaikka päällään, koska ihan varmasti kohta tuo ihana jännänainen tuntee samoin.
Paitsi ettei tunne, ikinä, vaan jännänainen on just se joka päätyy omasta halustaan yhteen sen miespuolisen vastineensa kanssa ja itkee kuinka mies onkin pelkkä pettävä sika vaikka hän tekee mitä ja kuinka on miehelle mieliksi.
Tämä.
Sellainen nainen, joka antaa miehelle ymmärtää, muttei ymmärrä antaa. Nauttii huomiosta tai palveluksista. Leikkii miesten tunteilla.
Minä nuorena ja vähän vain vanhempanakin, jos tulee vastaan sopiva mies. Paras on pelimies, sellaisen kanssa peli voi jatkua vuosia, eikä seksiä ole kertaakaan, mutta mies on melkein onnistumassa ujon naisen kellistämisessä, lähes jo kohta saa...
Niin on mulla aviomieskin, hän on entinen naistenmies. Mutta en kylläkään itke, että mies pettäisi. Minä olen pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jännänainen on usein todella kaunis, todella karismaattinen. Mutta heti kun alatte suhteeseen alkaa jännänainen käyttäytymään kuin psykoottinen henkilö, järkyttävän mustasukkainen ja raivoaa ties mistä, mutta samaan aikaan peuhaa yhtä sähäkkäästi sängyssäkin. Jännänaiseen menee paljon rahaa.
Kuvailit minut. Olen ahkera työntekijä ja moraaliltani kunnon kansalainen, mutta todella tulinen tapaus. Joskus yllätän miehen seksileluilla ja joskus itken kun kaikki on vaan paskaa. Teen miehelle ihania yllätyksiä ja hukutan tämän suudelmiin, tai sitten valitan jostain. Kaunis? No on mulle kerran jopa joku tuntematon tullut sanomaan, että olen kaunein nainen jonka hän on koskaan nähnyt. Ja muut vastaavat tapaukset päälle.
Eilen mun piti tehdä päivällinen mutta sitä vastoin tulin myöhään kotiin ihan pilvessä ja käperryin mieheni syliin lepertelemään miten upea ihminen hän on ja miten paljon häntä rakastan. Olen taiteilija ja vapaa sielu ja mieheni rakastaa minua juuri tällaisena.
T. Jännis
Ei sinussa mitään jännää kyllä ole. Sori nyt vaan.
Jännänainen on viehättävä, fiksu ja karismaattinen, mutta häntä kiinnostaa muut asiat enemmän kuin vaimona oleminen ja perheen perustaminen. Jännänainen ei asetu miehen tahtomaan rooliin, pistää muita asioita etusijalle ennen parisuhdetta, ja aiheuttaa näin kärsimystä sitoutumista kaipaavalle, perheenperustamishaluiselle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jännänainen on usein todella kaunis, todella karismaattinen. Mutta heti kun alatte suhteeseen alkaa jännänainen käyttäytymään kuin psykoottinen henkilö, järkyttävän mustasukkainen ja raivoaa ties mistä, mutta samaan aikaan peuhaa yhtä sähäkkäästi sängyssäkin. Jännänaiseen menee paljon rahaa.
Kuvailit minut. Olen ahkera työntekijä ja moraaliltani kunnon kansalainen, mutta todella tulinen tapaus. Joskus yllätän miehen seksileluilla ja joskus itken kun kaikki on vaan paskaa. Teen miehelle ihania yllätyksiä ja hukutan tämän suudelmiin, tai sitten valitan jostain. Kaunis? No on mulle kerran jopa joku tuntematon tullut sanomaan, että olen kaunein nainen jonka hän on koskaan nähnyt. Ja muut vastaavat tapaukset päälle.
Eilen mun piti tehdä päivällinen mutta sitä vastoin tulin myöhään kotiin ihan pilvessä ja käperryin mieheni syliin lepertelemään miten upea ihminen hän on ja miten paljon häntä rakastan. Olen taiteilija ja vapaa sielu ja mieheni rakastaa minua juuri tällaisena.
T. Jännis
Ei sinussa mitään jännää kyllä ole. Sori nyt vaan.
Ai koska en ole tatuoitu yksinhuoltaja parturikampaaja ja bubiruusu?
Mä kanssa sanoisin että jännänainen on sellainen vähän hömpän ja haavoittuvan roolia vetävä, joka kuitenkin pettää miehiä sumeilematta, vaihtaa lennosta parempaan ja hyödyntää häneen ihastuneiden miesten palveluksia ja tahallaan triggeröi sitä ihastusta myös. Yksi kaveri on tällainen, naispuolisena kaverina ihan viihdyttävä, mutta aika törkeästi kyllä kohtelee miehiä, ja jos häntä haastetaan tästä käyttäytymisestä vetäytyy siihen avuttoman rooliinsa ja syyttää muita ja olosuhteita. Oikeasti myös aika vakavia mielenterveys- ja päihdeongelmia, jotka selviävät puolisoksi asti päässeille miehille kyllä aika nopeasti ja yleensä tuhoavat suhteen ennen pitkää, ellei mies ole täysin läheisriippuvainen. Itse asiassa luulen monilla jännämiehilläkin kuitenkin ongelmaisuuden olevan siellä ytimessä, ei normaalijärkisen ihmisen tarvi käyttäytyä kuin tuuliviiri, ainakaan iän karttuessa.
Useimmat teistä kuvailette rajatilapersoonaa eli epävakaata persoonallisuushäiriötä.
Seksibloggaaja Kaisaminni. On muuten q-ma lyyli näin naisenkin vinkkelistä. Lankeaisin!