Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapahtuuko sellaista oikeasti että nainen menee tekemään aloitteen miehelle josta on kiinnostunut?

Vierailija
15.12.2018 |

Näin miehenä kyselen, kun en itse ole koskaan todistanut asiaa noin päin tapahtuvaksi. En omalla kohdalla enkä muidenkaan kohdalla. Aina se on mennyt niin päin, että mies on mennyt jututtamaan naista. Epäilemättä molemmat olivat kiinnostuneita toisistaan. Tuntuu vain resurssien ja potentiaalin haaskaukselta sellainen, että vaikka naiset olisivat kiinnostuneita, jättävät he silti sen vetovastuun aina miehelle. Ja nyt ei siis puhuta mistään katsekontakijutuista ynnä muista sellaista, vaan ihan selkeistä kiinnostuksen osoituksista ja aloitteellisuudesta.

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naiset tekee paljon alotteita, mutta se on sitten toinen asia ymmärtääkö mies sitä

Jollei mies ymmärrä, niin ei se ole aloite. Kun minä miehenä teen aloitteen ei jää väärinkäsitystä mitä haluan.

Ja juu miehet ei ymmärrä vihjeitä.

Samaa mieltä.

Mun mielestä aloitteen määritelmä on se, että siitä ei voi erehtyä. Se on sellainen jossa itsensä asettaa alttiiksi pakeille. Eli kysyy esim toisen puhelinnumeroa tai kahville/lenkille vapaa-ajalla.

Katse tai jokin epämääräinen flirttailu ei ole aloite, koska siinä on mahdollisuus perääntymisestä tyyliin "minähän vain katselin tai olin ystävällinen"

Useimmiten ne aloitteet tehdään vapaa-ajalla ja siinä on mahdollisuus heti tutustua juttelemalla. Mitä ihmeen väliä sillä on, jos molemmat selvästi viihtyvät keskenään, kumpi ehdottaa että palataan asiaan ja kysyy numeroa tai etsii saman tien toisen FB:stä tms? En ikinä kysyisi miestä kahville tai minnekään ellen ensin olisi jo jutellut hänen kanssaan, koska mistä minä tietäisin viihdynkö hänen seurassaan.

Vierailija
102/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt, ja tullut tylyhkösti torjutuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen as-nainen, enkä ymmärrä tai osaa itse mitään silmäpelejä. Tehdyt ja saadut verbaaliset aloitteet menevät aika tasan.

Haluatko avata lukumäärää hieman? Onko se siis nolla vai enemmän?

Ap

Enemmän kuin sinulla ilmeisesti, kun olet tehnyt näinkin typerän aloituksen.

Vierailija
104/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tapa tarkastella maailmaa on jotenkin erilainen. Jonkun mielestä se johtuu siitä, että naiset ovat tunteellisempia ja vähemmän loogisia ja toisten mielestä taas ovat hyvin laskelmoivia ja loogisia omalla tavallaan ja tunteellisuus on enemmän harhautuskeino. Totuus voi olla myös jossain noiden välissä.

Se ainakin on varma, että naisille ei ole mitään RSD Social Dynamics -jutun, Roosh Valdezin, Neil Straussin, Erik von Markovikin jne. vastinetta, vaan joskus näyttää siltä, että naisten naisvalmentajat kertovat naisille asioita, joita naiset haluavat kuulla, kun taas miesten miesvalmentajat karaisevat miehiä pärjäämään tässä todellisuudessa. Miesvalmentajat monesti haukkuvat ja tavallaan häpäisevät tavallista miestä, jolla ei ole vastausta jokaiseen naisten oikkuun.

Naisissa taas esiintyy ylimielisyyttä, jossa nainen yrittää pakottaa miehen elämään naisen raameissa ja todellisuudessa ja missä nainen päättää mikä milloinkin on sopivaa, seksikästä ja oikein jos siis naisella on epäilyksiä miehen tasosta. Nainen rikkoo sääntöjä alfaa varten ja tekee lisää sääntöjä betamiehelle. 

Harjoittelun ja elämänkokemuksen kautta mies voi muuttua siten, että nainen alkaa jäämään tuossa todellisuuksien taistelussa alakynteen ja mies alkaa määritellä pelin sääntöjä yhä enemmän. 

Deittailussa ja pariutumisessa on aika paljon kyse tästä todellisuuksien taistelusta; kenen todellisuus ja raamit ovat vahvemmat? Pysyäkseen kelkassa nainen on saatava kannettua todellisuusportaalista miehen todellisuuteen ja nainen vaistomaisesti vastustelee ja tarjoaa miehelle omaa todellisuuttaan nähdäkseen onko miehellä tarpeeksi hyvät geenit vai luovuttaako mies ja alistuu naisen todellisuuteen. 

Yöelämää voidaan ajatella vessana ja kylpyhuoneena; mies menee vessaan tyydyttämään tarpeensa ja nainen taas kylpyhuoneeseen, missä on enemmän huvituksia. Vaikka nainen haluaisi "munaa" (naurettava nimitys peniksestä), nainen ei sano että "minä lähden nyt vessaan", koska nainen ei halua toisten ajattelevan hänen menevän punnertamaan pöntölle, vaan ehkä nainen meneekin kylpyhuoneeseen meikkailemaan, suihkuun tai kylpyhuoneessa voi olla vaikka pesukone. Ihan vasta viimeisenä nainen menee sitten pöntölle istumaan (seksille), kun miesten rakentama kylpyhuone (mies-DJ:n musiikki, tanssi, flirttailevat miespoket, validaatiota antavat miehet, karaoke jne.) on stimuloinut naisen aisteja tarpeeksi. Mies taas vessassa ollessaan joutuu koko ajan tavallaan haistelemaan eritteiden hajua, koska miehen huoneessa on sen kylpyhuoneen rakentajan paikka ja miestä ei hirveästi kiinnostaisikaan muut kylpyhuoneen viehätykset, vaan mies haluaisi vain päästä itse käyttämään vessaa mahdollisimman pian eikä haistella sitä aamuyöhön saakka. 

Miehellä täytyy olla vahva oman todellisuuden taju ja tarkoitus, jotta mies voi nauttia mistä hajuista ja haistatteluista tahansa ja nauttia myös kylpyhuoneen rakentamisesta. Vahvan todellisuuden omaava aktiivista elämää viettävä mies voi nauttia olostaan siellä vessassakin ja lopulta miehen vahva todellisuus tarttuu naiseen.

Vierailija
105/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että jos näin tapahtuu niin nainen tekee niin vain kun yrittää liian korkeatasoista miestä.

Naisen aloite on sydämellisesti tervetullut mutta nainen voisi vähän ensin miettiä onko ns samalla tasolla habituksen osalta.

Olen pärjännyt elämässä varsin hyvin tekemällä aloitteita vain ja ainoastaan miehille, jotka kiinnostavat minua ja vasta sen jälkeen, kun olen saanut heiltä positiivisia signaaleja.

Miten voit sanoa kerran joudut tekemään niitä vieläkin.

??? Tuossa pöydän toisella puolen istuu parhaillaan mies, jonka kanssa olen ollut yhdessä jo useamman vuoden. Ei muuten ole aavistustakaan, että kumpi meistä teki jonkun mystisen aloitteen, jonka ansiosta tähän päädyttiin.

Vierailija
106/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai teen. Olen n.40v ja olen tehnyt aloitteita ehkä viidelle miehelle. Vasta pari päivää sitten tuli vastaan ensimmäinen mies jolta ei tullut pakkeja...

Joten väitän että vaikka monet miehet toivovat naisilta aloitteellisuutta, käytännössä se on vähintään yhtä monelle turn off.

Tunnustan. Olen mies ja minulle on tehty aloite, joka oli todellinen turn-off.

Kiemurteli baarin lattialla polvissani, kun istuin tuolilla juomassa bisseä.

Jos oliskin aloittanut normaalin jutustelun, olisin luultavasti jutellut hetken ja ehkä sitten torjunut.

Tällä kertaa olin kieltämättä vähän ureapäinen.

Tällaisia on valtaosa naisten baareissa osakseen saamista "aloitteista". Joku tulee tuhannen jurrissa kourimaan, ehdottelemaan rasvaisia ja lecittämään limaa korvaan. Tervetuloa naisten maailmaan, ukkoseni.

Kiitos vaan. Juu lähes ainutkertainen tapahtuma toi mulle oli, eikä siitä mulle kyllä traumojakaan jäänyt. 

Vierailija
107/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen as-nainen, enkä ymmärrä tai osaa itse mitään silmäpelejä. Tehdyt ja saadut verbaaliset aloitteet menevät aika tasan.

Ap

Tuo hieman loukkasi. Miten ihmeessä vilpittömän yksinkertaiseen kysymykseen vastaaminen voi olla noinkin vaikeaa? Minua aidosti kiinnostaisi tietää että onko joku as-nainen todella tehnyt verbaalisia aloitteita miehiä kohtaan, koska moinen kuulostaa ensi alkuun melko utopistiselta.

Vierailija
108/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen tehnyt miehille aloitteita. Hyvin suoria ja epäsuoria aloitteita. Hyvällä ja huonolla menestyksellä. Vihjeitä miehet ymmärtävät yleensä huonosti, jotkut taas tulkitsevat pienenkin flirtin jo suoraksi ehdotukseksi. Ja kaikkea siltä väliltä. Vähän sellainen tuntuma kuitenkin on, että miehet eivät yleensä syty naisen suorasta ehdotuksesta esim. treffipyynnöstä. Usein mies kuitenkin haluaa olla itse se, joka vie asioita eteenpäin. Nainen yrittää kaikin keinoin viestiä tätä toivovansa, mutta mies ei aina tajua tai ole kiinnostunut.

Vierailija
109/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettynyt mies kirjoitti:

Minä olisin ikionnellinen, jos nainen tekisi aloitteen. Naiset vaativat nykyisin tasa-arvoa joka asiaan ja tässä olisi mainio paikka aloittaa. Jos tulee pakkeja, niin se kuuluu kuvioon ja miehet saavat pakkeja varmaan 95 kertaa sadasta jos ei enemmänkin. Tosin kukaan ei taida uskaltaa enää tehdä mitään aloitteita, kun vaarana joutua raastupaan samana tien.

Missä liikut?

Millaisia aloitteita toivot, miksi et itse tee niitä?

Aloitteellisuus on miehille hyväksyttävämpää kuin naisille.

Aloitteellista naista pidetään erikoisena, miestä ei.

Ei ainakaan akateemisissa piireissä aloitteellista naista pidetä mitenkään erikoisena. Sen sijaan joku "miehen pitää tehdä aloite"-öyhöttäjä vaikuttaisi vanhanaikaiselta ääliöltä

ohis

Vierailija
110/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin kerran suutelemaan baarissa yhtä miestä, josta olin kiinnostunut. En tiennyt, että hän seurusteli. Mutta eipä seurustellut enää kauaa, vaikkei tuo nainen tapausta nähnytkään.

Me alettiin seurustella ehkä kuukauden päästä tuosta tapahtuneesta...

Vierailija
111/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin kaverin järjestämissä illanistujaisissa miehen jonka kanssa juteltiin pitkään. Seuraavana päivänä lähetin miehelle tekstarin ja pyysin lähtemään kahville.

Nyt ollaan oltu jo vuosia yhdessä, on yhteinen lapsikin.

Vierailija
112/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo hieman loukkasi. Miten ihmeessä vilpittömän yksinkertaiseen kysymykseen vastaaminen voi olla noinkin vaikeaa? Minua aidosti kiinnostaisi tietää että onko joku as-nainen todella tehnyt verbaalisia aloitteita miehiä kohtaan, koska moinen kuulostaa ensi alkuun melko utopistiselta.

Olet täysin oikeassa. Onhan se niin, että varsinkin nuorempana se menee niin, että miesten täytyy tehdä aloitteet ainakin 99% ajasta. Ja kestää toistuvia pakkeja. Tsemppiä teille! Ei varmaan ole aina helppoa.

- eri

Vierailija
113/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt aloitteita pari kertaa, aina on tullut pakit. Olen ollut suhteissa komeiden ja haluttujen miesten kanssa, joten en keksi muuta syyttä kuin että miehiä ei kiinnosta aloitteen tekevä nainen. Ovat kyllä ensin vaikuttaneet kiinnostuneilta, eli en ole tyhjästä edes lähtenyt yrittämään.

Vierailija
114/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tyttären kohdalla todettua: antoi pakit ainakin kymmenille treffikutsuille, mutta kun oli itse kiinnostunut yhdestä pojasta, oli aloitteellinen ja se johtikin sitten suhteeseen.

Vierailija
115/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joo Mutta miehet on niin tolloja että ne ei ymmärrä sitä aloitteeks.

Erikseen on sitten baari-Pipsat jotka alkaa lääppiä samantien.

Mitä eivät ymmärrä aloitteeksi?

Täh? Hä?

Vierailija
116/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettynyt mies kirjoitti:

Minä olisin ikionnellinen, jos nainen tekisi aloitteen. Naiset vaativat nykyisin tasa-arvoa joka asiaan ja tässä olisi mainio paikka aloittaa. Jos tulee pakkeja, niin se kuuluu kuvioon ja miehet saavat pakkeja varmaan 95 kertaa sadasta jos ei enemmänkin. Tosin kukaan ei taida uskaltaa enää tehdä mitään aloitteita, kun vaarana joutua raastupaan samana tien.

Missä liikut?

Millaisia aloitteita toivot, miksi et itse tee niitä?

Aloitteellisuus on miehille hyväksyttävämpää kuin naisille.

Aloitteellista naista pidetään erikoisena, miestä ei.

Ei ainakaan akateemisissa piireissä aloitteellista naista pidetä mitenkään erikoisena. Sen sijaan joku "miehen pitää tehdä aloite"-öyhöttäjä vaikuttaisi vanhanaikaiselta ääliöltä

ohis

Oletko nyt ihan varma? Jos nyt rehellinen olet itsellesi.

Itse toki jo kohta 30-v. (nainen), mutta kyllähän se aikakin omana opiskeluaikana oli niin, että miehet ne aloitteet tekivät lähes aina. Ja nyt kun ajattelee taaksepäin, niin olisi sitä itsekin aika paljon ystävällisempi voinut olla.

Vierailija
117/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ole koskaan kukaan tullut pokaamaan joten itse olen joutunut naisena hoitamaan tuon ensikontaktiosuuden. 

Tulipa tilanne töistä mieleen kun siellä yks remppamies yhtäkkiä alkoi pitämään kovaa silmäpeliä kanssani, koko päivän tuijotteli riisuvasti silmiini kun kulki ohi, mutta mitään muuta pokauksen yritystäkään ei tehnyt. 

Tällaisia vastaavia tuijottelijamiehiä olen tavannut useampiakin.

No kun mies ilmoittaa kiinnostuksensa tuijottamalla, niin mitä sinä teet? Mulkaiset takaisin naapa hömistyneenä? Kyllä se vähän hymyä vaatii.

No ei, katsoin kysymysmerkkinä takaisin että mistäs nyt tuulee. En ollut tuolloin vapailla markkinoilla joten en itse aloitetta tietenkään tehnyt kyseisessä tilanteessa.

Sama asia. 

Mikä sama asia? Miksi olisin antanut vastakaikua ollessani itse parhaillaan rakastumassa toiseen ihmiseen? Ja mistä mä tiedän oliko kyseinen remppamies oikeasti edes kiinnostunut, ehkä mulla oli päivän lounas rinnuksilla tai jotain. Mitään selkeää iskuyritystähän kyseinen mies ei tehnyt. Katsoi vain pitkään ja useasti. Niinkuin monet muutkin.

Oho, tuli ekaa kertaa mieleen, että ovatko tuollaiset tuijottamiset miehiltä kiinnostusta (joskus)? Ymmärrän kyllä, että nykyään on tosi korkea kynnys tehdä muuta, mutta jos itseäni joku katsoo pidempään niin ajattelen just noin, että "mulla on lounaat varmaan rinnuksilla" tai että hiuksiin on vaikka tarttunut jotain.

Joo ei ole. Itse juuri sanoin että ei puhuta mistään katsekontaktijutuista, sillä ne ovat mitä ovat; äärimmäisen epämäärisiä ja tulkinnanvaraisia. En laske niitä itse miksikään aloitteiksi suuntaan tai edes toiseen.

Ap

Kannattaisi kyllä laskea. On nimittäin niitäkin miehiä, jotka huomaavat nämä aloitteet ja tuleva juttelemaan. Ne on niitä miehiä, joilla köy se kuuluisa flaksi. Ei ne aloitteet aina verbaalisia ole.

Vierailija
118/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joo Mutta miehet on niin tolloja että ne ei ymmärrä sitä aloitteeks.

Erikseen on sitten baari-Pipsat jotka alkaa lääppiä samantien.

Voisiko tuossa olla totuuden siemen? Eli naiset kuvittelevat että se telepatiajuttu on niin selkeää, että kyllähän miehen nyt pitäisi osata lukea naista kuin avointa kirjaa? Hmm...

Myös miituu pelotteineen hönkii...nykyaikaa.

Vierailija
119/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt aloitteita pari kertaa, aina on tullut pakit. Olen ollut suhteissa komeiden ja haluttujen miesten kanssa, joten en keksi muuta syyttä kuin että miehiä ei kiinnosta aloitteen tekevä nainen. Ovat kyllä ensin vaikuttaneet kiinnostuneilta, eli en ole tyhjästä edes lähtenyt yrittämään.

Lisään vielä, että en ole ollut humalassa tai käyttäytynyt aggressiivisen päällekäyvästi, hakeutunut seuraan tai ottanut yhteyttä jotenkin. Miehet on vaikuttaneet kauhistuneilta ja tylyiltä.

Näin kävi taas vähän aikaa sitten: mies salilla alkoi tuijotella ja hymyillä, tutustuttiin siellä vähän. Aloin osoittaa kiinnostusta ja laitoin fb:ssä jotain viestiä, johon olisi voinut tarttua. Alkoi osoittaa ettei kiinnosta, vaikka vielä jutellankin välillä. Never again.

Vierailija
120/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät ole olleet oikeasti kiinnostuneita. Kyllä minuakin on naiset "huomioineet", mutta jos eivät tule edes sen vertaa vastaan, että avaisivat suunsa, niin olen sitten ajatellut, että ei heillä ole ollut sitten taarpeeksi haluja tutustua minuun.

Eräs huomattavasti nuorempi tyttö vaivautui sanomaan : "Moi" ja siihen se jäi. Ei oikein vakuuttanut sekään ja toisaalta itselläni on sellainen elämänvaihe ja elämäntapa, että en kyllä nähnyt meissä mitään yhteistä.

Ja en ole tinderissä, enkä tule olemaan.