Oma MeToo -kokemuksesi.
Kerro oma MeToo -kategorian alle mahtuva oikeasti ahdistava häirintätapaus, jossa valta-asetelma on ollut epäsymmetrinen, etkä ole voinut asiaa mielestäsi kuuluttaa kylillä, pelossa siitä että urasi vaarantuisi siitä.
Minulla on muutamakin, mutta kerron vasta kohta...
Kommentit (336)
Vierailija kirjoitti:
Ex-appi lähenteli kun olimme heillä joulunvietossa. Satuttiin samaan aikaan keittiöön ja siinä sitten yritti. Olin 23 ja täysin hölmistyin tilanteesta.
Minuakin on ex-appi lähennellyt umpikännissä. Tuli yöllä sänkyni laidalle istumaan ja jotain silitteli ja mongersi. Silloinen poikaystävä onneksi tuli väliin ettei tullut mitään sen suurempaa kahnausta siitä.
Samoin erään lähisukulaiseni mies on käyttäytynyt humalassa hieman sopimattomasti. Liian rivoja juttuja ja halatessa kädet ihan väärässä paikassa.
Jotenkin niljakasta kun nämä lähipiirin ihmiset syyllistyvät tuollaiseen. Eikä pidä ottaa sitä viinaa jos siitä menee tuommoiseksi apinaksi. Nykyinen appi on ns. harmiton alkoholisti, mutta tietää onneksi asiallisen käytöksen rajat eikä ole ollut mitään lipsumista siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
404 not found kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom! O ulun lapsirakkaat m a t u t ei kuulu metoon piiriin. Pekka on pahempi, se tuijottaa jopa.
Pekka on se, joka on useammin käynyt suomalaisnaiseen käsiksi. Ihan kunnolla. Pekka myös tåppaa naisen kun sille päälle sattuu.
Valitettavasti me naiset tiedämme, että kun rinnat kasvaa n 12 v alkaen, suomalainen mies ahdistelee. Hyvin moni, vaikka ei kaikki.
Säälittävä tarina mat upatja.
Pisti myös silmään. Suomalaiset lähes poikkeuksetta uskoo kun sanoo ei kiinnosta. Nämä hieman värittyneemmät ei.
No ei kyllä usko. Eikä niitä edes kiinnosta. Suomalainen mies ahdistelee ja huutelee 12-v tytöille, joilla on rinnat. Ei mitään muuta kuin ahdistellukseen. Mille sinä siinä ei sanoisit? Sehän on pelkkää vallankäyttöä ja nöyryyttämistä.
Tuo on hieman eri asia kuin lähteä seuraamaan ja oikeasti ahdistella. Tuo on huonoa käytöstä, mutta vain vittuilua ei sen pahempaa.
Surullista, että miesten kokemat ahdistelutilanteet koetaan huvittavina.
Mieheni on itsevarma, mutta ahdistui silti asiakkaan luona saamaasta seksuaalissävytteisestä kommentoinnista. Kommentoijana oli vanhempi rouvahenkilö.
Kenenkään ei tarvitse kuulla kuinka työn maksun voisi hoitaa makuuhuoneen puolella.
lobiuiu kirjoitti:
Keski-ikäsiset naiset ovat humalassa kaikkein pahimpia. Kokemuksia on: baaritiskillä naisporukka oli päättänyt porukassa kopeloida, kaikki viisi mimmiä menivät ohi persauksiani puristellen. Voinko huutaa MEETOO en en todellakaan. Olen vain tavallinen kivakroppainen nuori mies. Mutta en jotenkaan kestä noita vanhempia mimmejä joille "ei kiitos" ei kelpaa vastaukseksi. Ovat tottuneet (ehkö nössön aviomiehen kanssa) että EI ei kelpaa vastaukseksi. Mulla on omanikäiseni kaunis urheilullinen daami kotosalla odottamassa poikien saunaillan jälken. Ihanat rouvat pliis, ootte kyllä ihania, mutta jättkäkää minut rauhaan :-) Ja herättäkää noilla kaikilla aksöneillä se sohvannurkassa torkkuva aviomies
Minä menisin järjestyksenvalvojalle mainitsemaan tuollaisista koura-Kaisoista. Ei siellä koura-Karejakaan hyvällä katsota, niin luulisi että rouvienkin olisi aika tulla sieltä 60-luvulta pois ja tähän päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
404 not found kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom! O ulun lapsirakkaat m a t u t ei kuulu metoon piiriin. Pekka on pahempi, se tuijottaa jopa.
Pekka on se, joka on useammin käynyt suomalaisnaiseen käsiksi. Ihan kunnolla. Pekka myös tåppaa naisen kun sille päälle sattuu.
Valitettavasti me naiset tiedämme, että kun rinnat kasvaa n 12 v alkaen, suomalainen mies ahdistelee. Hyvin moni, vaikka ei kaikki.
Pisti myös silmään. Suomalaiset lähes poikkeuksetta uskoo kun sanoo ei kiinnosta. Nämä hieman värittyneemmät ei.
No ei kyllä usko. Eikä niitä edes kiinnosta. Suomalainen mies ahdistelee ja huutelee 12-v tytöille, joilla on rinnat. Ei mitään muuta kuin ahdistellukseen. Mille sinä siinä ei sanoisit? Sehän on pelkkää vallankäyttöä ja nöyryyttämistä.
Tuo on hieman eri asia kuin lähteä seuraamaan ja oikeasti ahdistella. Tuo on huonoa käytöstä, mutta vain vittuilua ei sen pahempaa.
Ai sinusta 12v tytön kouriminen ei ole oikeaa ahdistelua? Huutelukin on ahdistavaa, ja sitä tapahtui aina, kun esim juoksin, mutta kourimistakin oli usein. Niin koulussa kuin aikuisilta miehiltä muualla.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että miesten kokemat ahdistelutilanteet koetaan huvittavina.
Mieheni on itsevarma, mutta ahdistui silti asiakkaan luona saamaasta seksuaalissävytteisestä kommentoinnista. Kommentoijana oli vanhempi rouvahenkilö.
Kenenkään ei tarvitse kuulla kuinka työn maksun voisi hoitaa makuuhuoneen puolella.
Mitä työtä miehesi tekee?
Kuulostaa aika vässykältä, jos ihan rehellisiä ollaan... Oikein ahdistui?
Vierailija kirjoitti:
404 not found kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen asenne on se kaikkein veemäisin. Taidat olla joku leijonakorumies. Sen sijaan että syyllistät ahdistelun kohteeksi joutuneita naisia sinun kuuluisi puolustaa heitä. Vasta silloin olet herrasmies. Oli ahdistelija mistä tahansa.
Niinpä. Nämä "naisten suojelijat" tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä valkealan m a t u i l l e. Täällä on mammoja jotka diggaavat niistä 👍🏿👺👍🏿sikana.
No Valkealan junttijonne voi pitää päänsä kiinni. Koita nyt päästä vaikka sinne Kouvolaan ensin hankkimaan maailmankokemusta ennen kuin tulet mopos selästä huuteleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
404 not found kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen asenne on se kaikkein veemäisin. Taidat olla joku leijonakorumies. Sen sijaan että syyllistät ahdistelun kohteeksi joutuneita naisia sinun kuuluisi puolustaa heitä. Vasta silloin olet herrasmies. Oli ahdistelija mistä tahansa.
Ei teitä kukaan halua "suojella" vaan lapsia. Te olette merkityksettömiä valtaosalle noista korumiehistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
404 not found kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sinusta 12v tytön kouriminen ei ole oikeaa ahdistelua? Huutelukin on ahdistavaa, ja sitä tapahtui aina, kun esim juoksin, mutta kourimistakin oli usein. Niin koulussa kuin aikuisilta miehiltä muualla.
Se riippuu kuka kouri. Jos on samanikäinen, niin valitan se kuuluu elämään, jos taas on 30v niin yhteys poliisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
404 not found kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu kuka kouri. Jos on samanikäinen, niin valitan se kuuluu elämään, jos taas on 30v niin yhteys poliisiin.
Molempia oli. Paljon. Ja näin aikuisena sanoisin, että kyllä se samanikäistenkin kohdalla poliisiasia on. Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juopunut nainen puhui rivoja ja puristi etumustani. Olin tuolloin 23-vuotias ja nainen vähintään 40.
(olen siis mies)7
Ja koet että olet valta-asetelmallisesti ollut asemassa, jossa et olisi kyennyt puolustamaan itseäsi?
Selvä... Aikamoinen vässykkä olet kyllä ollut 23 vuotiaana.
Tässä on hyvin kiteytettynä se, miksi metoo on niin perseestä.
Naiset ovat omalla toiminnallaan, ylilyönneillään ja tällaisilla jutuilla pilanneet aluksi ihan hyvän kampanjan.
Tarina ei kerro, mutta mitä jos toi nainen oli tän miehen pomo?
Tuskin kukaan on väittänyt etteikö miehen kokema ahdistelu naiselta olisi väärin ja voisi tuntua loukkaavalta ja ahdistavalta. Mutta ihan oikeasti tilanne ei ole rinnasteinen päinvastaisen asetelman kanssa. Toki on isokokoisia vahvoja naisia, ja pieniä fyysisesti heikkoja miehiä... mutta keskimäärin.
Olen itse reilu 50-kiloinen nainen. Minun kimppuuni on kahdesti käynyt satakiloinen mies, kourien, purren, läimäytellen ja puhuen ällöttävyyksiä. Kummallakin kerralla minut riisuttiin alastomaksi ja toisella kerralla rai skaus oli hyvin lähellä. Mies oli onneksi sen verran humalassa että sain purren ja kynsien rimpuiltua irti hänen otteestaan. Pääsin juoksemaan karkuun koska tämä ei pysynyt perässäni. Toisella kerralla minua peloteltiin ja läimittiin strategisiin kohtiin alastomalle vartalolle sekä nipisteltiin nännejä ja nuoltiin ympäriinsä. Huusin apua minkä kurkusta lähti ja viimein mies heitti minut maahan sanoen pirullisesti että voisi rai skata minut koska tahansa.
Huomautan vielä että itse en ollut juonut enkä käyttäytynyt mitenkään viettelevästi miestä kohtaan. Tilanteet olivat traumaattisia.
Jos minua olisi tullut käpälöimään 25-kiloinen henkilö (eli puolet itseäni pienempi) joka ei voisi rai skata, ei tilanne olisi ollut yhtä pelottava. Ymmärtänette eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
404 not found kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teitä kukaan halua "suojella" vaan lapsia. Te olette merkityksettömiä valtaosalle noista korumiehistäkin.
OK. Eipä siinä sitten mitään. Yritämme suojella itseämme. Taas täytyy naisten tehdä kaikki itse. Pelaa sä pleikkaa sillä välin ja kirjoittele vauvalle, kuinka ne ma dut viduttaa, mut tehkää te muut jotain. Naiset armeijaan!
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan on väittänyt etteikö miehen kokema ahdistelu naiselta olisi väärin ja voisi tuntua loukkaavalta ja ahdistavalta. Mutta ihan oikeasti tilanne ei ole rinnasteinen päinvastaisen asetelman kanssa. Toki on isokokoisia vahvoja naisia, ja pieniä fyysisesti heikkoja miehiä... mutta keskimäärin.
Olen itse reilu 50-kiloinen nainen. Minun kimppuuni on kahdesti käynyt satakiloinen mies, kourien, purren, läimäytellen ja puhuen ällöttävyyksiä. Kummallakin kerralla minut riisuttiin alastomaksi ja toisella kerralla rai skaus oli hyvin lähellä. Mies oli onneksi sen verran humalassa että sain purren ja kynsien rimpuiltua irti hänen otteestaan. Pääsin juoksemaan karkuun koska tämä ei pysynyt perässäni. Toisella kerralla minua peloteltiin ja läimittiin strategisiin kohtiin alastomalle vartalolle sekä nipisteltiin nännejä ja nuoltiin ympäriinsä. Huusin apua minkä kurkusta lähti ja viimein mies heitti minut maahan sanoen pirullisesti että voisi rai skata minut koska tahansa.
Huomautan vielä että itse en ollut juonut enkä käyttäytynyt mitenkään viettelevästi miestä kohtaan. Tilanteet olivat traumaattisia.Jos minua olisi tullut käpälöimään 25-kiloinen henkilö (eli puolet itseäni pienempi) joka ei voisi rai skata, ei tilanne olisi ollut yhtä pelottava. Ymmärtänette eron.
Tämä. Kukaan mies ei koskaan tule ymmärtämään tätä. Paitsi jos on ollut vapaata riistaa jossain Guantanamon vankileirillä.
Täällä joku yrittää poistattaa ketjun törkyä suoltamalla.
Mutta minusta naisena myös miesten kokema ahdistelu on vakava asia. Ei ehkä yhtä yleinen kuin naisten kokema, mutta ihan yhtä vakava. Vakavampi siinä mielessä, että mies ei saa vertaistukea.
Jos koulupoikaa lähentelee naisopettaja, poikaa muut lähinnä onnittelevat. Tyttö saa sympatiaa, jos uskaltaa kertoa. Ja kuitenkin molemmat ovat yhtä pahoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
lobiuiu kirjoitti:
Keski-ikäsiset naiset ovat humalassa kaikkein pahimpia. Kokemuksia on: baaritiskillä naisporukka oli päättänyt porukassa kopeloida, kaikki viisi mimmiä menivät ohi persauksiani puristellen. Voinko huutaa MEETOO en en todellakaan. Olen vain tavallinen kivakroppainen nuori mies. Mutta en jotenkaan kestä noita vanhempia mimmejä joille "ei kiitos" ei kelpaa vastaukseksi. Ovat tottuneet (ehkö nössön aviomiehen kanssa) että EI ei kelpaa vastaukseksi. Mulla on omanikäiseni kaunis urheilullinen daami kotosalla odottamassa poikien saunaillan jälken. Ihanat rouvat pliis, ootte kyllä ihania, mutta jättkäkää minut rauhaan :-) Ja herättäkää noilla kaikilla aksöneillä se sohvannurkassa torkkuva aviomies
Minä menisin järjestyksenvalvojalle mainitsemaan tuollaisista koura-Kaisoista. Ei siellä koura-Karejakaan hyvällä katsota, niin luulisi että rouvienkin olisi aika tulla sieltä 60-luvulta pois ja tähän päivään.
Mutta patriarkaattipa ei suojelekaan tommoisia neitimiehiä. On valtava miehinen häpeä mennä kantelemaan kenen tahansa naisen toilailuista pokelle. Hämmentävästi se voi olla suoranaista riidan haastoa. Sen sijaan, että Sirpa lentäis ravintolasta ulos, saakin pahimmillaan olla varomassa Sirpan poikkista, joka tulee opettamaan, miten naisia kunnioitetaan.
Asiallisesti käyttäytyvällä miehellä ei heposti ole tässä pelissä kuin häviäjän osa. Vastoin naisten luuloa, miesten koskemattomuus on todella olematonta, jos ei ole varovainen. Toki baarisirpat ovat varsin lieviä, mutta toki ikäviä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä valkealan m a t u i l l e. Täällä on mammoja jotka diggaavat niistä 👍🏿👺👍🏿sikana.
No Valkealan junttijonne voi pitää päänsä kiinni. Koita nyt päästä vaikka sinne Kouvolaan ensin hankkimaan maailmankokemusta ennen kuin tulet mopos selästä huuteleen.
Hienoa. Onko ahmed avannut oven anarkomarkolle joskus? Mene vetäämään päivän subut ja vaihtamaan ruiskut. ja polttamaan vielä lopuksi eskon auto ihmispaska.
No joo, ei sieltä Valkealasta ole tullut koskaan muuta kuin sisäsiittoista porukkaa. Tästäkään kommentista saa Erkkikään selvää. Ehkä ei Eskokaan 😂