Tapahtuuko sellaista oikeasti että nainen menee tekemään aloitteen miehelle josta on kiinnostunut?
Näin miehenä kyselen, kun en itse ole koskaan todistanut asiaa noin päin tapahtuvaksi. En omalla kohdalla enkä muidenkaan kohdalla. Aina se on mennyt niin päin, että mies on mennyt jututtamaan naista. Epäilemättä molemmat olivat kiinnostuneita toisistaan. Tuntuu vain resurssien ja potentiaalin haaskaukselta sellainen, että vaikka naiset olisivat kiinnostuneita, jättävät he silti sen vetovastuun aina miehelle. Ja nyt ei siis puhuta mistään katsekontakijutuista ynnä muista sellaista, vaan ihan selkeistä kiinnostuksen osoituksista ja aloitteellisuudesta.
Kommentit (154)
Minä olen, mutta minä en ole kyllä yhtään sellainen nainen josta nämä palstajankkaajat ovat kiinnostuneita. Tosin tuskin olen heitä lähestynytkään.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus on, että jos näin tapahtuu niin nainen tekee niin vain kun yrittää liian korkeatasoista miestä.
Naisen aloite on sydämellisesti tervetullut mutta nainen voisi vähän ensin miettiä onko ns samalla tasolla habituksen osalta.
Ettei olisi justiinsa päinvastoin, koska oman kokemukseni tavismiehelle ei kelpaa tavisnaisen aloite vaan niitä aloitteita toivotaan ainoastaan sellaisilta naisilta joita itse ei tohdita lähestyä ja joilla ottajia on joka sormelle.
Miehet kyllä mainostaa arvostavansa ja odottavansakin naisten aloitteita, mutta silloin ajatuksissa onkin se saavuttamaton, unelmien nainen joka oma-aloitteisesti valitsee sen sivustalla pysyttelevän tavismiehen kaikkien kilpakosijoiden nenän edestä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten aloitteethan on useimmiten näitä että tuijotellaan ja jutellaan niitänäitä ja vaivihkaa yritetään ohjailla mies tekemään se varsinainen peliliike eli aloite. Miehelle tosi pirullista, kun pitäisi kyetä erottamaan se kiinnostus normaalista kanssakäymisestä ja huteja tulee.
Tämä on kyllä totta, näin naisena tunnistan kuvauksen omasta käytöksestäni täydellisesti. Mutta jos sitä naista kiinnostaa jutella niitä näitä ja tuijotella, niin eikös se jotakin kerro? Tietysti tässä tulee vastaan se ongelma, että usein itse käyttäydyn lämpimämmin ja rennommin miesten kanssa, jotka eivät minua lähemmässä mielessä kiinnosta ja siksi mies voi saada väärän kuvan. Sitä vain on rennompi silloin, kun ei yritäkään tehdä vaikutusta.
Kehottaisin odottamaan, että leidin silmät liekehtivät ja katseen kesto venyy toistuvasti aivan liian pitkäksi, mutta tämä voi taas olla sitä naisellista telepatia-ajattelua, joka ei naisen uskomuksesta huolimatta miehelle välity.
Tottakai teen. Olen n.40v ja olen tehnyt aloitteita ehkä viidelle miehelle. Vasta pari päivää sitten tuli vastaan ensimmäinen mies jolta ei tullut pakkeja...
Joten väitän että vaikka monet miehet toivovat naisilta aloitteellisuutta, käytännössä se on vähintään yhtä monelle turn off.
Minä tein omassa suhteessani aloitteen, vieläpä julkisella paikalla. Siitä se juttu sitten lähti. 3 vuotta yhdessä ja juuri ostimme yhteisen asunnon.
Et ole ikinä koskaan milloinkaan nähnyt naisen menevän juttelemaan miehelle? Ok. Elät omituisessa kuplassa. Omituista on jo sekin, että sinulle on noin iso asia se, kumpi avaa ensimmäisenä suunsa. Minä en useimmista keskusteluista edes muista, kumpi sanoi ensimmäisen sanan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt aloitteita. Suurimmassa osassa vaan tapauksista mies ei ole kiinnostunut. En kylläkään menis esim. baarissa iskemään ketään, vaan tutustun ensin.
Kyllä baarissakin voi mennä jutteleen ilman mitään iskemistä. Niin miehet kuin naiset. Olen mennyt ja minulle on tultu juttelemaan. Sillä tavallahan sitä tutustuu.
Pettynyt mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettynyt mies kirjoitti:
Minä olisin ikionnellinen, jos nainen tekisi aloitteen. Naiset vaativat nykyisin tasa-arvoa joka asiaan ja tässä olisi mainio paikka aloittaa. Jos tulee pakkeja, niin se kuuluu kuvioon ja miehet saavat pakkeja varmaan 95 kertaa sadasta jos ei enemmänkin. Tosin kukaan ei taida uskaltaa enää tehdä mitään aloitteita, kun vaarana joutua raastupaan samana tien.
Missä liikut?
Millaisia aloitteita toivot, miksi et itse tee niitä?
Aloitteellisuus on miehille hyväksyttävämpää kuin naisille.
Aloitteellista naista pidetään erikoisena, miestä ei.Kuten sanoin, tekemissäni aloitteissa liian suuri osa päättyy pakkeihin ja pitemmän päälle se alkaa tympäistä.
"Oma kokemus on, että jos näin tapahtuu niin mies yrittää liian korkeatasoista naista.
Miehen aloite on sydämellisesti tervetullut mutta mies voisi vähän ensin miettiä onko ns. samalla tasolla habituksen osalta."
Vähän tuon tasoteoreerikon viestiä muokaten... Miltäs kuulostaa?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai teen. Olen n.40v ja olen tehnyt aloitteita ehkä viidelle miehelle. Vasta pari päivää sitten tuli vastaan ensimmäinen mies jolta ei tullut pakkeja...
Joten väitän että vaikka monet miehet toivovat naisilta aloitteellisuutta, käytännössä se on vähintään yhtä monelle turn off.
Tunnustan. Olen mies ja minulle on tehty aloite, joka oli todellinen turn-off.
Kiemurteli baarin lattialla polvissani, kun istuin tuolilla juomassa bisseä.
Jos oliskin aloittanut normaalin jutustelun, olisin luultavasti jutellut hetken ja ehkä sitten torjunut.
Tällä kertaa olin kieltämättä vähän ureapäinen.
Pyysin oppilaitoksen vahtimestaria treffeille. Ei suostunut, kun seurusteli.
Vierailija kirjoitti:
Missä edes nykyään kumpikaan sukupuoli voi tehdä sallitusti aloitteita? Tuntuu, että lähes aina kummallakin sukupuolella on vaara tulla syytetyksi ahdistelusta. Itse törmäsin jo opiskeluaikana vaihtovuotena Tukholmassa siihen, että myös naisopiskelijoita vastaan nostettiin syytteitä ahdistelusta. Joten itse olen ainakin tosi varovainen, siis naisena.
En usko. En usko, että on pienintäkään riskiä saada ahdistelusyyte, jos menee sanomaan ihmiselle "moi" ja jatkaa siitä sen mukaan, miten moikkaukseen vastataan eli joko jää rupattelemaan tai poistuu vähin äänin.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus on, että jos näin tapahtuu niin nainen tekee niin vain kun yrittää liian korkeatasoista miestä.
Naisen aloite on sydämellisesti tervetullut mutta nainen voisi vähän ensin miettiä onko ns samalla tasolla habituksen osalta.
Olen pärjännyt elämässä varsin hyvin tekemällä aloitteita vain ja ainoastaan miehille, jotka kiinnostavat minua ja vasta sen jälkeen, kun olen saanut heiltä positiivisia signaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt ei siis puhuta mistään katsekontakijutuista ynnä muista sellaista, vaan ihan selkeistä kiinnostuksen osoituksista ja aloitteellisuudesta.
Eli mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pärjännyt elämässä varsin hyvin tekemällä aloitteita vain ja ainoastaan miehille, jotka kiinnostavat minua ja vasta sen jälkeen, kun olen saanut heiltä positiivisia signaaleja.
Miten voit sanoa kerran joudut tekemään niitä vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan. Olen mies ja minulle on tehty aloite, joka oli todellinen turn-off.
Kiemurteli baarin lattialla polvissani, kun istuin tuolilla juomassa bisseä.
Jos oliskin aloittanut normaalin jutustelun, olisin luultavasti jutellut hetken ja ehkä sitten torjunut.
Tällä kertaa olin kieltämättä vähän ureapäinen.
Tällaisia on valtaosa naisten baareissa osakseen saamista "aloitteista". Joku tulee tuhannen jurrissa kourimaan, ehdottelemaan rasvaisia ja lecittämään limaa korvaan. Tervetuloa naisten maailmaan, ukkoseni.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sinä sanoisit vastaavia kokeneelle miehelle, joka on saanut pelkkiä pakkeja naisilta. Hmmm? No että liian hyvännäköisiä naisia yrittää ja pitäisi tyytyä vaatimattomampiin, eikö niin.
Pettynyt mies kirjoitti:
Minä olisin ikionnellinen, jos nainen tekisi aloitteen. Naiset vaativat nykyisin tasa-arvoa joka asiaan ja tässä olisi mainio paikka aloittaa. Jos tulee pakkeja, niin se kuuluu kuvioon ja miehet saavat pakkeja varmaan 95 kertaa sadasta jos ei enemmänkin. Tosin kukaan ei taida uskaltaa enää tehdä mitään aloitteita, kun vaarana joutua raastupaan samana tien.
Yksikään poliisi ei taatusti ottaisi edes tutkintaan ilmoitusta, että "nainen/mies X tuli sanomaan minulle "hei" ja kysyi mitä kuuluu".
Jos pitää pelätä, että omat aloitteet johtavat raastupaan, niin niissä on jotain todella pahasti pielessä,
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset tekee paljon alotteita, mutta se on sitten toinen asia ymmärtääkö mies sitä
En irvistänyt katseiden kohdatessa tai ajattelin miehestä positiivisesti. Tai katsoin mieheen päin ravintolassa.
Olen tehnyt. Minulla on ollut niin paljon vientiä, että kun olen harvakseltaan nähnyt miehen, joka itseäni aidosti kiinnostaa, olen mennyt jutulle. Kaikki parisuhteeni ovat oman aktiivisuuteni tulosta, nykyinenkin. Hän on suoraan sanonut, ettei olisi koskaan tohtinut itse lähestyä minua ja niinpä olisimme kävelleet toistemme ohi, jos itse en olisi tehnyt aloitetta.
Minä taas mietin miksei miehet niitä aloitteita tee muutoin kun umpikännissä tai ehkä tinderissä pari tulee sanomaan "moi". Itse olen tehnyt kyllä suurimman osan aloitteista eikä oo kukaan kieltäytyny seurasta ellei oo ollu varattu. T. n19