Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapahtuuko sellaista oikeasti että nainen menee tekemään aloitteen miehelle josta on kiinnostunut?

Vierailija
15.12.2018 |

Näin miehenä kyselen, kun en itse ole koskaan todistanut asiaa noin päin tapahtuvaksi. En omalla kohdalla enkä muidenkaan kohdalla. Aina se on mennyt niin päin, että mies on mennyt jututtamaan naista. Epäilemättä molemmat olivat kiinnostuneita toisistaan. Tuntuu vain resurssien ja potentiaalin haaskaukselta sellainen, että vaikka naiset olisivat kiinnostuneita, jättävät he silti sen vetovastuun aina miehelle. Ja nyt ei siis puhuta mistään katsekontakijutuista ynnä muista sellaista, vaan ihan selkeistä kiinnostuksen osoituksista ja aloitteellisuudesta.

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen as-nainen, enkä ymmärrä tai osaa itse mitään silmäpelejä. Tehdyt ja saadut verbaaliset aloitteet menevät aika tasan.

Haluatko avata lukumäärää hieman? Onko se siis nolla vai enemmän?

Ap

Enemmän kuin sinulla ilmeisesti, kun olet tehnyt näinkin typerän aloituksen.

Tuo hieman loukkasi. Miten ihmeessä vilpittömän yksinkertaiseen kysymykseen vastaaminen voi olla noinkin vaikeaa? Minua aidosti kiinnostaisi tietää että onko joku as-nainen todella tehnyt verbaalisia aloitteita miehiä kohtaan, koska moinen kuulostaa ensi alkuun melko utopistiselta.

Olen kuukauden sisään tehnyt yhden juhlissa, tapailemme parhaillaan. Samoissa juhlissa sain aloitteen mieheltä, joka ei kiinnostanut. Ei minulla ole ongelmaa mennä juttelemaan miesten kanssa ja miehet ovat yleensä aika kiitollisia huomiosta.

Vierailija
122/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tajua muita kuin suoria sanallisia aloitteita, niin kannattaisi alkaa opetella edes vähän elekieltä ja muuta viestintää. Tässä alkuun pääsemiseksi hyvä video:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on baari-pipsa ja mikä vika baari-pipsassa on?

Vierailija
124/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt useitaaloitteita naisena, muistelisin että 7-8 kpl viiden vuoden sisään. Näistä liki KAIKKI olivat minustaalkuun kiinnostuneita ja flirttiä ollutpitkään ilmassa, mutta heti aloitteeni jälkeen into lopahti. Paitsi sillä yhdellä joka nyt on parisuhteessa kanssani.

Jännä ilmiö, heti lopshtaa kiinnostus jos nainen on aktiivinen...

Vierailija
125/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tässä keskustelussa on käynyt ilmi, aloitteen tekeminen/tekemättä jättäminen on kaksiteräinen miekka.

Jos ei ole aloitteellinen, ei välttämättä saa juuri sitä henkilöä kenestä on eniten kiinnostunut, vaan joutuu valitsemaan huomattavasti pienemmästä poolista: niistä, ketkä tekevät aloitteen.

Jos taas on aloitteellinen, pooli on paljon laajempi koska voi yrittää ns ketä vaan. Siinä on kuitenkin se riski, että tekee aloitteen jollekkin, joka ei pidä sinua ensimmäisenä ehdokkaana: sinusta tulee siis se, johon tyydytään.

Niin tai näin, aina väärinpäin.

Vierailija
126/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menin kerran suutelemaan baarissa yhtä miestä, josta olin kiinnostunut. En tiennyt, että hän seurusteli. Mutta eipä seurustellut enää kauaa, vaikkei tuo nainen tapausta nähnytkään.

Me alettiin seurustella ehkä kuukauden päästä tuosta tapahtuneesta...

Ja nyt sama mies suutelee baarissa jotakuta muuta naista :)

Vierailija
127/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman tyttären kohdalla todettua: antoi pakit ainakin kymmenille treffikutsuille, mutta kun oli itse kiinnostunut yhdestä pojasta, oli aloitteellinen ja se johtikin sitten suhteeseen.

Eli naisten kannattaisi tehdä ne aloitteet kun suhde muodostuu melko varmasti, heidän ehdoillaanhan siinä usein mennään kysynnän ja tarjonnan lain vuoksi. Poislukien päärynä-pipsat jotka itkee kun ei se kansikuvakomistus huolinutkaan.

Vierailija
128/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee, ikinä.

Olen sen verran karmean näköinen naisihminen, että jos joku miespolo minut haluaa, tullee sen ihan itse kertomaan. Sanomattakin lie selvää, että olen sinkku. Mutta näin sen sitten kuuluu mennäkin. Miehet ovat monesti esteetikkoja, ja se heille suotakoon. Mitä siitä meikäläinen suotta katkeroitumaan!

N34

Vierailija
129/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä menin kerran suutelemaan baarissa yhtä miestä, josta olin kiinnostunut. En tiennyt, että hän seurusteli. Mutta eipä seurustellut enää kauaa, vaikkei tuo nainen tapausta nähnytkään.

Ja nyt sama mies suutelee baarissa jotakuta muuta naista :)

Saa suudellakin. Mun kiinnostus lopahti parin vuoden seurustelun jälkeen. Mies olis halunnut vielä jatkaa.

Vierailija
130/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt useitaaloitteita naisena, muistelisin että 7-8 kpl viiden vuoden sisään. Näistä liki KAIKKI olivat minustaalkuun kiinnostuneita ja flirttiä ollutpitkään ilmassa, mutta heti aloitteeni jälkeen into lopahti. Paitsi sillä yhdellä joka nyt on parisuhteessa kanssani.

Huomasin saman nuorena. Oli kunnon flirttiä molemmin puolin (ei voi erehtyä), mutta jos erehdyin ehdottamaan itse jotakin, juttu lakkasi kuin seinään. Kuittasin sen sillä, että nuoret miehet ei kestä voimakastahtoista naista. Oli miten oli, se on nyt historiaa. Nykyinen mieheni teki aloitteen, mutta olin itse varattu (hänen tietämättään). Kun erosin, otin yhteyttä itse, ja nyt tässä me olemme.

Vierailija
131/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä viehättävä ominaisuus on pelottomuus ja itsevarmuus, joten seinäkukkasena naisten lähestymisyrityksiä laskeva, ja niistä vauvapalstalle raportoiva "mies" on totaalinen turn off jo ajatuksen tasolla.

En ole ikinä tehnyt aloitetta siinä mielessä, että tuolla on komea mies, menen tekemään aloitteen. Kaikki sutinat, säädöt, ja seurustelut ovat alkaneet aina ihan normaalista kanssakäymisestä, joista on paha arpoa jälkeen päin mitään aloitteen tekijöitä. Joku on tutustuttanut, hei tässä on pekka, tässä maria, ja siitä on sitten juttelu toiminut niin hyvin että on päädytty samaan sänkyyn, jne.

Vierailija
132/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltäs nyt tuntuu, kun se oma rakas saattaa lähteä heti seuraavan pussaajan matkaan? Jännittävää varmasti!

Vierailija
133/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi sillä yhdellä. Mun mielestä tossa olikin oleellinen. 

Vierailija
134/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu. Olen mies ja lähes jokainen parisuhteeni on saanut alkunsa naisen aloitteesta. Nainen josta olen ollut kiinnostunut on soittanut yllättäen, toinen on tullut hakemaan kotiovelta asti lenkille ja jopa kadulla on tultu suoraan juttelemaan ka osoittamaan mielenkiintoa. Tietty baareissa myöskin. Toki olen itsekkin aikanaan alotteita tehnyt, jätskikopilla, vaatekaupassa, internetissä, ravintolassa ja jopa rannalla kun molemmat on osoittanut mielenkiintoa ja flirttaillut avoimesti. Ja aina asiallisesti ja kohteliaasti. Mutta joo...kyllä naiset tekevät alotteita siinä missä miehetkin.

T. Yks onnekas

Vierailija
135/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltäs nyt tuntuu, kun se oma rakas saattaa lähteä heti seuraavan pussaajan matkaan? Jännittävää varmasti!

En kyl ikinä ajatellut noin seurusteluaikana. Mies oli erittäin rakastunut minuun. Suhde kesti pari vuotta ja loppui, kun mun kiinnostus lopahti. Mies olis silloinkin halunnut ehdottomasti jatkaa.

Vierailija
136/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tässä keskustelussa on käynyt ilmi, aloitteen tekeminen/tekemättä jättäminen on kaksiteräinen miekka.

Jos ei ole aloitteellinen, ei välttämättä saa juuri sitä henkilöä kenestä on eniten kiinnostunut, vaan joutuu valitsemaan huomattavasti pienemmästä poolista: niistä, ketkä tekevät aloitteen.

Jos taas on aloitteellinen, pooli on paljon laajempi koska voi yrittää ns ketä vaan. Siinä on kuitenkin se riski, että tekee aloitteen jollekkin, joka ei pidä sinua ensimmäisenä ehdokkaana: sinusta tulee siis se, johon tyydytään.

Taas tämä pooliteoria, jossa ei ole mitään järkeä. Havainnollistan esimerkin kautta:

Baarissa on 10 miestä. Niistä kaksi vaikuttaaa kiinnostavilta. On aivan totaalisen yhdentekevää, tekevätkö ne loput kahdeksan aloitteita vai ei. Minun "poolini" on kaksi miestä, ei sen enempää. Jos en niistä kahdesta saa kumpaakaan, lähden yksin kotiin.

Vierailija
137/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä pooliteoria, jossa ei ole mitään järkeä. Havainnollistan esimerkin kautta:

Baarissa on 10 miestä. Niistä kaksi vaikuttaaa kiinnostavilta. On aivan totaalisen yhdentekevää, tekevätkö ne loput kahdeksan aloitteita vai ei. Minun "poolini" on kaksi miestä, ei sen enempää. Jos en niistä kahdesta saa kumpaakaan, lähden yksin kotiin.

Mutta naisena menen mieluummin juttelemaan jommalle kummalle miehelle kuin istun yksin pöydässä joko vihjailemassa telepaattisesti omalle poolilleni tai naama mutrulla väistelemässä, jos joku niistä kahdeksasta tekee aloitteen.

Vierailija
138/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta naisena menen mieluummin juttelemaan jommalle kummalle miehelle kuin istun yksin pöydässä joko vihjailemassa telepaattisesti omalle poolilleni tai naama mutrulla väistelemässä, jos joku niistä kahdeksasta tekee aloitteen.

Niin minäkin. Edellyttäen, että olen saanut heihin ensin katsekontaktin ja positiivisia signaaleja siitä, että hekin ovat huomanneet minut eivätkä panisi lähestymistäni pahakseen. Hymyilevää, rentoa, hauskan oloista miestä, jolla on pilke silmäkulmassa, on helppo lähestyä.

Vierailija
139/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee, ikinä.

Olen sen verran karmean näköinen naisihminen, että jos joku miespolo minut haluaa, tullee sen ihan itse kertomaan. Sanomattakin lie selvää, että olen sinkku. Mutta näin sen sitten kuuluu mennäkin. Miehet ovat monesti esteetikkoja, ja se heille suotakoon. Mitä siitä meikäläinen suotta katkeroitumaan!

N34

No kyllä minulle luonne on tärkeämpi, mutta kun sitä ei sori vaan näe noin niinkuin päältäpäin, ja ihan jokaiseen ei jaksa alkaa tutustua. Minulle ulkonäkö on tärkeää vain siihen asti, että keskustelukanava on auki. Eli tapauksissa joissa olen itse aloitteellinen. Eihän siinä toki mitään ikävää ole jos mukava, lämmin, iloinen ja huumorintajuinen nainen, jonka kanssa tekee mieli seurustella on nätti. 

Totta puhuen jos on aikaa katsella ihmistä ja vaivautuu seuraamaan tämän tekemisiä, voi melko paljon päätellä luonteestakin. Ei, en ole stalkkeri, mutta samassa huoneessa olevia ihmisiä en osaa olla seuraamatta, varsinkin jos samoja ihmisiä näkee muutaman kerran viikossa puolisenkin vuotta.

m

Vierailija
140/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiolaisissa naisissa on parasta se, että ne alkaa jutella baareissakin takaisin. Osaavat jutella ja heittää huulta muussakin kun "isku" mielessä. Avoin ja keskustelutaitoinen saa olla yökerhoissakin ilman taka-ajatuksia. Esim. Helsingissä tämä ei onnistu. Rentoutta elämään.