Millainen on vegaanin joulu?
Kertokaas parhaimmat perinteiset herkkuruokanne.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Saako vegaaniruuasta mahansa täyteen?
Miksi ihmeessä ei saisi?
Vierailija kirjoitti:
Voiko vegaani käyttää sieniä tai hiivaa?
Voi.
Vierailija kirjoitti:
Eli emmekö saa vegaanireseptejä tänne?
Miksi et käy katsomassa Vegaaniliiton sivuilla olevia joulureseptejä?
Just testasin choco chilin appelsiini glaseerattua tofua, hyvää tuli ja teen jouluksi. Lisäksi punajuuri pyöryköitä ja ruusukaali paistosta ja laatikoita. Meillä on yksi kasvissyöjä mutta noissa on ihan vegaanisia ohjeita. Lisäksi juustot, salaatit ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli emmekö saa vegaanireseptejä tänne?
Miksi et käy katsomassa Vegaaniliiton sivuilla olevia joulureseptejä?
Käynkin, mutta varmasti monella on hyviä reseptejä joita sieltä ei löydy. Tuskin kaikki vegaanit kokkaavat niiden ohjeiden mukaan??
Helvetin ankea se on. Ei voi jumalauta syödä sikaa, ei siipikarjaa. Lanttua ja porkkanaa, laatikoita vastaavaa, pitäis syödä kuin maittais.
Joulu tekee kunnon vegaanien, kuten itse olen, aikalailla itsetuhoisen.
Vierailija kirjoitti:
Lanttu, porkkana ja peruna.
Vegsnin joulupöytä on samanalinen kuin muidenkin. Vain kinkku eli se takapuolensa menettänyt tapettu sika puuttuu. Vai onko sinun joulupöydässäsi pelkkää lihaa? kaikki muu puutuu?
Vierailija kirjoitti:
Helvetin ankea se on. Ei voi jumalauta syödä sikaa, ei siipikarjaa. Lanttua ja porkkanaa, laatikoita vastaavaa, pitäis syödä kuin maittais.
Ei ole koskaan tullut sulle mieleen, ettei se sika varmaa halua tulla tapetuksi ja syödyksi. Sika on hyvin viisas eläin ja haluaa elää siinä kuin sinäkin. Miltä tuntuisi jos sinulla teetätteisiin jälkeläisiä toisten ruokapöytään. Sinä synnyttäisit ja synnyttäisit ja joku hakisi aina ne syötäväksi. Ja miltä tuntuisi tulla tapetuksi juuri kun alat olla aikuinen ja systemaattisesti kaikki lajitoverisi lahdattaisiin tiettyyn ikään tullessa.
Eläimilläkin on halu elää. Tämä nykyinen tehotuotanto on perseestä ja siksi olen luopunut lihasta. Hyvin olen pärjännyt eikä ole elämä ankeata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu tekee kunnon vegaanien, kuten itse olen, aikalailla itsetuhoisen.Ei ole koskaan tullut sulle mieleen, ettei se sika varmaa halua tulla tapetuksi ja syödyksi. Sika on hyvin viisas eläin ja haluaa elää siinä kuin sinäkin. Miltä tuntuisi jos sinulla teetätteisiin jälkeläisiä toisten ruokapöytään. Sinä synnyttäisit ja synnyttäisit ja joku hakisi aina ne syötäväksi. Ja miltä tuntuisi tulla tapetuksi juuri kun alat olla aikuinen ja systemaattisesti kaikki lajitoverisi lahdattaisiin tiettyyn ikään tullessa.
Eläimilläkin on halu elää. Tämä nykyinen tehotuotanto on perseestä ja siksi olen luopunut lihasta. Hyvin olen pärjännyt eikä ole elämä ankeata.
Oho, nyt tuli kommentti väärään lainaukseen. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Meidän vegaaniperheessä syödään aattona mm. lanttu-, punajuuri- ja porkkanalaatikkoa, rosollia (ilman silliä, joka ei minusta kuulu kyseiseen ruokaan muutenkaan), härkismureketta, sienisalaattia, merilevä"mätiä", perunoita, vihersalaattia, jossa on varmaankin mm. kikherneitä.
Joulupäiväksi paistan mm. itse marinoitua tofua.
Onneksi nykyään esim. kaurakermaa ja -maitoa saa joka paikasta.
Ei kukaan haikaile sian perään, koska emme ole koskaan kinkkua syöneet.
Lohi? Suklaa? Tortut ja piparit? Kuolisin nälkään, jos pitäis tyytyä noihin teidän pöperöihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi? jokainen vegaani voi halutessaan vaikka heti lakata olemasta vegaani ja syödä lihaa, jos sitä tekee mieli. Sekin on ihan hyvä, jos joku vähentää lihan syöntiään. Vegaani hän ei silloin ole, mutta parempi olla kasvisvoittoisesti syövä lihansyöjä kuin ettei tee mitään muutoksia ruokavalioonsa.
Itse en ymmärrä tuota kinkun kaipuuta. Silloinkin, kun vielä söin lihaa (yli 20 vuotta sitten), kinkku oli minulle vähän kuin mämmi pääsiäisenä; ei todellakaan mitään herkkua mutta sitä nyt vaan "kuului" syödä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lanttu, porkkana ja peruna.
Vegsnin joulupöytä on samanalinen kuin muidenkin. Vain kinkku eli se takapuolensa menettänyt tapettu sika puuttuu. Vai onko sinun joulupöydässäsi pelkkää lihaa? kaikki muu puutuu?
Puuttuuhan siitä myös esim. kalat ja mädit, laatikoista kerma ja voi, juustot, maitosuklaat...
Vierailija kirjoitti:
Meidän vegaaniperheessä syödään aattona mm. lanttu-, punajuuri- ja porkkanalaatikkoa, rosollia (ilman silliä, joka ei minusta kuulu kyseiseen ruokaan muutenkaan), härkismureketta, sienisalaattia, merilevä"mätiä", perunoita, vihersalaattia, jossa on varmaankin mm. kikherneitä.
Eli korvike-joulu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohi? Suklaa? Tortut ja piparit? Kuolisin nälkään, jos pitäis tyytyä noihin teidän pöperöihin.
Vegaanista suklaata on saatavana. Tortuista ja pipareista en tiedä, kun en niistä ole koskaan itse tykännyt, lohesta puhumattakaan.
eri
Vierailija kirjoitti:
Laatikot tehty johonkin kauralitkuun ja rypsiöljyyn :D:D
Omg, kukkahattuvillasukksvegaanien hyökkäys toista lajitoveriaan kohtaan!
Vierailija kirjoitti:
Saako vegaaniruuasta mahansa täyteen?
Mahasta en tiedä mutta ainakin mittansa saa täyteen.
Voiko vegaani käyttää sieniä tai hiivaa?