Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikeuksien vaatiminen mennyt liian pitkälle? Esim avustettu seksi

Vierailija
15.12.2018 |

Tämän päivän lehteä lukiessa en taas voinut olla miettimättä, että onko jossain asioissa kaikenlaisten erilaisten oikeuksien vaatiminen mennyt liian pitkälle. Sinänsä asiallisessa ja mukavassa jutussa kehitysvammaisten ja vammaisten parien rakkauselämästä oli kohta, jossa joku terapeutti ehdotti, että hoitohenkilökunnalle pitäisi puhua enemmän avustetusta seksistä. Avustetussa seksissä hoitaja voisi esimerkiksi ohjailla avustettavan kättä - terapeutti halusi alleviivata, että kyseessä ei ole hoitajan ja avustettavan välinen akti.

Mutta...minä ainakin traumatisoituisin, jos joutuisin avustamaan yhtään ketään itsetyydytyksessä (siis muuta kuin valitsemaani kumppania). Mitä oikeudet oikein loppujen lopuksi ovat? Minusta tällaisten asioiden vaatiminen on tosi outoa. Toivon sinänsä rakkautta ja hyvää elämää kaikille, mutta jos ihminen ei vaikka omin avuin pysty seksiin, niin en näe, että yhteiskunnan pitäisi sitä mahdollistaa - eri asia on, jos vammainen/vammautunut haluaa omilla rahoillaan käyttää esimerkiksi seksipalveluita.

Kommentit (312)

Vierailija
21/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi sinun ei tarvitse työskennellä vammaisten henkilöiden kanssa.

Minua taas ahdistaa kaltaisesi omaan napaan tuijottajat. Koitappa itse elää elämäsi 100% ilman seksiä. Vielä inhottavammaksi asian tekee se, etteivät kaikki vammaiset pysty seksiin ilman tukea, vaikka haluaisivatkin. He ovat riippuvaisia tukihenkilöistä, aivan kuten elämisen perustoiminnoissa. Miksi evätä oikeus meidän ns. normaalien ihmisten kaltaisiin, itsestäänselviin nautintoihin?

Miten niin itsestäänselvä nautinto?

Vierailija
22/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ahdistaa kaltaisesi omaan napaan tuijottajat. Koitappa itse elää elämäsi 100% ilman seksiä. Vielä inhottavammaksi asian tekee se, etteivät kaikki vammaiset pysty seksiin ilman tukea, vaikka haluaisivatkin. He ovat riippuvaisia tukihenkilöistä, aivan kuten elämisen perustoiminnoissa. Miksi evätä oikeus meidän ns. normaalien ihmisten kaltaisiin, itsestäänselviin nautintoihin?

Miksi siihen avustajan kättä vatkaamaan tarvitaan? Seksiin on vaikka minkälaisia vempaimia keksitty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä loppuisi ihmisten hakeminen hoitoalalle jos uusi työn käsite on antaa myös seksipalveluita vammaisille. 

Hakeutuminen.

Vierailija
24/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin itsestäänselvä nautinto?

Kirjoittaja on vakavasti häiriintynyt. Ehkäpä jopa seksuaalirikollinen. Parempi jättää omaan arvoonsa tällaiset.

Vierailija
25/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä loppuisi ihmisten hakeminen hoitoalalle jos uusi työn käsite on antaa myös seksipalveluita vammaisille. 

Hakeutuminen.

Hakeminen.

Vierailija
26/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni peruskoulun (terveystieto) koulukirjassa luki, että seksi on ihmisen perustarve.

Olin tuosta hyvin järkyttynyt. Sitten siellä korostettiin, miten ihanaa seksi on ja aivan välttämätöntä kaikille.

Koulu opettaa vääristymiä arvoja. Seksi ei todellakaan ole mikään perustarve, kuten syöminen ja nukkuminen.

Pahinta on, että missään kohtaa kirjassa ei sanottu, että seksi kannattaa aloittaa vasta aikuisempana. Tuollaiset tekstit vain saavat 14-vuotiaan luulemaan, että seksi kannattaisi aloittaa mahdollisimman pian.

Ei ihme, että vammainen nuori kokee, että hänenkin on saatava seksiä vaikka sitten avustettuna.

Vierailija
27/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai miten olisi haluja hillitsevä lääkitys, jos ei voi ilmankaan olla?

Pitäisikö sinuakin lääkitä, jottei haluja tule?

Sairas kommentti. Yök.

Miksi pitäisi, jos asia ei ole hänelle ongelma. Sinä olet sairas olettaessasi, että vammaisille voitaisiin antaa oikeus vaatia avustettua seksiä. Todella epänormaalia.

Vierailija
28/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeutuminen.

Hakeminen.

Miksei työntekijöitä sen jälkeen enää haettaisi?

Vierailija
29/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeutuminen.

Hakeminen.

Koska niitä ei enää olisi. 

Vierailija
30/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeutuminen.

Hakeminen.

Eihän se estä halemasta työntekijöitä, nuija. Nytkin on aloja, joille haetaan työntekijöitä koko ajan, vaikka heitä ei ole.

Vierailija
31/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama terapeutti oli eräässä dokumentissa. Siinä oli myös vammainen nainen joka tarvitsi apua dildon asettamisessa oikein ja pystyi sitten käyttämään sitä sen jälkeen itsenäisesti. Hienoa että sai apua tuohon.

Ei ketään ollakaan pakottamassa avustamaan. Silti on hienoa jos joku sellaista apua tarjoaa! Ei ketään pakoteta sukusolujakaan luovuttamaan mutta hienoa että sitä saa tehdä.

On helppo terveenä ja hedelmällisenä kauhistella miten vammaisetkin tuommoista kehtaavat haluta. Vammaisuus riistää ihmiseltä muutenkin paljon, hyvä jos seksuaalisuutta pystyy jotenkin toteuttamaan.

Vierailija
32/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeutuminen.

Hakeminen.

Eihän se estä halemasta työntekijöitä, nuija. Nytkin on aloja, joille haetaan työntekijöitä koko ajan, vaikka heitä ei ole.

Halemasta.

jo nyt hoitoalalle tarvitaan jatkuvasti ihmisiä, kun ihmiset välttelee hoitoalaa koska huono palkka ja fyysisesti ja henkisesti jo nyt raskasta. Lisää siihen vielä seksipalvelut ja alkaa kyllä ihmisiä tippua nopeasti pois. 

Jos ihmiset haluavat antaa vammaisille palveluja, niin miksi ette itse mene antamaan heille niitä palveluja. Älkää pakottako muita siihen.

Vierailija
33/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei ole mikään ihmisoikeus. 

Vierailija
34/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeutuminen.

Hakeminen.

Halemasta.

jo nyt hoitoalalle tarvitaan jatkuvasti ihmisiä, kun ihmiset välttelee hoitoalaa koska huono palkka ja fyysisesti ja henkisesti jo nyt raskasta. Lisää siihen vielä seksipalvelut ja alkaa kyllä ihmisiä tippua nopeasti pois. 

Jos ihmiset haluavat antaa vammaisille palveluja, niin miksi ette itse mene antamaan heille niitä palveluja. Älkää pakottako muita siihen.

Juu, mutta käytit väärin sanaa hakeutuminen, se ei ole hakemista vaan hakeutumista, josta puhuit.

Vierailija
35/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin, kun hoitajat näkevät ja tekevät paljon brutaalimpia asioita kuin seksi.

Vierailija
36/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeutuminen.

Hakeminen.

Halemasta.

Juu, mutta käytit väärin sanaa hakeutuminen, se ei ole hakemista vaan hakeutumista, josta puhuit.

Mutta mie kirjoitan, että hakemasta. 

Vierailija
37/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin tulla avustamaan seksissä! Tuntipalkka on tosin vähän toista luokkaa kuin se kymppi.

Vierailija
38/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua avustaa vammaista ihmistä seksissä, niin siihen on helppo ratkaisu: älä rupea vammaisten ihmisten henkilökohtaiseksi avustajaksi. 

Siis hetkinen, en ollutkaan tietoinen että seksissä avustaminen kuuluu ilman muuta henkilökohtaisen avustajan tehtäviin. Onko näin? Jos kerran ei voi ruveta avustajaksi, jos ei halua seksitouhuihin osallistua.

Vierailija
39/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puhuta enää oikeuksista jos pakotetaan joku muu tarjoamaan kyseisiä palveluja. Esim sananvapaus on oikeus , ilmainen terveydenhuolto ei.

Eihän sen hoitajan tarvitse -uoraamaan ruveta, usein avustaminen on eri asentoon auttamista tms.

Sillä TÄTÄ TAPAHTUU JO... Miettikää sitä!

Hui!

Vierailija
40/312 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt hoitoalalla kauan ja myös kehitysvammaisten kanssa. Ei tulisi mieleenkään avustaa yhdenkään hoidettavan seksitarpeitten tyydyttämisessä, minusta se olisi loukkaavaa myös hoidettavaa kohtaan .  Seksi kuuluu kahden aikuisen välille  ja aivan sama, jos joku on siitä valmis maksamaan.

Seksialan ammattilaiset hoitakoon hommat niitten osalta, joilla ei oma keho anna myöten seksuaaliseen purkautumiseen.  Hoitajat joutuvat muutenkin ainakin puheen tasolla kuuntelemaan ikäviä kommentteja potilailta ja lähes päivittäin joku tarttuu kiinni jostain kohdasta.  Mikäli hoitajat alkavat toimia r*****apuna, ei ainakaan vähene nuo häirinnät.  Ja eiköhän ole niin, että nimenomaan naisten tulisi olla niitä jelppijöitä? Epäilen suuresti, että miespuolinen sairaanhoitaja kelpaisi kovinkaan monelle mieshoidettavalle vemputtajaksi.

Ketju on lukittu.